Kerrotaan nyt, kun et ole ensimmäinen asiasta mainitseva, että Käärijällä on tuo pottatukka ollut jo kauan ennen kuin EC keksi tuota käyttää tuon yhden biisin musavideolla.Kuuntelin tuon Electric Boyn biisin ja katsoin videon. Kylläpä sai kovaa sukkashaibua joku nimimerkki tässä ketjussa kun sanoi, että niissä on jotain samaa Käriyan kanssa.
Oma jyrkkä mielipiteeni on, että samaa genreä ovat ja hiustyylikin sama. Pahoinvoiville voin paljastaa, että esimerkiksi Blues-musiikissa käytetään samoja rakenteita monissa biiseissä ja 80-luvun hevipopissa oli kaikilla permanentti tai vähintään peruukki olematta silti plagiaatti.
Veikkaanko väärin, jos luulen, että top-10 sisältää jonkin verran K-poppia?Eilen oli kuunteluja 23miljoonaa muistaakseni. Eli 5 miljoonaa vuorokauden aikana. Noustaiskohan tuolla jo top5.
Reggaetonia tai muuta lattarivivahteista tuntuu olevan aina kärkisijoilla. K Popia ei niinkään.Veikkaanko väärin, jos luulen, että top-10 sisältää jonkin verran K-poppia?
Tarkoitatko nyt suomenkielistä kappaletta?Viimeisen 24h aikana Cha Cha Chata kuunneltu Spotifyssa vaatimattomat neljä miljoonaa kertaa. Tällä hetkellä sitä on kuunneltu 28,2mil kertaa ja kuunnelluin suomalainen kappale on JVG:n Ikuinen Vappu 32,4 miljoonalla kuuntelukerralla. Ei kauaa, kun Käärijä painelee listan ykköseksi ja taitaa mennä aikamoisella kaulalla karkuun tämän kesän aikana.
Tarkoitatko nyt suomenkielistä kappaletta?
Viimeisen 24h aikana Cha Cha Chata kuunneltu Spotifyssa vaatimattomat neljä miljoonaa kertaa. Tällä hetkellä sitä on kuunneltu 28,2mil kertaa ja kuunnelluin suomalainen kappale on JVG:n Ikuinen Vappu 32,4 miljoonalla kuuntelukerralla. Ei kauaa, kun Käärijä painelee listan ykköseksi ja taitaa mennä aikamoisella kaulalla karkuun tämän kesän aikana.
Sunrise Avenue - Hollywood Hills taitaa olla kuunnelluin suomalainen biisi 80 miljoonalla kuuntelulla. Muutaman miljoonan Nightwish - Amaranth:ia edellä. Tuskin Käärijä ihan noihin lukemiin sentään yltää, ellei hypeä jotenkin onnistuta pitämään yllä vuosiaKorjataan että kuunnelluin suomenkielinen on Ikuinen Vappu. On vähän lillukanvarsiin tarttumista, myönnän, mutta kuitenkin.
Ei sillä, Cha Cha Cha saattaa hyvinkin mennä Bodomin, Himin tai Nightwishin edelle, sen verran hurjaa on kyyti.
Väitän että todellakin yltää, koska nyt tuntuu tulevan miljoonia kuunteluita päivässä ja tämä hype tuskin laantuu ihan hetkessä. Pari viikkoa tätä tahtia, niin 100 miljoonaa alkaa olla realismia.Sunrise Avenue - Hollywood Hills taitaa olla kuunnelluin suomalainen biisi 80 miljoonalla kuuntelulla. Muutaman miljoonan Nightwish - Amaranth:ia edellä. Tuskin Käärijä ihan noihin lukemiin sentään yltää, ellei hypeä jotenkin onnistuta pitämään yllä vuosia
Sandstormilla on 346 miljoonaa striimiä, siihen on vielä jonkin matkaa.Sunrise Avenue - Hollywood Hills taitaa olla kuunnelluin suomalainen biisi 80 miljoonalla kuuntelulla. Muutaman miljoonan Nightwish - Amaranth:ia edellä. Tuskin Käärijä ihan noihin lukemiin sentään yltää, ellei hypeä jotenkin onnistuta pitämään yllä vuosia
Joo tässä on jo vähän haastettakin. Toki nyt aletaan lähestymään sellaista tapausta, että Sandstormin kaltainen kulttiasema on mahdollista saavuttaa. Ja se ei todellakaan ole mikään pikkujuttu.Sandstormilla on 346 miljoonaa striimiä, siihen on vielä jonkin matkaa.
Minä kuulun niihin jotka ei ymmärrä mutta eipä Käärijän menestys minua häiritsekkään, erittäin hieno asia.Pakko sanoa, että sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä Cha Cha Cha:n hienoutta. Isolta osin on kyllä rikkonut genrerajoja, kun ihmiset toistelevat, että normaalisti tämän kaltainen ei uppoa, mutta tämä maistuu. Joidenkin kohdalla ilmeisesti vaatisi enemmän sulattelua.
Elitismistä puheenollen, nämä laatupuolta syynäävät juryt painottavat vaakaa suurien viisumaiden, kuten Ruotsin suuntaan, jolla on rahaa ja resursseja tuunata ja tuottaa biisejä vimpan päälle. Kun asiantuntijaraadit suoltavat ääniä "tuotetun laadun suuntaan", se entisestään hankaloittaa pienempien maiden voittamista. Tämä myös tuo epäreilua etua musiikkigenrejen välillä, sillä nämä Ruotsin viljelemät dramaattiset balladit jättävät paljon tilaa ylituottamiselle, siinä missä joku räppi tai metallibiisi elävät ihan muilla ansioilla. Mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että voittajabiisi valitaan suosion, eikä laadullisten kriteerien perusteella. Ei laatu tee välttämättä biisistä hyvää, vaikka se alan ammattilaisilla varmasti seisokin saakin aikaan. Tavallinen kansa ei välitä rouheudesta jos sisältö on kohdillaan, eikä siinä ole mitään vikaa.Toistan kyllästymiseen asti, jury täysin suhteettomine painoarvoineen on silkkaa elitismiä vaikka sitä yritetään kaunopuheisesti muuksi vääntää.
Varmaan niille biisi uppoaa, jotka antavat vaan musiikin viedä mukanaan... Jos on jo lukinnut vastauksen etukäteen, niin eihän tuosta biisistä voi konvehtia tehdä! Itse olen yli viisikymppinen keskiluokkainen tavis, jolle kyllä musiikki on ollut koko elämän ajan todellä tärkeää. En voi sanoa tykänneeni räpistä koskaan, mutta siitä huolimatta: kyllä kasarillakin ja hiukan myöhemmin upposivat mulle täysillä walkthiswayt, fightforyourrightit, Pääkköset, Raptorit jne. näistä myöhemmin suomalaisella iskelmällä ja popilla fiidatut cheekien, jvgeiden, elastisten &co hitit. Käärijällä on keikka Helsingissä vanhassa jäähallissa lauantaina ja Yle näyttää tuon keikan - kyllä mulla on tarkoitus katsoa tuo keikka. UMK- ja Euroviisut Cha Cha Cha esitykset olivat todella käsikirjoitettuja ja ohjattuja esityksiä - todella mielenkiintoista nähdä Käärijä livenä, jossa voi olla vapaampi ja riehakkaampi meininki. Olen nyt kuullut pari kertaa Fantastista lättyä - samassa linjassahan sisältö on Cha Cha Chan kanssa, joten varmasti lauantaina Käärijä vetää melko tiukan setin vanhassa jäähallissa.Pakko sanoa, että sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä Cha Cha Cha:n hienoutta. Isolta osin on kyllä rikkonut genrerajoja, kun ihmiset toistelevat, että normaalisti tämän kaltainen ei uppoa, mutta tämä maistuu. Joidenkin kohdalla ilmeisesti vaatisi enemmän sulattelua.
Sosialististen Neuvostotasavaltojen Ruotsista on nyt jyrähdetty!"– Raadeista ei missään nimessä pidä luopua. Siitä suomalaisten käytös on todiste. Ihmiset eivät ymmärrä laatua, tuohtunut Ek jatkaa moittimistaan.
Myös Larssonin mielestä kansaa ei saa päästää päättämään viisuvoittajasta.
– Jos raadeista luovutaan, niin sitten te kyllä saatte sellaiset viisut kuin ansaitsette. Tämä ei ole kansan ylenkatsomista, mutta kyllä [raadeista luop täysiuminen] muuttaisi kisan luoteenn. Se pakottaisi miettimään uudestaan, millaisia biisejä lähetämme."
Mä nautin siitä, miten koville tämä Ruotsissa ottaa. Tietävät itsekin, että kuka se oikea voittaja on.Elitismistä puheenollen, nämä laatupuolta syynäävät juryt painottavat vaakaa suurien viisumaiden, kuten Ruotsin suuntaan, jolla on rahaa ja resursseja tuunata ja tuottaa biisejä vimpan päälle. Kun asiantuntijaraadit suoltavat ääniä "tuotetun laadun suuntaan", se entisestään hankaloittaa pienempien maiden voittamista. Tämä myös tuo epäreilua etua musiikkigenrejen välillä, sillä nämä Ruotsin viljelemät dramaattiset balladit jättävät paljon tilaa ylituottamiselle, siinä missä joku räppi tai metallibiisi elävät ihan muilla ansioilla. Mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että voittajabiisi valitaan suosion, eikä laadullisten kriteerien perusteella. Ei laatu tee välttämättä biisistä hyvää, vaikka se alan ammattilaisilla varmasti seisokin saakin aikaan. Tavallinen kansa ei välitä rouheudesta jos sisältö on kohdillaan, eikä siinä ole mitään vikaa.
Ruotsalaiset viisuasiantuntijat raivostuivat Suomelle: ”Typerä kansa”
Aftonbladetin Schlagerkoll-podcastissa hermostuttiin pahanpäiväisesti Suomen kansan ratkaisusta olla antamatta Ruotsille pisteitä.www.is.fi
"– Raadeista ei missään nimessä pidä luopua. Siitä suomalaisten käytös on todiste. Ihmiset eivät ymmärrä laatua, tuohtunut Ek jatkaa moittimistaan.
Myös Larssonin mielestä kansaa ei saa päästää päättämään viisuvoittajasta.
– Jos raadeista luovutaan, niin sitten te kyllä saatte sellaiset viisut kuin ansaitsette. Tämä ei ole kansan ylenkatsomista, mutta kyllä [raadeista luopuminen] muuttaisi kisan luoteen täysin. Se pakottaisi miettimään uudestaan, millaisia biisejä lähetämme."
Niin. Olisi ihan tervetullutta jos Ruotsi lähettäisi välillä jotain muutakin kuin asiantuntijaraateja nuoleskelevaa kamaa. Sinänsä ei siis olisi huonoa jos kisan luonne muuttuisi. Eikä maailmasta ylituotettua musiikkia uuvu, joten ei Ruotsi ole näine asiantuntijaraateineen tekemässä maailmalle mitään palvelusta.
Siellä komissaari Tobbe nyyhkyttää lippa vinossa.Sosialististen Neuvostotasavaltojen Ruotsista on nyt jyrähdetty!
Oman kokemuksen pohjalta sanoisin ennemmin, että ollaan stereotyyppisen ruotsalaisen epävarmuuden äärellä. Siellä yritetään peitellä omaa epävarmuutta sillä, että yritetään näyttää ylimielisiltä, mutta taustalla tuntuu aina olevan epävarmuus ja kateus.Ollaan kyllä niin stereotyyppisen ruotsalaisen ylimielisyyden äärellä. He tietävät paremmin, eurooppalaiset äänestivät väärin joo.