Saksa vie, tällä kertaa myös Espanja kyykkää.
...
Saksa oli spanskeille naurettava suupala. Hauska sitä oli katsoa, en sitä kiellä.
Itse olen ainakin sitä mieltä, että Saksa on nyt tarpeeksi kypsä voittaakseen vihdoin mestaruuden (hyvin mahdollisesti myös mm-kullan kolmen vuoden päästä). Se kannattaa muistaa, että rakennusvaiheessa - em 2008 ja mm2010 - Saksa hävisi lopulta juurikin Espanjalle, ensin finaalissa ja sitten välierissä. (Lisäksi 2010 kisoissa yksi merkityksetön yllätystappio Serbialle lohkovaiheessa).
Saksan joukkueesta löytyy nyt, vuonna 2011:
- maailman paras maalivahti
- laadukas puolustus, joka pystyy modernille jalkapallolle ominaisiin laitanousuihin
- huikea keskikenttä, josta löytyy sekä hyökkäys- (Özil,Scweinsteiger..) että puolustusvoittoisen pelin (esim Khedira) osaamista.
- leveä hyökkäysmateriaali, jolla ratkaisuvoimaa sekä päällä että jalalla, nuoruutta (Muller jne) kokemusta (Klose).
Saksa selvitti tiensä kisoihin saldolla 10-0-0. Kaikille Saksan peliä vähemmän seuranneille kehotan etsimään Youtubesta tai jostain muualta koostevideon muutaman viikon takaisesta Saksa-Hollanti- ottelusta. (Kaikki tietävät, että vaikka kyseessä oli ystävyysottelu, pelataan näiden kahden välisissä klassikoissa aina voitosta ja tosissaan.) Itse pelissä suomalaistenkin kestosuosikki Hollanti oli TÄYSIN VASTAANTULIJA vaikka Saksa ei edes peluuttanut muutamaa kovinta tähteään. Itse asiassa oli mielestäni hieman hämmentävää katsoa, kuinka suuri tasoero oli, ottaen huomioon, että Hollanti on myös oma kakkossuosikkini, heti Saksan jälkeen.
Milloin muuten alkaa niiden muutaman vakionimimerkin Englanti-hehkutus? Itse veikkaan, että eivät pääse enää edes alkulohkosta jatkoon. Vastustajat ovat liian pahoja (pois lukien Ranska, joka ehkä vieläkin heikompi), lisäksi joukkueen materiaali on surkea ja maalivahtipeli huonoa.
ps.
Scholl : Laitathan kovana Saksa-fanina myös omaa ennakkoasi. Olisi hauska lukea!