Keskinkertainen biisi, suvereeni esitys. Ei tästä biisistä varmaan mitään kiksejä saa jos sen kuulee ensimmäistä kertaa radiossa. Jos sen on nähnyt ja kuullut ensimmäisen kerran UMK:ssa, niin sen jälkeen radiosta kuultunakin tempaa mukaansa. Mulla ainakin välähtää ne kalsareista lentävät raketit päässä joka kerta kun biisin kuulen. Ja se saa hyvälle tuulelle.
Toisin sanoen se esitys on varsin iso osa kokonaisuutta ja äänestäjät oletettavasti myös näkevät esityksen sen sijaan, että kuuntelisivat niitä luurit päässä pimeässä huoneessa.
Juuri näin. Kuuntelin tuon huvikseni kuulokkeilla, kun oli aukko sivistyksessä enkä siis ollut aiemmin kuullut. Jos odotin jotain, odotin ehkä sellaista tanssittavaa biisiä, jotain köyhän miehen davidguettaa. Mutta en odottanut tuollaista sontaa, joka kuulostaa joltain 90-luvun tanssimusalta - ja nimenomaan huonolta sellaiselta. Siis sellaiselta, mikä on raavittu kasaan 15 minuutissa lounastauolla ja lähetetty läpällä eteenpäin. Toki show voi olla näyttävä, sitä en epäile, ja siksi kommentoinkin vain musiikillista antia.
Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta kyllä minusta viisuihin voisi lähettää musiikillisesti parempia kappaleita, vaikka niistä tietäisikin jo etukäteen ettei niillä voiteta. Tällaiset huumorisetit eivät oikein tuo mitään lisäarvoa kenellekään.
Ja ennen kuin kukaan ehtii edes aloittaa, niin biisin huonous on vain oma mielipiteeni. Ymmärrän, että monet varmasti pitävät tällaisesta musiikista. En silti usko, että kovinkaan monelle eurooppalaiselle random katsojalle herää tuon nähtyään ajatus, että pistänpä muutaman äänen Finlandille, kun tuolla lavalla heilui joku hassu ukko kalsareissa. Kun taas jos itse biisi olisi hyvä, sellainen ajatus voisi herätäkin.