Ex-Kärpät maailmalla

  • 1 845 667
  • 5 255

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Saku Mäenalanen try-outille Colorado Avalancheen. Nyt on kyllä sellainen jengi, että ei voi kuin toivoa että Saku onnistuu!
Nyt kyllä vakikoitui hieno jengi, jossa myös Kiviranta on mielenkiintoinen tryout-pelaaja. Tässä on Sakulla nyt todellinen momentum saada se yksisuuntainen sopimus ja lähteä tekemään täysipitkää NHL-uraa. Toivon sydämestäni onnistumista ja tietysti NHL-maailmassa tarvitaan myös onnea, koska myös korulauseita ja mielivaltaa riittää. Nämä PTO-sopimukset päättyvät harvemmin sopimuksiin. Saku olisi hyvä lisä Avsin nelosketjuun.
 

Ralph

Jäsen
Saku olisi hyvä lisä Avsin nelosketjuun.
Avalanchen nelosketjun laiturit ovat Andrew Cogliano ja Logan O'Connor. Jos Mäenalanen on puhdas laituri, niin onko tosiaan hyvä lisä Coglianon tai O'Connorin tilalle? Jos voi pelata NHL-tasolla keskellä, niin siellä olisi tontti auki, kun varmaa nelossentteriä ei joukkueessa ole.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avalanchen nelosketjun laiturit ovat Andrew Cogliano ja Logan O'Connor. Jos Mäenalanen on puhdas laituri, niin onko tosiaan hyvä lisä Coglianon tai O'Connorin tilalle? Jos voi pelata NHL-tasolla keskellä, niin siellä olisi tontti auki, kun varmaa nelossentteriä ei joukkueessa ole.
Ehkäpä keskushyökkääjän paikalle Sakua testaavat. Ainakin Carolinassa Saku pelasi paljon keskellä.

Edit. Toki Saku sentteröi Kärpät mestariksi kaudella 2017-2018
 

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Tuukka Tieksola ratkaisi äsken jatkoajalla hienolla yksilösuorituksella voiton Rauman Lukolle..
Mikä ukko tää Tieksola oikein on?
5v5 katoaa täysin kuvasta, kuitenkin kaikki tietää että siellä on taitoa.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Mikä ukko tää Tieksola oikein on?
5v5 katoaa täysin kuvasta, kuitenkin kaikki tietää että siellä on taitoa.
Ei siitä oikein kukaan ota selvää. Lajitaidot priimaa ja luistelu sulavaa, mutta tosiaan tällaisia yksilösuorituksia lukuunottamatta, jotain siitä puuttuu. Toivottavasti saisi loistavan kauden Lukossa alle, ja takaisin P-Amerikkaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä ukko tää Tieksola oikein on?
5v5 katoaa täysin kuvasta, kuitenkin kaikki tietää että siellä on taitoa.
Tuonne otteluketjuun jo kirjoitin, mutta:

Tieksola on omimmillaan, kun kentällä on tilaa. Kamppailupelissä mies on kevyt, minkä vuoksi muut vahvuudet eivät pääse kovin hyvin esiin 5vs5 -pelissä.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Mikä ukko tää Tieksola oikein on?
5v5 katoaa täysin kuvasta, kuitenkin kaikki tietää että siellä on taitoa.

Fysiikassa tosiaan ne puutteet ja sen myötä on melkoisen kevyt ja arka.

Paikan tullen osaa kyllä tehdä maaleja ja taitava on muutenkin. Tuo puoli riittäisi kyllä Liigatasolla jopa ihan kärkipelaajaksi asti.

Toivotaan, että pystyy ottamaan stepin ylöspäin Raumalla.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Lihasta ja vääntövoimaa.
Toki, mutta esimerkiksi ei taida Jerry Turkulaisellakaan olla. Tosiaan kyllä vähän jännä, että Tieksola oli silloin kaudella 20-21 loppupuoliskolta erinomainen, mutta nykypäivänäkin näyttää ihan yhtä heikolta/heiveröiseltä fyysisesti kuin silloin. Kyllä nyt luulisi, että muutamassa vuodessa saisi lihasmassaa kerrytettyä.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Penguinsin sivuilla juttu Blommasta.

 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Toki, mutta esimerkiksi ei taida Jerry Turkulaisellakaan olla. Tosiaan kyllä vähän jännä, että Tieksola oli silloin kaudella 20-21 loppupuoliskolta erinomainen, mutta nykypäivänäkin näyttää ihan yhtä heikolta/heiveröiseltä fyysisesti kuin silloin. Kyllä nyt luulisi, että muutamassa vuodessa saisi lihasmassaa kerrytettyä.
Vaikkapa Henrik Haapala on aivan ykkösluokkaa huolimatta pienestä koostaan. Lihasmassa saattaa aiheuttaa jopa ongelmaa jos sitä on väärissä paikoissa. Tieksolassa on potentiaalia selkeästi ja kaikki omissa käsissä.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
TPS:n Viljami Marjalalla kausi alkanut tehoilla 1+2=3. Vahva ehdokas myös vuoden tulokkaaksi. Sopimus on katkolla, joten mun puolesta voisi olla ensi kaudella tervetullut kotiin ottamaan se viimeinen askel, ellei Sabres halua häntä jo rapakon taakse.
 

castin_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viha-rakkauspelaaja Ville Leskinen aloittanut myös hyvin KooKoossa. Itse olisin Lesen pitänyt joukkueessa ja tunkenut kiikaripörrääjät Hermonen-Heikkala muualle.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Viha-rakkauspelaaja Ville Leskinen aloittanut myös hyvin KooKoossa. Itse olisin Lesen pitänyt joukkueessa ja tunkenut kiikaripörrääjät Hermonen-Heikkala muualle.
Ois pitänyt antaa silloin Marjamäelle potkut. Aika kallis lysti olis tullut Lesestä.

Marjamäki saattaa toki ansaita ne potkut itsekin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viha-rakkauspelaaja Ville Leskinen aloittanut myös hyvin KooKoossa. Itse olisin Lesen pitänyt joukkueessa ja tunkenut kiikaripörrääjät Hermonen-Heikkala muualle.
Leskinen ei halunnut Kärpissä enää pelata, joten sinällään se ja sama, mitä muut haluavat.
Minä olen tyytyväinen, että mies halusi lähteä. Mulle riitti katsoa moista lapsellista itkupilliä, joka asetti oman pahan mielensä joukkueen edun edelle.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Leskinen ei halunnut Kärpissä enää pelata, joten sinällään se ja sama, mitä muut haluavat.
Minä olen tyytyväinen, että mies halusi lähteä. Mulle riitti katsoa moista lapsellista itkupilliä, joka asetti oman pahan mielensä joukkueen edun edelle.
Ulkopuolisen silmin, Marjamäen paha mieli on asetettu joukkueen edun edelle.

Leskinen toi vain julki sen, että koppi ei ole Marjiksen käsissä enää. Toki KooKoo kiittää tästä lopputulemasta, koska tuskin Leskinen olisi halunnut edes lähteä, jos siellä olisi valmentajaa vaihdettu.

Anteeksi vieraisiin huutelu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ulkopuolisen silmin, Marjamäen paha mieli on asetettu joukkueen edun edelle.

Leskinen toi vain julki sen, että koppi ei ole Marjiksen käsissä enää. Toki KooKoo kiittää tästä lopputulemasta, koska tuskin Leskinen olisi halunnut edes lähteä, jos siellä olisi valmentajaa vaihdettu.

Anteeksi vieraisiin huutelu.
Sulle on ilmeisesti ihan yes, että pelaaja kusee omaan pesään, kun on tullut paha mieli. Ei anna parastaan joukkueelleen ja kylvää eripuraa joukkueen sisällä. Toinen vaihtoehto on sitten se, ettei moinen ole sulle ihan yes, muttet vaan nyt oikein tiennyt mistä kirjoitit.

Ei Leskisellä ollut haluja tai edes mahdollisuutta jatkaa Kärpissä viime kauden jälkeen riippumatta siitä, kuka valmentaa. Ei Marjamäen jatkaminen ollut varmaa, joten ei Leskinen voinut lähtöhalujaan pelkästään valmennukseen perustaa.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Hyvältä vaikuttaa myös Aleksi Matinmikon toinen yritys Ässissä, vaikka en ole Ässien tämän kauden pelejä nähnytkään. Sen lisäksi, että hän on dominoinut Mestiksessä kiekollisena, hän on lukemani mukaan myös kokonaisvaltaistunut, fyysistynyt ja pitää huolta myös oman pään pelistä. Kolmeen ekaan peliin tehot 1+2 ja yli 20 min peliaikoja, toiseksi eniten siis Lefebvren jälkeen. Tiettävästi toimivaa yhteispeliä toisen kärppäkasvatin Rami Määtän parina, joka hieman tasapainottaa ja Karri Kivi onkin ristinyt hänet Pikku-Kukkoseksi. Tietysti lauantain voitokas KalPa-peli saattaa hieman kaunistella tilastoja.

Molemmilla on kauden jälkeen sopimukset katkolla. Matinmikon voisin ottaa näillä puheilla Berglundin tilalle, mutta Kärppien rightin pakisto on kokonaan jatkamassa myös ensi kaudella ja myös Vic Bigin kohdalla halutaan allekirjoittunutta myöten olla maltillisia. Lefteistä sopimus on katkolla Ohtamaan ja Paason kanssa.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Leskinen ei halunnut Kärpissä enää pelata, joten sinällään se ja sama, mitä muut haluavat.
Minä olen tyytyväinen, että mies halusi lähteä. Mulle riitti katsoa moista lapsellista itkupilliä, joka asetti oman pahan mielensä joukkueen edun edelle.
Vaikuttaa tällä hetkellä todella hyvältä päätökseltä luopua Lesestä ja jatkaa MarjaLatella. Mennyt toiminta ehdottamasti oikeaan suuntaan tämän päätöksen myötä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös