powerforward#7
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, Philadelphia Flyers
Eurooppa Liiga on huomattavasti vakaampi, kuin KHL, joka elää rikkailla omistajilla, joilta jossain vaiheessa loppuu joko mielenkiinto tai halu syynätä rahaa jääkiekkoon. Olen myös lähes varma että nämä Eurooppa seurat säntäävät Euroliigaan heti, kun mahdollista. Jokereilla tuo mahdollisuus ei välttämättä tule koskaan toteutumaan Venäläisomistuksen takia. Se on sääli se, ja harmittaa ainakin minua.
Suuret pahoittelut vieraisiin huutelusta, mutta miten liiga, jota ei ole edes olemassa voi olla mitenkään vakaa? Ja totisemmin, Jokerit yritti aktiivisesti ajaa euroliigaa toista kymmentä vuotta ja kun ei toiminut, niin valittiin KHL kehityssuunnaksi. Tuolla perusteella suhtaudun hyvin skeptisesti mihinkään euroliigatouhuun, vaikka siitä unelmoin pitkän aikaa. (Tarkoittaen siis sarjaa, jossa joukkueet pelaa päätoimisesti, eikä toissijaisesti kansallisen liigan ohella) Itse näen mahdollisuudet kansainväliseen euroliigaan jonkinlaisena KHL:n "euroopan konferenssina", jotenkin vain tuntuu mahdottomalta, että yhtäkkiä saataisiin pystyyn toimiva liiga KHL:n rinnalle. Joskin viikko sitten olisin nauranut ajatukselle Jokereista KHL:ssä 2014...
Ja toiseksi, Jokerit ei ole Venäläisomistuksessa vieläkään, vaikka sitä kuinka toistellaan vähän jokapuolella.