Pystyykö paljastamaan tai onko tietoa, että kuka tai ketkä olisi ollu kiinnostuneita joukkueen hankkimaan?
Kyllähän tuosta kaupankäynnistä kesällä huhuja liikkui aika vahvasti. Varmaan kukaan faktaa tietävä ei niistä puhu - ainakaan keskustelupalstoilla - mutta harvoin nuo huhut on ihan täysin perättömiäkään. Ja huhut lähti jo liikkeelle ennen näiden ongelmien julkituloa. Kyllähän nuo kesän uutiset viittasi myös siihen, että jotain kulisseissa tapahtuu, jos Jussi ei halua kaataa enää rahaa itse areenan tai seuran toimintaan.
En tiedä tai ole itse kuullut huhua sen tarkemmin, keitä olisi ollut ostamassa, mutta pelkästä joukkueesta ei omiin korviin tulleissa huhuissa puhuttu, vaan nimen omaan areena oli se neuvottelun kohteena ollut asia. United olisi kuulunut kuitenkin kauppaan mukaan, mutta monilajiseurahanke olisi palautettu omiksi lajikohtaisiksi osikseen. Ja käsitykseni mukaan kyseessä ei olisi ollut mikään yksittäinen ostajataho, vaan isompi koalitio, jossa olisi ollut "ihan varteenotettavia ostajia". Ja kuulemissani huhuissa painotettiin, että on täysin suomalainen ostaja, ei ole esim venäläistä rahaa mukana.
Mutta tosissaan - en tiedä yhtään, kuinka pitkälle ilmeisesti oikeasti käydyissä neuvotteluissa päästiin ja kuinka realistinen mahdollinen ostajataho olisi ollut... ihan koska, omiin korviin ei ole yhtään oikeaa ja konkreettista nimeä ostajapuolelta kuulunut. Tosin en kovin aktiivisesti ottanut asioista selvääkään, jostain olisi jotain voinut silloin kuullakin, kun olisi viitsinyt kysellä. Arvuutella voisi aina, mitkä tahot voisi olla kiinnostuneita areenasta ja millä motiivilla, mutta toisaalta se on ihan turhaa.
Painotan vielä, että tämä on ihan puhtaasti huhua, mutta mikään ei ole itse keksimääni tai päättelemääni, vaan nimen omaan omasta mielestäni kohtuullisen luotettavan oloisesta suunnasta kuultua huhua. En sen kummemmin kommentoi, mistä huhut on peräisin.