Euroviisut 2023 ja UMK 2023

  • 364 007
  • 3 678

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Se tässä juuri kummastuttaa.
No voisi mainita lisäksi, että myös Euroviisujen finaaliin katsojalukujenkin kannalta nämä rahoittajamaat (Espanja, Iso-Britannia, Italia, Ranska ja Saksa) pääsevät suoraan Euroviisujen finaaliin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
No voisi mainita lisäksi, että myös Euroviisujen finaaliin katsojalukujenkin kannalta nämä rahoittajamaat (Espanja, Iso-Britannia, Italia, Ranska ja Saksa) pääsevät suoraan Euroviisujen finaaliin.

Ai Ranskassa on isot katsojaluvut? Aika jännä. Ei siellä ainakaan viisujen aikaan tämä hirveästi näy katukuvassa, jos ollenkaan. Toki tämä oli ennen 2010-lukua, kun tämän olen todennut. Hyvin vaikea oli löytää paikallista, joka tiesi euroviisujen olevan käynnissä tai ylipäätään olemassa. Voi olla, että nykyään viisut on nostanut arvoaan, mutta ei siitä ole kauaa (korona-aikaa?), kun luin jonkun tutkimuksen, että ranskalaiset lähinnä haluaisi koko kilpailusta pois.

Mutta joo, tosiaan kyllähän luulisi noin isosta maasta löytyvän edes vahingossa enemmänki talenttia, joka voisi viisuissa menestyä. Itse diggasin Ranskan viime vuotisesta.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Olen ymmärtänyt tämän BIG5-asian yksioikoisesti niin, että se muodostuu kyseisten maiden asukasmäärän mukaan. Puhutaan "EBU:n suurista rahoittajamaista", eli maan asukasluku = EBU:n jäsenmaksajien lukumäärä.

Euroopan väkirikkaimmat maat järjestyksessä: Saksa, UK, Ranska, Italia, Espanja.

Venäjä on toki väkimäärältään isoin EBU:n jäsen, mutta monestakin syystä tulkinta suuruudesta on heidän kohdallaan hieman erilainen.

TV-katsojamäärillä ei ole BIG5-keskustelussa mitään tekemistä. Jokainen eurooppalainen on osa EBU:a ja siten rahoittamassa Viisuja.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Loin uuden ketjun vuoden 2024 Euroviisuille ja UMK:lle:

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös