Mä oon oikeastaan aika samoilla linjoilla. Haluan ehdottomasti kannattaa espoolaista kiekkoseuraa. On kiva kannattaa kotikylän joukkuetta ja uskottava urheiluseura Suomen ykkös urheilulajissa tekisi varmasti hyvää koko kaupungin identiteetille. Espoolaisuus sen sijaan ei ole mitään sellaista, jonka puolesta tuntisin hirveästi mitään lämpimiä tunteita. Mitä se oikeastaan edes on? Sekoitus kaikenlaista ihmistyyppiä, jonka sekoitussuhdetta voi ihmetellä kunnallisvaalien yhteydessä.Mä olen alun pitäen vastustanut ylenpalttista ja tauotonta espoolaisuuden ylikorostamista.
Ymmärrän espoolaisen pelaajarungon vaalimisen siinä yhteydessä, että espoolainen pelaaja tuntee varmasti vähän enemmän kotiseutuylpeyttä pelatessaan kasvattajaseurassaan, ja saattaa taistella vähän isommalla sydämellä, kuin joku toinen kiekkoammattilainen. Tai sitten ei. Luonnekysymyksiä. Sanoisin jatkuvuuden olevan kuitenkin tärkeintä normifanille. Märkä-Simo oli hyvä esimerkki.
Itselleni espoolaisuuden ylikorostaminen avautuu jonkinlaisena kaupunkitason kansalliskiihkoiluna, eikä se maistu omaan ajatusmaailmaani... Ja puhun nyt ylikorostamisesta, enkä viittaa tällä kehenkään nimimerkkiin täällä. Terveessä mittasuhteessa espoolaisuuden diggailu on jokaisen oma makukysymys.
Viimeksi muokattu: