Ex-Kärpät maailmalla

  • 1 846 312
  • 5 256

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Hyvä vaan. Eipä tarvitse tuota vastenmielistä naamaa katsella minkään joukkueen riveissä SM-liigassa. Pysyhän Janne pitkään Venäjällä!
 

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onneksi ei fanit pääse joukkuetta valitsemaan.

Ei silti että Pesonen aivan ykkössuosikki olisi mutta en kykene inhoamaan yhtäkään kiekkomiestä sen perusteella miten he valitsevat työpaikkansa.
 
Viimeksi muokattu:

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaksaa aina naurattaa nämä sinisilmäiset fanit, jotka luulevat, että jotkut pelaajat valitsisivat joukkueen minkään muun takia kuin itsensä. Taisivat olla pitkästi toisella kymmenellä ennen kuin lakkasivat uskomasta joulupukkiinkin?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kevät on osoittanut että Pesonen teki täsmälleen oikean valinnan itsensä kannalta kun meni IFK:hon Kärppien sijasta. IFK-keikka poiki MM-edustuksen ja sitä kautta rahakkaan sopparin Venäjälle. Ei tuo välttämättä olisi mahdottomuus ollut Kärpissäkään, mutta joka tapauksessa hän tuolla valinnallaan sai sen mitä halusi. Pari kautta Venäjällä ja loppu-ura Kärpissä?
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Minä en hyväksy edelleenkään Pesosen ratkaisua mennä pelaamaan Hifkiin. Olipa se nyt aivan vitun huikea kausi Pesoselta siellä. Aivan mahtava. Dominoi suoraaa sanottuna tätä sarjaa sellä pelatessaan. Ylivoimainen kaveri oli. Eikö se ollut mm-kisoissakin aivan saatanallisen kovassa liekissä? Dominoi sielläkin miten tahtoi kenttää. Minä en ainakaan halua tätä oksetusta nähdä Kärpissä koskaan enään. Toivottavasti tekee jatkossakin näitä hyviä päätöksiä ja pysyy helvetin kaukana Kärpistä. Kerran petturi, aina petturi. Ja jos täällä ei sitten muuten saa olla tästä asiasta erimieltä, niin pitää varmaan sitten vieläkin sinisilmäisesti uskoa siihen joulupukkiin.
 

JPL

Jäsen
Minä en hyväksy edelleenkään Pesosen ratkaisua mennä pelaamaan Hifkiin. Olipa se nyt aivan vitun huikea kausi Pesoselta siellä. Aivan mahtava. Dominoi suoraaa sanottuna tätä sarjaa sellä pelatessaan. Ylivoimainen kaveri oli. Eikö se ollut mm-kisoissakin aivan saatanallisen kovassa liekissä? Dominoi sielläkin miten tahtoi kenttää. Minä en ainakaan halua tätä oksetusta nähdä Kärpissä koskaan enään. Toivottavasti tekee jatkossakin näitä hyviä päätöksiä ja pysyy helvetin kaukana Kärpistä. Kerran petturi, aina petturi. Ja jos täällä ei sitten muuten saa olla tästä asiasta erimieltä, niin pitää varmaan sitten vieläkin sinisilmäisesti uskoa siihen joulupukkiin.

Kait täällä(kin) jokainen saa olla juuri sitä mieltä kuin haluaa. Niin sinä, kuin kaikki muutkin. Enpä itsekkään siitä HIFK keikasta pitänyt, mutta jaksa silti siitä vaahdota joka välissä. Urheilijat tekee ratkaisunsa urheilullisten ja taloudellisten asioiden perusteella. Joskus on tunnettakin mukana, mutta aika harvakseltaan nykyään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerran petturi, aina petturi. Ja jos täällä ei sitten muuten saa olla tästä asiasta erimieltä, niin pitää varmaan sitten vieläkin sinisilmäisesti uskoa siihen joulupukkiin.
Voisitko vähän avata missä välissä Pesonen on Kärpät pettänyt? Onko hän joskus luvannut käsi raamatulla ettei pelaa Suomessa koskaan missään muualla kuin Kärpissä? Minä en ainakaan muista Pessiltä sellaisia lupauksia. Tekikö hän kenties syksyllä ensin sopparin Kärppiin mutta päättikin purkaa sen ja mennä Hifkiin? Eihän Pesonen ole edes Kärppäkasvatti? Miksi hänen pitäisi automaattisesti valita Kärpät aina Suomessa?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Voisitko vähän avata missä välissä Pesonen on Kärpät pettänyt? Onko hän joskus luvannut käsi raamatulla ettei pelaa Suomessa koskaan missään muualla kuin Kärpissä? Minä en ainakaan muista Pessiltä sellaisia lupauksia. Tekikö hän kenties syksyllä ensin sopparin Kärppiin mutta päättikin purkaa sen ja mennä Hifkiin? Eihän Pesonen ole edes Kärppäkasvatti? Miksi hänen pitäisi automaattisesti valita Kärpät aina Suomessa?

Tiedät täsmälleen miten osa meistä katsoo Pesosen Kärpät ja kärppäkannattajat pettäneen. Turhaa saivartelua ja itsesi muiden yläpuolelle nostamista tuo viestisi.

Tästä tuskin tullaan olemaan yksimielisiä koskaan, mutta kyllä meitä jotka eivät Pesosta ikinä halua Kärpissä enää nähdä, on paljon.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu, se on niin suloista tuollainen "ei ikinä Pesosta Kärppiin".

Newsflash: Suomessa on ehkä viisi pelaajaa SM-liigassa, jotka eivät olisi tehneet samaa ratkaisua. Tai en ole varma, onko noin montaa. Tuttu on yhden jalkapallomaajoukkueen pelaajan appiukko ja kyllä se on tullut selväksi, että pelaajat ei paljon fanien mielipiteelle oikeasti painoa anna. Joukkuetta valitessa kolme tärkeintä kriteeriä on: minä, minä ja minä. Perheellisellä sitten johonkin väliin tulee se perhekin. Kärpissäkin vain ne pelaajat, jotka tietävät, että tämän parempaa tiliä ja paikkaa ei ole mahdollista saada, eivät mieti seuraavaa urasiirtoa.

Pelaajat ovat uskollisia tasan itselleen. Tämän kun tajuatte, niin tuollainen ahdistus helpottaa.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo, sinua tämä nyt näyttää ahdistavan enemmän. On pelaajia jotka ovat tervetulleita takaisin, ja sitten on niitä jotka eivät ole.
Ei, minua nimenomaan ei ahdista, kun tajuan, että pelaajatkin on tavallisia ihmisiä, eivät mitään pyhimyksiä, jotka tekevät päätöksiä sen perusteella, ettei joillekin vieraille ihmisille tulisi paha mieli. Esimerkiksi Granlundin tapauksessa v*tutti enemmän Kärppien toiminta, sama juttu Pesosen kohdalla. Kärpät ei vain pystynyt tarjoamaan kilpailukykyistä pakettia näille kavereille, joten luonnollisesti he lähtivät muualle. Samalla tavalla tekisit sinäkin, jos naapurifirmasta tarjottaisiin tuplapalkkaa, tai paljon parempi urakehitys.

Olin minäkin ekassa firmassa melkein kymmenen vuotta, mutta vaihdoin sitten, koska uusi firma tarjosi paremmat mahdollisuudet ja palkkakin nousi mukavasti. En pidä tätä päätöstä sen moraalittomampana tai paskamaisempana kuin vaikkapa Pesosen seuravalintaa. Nyt kaveri menee KHL:ään ja tienaa nettona varmasti ainakin kolme kertaa enemmän kuin SM-liigassa.

Miksi Pesosen olisi pitänyt tulla Kärppiin, olipa tilanne mikä hyvänsä (=valmentaja, palkka, ketjukaverit)? Ei ole Kärppien kasvatti edes. Pelasi osan urastaan Kärpissä, tarkoittaako se sitä, että kenen tahansa, joka on joskus ollut Kärpissä, pitää aina tulla Kärppiin vaikka päivärahoilla pelaamaan, tai on petturi?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ei, minua nimenomaan ei ahdista, kun tajuan, että pelaajatkin on tavallisia ihmisiä

Ja juuri sinä olet se joka on jo useamman pitkän viestin verran angstannut siitä että joku rohkenee olla tästä asiasta eri mieltä kuin sinä, niin ketäs se nyt ahdistikaan?

En minä tule mieltäni muuttamaan vaikka jatkaisit jääkiekkoilijan ammatin rinnastamista muihin ammatteihin vaikka vielä kymmenen viestin verran. Älä anna sen estää yrittämästä.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Esimerkiksi Granlundin tapauksessa v*tutti enemmän Kärppien toiminta, sama juttu Pesosen kohdalla. Kärpät ei vain pystynyt tarjoamaan kilpailukykyistä pakettia näille kavereille, joten luonnollisesti he lähtivät muualle. Samalla tavalla tekisit sinäkin, jos naapurifirmasta tarjottaisiin tuplapalkkaa, tai paljon parempi urakehitys.

Ai että oikein vitutti Kärppien toiminta Pesosen tapauksessa? Mitä Oulun Kärpät olisi voinut tehdä paremmin? Aivan, ei juuri mitään. Kärpät tarjosi yhtä kovaa palkkaa, mutta Pesonen päätti järkisyistä silti siirtyä kilpailijan leiriin. Jos kerran tämän takia pelaajan inhoaminen on lapsellista ja huonoa toimintaa, niin silloin se on. Kannata vain "paremmin".
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja juuri sinä olet se joka on jo useamman pitkän viestin verran angstannut siitä että joku rohkenee olla tästä asiasta eri mieltä kuin sinä, niin ketäs se nyt ahdistikaan?
Minä osaan kirjoittaa useammalla kuin kahdella sormella, joten ei nuo minulle mitenkään ihmeen pitkiä viestejä olleet.

En minä tule mieltäni muuttamaan vaikka jatkaisit jääkiekkoilijan ammatin rinnastamista muihin ammatteihin vaikka vielä kymmenen viestin verran. Älä anna sen estää yrittämästä.
Ei kai siinä, jos kannattamisen pointti on päästä vihaamaan kavereita, jotka ei sinun mielipiteestä ole p*aan kiinnostuneita.

Ai että oikein vitutti Kärppien toiminta Pesosen tapauksessa? Mitä Oulun Kärpät olisi voinut tehdä paremmin? Aivan, ei juuri mitään. Kärpät tarjosi yhtä kovaa palkkaa, mutta Pesonen päätti järkisyistä silti siirtyä kilpailijan leiriin. Jos kerran tämän takia pelaajan inhoaminen on lapsellista ja huonoa toimintaa, niin silloin se on. Kannata vain "paremmin".
Olisivat voineet aloittaa vaikka siitä, että ei suoriteta alasajoa kun KJ lähti. Joku oikea valmentaja siihen saumaan olisi ollut aika hyvä veto. Ja ehkä UTJ, joka osaa koota joukkueen.

Minä ymmärtäisin, jos Kärppien budjetti olisi reilusti pienempi kuin vaikkapa HIFK:n. Minkäs sille voi, jos ei resurssit riitä. Mutta on se nyt hitto, jos käytössä on liigan suurin budjetti, mutta esitykset on tätä luokkaa, että nykyään kannattajat on tyytyväisiä, että saadaan säälipleijareihin kotietu ja on ihan ok, että lähtökohtaisesti ainoa toive menestykselle on junioreiden tason paraneminen. Tämähän on perinteisesti niiden joukkueiden toive, jotka eivät voi hommata kunnon vahvistuksia. Tyyliin Ipa tai SaiPa.

Kärpät sössivät hommat KJ:n lähdön jälkeen. Kaikkein älyttömin suoritus oli Alatalon sopimuksen jatkaminen, mutta sekaan mahtuu muutakin. Näiden asioiden välillinen seuraus on näiden Granlundien ja Pesosten siirtyminen muualle. Jos Kärpät olisi jatkanut dynastialinjalla, niin olen melkein pomminvarma, että molemmat olisivat pelanneet Kärpissä HIFK:n sijaan. Eli jos meillä olisi ollut nakata laatikkoon saman tason miehiä kuin tuossa viime vuosikymmenen puolivälissä ja penkin takana olisi ollut huippuvalmentaja.

Ei se pelkkä palkka ratkaissut. Kyllä Pessi tajusi, kummassa tiimissä saa parempaa valmennusta, paremmat ketjukaverit ja paremman mahdollisuuden maajoukkueeseen ja sitä kautta parempia sopparitarjouksia. Vai luuliko joku, että HIFK-pesti on Pessin viimeinen?
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ai niin, montakos Kärppien pelaajaa nykyjoukkueessa on (junnuja lukuunottamatta), jotka on ikänsä pelanneet vain Kärpissä? Kaikki ovat lähteneet, jos on tarjottu parempaa diiliä muualta, muuallekin kuin NHL:ään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tiedät täsmälleen miten osa meistä katsoo Pesosen Kärpät ja kärppäkannattajat pettäneen. Turhaa saivartelua ja itsesi muiden yläpuolelle nostamista tuo viestisi.
Itse asiassa en tiedä. Minusta se ei ole pettämistä että valitsee kahdesta vaihtoehdosta omasta mielestään paremman. Petturuudella käsitän itse ainakin tilanteita missä pelaaja selkeästi syö sanansa. Pessi ei ole mitään luvannut omistautumisesta Kärpille. Kärpät esitti tarjouksen mutta IFK tarjosi Pesosen mielestä parempaa, that's it. Mehän emme oikeasti edes tiedä mitä Kärpät tai IFK:kaan Pesoselle tarjosi. Vain sen että IFK:n tarjous oli parempi. Voisin kysyä hieman Makista mukaillen että käsi ylös kuka itse hylkää paremman työsopimuksen kilpailevasta firmasta pelkkää uskollisuuttaan nykyiselle työnantajalle?

Pesosen tasoisen pelaajan lipsahtaminen kilpailijan riveihin saa ja pitääkin harmittaa fania, mutta kyllä sellaisesta tunteesta kannattaisi ainakin yrittää päästä ylitse. Käy elämä fanilla muuten pitemmän päälle turhan ahtaaksi koska näitä kirpaisevia menetyksiä sattuu kyllä tasaisin väliajoin, halusi tai ei.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko muuten esimerkiksi Pyörälä ja Jaakola pettureita, ja jos ei, niin miksi ei? Varmasti olisivat saaneet jatkaa Kärpissäkin, mutta valitsivat paremmat tarjoukset suurin piirtein samantasoisessa sarjassa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Itse asiassa en tiedä. Minusta se ei ole pettämistä että valitsee kahdesta vaihtoehdosta omasta mielestään paremman.

Tarkoitinkin että tiedät täsmälleen mikä meidän muiden mielestä on sitä petturuutta. Älä väitä ettet ymmärrä, vaikket itse olekaan samaa mieltä.

Pesosen tasoisen pelaajan lipsahtaminen kilpailijan riveihin saa ja pitääkin harmittaa fania, mutta kyllä sellaisesta tunteesta kannattaisi ainakin yrittää päästä ylitse. Käy elämä fanilla muuten pitemmän päälle turhan ahtaaksi koska näitä kirpaisevia menetyksiä sattuu kyllä tasaisin väliajoin, halusi tai ei.

Kyllä siitä on päästy ylitse, älä yhtään huolehdi. Siitä päästiin ylitse muutamassa päivässä. Se ei silti koskaan muuta sitä faktaa että Pesonen ei ole tervetullut minun Kärppiini. En gång IFK jne.

Makis kirjoitti:
Onko muuten esimerkiksi Pyörälä ja Jaakola pettureita, ja jos ei, niin miksi ei? Varmasti olisivat saaneet jatkaa Kärpissäkin, mutta valitsivat paremmat tarjoukset suurin piirtein samantasoisessa sarjassa.

Etkö näe mitään eroa Ruotsiin siirtymisessä kuin pahimman verivihollisen leipiin menemisessä?

Jos jompikumpi heistä nyt keksisi palata sm-liigaan kesken kauden ja valinta kohdistuisi Kärppien sijasta pahimpaan viholliseen tilanteessa jossa Kärpät on tehnyt rahallisesti samantasoisen tarjouksen, niin kyllä olisivat. Ei kahta sanaa.

Jatkakaa pojat oikeinkannattamistanne. Minulla tässä on vielä vähän tunnettakin mukana.
 
Tietyllä tavalla ymmärrän tämän kinastelun ja "Pesonen on petturi" -huutelut. Silloin kun ajattelee tunteella seuran puolesta, ovat oma poika -ajattelutavat pinnalla. Pesonen nousi Kärpissä huipulle ja totta kai Suomeen palatessa seura olisi ollut Kärpät tunnetasolla. Joo, kyllä, ajatuksen tasolla good, mutta realisuudessa kuvio ei mene nyt eikä mene jatkossakaan noin.

Mietitäänpä vielä hetki Pesosen osalta syksyn valintaa. Tarjolla on kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa ja jotain aivan vitun sama settejä. Ne oikeat vaihtoehdot olivat siis Kärpät ja HIFK. Otetaan ensin Kärpät:

- Organisaatio oli edennyt vuoristoradassa jo usean vuoden ajan ja syksyllä tilanne oli vielä epävakaa. Nyt kauden jälkeen pelillinen petrausliike oli positiivinen ja pelaajapolitiikassa oli taas jotain järkeä, mutta silti tuo ensimmäinen tilanne oli päällä vielä silloin, kun Pesonen harkitsi päätöstään.

Mitenkäs HIFK?

- Hallitseva mestari, jonka organisaatio on tuoreeltaan näyttänyt taitonsa. Tarjolla edelliskevään MM-kisojen ketjukaveri ja voimasuhteiden kannalta parempi mahdollisuus menestyä kuin Oulussa. Taloudellisesti hyvin pitkälti samanlainen tarjous, mutta kokonaispaketti selvästi houkuttelevampi.

Saman asianhan voisi kääntää ihan yrityselämän puolelle.

Olet työskennellyt ulkomailla muutaman vuoden ajan. Palaat Suomeen, pohdit nyt vanhan yrityksen ja sen kanssa kilpailevan tahon työtarjouksien välillä. Vaihtoehdot:

- Vanhalla työpaikallasi on ollut vaikeuksia markkinoilla ja sen houkuttelevuus on kärsinyt kolauksen. Se on kuitenkin paikka, jossa opettelit työelämän metkut ja kehityit taidokkaaksi työntekijäksi.

- Vastassa on kilpaileva yritys, joka on pärjännyt markkinoilla erittäin hyvin viime aikoina ja kyseisen firman fyysinen sijainti on kauempana kotikylästäsi. Kyseisessä firmassa on töissä tuttavasi, jonka tiedät olevan loistava työntekijä ja jonka työpariksi sinulla on nyt mahdollisuus päästä.

Palkkatarjoukset ovat samaa luokkaa ja sinulle asuinpaikalla ei ole tässä vaiheessa työuraa suurta väliä. Kumman valitset?

Okei, ei nyt maailman paras työelämään liittyvä teoria, mutta toivottavasti nyt vähän edes avasi ajattelutapaa ja sitä, miten kyseisen tilanteen voi rinnastaa Pesosen tapaukseen.

Vaikka kausi meni miten meni HIFK:ssa, tekisin Pesosena saman valinnan uudelleen, minkä hän teki viime syksynä. Kärpät on lähellä sydäntä, mutta realiteetit suosivat selvästi enemmän sitä toista vaihtoehtoa.

Pesonen on edelleen hyvä peluri, jolle kulunut kevät oli haasteita täynnä. Se oma paras taso ei löytynyt kunnolla missään vaiheessa ja MM-kisoissa suoritukset olivat pitkälti ailahtelevia. Silti mielestäni Pesonen oli hyvässä kunnossa HIFK:ssa vähintäänkin lähellä sitä tasoa, missä hän oli aikonaan esimerkiksi Kärpissä. Kevään kokonaisuus sai monelle suuhun katkeran maun, mutta itse ainakin odotan jo tulevaa kautta. Palatessaan sille normaalille tasolle on Pesonen tapaus, jonka ottaisin aina takaisin Kärppiin.

Ihan helvetin sama itkisikö puolet kylästä, mutta Pesonen on juuri mainitulla tasolla selvä vahvistus mille tahansa SM-liigajoukkueelle. Silloin ei sanota Judas-syyn takia ei, jos Pesosen kaltainen pelaaja on valmis siirtymään Kärppiin ja Kärpillä on tilausta kyseisen pelaajan kaltaiselle tapaukselle.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ongelmahan tässä on se, että Oukka kuvittelee, että pelaajille homma on jotain muuta kuin työtä. Mehän kuvitellaan lapsena, että poliisin, palomiehen tai vaikka lakaisukoneen ajajan homma on varmasti tosi jänään ja hienoa. Kyllä niistäkin suurin säihke katoaa, jos niitä pääsee tekemään työkseen.

Jostain syystä lätkän- tai muiden joukkuelajien pelaaminen on Ihan Eri Asia. Mutta kun näin ei ole. Onhan se varmasti pirun hauskaa, mutta varmasti monen kirjastonhoitajan mielestä hänenkin hommansa on kiinnostavaa ja palkitsevaa. Mutta hommat arkipäiväistyvät, kun niitä tekee muutaman vuoden, oli kyse sitten lakaisukoneen ajamisesta tai lätkän pelaamisesta. Lätkäjätkät on parikymppisenä pelanneet lajia tuolle tasolle päästäkseen jo sellaisia määriä, että homma on jo nähty. Isompiin ympyröihin siirtyminen varmasti aina hetken huimaa, mutta hetken kuluttua sekin on jo tuttua rutiinia.

Oukan kannattaminen on kyllä kummaa, kun se on tuollaista vihalähtöistä. Eikö olisi parempi kannattaa, eikä vihata? Enkä kyllä ole koskaan aiemmin ajatellut, etät HIFK on Kärppien pahin "vihollinen", varmaan ennen case Granlundia HIFK oli monen Kärppäfanin ns. kakkosjoukkue. Ainakin sen brändikiekosta monet tykkäsivät aiemmin.

Jaa niin, jos sellainen yhteisliiga syntyy, niin onko sen jälkeen ruotsalaisseuraan siirtyminen petturuutta?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tarkoitinkin että tiedät täsmälleen mikä meidän muiden mielestä on sitä petturuutta. Älä väitä ettet ymmärrä, vaikket itse olekaan samaa mieltä.
Sinun mielestäsi on siis petturuutta siirtyä toiseen liigaseuraan Kärppien sijaan? Pettureita ovat Pesosen lisäksi mm. Aaltonen, Korpikari, Koivisto...? Mites muuten Haataja? Hänkin lähti Lukkoon ja kävipä vielä siellä isossa pahassa IFK:ssakin pyörähtämässä eikä palannut suoraan takaisin Kärppiin? Hänenhän pitäisi olla pahempi petturi kuin Pesonen? Saarenheimo? Koskenkorva?

Kyllä siitä on päästy ylitse, älä yhtään huolehdi. Siitä päästiin ylitse muutamassa päivässä. Se ei silti koskaan muuta sitä faktaa että Pesonen ei ole tervetullut minun Kärppiini. En gång IFK jne.
Näin sivusta seuraajana vaikuttaa kyllä vahvasti siltä että sinä nimenomaan et ole päässyt tuosta tapauksesta vielä yli. Tuollaista katkeruutta ei muuten voi ymmärtää. Mutta olkoon.

Etkö näe mitään eroa Ruotsiin siirtymisessä kuin pahimman verivihollisen leipiin menemisessä?
Mistä lähtien IFK on ollut Kärppien pahin verivihollinen? Minusta se on vastustaja muiden joukossa. Kärpillä ei liigassa verivihollista olekaan mutta jos joku pääsee lähelle sitä niin minusta se on pikemminkin Jokerit kuin IFK.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ongelmahan tässä on se, että Oukka kuvittelee, että pelaajille homma on jotain muuta kuin työtä.

En minä kuvittele että se olisi pelaajille mitään muuta kuin työtä. Sen sijaan kannattajille jääkiekko on sydämen asia ja kyllä pelaajatkin sen tietävät, ja osalle heistä sellaiset asiat vaikuttavat seuravalintaankin.

Oukan kannattaminen on kyllä kummaa, kun se on tuollaista vihalähtöistä. Eikö olisi parempi kannattaa, eikä vihata? Enkä kyllä ole koskaan aiemmin ajatellut, etät HIFK on Kärppien pahin "vihollinen", varmaan ennen case Granlundia HIFK oli monen Kärppäfanin ns. kakkosjoukkue. Ainakin sen brändikiekosta monet tykkäsivät aiemmin.

No siinähän se taikasana tuli, ennen tuota symppasin minäkin IFK:ta. Eikä tämä kannattaminen nyt mitään vihalähtöistä ole. Se menee niin että niille hurrataan jotka ovat meidän puolella, mikä on hyvinkin päinvastaista vihaamiseen. Pesonen ei vaan ole meidän puolella.

Jaa niin, jos sellainen yhteisliiga syntyy, niin onko sen jälkeen ruotsalaisseuraan siirtyminen petturuutta?

Se riippuu pelaajasta ja ruotsalaisseurasta, mutta tämänkin varmaan tiesit jo.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En minä kuvittele että se olisi pelaajille mitään muuta kuin työtä. Sen sijaan kannattajille jääkiekko on sydämen asia ja kyllä pelaajatkin sen tietävät, ja osalle heistä sellaiset asiat vaikuttavat seuravalintaankin.
Kuinka monta tapausta voit nimetä, joissa tämä ratkaisi asian? Siis nimenomaan Kärpistä, muista joukkueista ei niin väliä. Ja pitäydytään nyt tässä viime liiganousun jälkeisessä ajassa, kiekko on hieman muuttunut 80-luvulta (ammattimaisuus lisääntynyt).

Aika monesti kun se kotiseurarakkaus on sitä, että kaverit ja sukulaiset on alueella. Ihan kuin meillä muillakin, jos käydään keikka jossain Helsingissä, niin kyllä Oulun seudulle paluu monia jossain vaiheessa alkaa kiinnostaa. Tai jos saadaan samanlainen tarjous täältä ja jostain muualta, tuo painaa. Oulussa sitten liigakiekkoilijalle on tarjolla tasan se yksi vaihtoehto -> pelaaja "valitsi" Kärpät.

No siinähän se taikasana tuli, ennen tuota symppasin minäkin IFK:ta. Eikä tämä kannattaminen nyt mitään vihalähtöistä ole. Se menee niin että niille hurrataan jotka ovat meidän puolella, mikä on hyvinkin päinvastaista vihaamiseen. Pesonen ei vaan ole meidän puolella.
Kuka sitten on? Kaikkihan nuo ovat lähteneet, kun on saatu parempi tarjous. Miten se on "meidän puolella olemista"?

Miten petturuus riippuu pelaajasta ja seurasta? Siis onko vaikka Luulaja OK, mutta Färjestad ei? Tai Jaakola ok, mutta joku toinen ei?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
No siinähän se taikasana tuli, ennen tuota symppasin minäkin IFK:ta.
Tämä onkin sitten toinen asia mikä itseäni närästää. Miksi ihmeessä Kärppäfanien pitäisi IFK:ta vihata case-Granlundin takia? Saanen muistuttaa että se oli Kärpät itse joka ryssi Granlundin Helsinkiin. Kärpät jäi kiinni housut kintuissa suoranaisista valheista ja kusettamisesta tuossa jupakassa. Sellaisen jälkeen ansaitseekin menettää vuosikymmenien kovimman kiekkolupauksen muualle.

Tämä kirpaisi aikoinaan hyvinkin syvältä ja aluksi olin itsekin sitä mieltä että Granlund ja IFK oli se "paha" ja Kärpät "hyvä", mutta ajan myötä ajatukset ovat selkiintyneet. Tällä hetkellä fanitan Mikkeä kybällä ja toivon todella ettei tuo keissi jättänyt häneen lähtemättömiä arpia niin että jos esim. NHL-ura jää hieman lyhyemmäksi niin Mikke voisi joku päivä vielä vetää Kärppänutun ylleen. Luulen kylläkin että ennen sitä täytyy Kärppäorganisaatiossa tapahtua jokunen henkilöstövaihdos.

Mutta Mikkekinhän on petturi, eikö niin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös