Ei taida Unitedistakaan olla Liiga-jengiksi kun nyt jo maksuvaikeuksia, vaikka pienistä kyse niin tälläinen medianäkyvyys ei ole hyväksi. Kaikki kulminoituu siihen ettei joukkue kiinnosta tarpeeksi espoolaisia, ei potentiaalisia katsojia eikä sponsoreita.
Olen aina välillä miettynyt näin puoliksi espoolaisena miksi Salonoja haluaa pelastaa joukkueen jota ei käy katsomassa juuri kukaan. Siellä on edelleen keskimäärin sen verran katsojia mitä oli Matinkylän aikoihin. Vaikea nähdä tämän umpisolmun ratkeamista, mielestäni kaikki konstit on jo kokeiltu Bluesin aikana. On ollut huippupelaajia, ollaan oltu finaalissa, mikään ei riitä espoolaisille jotta kannattajapohja säilyisi/kasvaisi. Eikös fakta kuitenkin ole se että joukkeella ei olisi ollut mitään ongelmia jos hallilla olisi koko ajan se noin 4000 katsojaa? Isompi katsojamäärä tuo sponsorisopimuksiakin.
Luulisi Salonojankin jo luovuttavan tämän rakkaudesta espoolaiseen kiekkoiluun yrityksen. En näe tulevaisuudessa mitään mikä poikkeaisi merkittävästi siitä mitä Blues jo ihan hyvälläkin menestyksellä teki.
Sääliksi käy ettei tämä ota tuulta purjeisiin, mielellään näkisin vahvan "Bluesin" jonka kanssa oli hyviä vääntöjä.
Ei tästä voi syyttää kuin espoolaisia ettei kiinnosta oma joukkue tarpeeksi. Mitä on tapahtunut 90-luvun nuorille joilla olisi ollut lapsuudesta asti vahva espoolainen kiekko valintana jota kannattaa? Miksi he eivät käy hallilla?
Olen ehkä itsekin tälläisiä henkilöitä joita voisi osoittaa sormella mutta olen tehnyt valintani jo 80-luvun alussa jolloin ei ollut espoolaista Liiga-kiekkoilua tarjolla. Kannatuksen vuoksi olen käynyt niin matinkylässä kuin baronallakin useita kertoja.
_