Euroviisut 2023 ja UMK 2023

  • 368 894
  • 3 678
Suosikkijoukkue
Leijonat, Carolina Hurricanes
Raatien antaman pistemäärän vaikutusta voisi jatkossa pienentää roimasti. Blokkiäänestys naapureille vaikuttaa paljon enemmän kuin yleisöäänestyksessä, eikä raadin näkemys vastaa yleisön näkemystäkään millään mittarilla.

Toisaalta jos miettii valoisia puolia, Suomi voitti Euroviisujen yleisöäänestyksen, mutta lasku seuraavien viisujen järjestämisestä menee Ruotsille. Win-win meille.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tai sitten se on vain eri.

Euroviisujen facessakin iso osa "tykkäyksistä" on nyt vihahymiöitä. Tässä ei ihan oikeasti voittanut nyt kukaan ja toivottavasti edes saa muutettua jurysysteemiä.

Valitettavaa että isoin keskustelu viisujen jälkeen on tällaista.
Kyllä tässä ihan samalla puolella ollaan Roogerin kanssa. Mulla vaan noi sanavalinnat ja lauseitten muotoilut ei oikein aina lähde.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suuren yleisön silmissä Suomi kyllä vei tämän maaottelun. Ei tässä nyt puhuta pelkästään jatkiksesta tai muutamasta viisufanista, vaan koko Euroopasta. Koko Eurooppa äänesti Suomen täysin ylivoimaiseen voittoon yleisöäänissä.

Suuren yleisön silmissä Suomi on selvä voittaja. Sillä on merkitystä.
Jep. Suomi vei yleisöäänet ja vaikka itse toivonkin juryista luopumista, Ruotsi nappasi kuitenkin voiton pankkiin matkalla nauraen. Vaikka Cha Cha Cha jääneekin historiaan yhtenä ikimuistoisimmista kakkossijalle päätyneistä kappaleista, veikkaan ettei vuoden kuluttua Käärijää muista enää juuri kukaan, kun Ruotsti tykittää eetteriin 4K-kuvaa Tukholmasta. Me hävisimme, ruotsalaiset voittivat.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Jep. Suomi vei yleisöäänet ja vaikka itse toivonkin juryista luopumista, Ruotsi nappasi kuitenkin voiton pankkiin matkalla nauraen. Vaikka Cha Cha Cha jääneekin historiaan yhtenä ikimuistoisimmista kakkossijalle päätyneistä kappaleista, veikkaan ettei vuoden kuluttua Käärijää muista enää juuri kukaan, kun Ruotsti tykittää eetteriin 4K-kuvaa Tukholmasta. Me hävisimme, ruotsalaiset voittivat.
Olet aivan uskomattoman negatiivinen ja pessimistinen. Ja kaiken lisäksi väärässä. Käärijä jää viisulegendaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep. Suomi vei yleisöäänet ja vaikka itse toivonkin juryista luopumista, Ruotsi nappasi kuitenkin voiton pankkiin matkalla nauraen. Vaikka Cha Cha Cha jääneekin historiaan yhtenä ikimuistoisimmista kakkossijalle päätyneistä kappaleista, veikkaan ettei vuoden kuluttua Käärijää muista enää juuri kukaan, kun Ruotsti tykittää eetteriin 4K-kuvaa Tukholmasta. Me hävisimme, ruotsalaiset voittivat.
Veikkaan, että veikkauksesi ei osu kohdilleen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jep. Suomi vei yleisöäänet ja vaikka itse toivonkin juryista luopumista, Ruotsi nappasi kuitenkin voiton pankkiin matkalla nauraen. Vaikka Cha Cha Cha jääneekin historiaan yhtenä ikimuistoisimmista kakkossijalle päätyneistä kappaleista, veikkaan ettei vuoden kuluttua Käärijää muista enää juuri kukaan, kun Ruotsti tykittää eetteriin 4K-kuvaa Tukholmasta. Me hävisimme, ruotsalaiset voittivat.
No eipä sitä Loreenin biisiäkään muista kukaan. Itse asiassa tulee ikuisesti jäämään jo ihan sen Euphorian varjoon. Harmi Loreenille.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jep. Suomi vei yleisöäänet ja vaikka itse toivonkin juryista luopumista, Ruotsi nappasi kuitenkin voiton pankkiin matkalla nauraen. Vaikka Cha Cha Cha jääneekin historiaan yhtenä ikimuistoisimmista kakkossijalle päätyneistä kappaleista, veikkaan ettei vuoden kuluttua Käärijää muista enää juuri kukaan, kun Ruotsti tykittää eetteriin 4K-kuvaa Tukholmasta. Me hävisimme, ruotsalaiset voittivat.
Ketä se kiinnostaa, missä viisut pidetään? Ruotsi on isännöinyt viisuja jo miljoona kertaa muutenkin, mitä uutta se tuo yhtään mihinkään? Kuten sanoin, luulen että 2007 viisut muistetaan enemmän Verka Serduschkasta kuin Marija Serifovicin Molitva-balladista. Sama pätee Kärtsäriin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suuren yleisön silmissä Suomi kyllä vei tämän maaottelun. Ei tässä nyt puhuta pelkästään jatkiksesta tai muutamasta viisufanista, vaan koko Euroopasta. Koko Eurooppa äänesti Suomen täysin ylivoimaiseen voittoon yleisöäänissä.

