Toisesta ketjusta lainattua:
Itse olen ollut viimeiset puoli vuotta etätyössä 1.5 kuukauden lomautusta lukuunottamatta.
Suurin etu työntekijälle on mielestäni ajansäästö. Työmatkat jäävät pois ja vapaa-aika lisääntyy. Myös kaikenlainen toimistotyöhön liittyvä tyhjäkäynti loistaa poissaolollaan, jolloin pääsee keskittymään varsinaiseen työntekoon.
Mitä mieltä etätyöstä? Tuosta Cobolin alustuksesta selvinnee etuja myös työnantajalle.
Laitetaan vaikka tänne, koska luulen Marinin hallituksen laskevan tämän edukseen. Jossain vaiheessa tullaan pohtimaan, miten etätyö vaikuttaa työpäiviin ja työn tehokkuuteen.
Juttelin tutun IT-pomon kanssa, joka oli mukana yhdessä vaiheessa firmassani ja nykyään sitten yhdessä Suomen suurimmista yrityksessä. Hän kertoi, että vuoden 2020 tammi-kesäkuussa heillä oli noin 2 000 poissaolopäivää vähemmän kuin vuoden 2019 vastaavana aikana. En voi laittaa firman nimeä, koska kyse ei ole julkisesta tiedosta.
Luku on suhteessakin hävyttömän iso ja kertoo siitä, miten paljon enemmän mm. etätyö vähentää sairauksia ja työstä poissaoloja. Luulen, että etätyön osuus kasvaa jatkossa nopeasti niillä aloilla, joilla se on mahdollista. Työnantajan kannalta etätyössä on paljon etuja, mutta on myös työntekijän kannalta.
Itse olen ollut viimeiset puoli vuotta etätyössä 1.5 kuukauden lomautusta lukuunottamatta.
Suurin etu työntekijälle on mielestäni ajansäästö. Työmatkat jäävät pois ja vapaa-aika lisääntyy. Myös kaikenlainen toimistotyöhön liittyvä tyhjäkäynti loistaa poissaolollaan, jolloin pääsee keskittymään varsinaiseen työntekoon.
Mitä mieltä etätyöstä? Tuosta Cobolin alustuksesta selvinnee etuja myös työnantajalle.