Masokismiin taipuvaisena ihmisenä olen muutaman eurovaalitentin katsonut.
Olen ollut suorastaan hämmästynyt kuinka tahmea ja syväjäässä Orpo on ollut. Siis ihan selviä asiavirheitä ja takeltelua jatkuvasti.
Yhdistettynä siihen, kun Lindtman vielä prässää ja heittää tätä ”Purran hallitus” retoRiikkaa, niin se saa Orpon kyllä ihan oikeasti näyttämään siltä, että hän ei ole kyllä kuskin paikalla.
Ihan mielenkiintoista katsoa käykö tässä vielä jossain kohtaa vaalikautta niin, että Kokoomuksen kannatus lähtee tippumaan ihan reippaastikin. Yleensä Kokoomuksen peruskannatus kyllä tuntuu kestävän ihan mitä vaan - riippumatta harjoitettavasta politiikasta.
Honkonen oli tuuraamassa Saarikkoa ja ei nyt ihan nappiin mennyt. Koitti haastaa Kokoomusta ja persuja suhtautumisesta EU:n yhteisvelkaan Ukrainan auttamiseksi. Tentin juontaja Haapala kuitenkin riisui Honkoselta heti aseet ja tivasi, että eikö ole vähän kummallista kun Keskusta itse oli edellisessä hallituksessa puoltamassa EU:n elpymisvälineen luomista ja käyttöä ja nyt sitten siitä kieltäytyy ja kritisoi muita. Honkonen siihen sitten änkytti, että kun sen piti olla ainutkertainen juttu. Niin sovittiin. Eh. Ihan oikeasti Keskustan kannattaisi ymmärtää olla tästä asiasta ihan hiljaa - varsinkin kun nyt yhteisvelasta puhutaan Ukrainan tuen lisäämiseksi. Joka nyt kuitenkin on koko Euroopan turvallisuuden kannalta kohtalon kysymys. Itsekin pidän yhteisvelkaa viimeisenä keinona, mutta jos muuten ei tarvittavaan sotilaalliseen avustustasoon päästä, niin sitten sitä tulee käyttää.