Ajattelinkin ensimmäisen viestin perusteella, että tämä lienee kirjoitettu pelkän studioversion kuuntelun perusteella. Koska itsekin olin hyvin pitkälle samoilla linjoilla, mutta käänsin liven perusteella täydellisesti kelkkani.
Joo, eli tosiaan en katsonut UMK:ta lainkaan, koska ei ole ollut aikaa tai tarpeeksi kiinnostusta. Sitten kuuntelin huvikseni tuon No Rulesin Spotifysta, ja juuri pelkän audion perusteella reaktio oli että mitä helvettiä, koska se ei ainakaan minun mielestäni kuulosta biisinä kovinkaan hyvältä. Siinä on kyllä tarttuva koukku, mutta muuten se kuulosti harvinaisen heikolta, ja ysärivibat olivat turhan vahvat. Niin lähinnä siitä tuli se fiilis, että jos tämä on kaiken UMK-hypen jälkeen parasta mitä on laittaa edustamaan Suomea, niin ei tässä kyllä hyvin mene.
Mutta toki voin itsekin muuttaa mielipidettäni, ja ehkä niin teenkin, jos biisi avautuu paremmin sitten kun näkee sen koko esityksen.
Ja se on totta, että euroviisuissa voi hyvällä ja erottuvalla esityksellä korvata paljon, mutta silti on tärkeää, että biisi on ainakin riittävän hyvä. Esimerkiksi Käärijällä ei missään vaiheessa jäänyt kiinni biisin laadusta, koska Cha Cha Cha on biisinä hämmentävän hyvä kertoakseen ryyppäämisestä. Etenkin se, miten se biisi kääntyy loppua kohden toiseen suuntaan on nerokasta, ja sen nerouden pystyi huomaamaan ihan ensikuuntelulla näkemättä videota.