super kirjoitti:Päivitänpäs tätäkin. Kiinnosti tai ei.
Eturistiside leikattiin minulta vissiin tossa syyskuun puolessavälissä. Aika sen jälkeen oli erittäin vaikeaa kuten jotkut ovat saattaneet lukea. Jalan suoristamisen kanssa oli suuria ongelmia.
Nyt on tilanne se että aloitin viime viikolla reenaamisen. Ja kyse on luonnollisesti fudiksesta ja reenaaminen tapahtuu 5 kertaa viikossa. Ja jumalauta, tää polvi kestää sen. Ainoa asia mitä varon tai mitä en tee on kontaktit. Muuten kaikki käy.
Olenhan mä siellä aika turisti kun painoa tuli lisää jonkin verran ja jalan koordinaatio on mitä on ja erityisesti se voima on kadonnut jonnekin. Kyllä mä tein töitäkin sen eteen että tuo jalka paranisi. Pikkuhiljaa tästä etiäppäin.
Sinuna olisin erittäin varovainen tuon treenaamisen kanssa. Kuullostaa todella aikaiselta paluulta treeneihin. Eihän leikkauksesta ole kuin 4kk? Lihakset eivät todellakaan ole vielä kunnossa ja polvi ei näin ollen saa tarvitsemaansa tukea lihaksistolta. Itse en vielä sinuna treenaisi muuta kuin punttia ja muuta kuntoutusta, mutta toivotaan että polvi kestää.
Itse palasin salibandy kentille 6kk ensimmäisen leikkauksen jälkeen ja polvi napsahti melkein heti uudestaan. Sitten 1,5v taukoa ja paluu kentille ja muutaman kuukauden päästä napsahti toinen polvi.
Ei kannata hätäillä sen paluun kanssa, sillä jos se menee uudestaan, niin voipi jäädä koko harrastus. Pari kuukautta sinne tänne.