Tulin ajatelleeksi. Minun mielipide on minun mielipide ja luultavasti poikkeus, mutta se voi myös olla oikea.
Älä huoli, ei se ole.
Tulin ajatelleeksi. Minun mielipide on minun mielipide ja luultavasti poikkeus, mutta se voi myös olla oikea.
En muista kyllä viime vuodelta tippaakaan tämänkaltaista pöhinää Rasmuksen tiimoilta, aika moni ja myös itse olin lähinnä pettynyt siihen että UMK:n voitti se kaikista tylsin ja turvallisin vaihtoehto, jossa ei ollut oikein mitään. Ei mieleenjäävä ja persoonallista biisiä, ei erikoista lavashowta, ei kaksista suoritusta solistilta. Käärijältä löytyy nämä kaikki ja siitä tämä selvästi innostuneempi vastaanotto tänä vuonna kumpuaa, ja sanoisin että ihan ansaitusti. Vaikka kaikki reaktiot eivät olisikaan positiivisia, pääasia että reaktioita tulee ja nämä "mitä ihmeen paskaa tämä on"-ihmettelyt kertovat vain siitä että nyt on tehty selvästi jotain uudenlaista ja otetaan vähän riskiäkin. Hyvä niin.Onhan tämä lähes jokavuotinen ilmiö suomalaisessa viisukeskustelussa, että "NYT lähtee ihan sairaan kova IHQtykkibiisi kisoihin, VAPISE Eurooppa!".
Ja sitten tulos on Finland tsirou pöääng.
Miksi ei menestytä? Viime vuosien trendi nimenomaan on ollut se, että eri kielet ovat pärjänneet hienosti viisuissa. Pitäisikö omaa kieltä hävetä ja mennä siksi englannilla?Paras voitti, mutta valitettavasti Suomen kielellä ei nykypäivänä euroviisuissa menestytä. Menestyksellä tarkoitan siis top 10 sijaa finaalissa.
Robinin biisi kyllä järkyttävän huono. Käsittämätöntä, että tätä kaveria on isoilla voimilla yritetty puskea kansainvälisille areenoille, ja tulos on tämä.
Ei helvetti näitä mielipiteitä siitä, että "suomenkielisellä biisillä ei pärjää Euroviisuissa".
Miksi ei menestytä? Viime vuosien trendi nimenomaan on ollut se, että eri kielet ovat pärjänneet hienosti viisuissa. Pitäisikö omaa kieltä hävetä ja mennä siksi englannilla?
Ei helvetti näitä mielipiteitä siitä, että "suomenkielisellä biisillä ei pärjää Euroviisuissa".
Mutta se korvaaja pitää olla sitten sellainen, että dialogiSen sijaan tuo Käärijälle kännissä ja läpällä kasattu puukaukalo pitää korvata jollain näyttävällä sitten viisuihin. Tanssijoiden kanssa on helppo kikkailla hommaa härömmäksi.
Voisiko niitä eurolavoja olla vaan ihan helvetisti enemmän?
Oletko miettinyt, että se vika olisi ollut biisissä tai esityksessä, eikä itse suomenkielessä?Ei se ole mikään mielipide, vaan tilastollinen fakta.
Käänteisesti voi miettiä, miksi Suomi ei ole pärjännyt englanninkielisillä biiseillä.Oletko miettinyt, että se vika olisi ollut biisissä tai esityksessä, eikä itse suomenkielessä?
Joo - tässä on nyt vähän sama dilemma kuin seuraavassa jutussa:Nyt olisi tärkeintä ettei Haber pyytele anteeksi vaan ilmoittaa kriitikoille "Toivottavasti ette vihaa luontoa, minä rakastan sitä. Nähdään tattimetsällä syssymmällä".
Ei pidä koskaan aliarvioida maailman kykyä pitää ruotsalaisesta keskinkertaisen hengettömästä pop-paskasta.Pelästyin jo kun kuulin että Loreen on Melluissa. Nyt kun kuuntelin biisin niin ei ole pelkoa että voittaa viisut uudestaan....
Olen nyt aamulla katsellut lähetystä vähän pikakelaten Areenasta niin hieman hämmästyin - oli hyvä ja ammattimainen toteutus eivätkä kappaleet juurikaan oksettaneet. Ja tosiaan, Robinin ehdokasta olin jossain kuullut niin esitys ja lavakarismansa olivat odottamattomia, itse lauluhan on täysin olematon.Robin sen sijaan oli kyllä livenä hyvä. Biisi nyt vaan on sellainen alkuillan kelpo taustabiisi. Ei jää mieleen.
Tämän kyllä arvasi. Vähän kyllä tuntuu, että tätä Haber myös halusi. Ei siinä, hauskahan se sienikappale oli.
Jep. Suomi on lähettänyt vuodesta 2008 alkaen niikin monta kuin 3 biisiä Suomeksi. Yksikään näistä ei olisi menestynyt yhtään sen paremmin vaikka laulukieli olisi ollut englanti näissä. Sen lisäksi otoskoko on todella pieni. On myös @Petri1981 aika virheellistä sanoa, että tää olisi tilastollinen fakta, että suomenkielellä ei voi menestyä viisuissa nykyaikana koska edellisestä kerrasta tulee kahdeksan vuotta. Viisut ovat muuttuneet tuosta ajasta hyvin paljon. Todella paljonkin. Kannattaa perehtyä asioihin ennen ku avaa näppäimistön.Oletko miettinyt, että se vika olisi ollut biisissä tai esityksessä, eikä itse suomenkielessä?
Ei se ole mikään mielipide, vaan tilastollinen fakta.