No sitä varmaan pitäisi kysyä Tapio Hakaselta. Omasta mielestäni tämä nykyinen seitsemän finalistia toimii paremmin, kuin ne entisajan monen semifinaalin järjestelmä.
Toki joo seitsemään mahtuu vaan rajattu määrä ruutuaikaa artistille joka toki antaa valituille isomman näkyvyyden.
Tämä on omasta mielestäni väärä lähestymistapa. Jos jengi saisi valita isommasta määrästä suosikkinsa niin ei se ainakaan huonompaan suuntaan menisi kun kuitenkin biisiä haetaan ja kuitenkin ne tyypit jotka valitsee esiintyjät on pieni joukko.
Sinänsä ei sovi oikein formaatin uuden musiikin kilpailu että vain 7 saa mahdollisuuden. Ymmärrän toki että useampi lähetys ym tuo kustannuksia ja taso välttämättä ei nouse korkealle. Mutta jos tyyliin olisi 2 semifinaalia joista kummastakin 3 parasta + extrapaikka niin olisi kolme lähetystä. Siinä saisi tuplamäärä artisteha näkyvyyttä.
Kun nyt katsoo Suomen touhua tämän asian suhteen niin aika puuhastelua on ollut viimeinen 10v Saara Aaltoineen ja Darudeineen. Blind Channel oli piristävä poikkeus mutta esim mun mielestä 90% biiseistä on ollut järkyttävää paskaa suurinpana ehkä Axel Kankaanrannan voittobiisi joka onneksi ei päässyt kisojen peruuntumisen vuoksi edustaan.
Ja Danny kun kaivettiin haudastaan niin ei siinä ole biisi edellä menty ollenkaan. Työlki ellää mut tuskin rikastuu oli hyvä mitä näihin tulee.
Oma kutina on että seuraava umk on paha riman alitus