Suuren yleisön silmissä Suomi on selvä voittaja. Sillä on merkitystä.
Tällä hetkellä kaiketi näin, mutta eivätköhän maapisteet sada Ruotsille tulevina kuukausina. Ruotsin maabrändi on "kunnossa", vaikka viisumenestys olisikin jäänyt piippuun, mutta huomioiden Ruotsin vahvan tunnettavuuden ja länsimaalaisen maabrändin, eiköhän viisuvoitto sada heidän laariin. Suhteellisesti Suomen voitto olisi ollut isompi juttu, mutta juryt päättivät näin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tällä hetkellä kaiketi näin, mutta eivätköhän maapisteet sada Ruotsille tulevina kuukausina. Ruotsin maabrändi on "kunnossa", vaikka viisumenestys olisikin jäänyt piippuun, mutta huomioiden Ruotsin vahvan tunnettavuuden ja länsimaalaisen maabrändin, eiköhän viisuvoitto sada heidän laariin. Suhteellisesti Suomen voitto olisi ollut isompi juttu, mutta juryt päättivät näin.
No mikäs on syynä siihen, että Ruotsilla on "brändi" kunnossa mutta Suomella ei? Itse en kauheammin näe yhtäläisyyksiä kulttuureissa.

Korjaan: eroavaisuuksia tietenkin eikä yhtäläisyyksiä. Lonkero teki tehtävänsä.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tällä hetkellä kaiketi näin, mutta eivätköhän maapisteet sada Ruotsille tulevina kuukausina. Ruotsin maabrändi on "kunnossa", vaikka viisumenestys olisikin jäänyt piippuun, mutta huomioiden Ruotsin vahvan tunnettavuuden ja länsimaalaisen maabrändin, eiköhän viisuvoitto sada heidän laariin. Suhteellisesti Suomen voitto olisi ollut isompi juttu, mutta juryt päättivät näin.
Tämä sekoilun antaa kyllä itse Euroviisuille nyt aika paljon negatiivista julkisuutta. Norjakin sai jostain uskomattomasta syystä aivan paskat jyrypisteet. Taisi saada kaikki ennakkosuosikit pl Ruotsi?

Luotiin joku joukkoilluusio että Tattoo on joku viisuklassikko kuten Loreenin edellinen biisi. Toki sama biisihän tuo käytännössä oli.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomen maabrändi (vihaan tätä termiä) on muutenkin vahva koronan ja Ukrainan sodan jäljiltä ja tämän iltainen oli luontainen jatkumo tähän. Meillä on parhaimmillaan oma uniikki sekä vahva tapa tehdä asioita ja saada ihmiset kiinnostumaan siitä. Se että yleisö huutaa jossain Liverpoolissa Kääriää kesken kiivaimman pisteidenlaksun jää elämään, ei Loreenin Tattoo.
Suomen maabrändi kulminoituu edelleen sanoihin, kylmä, kallis, kaunis, kaukana.

Kaikki nämä attribuutit pätevät yhtä lailla Ruotsiin, mutta niin vain svedut ovat onnistuneet markkinoimaan maastaan coolin, eteenpäin menevän ja menestyvän kansakunnan, siinä missä me... no.

Vaikka Ruotsi on kaukana täydellisestä yhteiskunnasta, eiköhän Ruotsi saa taas kerran kaiken PR-voiton ensi keväänä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veikkaan, että veikkauksesi ei osu kohdilleen.
Näin periaatteessa jopa toivoisinkin. Vuoden kuluttua joka tapauksessa Ruotsi pistänee parastaan näyttäessään kansankodin iloja, Loreen pääsee framille jne. Löydä sitten Käärijälle slotti tästä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Suomen maabrändi kulminoituu edelleen sanoihin, kylmä, kallis, kaunis, kaukana.

Kaikki nämä attribuutit pätevät yhtä lailla Ruotsiin, mutta niin vain svedut ovat onnistuneet markkinoimaan maastaan coolin, eteenpäin menevän ja menestyvän kansakunnan, siinä missä me... no.

Vaikka Ruotsi on kaukana täydellisestä yhteiskunnasta, eiköhän Ruotsi saa taas kerran kaiken PR-voiton ensi keväänä.
No Ruotsi nyt on tunnetumpi ihan jo siksi että on ollut "olemassa" pidempää. Sitten on kuninkaita ja kaikkea. Ei sitä historiaa Euroviisuilla korjata.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ketä se kiinnostaa, missä viisut pidetään? Ruotsi on isännöinyt viisuja jo miljoona kertaa muutenkin, mitä uutta se tuo yhtään mihinkään? Kuten sanoin, luulen että 2007 viisut muistetaan enemmän Verka Serduschkasta kuin Marija Serifovicin Molitva-balladista. Sama pätee Kärtsäriin.
Ruotsille viisuisännyys ei mikään elintärkeä attribuutti toden totta ole, vaan ennen kaikkea rahasampo.

Suomelle ensi vuoden isännyys olisi ollut yhtä lailla poliittinen statement, että olemme empimisen jälkeen valinneet puolemme osana länttä. Vaikka Ruotsi juuri nyt ei olekaan Nato-jäsen, ei heillä ole mitään todistettavaa länsimaalaisuutensa suhteen.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No Ruotsi nyt on tunnetumpi ihan jo siksi että on ollut "olemassa" pidempää. Sitten on kuninkaita ja kaikkea. Ei sitä historiaa Euroviisuilla korjata.
Jep. Yhtälailla tästä syystä olen toivonut Suomen vihdoin panostavan maabrändinsä kehittämiseen enemmän. Realiteetti lienee tällä hetkellä Länsi-Euroopassa, ettei Suomi ole varsinaisesti vihattu, mutta olemme eräänlaista väljähtänyttä Lidlin vissyä. Meitä ei vihata, muttei meistä pidetäkään.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Carolina Hurricanes
Ruotsille viisuisännyys ei mikään elintärkeä attribuutti toden totta ole, vaan ennen kaikkea rahasampo.

Suomelle ensi vuoden isännyys olisi ollut yhtä lailla poliittinen statement, että olemme empimisen jälkeen valinneet puolemme osana länttä. Vaikka Ruotsi juuri nyt ei olekaan Nato-jäsen, ei heillä ole mitään todistettavaa länsimaalaisuutensa suhteen.

Vaikka viisutappio kirveleekin, onko tuollaisesta alemmuuskompleksista oikeasti mitään hyötyä? Ei kuulosta myöskään hirveän terveelliseltä murehtia, miten muut maat suhtautuvat meihin, varsinkin jos kuvittelee, että muiden maiden arvostus on kiinni euroviisumenestyksestä. Eivätköhän esimerkiksi Natoon liittyminen sekä Niinistön ja Marinin suora puhe Venäjän hyökkäyssodasta ole paljon voimakkaampia poliittisia statementeja, jotka viestivät, että olemme osana länttä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No mikäs on syynä siihen, että Ruotsilla on "brändi" kunnossa mutta Suomella ei? Itse en kauheammin näe yhtäläisyyksiä kulttuureissa.
Tekijöidensä summa oletettavimmin. Ruotsi hyötynyt yhtäältä asemastaan maahanmuuton suurvaltana, kuin yleisesti statuksestaan "progressiivisena" maana.

Vaikken Loreen-fani olekaan, en tiedä mitä osa suomalaisista ajattelisi, mikäli marokkolaistaustainen suomalaisartisti edustaisi Suomea euroviisuissa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jep. Yhtälailla tästä syystä olen toivonut Suomen vihdoin panostavan maabrändinsä kehittämiseen enemmän. Realiteetti lienee tällä hetkellä Länsi-Euroopassa, ettei Suomi ole varsinaisesti vihattu, mutta olemme eräänlaista väljähtänyttä Lidlin vissyä. Meitä ei vihata, muttei meistä pidetäkään.
Itse en näe, että viisuvoitolla tätä voisi suuresti korjata. Eiköhän se maabrändi luoda esim ulkopoliittisin keinoin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka viisutappio kirveleekin, onko tuollaisesta alemmuuskompleksista oikeasti mitään hyötyä? Ei kuulosta myöskään hirveän terveelliseltä murehtia, miten muut maat suhtautuvat meihin, varsinkin jos kuvittelee, että muiden maiden arvostus on kiinni euroviisumenestyksestä. Eivätköhän esimerkiksi Natoon liittyminen sekä Niinistön ja Marinin suora puhe Venäjän hyökkäyssodasta ole paljon voimakkaampia poliittisia statementeja, jotka viestivät, että olemme osana länttä.
Näin lienee asioiden laita yhtä lailla, mutta mielestäni Suomen länsimaalaisuus ei ole silti "hei me liityttiin Natoon"-juttu, vaan uusina jäseninä statuksemme osana läntistä yhteisöä on hatara ja meidän on syytä todistaa uskollisuutemme osana perhettä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en näe, että viisuvoitolla tätä voisi suuresti korjata. Eiköhän se maabrändi luoda esim ulkopoliittisin keinoin.
Mikäli laivan pohja vuotaa, ei sitä maabrändi paljoa lohduta. Ysärin lapsena muistan kuitenkin 2006-viisuvoiton elävästi ja kaiken sen mukanaan tuoman boostin yhteiskuntaamme. Käärijä teki parhaansa, mutta lopputulema jäi piippuun. Vaikka olisimme kuinka "moraalisia voittajia", Ruotsi nauraa matkalla pankkiin ja taas kerran jäämme kärvistelemään viereen.
 
Viimeksi muokattu:

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka Ruotsissa lukuisia yhteiskunnallisia haasteita onkin ja kaukana kansankoti on mistään 2020-luvun ihanneyhteiskunnasta, tietyissä määrin ihailen ruotsalaisten tulevaisuuteen optimistisesti suhtautuvaa asennetta. Talvi tulee sveduihinkin, sisäinen turvallisuus horjuu jne. mutta nyreys ei ole voittava resepti mihinkään.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Nyt mulla kyllä pölisee yli hilseen että mitä täällä höpistään.

Käärijä ruotsin kuninkaaksi niin saadaan ohjauspeli kuntoon ja kaikille tulee selväksi että ollaan ihan länsimaa ja vieläpä oikein ihan brändin kanssa perhana!

Ja kassat ne vaan kilisee ja kolisee. Vuoden päästä.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Rohkea ja ennakkoluuloton esitys. Ei tarvi yhtään hävetä esitystä. Nyt vain kävi niin että vastassa oli Loreen jolle ei voinut mitään. Veikkaan että tällä esityksellä olisi monena muuna vuonna irronnut voitto. Toivottavasti ensi vuonna meillä on taas yhtä rohkea esitys laittaa Ruotsiin. Helvetti nyt vasta tajusin että suomenkielisellä biisillä oltiin näin lähellä voittoa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös