Syytetyn oma kertomus tapahtumista.
"Lähdin koululta noin kello 19.05 ajamaan kotia kohti. Kirkon luona Eveliina tuli vastaan ja ajattelin, että tuo oli se tyttö, joka oli aukonut päätään ja huudellut S:lle ja kumppaneille.
Päätin antaa hänelle turpiin hetken mielijohteesta, kaikki tapahtui noin kahden sekunnin sisällä.
Lähdin ajamaan häntä kiinni pysäyttääkseni ja toteuttaakseni turpiinantamisen.
Sain hänet kiinni vähän urheilukentän tienhaaran jälkeen, ehkä 10-20 metriä.
Otin häntä tarakasta kiinni ja molempien pyörät kaatuivat. Pyörien kaaduttua otin häntä muistaakseni hihasta kiinni ja toisella kädellä löin häntä muutaman kerran.
Lyöntien jälkeen hän yritti pakoon, liikkui muutaman metrin eteenpäin (lippukopeille päin) ja rimpuili, yritti päästä otteestani irti ja raapaisi minua oikeasta poskipäästä. Tämän seurauksena löin häntä lisää ja hän kaatui maahan ja jäi makaamaan asfaltille liikkumattomana kasvot taivasta kohden.
Hänen kaaduttua siirsin hänet ojanreunalle istuma-asentoon ja painoin häntä niskasta ja olkapäästä ojan pohjaa kohden. Painamisen seurauksena hän liukui ojan pohjalla, minä menin perässä ja otin häntä kaksin käsin kaulan/niskan seudulta kiinni. En tiedä, kummin perin hän oli, koska oli pimeää.
Pidin häntä vähän aikaa kaulasta kiinni, jonka aikana hän liikutti jalkojaan ja käsiään. Yhtäkkiä liikkuminen loppui ja minä irrotin otteeni ja nousin ikäänkuin seisomaan hänen päälleen siksi, että hän uppoaisi syvemmälle, ettei kukaan ohi-kulkija/lenkkeilijä näkisi häntä.
Seistyäni vähän aikaa hänen päällään nousin ojasta pois ja siirsin hänen pyörän ojan penkereellä, korkeintaan viiden metrin päähän hänestä ja lähdin polkemaan kotia kohden.
Kotona laitoin takin naulakkoon ja kengät kenkähyllylle. Muut vaatteet laitoin pesukoneeseen ja menin suihkuun. Suihkun jälkeen pyyhkäisin vaatteista (takista) suurimmat mudat pois. Takin hihassa oli hiukan mutaa ja pyyhin samoin kenkäni, jotka olivat mustat maihinnousukengät.
Rupesin katsomaan tv:ta, kello oli noin 19.20." Iltalehti 6.3.2002
Vetää hiljaiseksi...