Euroviisut 2010

  • 120 863
  • 745

Viljuri

Jäsen
Ainoa relevantti asia on, ettei tätä skabaa saa voittaa enää koskaan.

Eurooppalainen (tai siis venäläinen ja Venäjän entisten alusmaiden) musiikkimaku on niin ihmeellinen, että Eläkeläisillä olisi voinut olla jokin nollasta eroava todennäköisyys erottua joukosta, mikä on aina vaaran paikka. Nyt onneksi tämäkään pieni riski ei meitä vaivaa. Ja karsinnan ainoa relevantti asia, levy-yhtiöiden hieman kärkikaartin alapuolella olevien artistien promoaminen, sujui ihan putkeen. Ja pääsihän yksi palstalainenkin julkisuuteen, enkä tarkoita Eläkeläiset yhtyeen Emaa.

Hyvä Jungner! Ylen tervehdyttäminen jatkuu.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Veikkaan että nämä kuutamokuiskaajat saavat Oslossa 2p. Mahtavaa.

Eläkeläiset ois pistäny koko lavan paskaksi ja saaneet sentään 6p!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Voi helvatan helvatan helvatta! Tuo kaikista paskin mustalaishölkkä nyt sitten kisoihin. Jostain hevoskärrypitäjästä, Armeniasta ym... voi yksi säälisoitto tulla, mutta siinäpä se.
 
Julkaistaanko niitä semifinaalin pistemääriä edes missään? Muistelin, että vain järjestys ilmoitetaan plus yksi tuomariston äänillä mukaan päässyt.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nimenomaan. Jollakin perverssillä tavalla pidin paljonkin tuosta Kajon biisistä. Olemus, esiintyminen, sävel, laulutyyli... Kaikki vaan osui kohdalleen.

Minä en tuosta erityisemmin innostunut silloin kun nuo biisit oli ennakkokuuntelussa YLE:n sivuilla, mutta kun näin tuon esityksen niin mieli muuttui. Jotenkin siinä vaan oli kaikki niin yhtä ja kohdallaan.

Ja mitä tulee voittajaan, niin kyllä minäkin ihan mielelläni olisin nähnyt Eläkeläiset hämmentämässä Oslossa mutta tämä Kuunkuiskaajat on vähintäänkin yhtä hyvä edustaja Suomelle. Eläkeläiset olisi ollut ehkä räväkämpi valinta ja sellainen joka olisi herättänyt enemmän huomiota viisuissa, mutta tuo biisi ei vaan ollut minusta tarpeeksi hyvä ja ainakin tässä karsintavaiheessa olisi toivonut show'hunkin vähän lisää tötinää (tiedä sitten minkälainen karnevaali pojilla oli itse viisuja varten suunnitteilla). Kuunkuiskaajien tytöt on edustavan näköinen kaksikko ja tuo biisi on minusta todella hyvä sävellykseltään. Ja kun Suomi ei ole koskaan mitään kansanmusiikkia lähettänyt viisuihin niin tuleepahan sekin nyt kokeiltua.

Paljon se aina riippuu siitäkin millaista musiikkia muut maat lähettävät viisuihin mutta minä uskon että tuollakin Kuunkuiskaajien esityksellä on ihan hyvät mahdollisuudet finaaliin ja jopa jonkinlaiseen sijoitukseen siellä. Ei se Eläkeläistenkään show olisi mikään takuuvarma juttu ollut viisuissa, ihan yhtä hyvin sekin olisi voinut jäädä nollille kuten monet nyt näyttää povaavan tälle Kuunkuiskaajille.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Tokihan Eläkeläisten biisi ei ollut bändin parhaimmistoa. Osa vitsistä katoaa, kun pitää olla omaa tuotantoa. Ihan mieluinen edustaja tuo silti olisi ollut. Tuskin Eläkeläisiä biisin takia äänestettiinkään, vaan ilmiön.

Tästä huolimatta Marcon itkupotkuraivari jätti viisut ainakin tämän humppaseuraajan silmissä voiton puolelle.

Kuunkuiskaajat oli omalla bubbling under -listalla yhdessä Kajon ja Lundin kanssa. Ei missään nimessä lähellekään paskin vaihtoehto.

Keväällä sitten Saksaan humppaamaan.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sitä tässä mietin että olikohan tuo Marco B:n kommentti tosissaan heitetty vai ns. huumoria? Jos oli tosissaan, niin täytyy ihmetellä kovin.

edit. Siis se Eläkeläisiä koskenut kommentti.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Mitä Marco sanoi Eläkeläisistä?
 

ipaz

Jäsen
Sitä tässä mietin että olikohan tuo Marco B:n kommentti tosissaan heitetty vai ns. huumoria? Jos oli tosissaan, niin täytyy ihmetellä kovin.

edit. Siis se Eläkeläisiä koskenut kommentti.

Tuskin jokainen suomalainen pitää Eläkeläisistä. Minä tiedän monia, jotka lähes vihaavat... kuten Marco sanoi niin huumori on vaikea laji, enkä edes itse usko että joku espanjalainen tai serbi olisi ymmärtänyt tuosta touhusta yhtään mitään. Itse viisushown olisi pitänyt olla todella railakas, sillä biisi ei ole hyvä. Edes Eläkeläisten biisiksi.
 

Kaivanto

Jäsen
Kumpi tahansa kahdesta muusta top 3 -biisistä olisi ollut jees mutta nyt täytyy sanoa, että pitkästä aikaa karkeloihin lähtee Suomesta esitys, joka ei ole melko huono, pyöreä nolla, lattea tai tyhjänpäiväinen, vaan suorastaan sietämätön. Aivan järkyttävä nuotiorenkutus!
 
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Ei ollut ennen finaalia suosikkia, eikä ole vieläkään. Aika tuubaa ne oli kaikki ehdokkaat.
Nyt mielenkiinnolla vain odottamaan Norjan karsinnan finaalia ja tietoa siitä pääseekö Keep of Kalessin pyörittämään tukkaansa kotikisoihin /,,/
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja kun Suomi ei ole koskaan mitään kansanmusiikkia lähettänyt viisuihin niin tuleepahan sekin nyt kokeiltua.

Kyllähän Pihasoittajien esitys vuoden 1975 viisuissa oli kansanmusiikkia jos mikä. Ihan hyvin se tuolloin pärjäsi ja pidän Kuunkuiskaajien finaalipaikkaa ihan mahdollisena. Finaalissa sitten taitaa olla yksinumeroinen pistesaalis, mutta niin se olisi ollut muillakin ehdokkailla. Suomella tuntuu olevan tapana mennä viisuihin edellisen vuoden voittajan tyyppisellä kappaleella.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
..pitkästä aikaa karkeloihin lähtee Suomesta esitys, joka ei ole melko huono, pyöreä nolla, lattea tai tyhjänpäiväinen, vaan suorastaan sietämätön. Aivan järkyttävä nuotiorenkutus!

Aivan täydellinen analyysi kyseisestä laulusta, koska se luo syvyyttä jopa euroviisu-kipaleisiin.

Toivottavasti tytöt ottavat tuohusta kaiken irti kuin Waldo konsanaan ja pykäävät lavalle nuotion! Waldollahan oli mukana se palava roskis.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luojan kiitos Eläkeläiset eivät voittaneet. "Laulu" oli täyttä kuraa, ja itse kuulun myös niihin tosikkoihin, joiden mielestä syntikan paneminen tai niillä miekkaileminen ei ole hyvää lavashöytä. Pointsit muuten Marco B:lle.

Kuunkuiskaajat taasen lauloivat kauniisti ja laulu itsessäänkin oli oikein hyvä, saattaa juuri tuon asiantuntijaraadin ansiosta yllättää viisuissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomella tuntuu olevan tapana mennä viisuihin edellisen vuoden voittajan tyyppisellä kappaleella.

En minä kyllä tiedä että onko tässä oikein mitään samaa kuin Rybakin viime vuotisessa biisissä? Viulu? Muuten on kysymys ihan eri tyylilajista ja erilaisesta biisistä. Rybakin biisi oli enemmän etnohenkistä poppia kun taas tämä on lähempänä perinteistä kansanmusiikkia.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muuten väliä ole mutta saatanan hyvä etteivät Pentti Hietanen, Tango Amadeus ja Maria Lund olleet lähelläkään kisapaikkaa.

Noista kolmesta loppufinaaliin päässeestä tämä Kuunkuiskaajat on kyllä semmoinen kummallisen tarttuva renkutus, ja mielestäni luin jostain lehdestä että tällainen etnomusiikki on taas tekemässä tuloaan. Tiedä sitten kuinka käy Oslossa, tuskin tulee menestystä mutta ei sitä varmaan olisi tullut muillekaan.

Olin kyllä yllättynyt siitä ettei Eläkeläiset voittanut, ja että Heli Kajo tippui jo noin aikaisessa vaiheessa.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Luulen että koko äänestys oli järjestetty. Tämä kuunkuiskaajat oli niin olla kuin voi olla raatilaismainen päätös. Keskinkertainen, ei ketään oikein niin ärsyttävä ja perusuomalaisen jees. Kaikki gallupit näköjään heittivät häränpyllyä, en usko että ihan rehellistä peliä ollaan pelattu. YLE ei ole kellekkään vastuussa miten äänestys menee ja näin ollen heidän ei edes tarvitse mitenkään näyttää kuinka oikeudenmukainen se loppuen lopuksi on ollut.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jälleen kerran tuli jostain perverssistä syystä ohjelmaa sivukorvalla katsottua ja yhä nämä viisut jaksavat vain ihmetyttää. Mietittiin nimittäin täällä kotisohvalla, että mitä varten tälläiset kisat oikeastaan on edes olemassa? Ja ennen kuin joku hapannaama latoo jotain kuivaa historiadataa vastaukseksi niin todettakoon, että whatevö!

No ilmeisesti tämmöisellekin on tilauksensa olemassa ja onhan toki makuja moneen lähtöön. Mutta mikä ihme siinä on, että joka vuosi näissä turnajaisissa (sekä kotimainen karsinta että varsinaiset gaypar..kisat) tunnutaan kilpailtavan vuoden paskimman biisin tittelistä. Siis se, että Suomestakin löytyy oikeasti osaamista musiikin saralla, mutta aina, siis aina se kakka pitää vääntää kolmeen ja puoleen minuuttiin. Kuunteleeko joku ihan oikeasti näitä, siis ihan oikeasti? Ja anteeksi nyt, jos jotain on loukattu ja makuasioistahan ei voi kiistellä blaablaablaa, mutta ei näitä kukaan voi tosissaan diggailla!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja anteeksi nyt, jos jotain on loukattu ja makuasioistahan ei voi kiistellä blaablaablaa, mutta ei näitä kukaan voi tosissaan diggailla!

Miksi ei voisi? Musiikkia se vaan on. Jos niiden n. 30-40 biisin joukossa on edes pari loistavaa niin se riittää minulle. Ja kyllä minä olen viisujen kautta löytänyt monta hyvää artistia/yhtyettä joten siksi noita tulee aina katsottua. Tietysti jos suhtautuu musiikkiin äärimmäisen kapeakatseisesti ja ajattelee automaattisesti että kaikki musiikki sen oman "laatikon" ulkopuolelta on täyttä paskaa niin varmaan on turha katsella viisuja (en väitä että sinä olisit tällainen ihminen vaan ihan vaan noin yleisellä tasolla ajattelen). Itse taas olen musiikin suhteen aika ennakkoluuloton ja tykkään kuunnella hyvinkin erilaisia tyylejä niin kyllä viisujenkin kautta löytyy hyvää musiikkia.

EDIT: Niin, ja hetero olen muuten.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Itse taas olen musiikin suhteen aika ennakkoluuloton ja tykkään kuunnella hyvinkin erilaisia tyylejä niin kyllä viisujenkin kautta löytyy hyvää musiikkia.

Itsekin kuvittelen olevani musiikin suhteen hyvinkin ennakkoluuloton, mutta en ole viisujen kautta löytänyt hyvää musiikkia sitten Crosbyn syntymävuoden, kun Johnny Logan lurautti siirappisella, mutta ah niin ihanalla Hold Me Now -slovarilla viisujen voittoon.

Ehkä lievää provokaatiota oli viestissäni ilmassa, jonka tarkoituksena oli löytää teitä, jotka uskaltavat tulla kaapista ulos ja tunnustaa saavansa antia näistä karkeloista - musiikillista siis.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä lievää provokaatiota oli viestissäni ilmassa, jonka tarkoituksena oli löytää teitä, jotka uskaltavat tulla kaapista ulos ja tunnustaa saavansa antia näistä karkeloista - musiikillista siis.

Ei ole tarvetta tulla kaapista ulos kun en koskaan ole siellä ollutkaan. Musiikki on minulle vaan musiikkia eikä mikään lähde pätemiselle.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ehkä lievää provokaatiota oli viestissäni ilmassa, jonka tarkoituksena oli löytää teitä, jotka uskaltavat tulla kaapista ulos ja tunnustaa saavansa antia näistä karkeloista - musiikillista siis.

Mikä nyt sitten lasketaan musiikilliseksi anniksi?

Onhan noissa ollut moniakin sellaisia yhtyeitä, joiden musiikkia tulee kuunneltua. Ultra Bra, Nightwish ja Eläkeläiset nyt etunenässä. Mutta ei kenelläkään se viisukappale ole ollut parasta antia musiikista.

Oikeastaan yhtään artistia ei toistaiseksi ole löytynyt vakituiselle kuuntelulistalle Viisujen kautta. Ei karsinnoista eikä kv. artisteista finaalista. Heli Kajosta saattaa hyvinkin tulla itselleni musiikillinen löytö viisujen kautta, mutta se edellyttää sitä, että tulevaisuudessa ilmestyvä levy on samaa tasoa viisubiisin kanssa.

Itse tosin en musiikista sinänsä mitään ymmärrä. Mitään kompetenssia sävellysten ja sovitusten arviointiin ei todellakaan ole. Oikeastaan se on helvetin hienoa, että pystyy menemään arvioissaan pelkästään sen mukaan syntyykö biisistä hyvä fiilis itselle. Sen fiiliksen voi saada varmasti sellaisilla asioilla, jotka asiantuntijat arvioivat yksinkertaisiksi ja tylsiksi ratkaisuiksi, mutta mitä väliä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös