Käsittääkseni tuohon sopimukseen saatiin Suomen osalta maininta siitä, että asia käsitellään Suomen parlamentissa ennen allekirjoitusta.
Suomi ei ole luovuttamassa budjettivaltaansa Brysseliin. EVM:n "hätätilan" määräenemmistöpäätöksessä on kyse Suomen rahoitusosuudesta, joka on 13,8 Mrd euroa. Tuota pääomaa ei voi lisätä määräenemmistöpäätöksellä, vaan siihen vaaditaan yksimielisyys.
Budjetin tarkistusvalta Komissiolla sen sijaan on. Kuitenkaan Komissio ei voi päättää, millä keinoilla tuo tasapainotus tehdään. Se on kansallisten hallitusten tehtävänä.
Oletko lukenut koko paperin ja mitä siinä sanotaan?
Nyt viedään Suomelta yksikerrallaan kaikki päätösvalta omiin rahoihimme ja jo nyt nuo tuet alkavat mennä ihan sairaanloisiksi, ihan eritasoa mitä aluksi puhuttiin. Jos tähän vakausmekanismiin ollaan antamassa 200 miljardia tukea ja jo pikkuiseen kusiseen Kreikkaan menee jo 130 miljardia, niin mieti paljonko menee kun Ranska, Italia ja Espanja kyykkää? Kun puhutaan, että Suomessa otetaan 3,8 miljardin lainaa jotain vakausmekanismejä varten, niin tuosta laskusta nyt unohdetaan kaikki kustannukset kuten korot yms.
Luuletko, jos määräenemmistöpäätökseen Suomi suostuu, ettei senjälkeen tule uusia vaatimuksia? Kerrotaan vaan Suomelle "kuinka teidän nyt tulee osallistua tähän isommalla panoksella kun olette AAA maa, joten ottakaahan taas lainaa esim. alkuun 20 miljardia, kun saatte sitä niin halvalla ja me päätämme mihin se laitetaan". Tähän ei tarvita 2/3 osan eduskunnan hyväksyntää vaan tämä paskahallitus voi itse äänestää 20 miljardin lisälainan ottamisesta.
Kuinka kujalla ja sinisilmäinen ihminen voi oikeasti olla? En halua haukkua sinua, mutta hengitä muutaman kerran syvään, ota puolueeton ajattelumalli ja mieti mikä on parasta ja lue kirjoituksia. Niin minäkin olen tehnyt ja en millään saa tätä asiaa käännettyä järkeväksi, koska se ei sitä ole vaikka Käteiset&Co yrittävät kääntää mustaa valkoiseksi.
Katselin eilen ajankulukseni Edvin Laineen Täällä Pohjantähden alla sekä Akseli ja Elina -filmit. Niistä löytyi myös näitä jälkiviisaita, joita nyt nousee kuin sieniä sateella. Ja myös niitä sotilasvalan ja lippulaulun lukijoita, lapualaisten valaa ei taida vielä ollut esillä.
Itse katsoin eilen Tuntemattoman sotilaan, siitä elokuvasta osuva Rokan (oikea Rokkahan on Viljam Pylkäs, josta henkilöstä juuri kirjanlukeminen kesken) lausahdus:
"Karjala myö otetaan mutta Euroopasta hitot!"
Miksi ei voisi laittaan sotilasvalaa tänne, itse jopa aloin miettimään, että aion ottaa johonkin virkamieheen, mahdollisesti sotilaslääniin yhteyttä ja kysyä, että luovutetaanko Suomea nyt ilmaiseksi pois ja miten tähän pitäisi armeijan suhtautua, vala tätä vastaan on kuitenkin vannottu?
Jälkiviisaus on eriasia. Itse olen ollut jo nuorena EU:ta vastaan, koska tiesin sen johtavan liittovaltiion - Euroa vastaan, koska ei ollut mitään näyttöjä, miten Euro tulee toimimaan ja myös näitä tukiasia (Johanna ja sisko voidaan antaa) vastaan, sekä tuota määräenemmistön antamista vastaan. Se ei ole jälkiviisastelua vaan kauaskantoista ajattelua, jossa ajatellaan pidemmälle kuin oma nenä. EU-faneilla tämä on totaalinen ongelma, ei pystytä näkemään nenäänsä pidemmälle. Ja siis tuossa siis vaan lyhyesti ne kaikki huonot puolet tässä asiassa.
Eikö mieluummin kannattaisi sitten liittyä Venäjään (itse en kannata kumpaakaan), siellä on kuitenkin varallisuutta enemmän, isommat sotavoimat ja kaasua, öljyä sekä mineraaleja? Ihan samasta asiastahan tässä on kyse.
En usko Titanicista selviytyneen yhdenkään ketkä hyttiinsä lukittautuvat.
Juuri näin, portit suljetaan meiltä siellä laipioiden keskellä olevista ja kuten kaikki jotka tietää laivoista jotain, niin tarpeeksi moni laipio kun täyttyy, niin siinä ei enää pumppaamiset auta.
Vielä wikipedian Titanic artikkeliin, että selvennetään tuota laipio asiaa ja mielestäni laiva on erinomainen esimerkki käytettäväksi tässä keskustelussa:
RMS Titanic – Wikipedia
"Titanic oli suunniteltu pysymään pinnalla, jos vettä tulvi neljään osastoon, mutta nyt vettä oli jo viidessä osastossa. Laipiot ylettyivät vain E-kannelle asti, joten ensimmäisten osastojen täyttyessä vesi tulvi niiden yli laivan kaikkiin 16 osastoon. Andrews arvioi laivan kelluvan korkeintaan tunnin."
Nyt on siis meidän Titanicissa (EU), laipioita jo täyttynyt ja täyttymässä, jos Italia, Espanja tai Ranksa täyttyy (eli ajautuu tilaan jossa ei pumpata), niin silloin koko laiva uppoaa.
Vielä linkki Sarkozyn, eli Napoleon toisen ylimielisyyteen, vähän vastaava kuin Rokan lausahdus, mutta toisinpäin, vitut Suomesta ja suomalaisista:
Sarkozy: Euroopan taloussopimuksen sis sovitaan parin viikon kuluessa | Taloussanomat