The Original Jags kirjoitti:
En tiedä onko tämä Kazanin tyyli pelata.
Minusta tämä sinun venäläisen kiekon seuraaminen on ainutlaatuista. Sellaiseksi sen tekee analyysit, joissa et ole itse nähnyt ottelua, korkeintaan pienen koosteen, etkä todennököisesti tiedä edes joukkueiden paitojen värejä. Kuitenkin puhut joukkueista, joita viedään mennen ja tullen, vain laukaisutilastoihin tukeutuen. Yhtä hyvin voisi laskea reikiä golfissa.
Panin tämän merkille jo ylempänä, kun mainitsit ensin, että "pelkäät" eniten Färjestadia - vaikka et tiedä heidän pelisysteemistään mitään. Sitten mainitset Färjestadin vastaantulijana. Mainittakoon tässä yhteydessä, että Färjestad pelasi omasta mielestään todella hyvän ottelun Kazania vastaan.
Rehellisesti sanottuna en tiedä minäkään juuri mitään Venäjän joukkueista. Enkä tiedä paitojen värejäkään, enkä sitä missä sijalla he ovat juuri nyt taulukossa. Mutta tiedän miten Färjestad pelaa vieraissa, koska olen nähnyt tämän joukkueen vieraissa varmasti 100 kertaa.
Ymmärrän ihannointisi. Se on minulle ihan ookoo. Mutta mollaat tämä varjolla helposti kaikki muut joukkueet, sillä raporttien mukaan esim. HPK pelasi hienon turnauksen, vaikka kaatuikin lopuksi Kazanille. Suuret numerotkaan eivät kerro totuutta. Tällaisissa, pikaisissa turnauksissa on oikeastaan aivan sama häviääkö 1-2 vai 6-0, numerot karkaavat usein lopussa, varsinkin kun on kysymyksessä viimeinen ottelu, jolla ei ole häviäjälle mitään merkitystä.
Itse en ainakaan halua uskoa, että Kazanin ja HPK:n taso-ero on kokonaista 6 maalia. Yksittäisissä otteluissa, olosuhteet huomioon ottaen ehkä, mutta ei todellisuudessa.