Mainos

Espoo United kaudella 2016–2017

  • 506 905
  • 1 784

Saske

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks
Tuli mieleen, että mites vanha tuttu Olli Malmivaara? Antoi menneellä kaudella TPS:ssä sellaiset näytöt, että ei luulisi olevan kovin moneen liigajoukkueeseen kysyntää, ellei sitten Aho naaraa miestä Ässiin.

A rintaan ja Mestiksestä hakemaan vauhtia uralle. Olisipa ainakin yksi kokeneempi puolustaja, jos kerta junnuilla pääasiassa mennään.
 
Toivottavasti ei. Vaikea uskoa, että palkka ja sen vaatimat peliesitykset olisivat vielä(kään) riittävän lähellä toisiaan.

Jos tässä nyt jonkinasteista realistista dream-puolustusta kokois niin se menis jotenkin näin:

Santala - "Kuukka"
Westermarck - "Tikkinen"
Moberg - Tarkkanen
Hopponen

Toimistollekin luulis et on saatu joku semmonen henkilö, joka voisi tosta tiedottamisesta ottaa kopin ja hoitaa sitä jatkossa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuli mieleen, että mites vanha tuttu Olli Malmivaara? Antoi menneellä kaudella TPS:ssä sellaiset näytöt, että ei luulisi olevan kovin moneen liigajoukkueeseen kysyntää, ellei sitten Aho naaraa miestä Ässiin.
Mä olen tässä ihmetellyt että miksi Malmivaara ei ole vielä Poriin päätynyt kun pidin Ollia sitä kaikista todenäköisempänä Ahon perässämuuttajana. Varsinkin kun kuten sanoit niin näytöt Tepsissä ei ollu kaksiset joten ottajia ei varmaan ole jonoksi asti. Bluesissa Malmivaara oli yksi joukkueen parhaiten palkatuista pelaajista joten ehkä ne nyt tarjotut summat vaatii sulattelua. Kun Ässien hyvin nuorta pakistoa katsoo niin kyllä se hieman kokemusta kaipaa joten ehkä Malmivaara vielä sinne pätyy.

Jos tässä nyt jonkinasteista realistista dream-puolustusta kokois niin se menis jotenkin näin:
Uusitaloa on kyllä kovasti huhuiltu Bluesiin ja oishan se Kurkikin kiva. Kuukka on ollut yksi suosikeista ja mielestäni on liian hyvä mestikseen. Tämmönen pakisto taas ois musta kiva ja ehkäpä jopa realismia:

"Kurki" - Westermarck
"Uusitalo" - "Tikkinen"
Santala - Moberg

Toimistollekin luulis et on saatu joku semmonen henkilö, joka voisi tosta tiedottamisesta ottaa kopin ja hoitaa sitä jatkossa.
Mä itseasiassa veikkaan että ketään ei tohon hommaan palkata ennen "kesälomaa" eli elokuuta. Kuitenkin loppupeleissä heinäkuussa ois niin vähän hommia joten eiköhän siellä säästetä kuukauden palkkakustannukset.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä itseasiassa veikkaan että ketään ei tohon hommaan palkata ennen "kesälomaa" eli elokuuta. Kuitenkin loppupeleissä heinäkuussa ois niin vähän hommia joten eiköhän siellä säästetä kuukauden palkkakustannukset.
Minä en usko, että elokuulle odottamisessa säästetään juuri mitään. Pelaajien palkat sovitaan pelikausittain, ei kuukausipalkkana. Ainakin ammattipelaajilla näin. Puoliammattilaisilla voi olla vähän eri käytäntö. Uskoisin kuitenkin, että jos sopimus tehdään vasta kauden alun korvilla, niin kesäkuukaudet korvataan joko suuremmalla kuukausipalkalla tai kertakorvaksella. Ainakin suurimmaksi osin.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Minä en usko, että elokuulle odottamisessa säästetään juuri mitään. Pelaajien palkat sovitaan pelikausittain, ei kuukausipalkkana. Ainakin ammattipelaajilla näin. Puoliammattilaisilla voi olla vähän eri käytäntö. Uskoisin kuitenkin, että jos sopimus tehdään vasta kauden alun korvilla, niin kesäkuukaudet korvataan joko suuremmalla kuukausipalkalla tai kertakorvaksella. Ainakin suurimmaksi osin.

Riippuu tietysti vähän siitä, mikä on kunkin pelaajan tilanne muuten. Siinä olet ymmärtääkseni oikeassa, että palkat sovitaan käsittääkseni pelikauden ulkopuolella kausikohtaisena bruttona, johon joku heinäkuu ei vaikuta oikeasti mitään, mutta jos pelaajalla on kauden lähestyessä sopimukseton tila ja paine saada asuntolainaa maksettua ja jotain leivän päälle - jos ei jopa sitä leipää - kyllä ne palkkapyynnöt saattaa loppukesästä olla joillain myös huomattavasti pienempiä kuin mitä on nyt ennen juhannusta. Tosin nämä pelaajat on monesti sitten näitä kiertopalkintoja tai liikaa itsestään kuvittelevia muutenkin.

Sitten taas... Jos joukkue haluaa jonkun tietyn pelaajan itselleen, ajanpeluulla ei säästä yhtään mitään - mieluummin riskeeraa, että kyseinen jantteri päätyy johonkin muualle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en usko, että elokuulle odottamisessa säästetään juuri mitään. Pelaajien palkat sovitaan pelikausittain, ei kuukausipalkkana. Ainakin ammattipelaajilla näin. Puoliammattilaisilla voi olla vähän eri käytäntö. Uskoisin kuitenkin, että jos sopimus tehdään vasta kauden alun korvilla, niin kesäkuukaudet korvataan joko suuremmalla kuukausipalkalla tai kertakorvaksella. Ainakin suurimmaksi osin.

Eikös tuossa ylempänä puhuttu toimiston väestä/tiedottajasta, silloin puhuttaisiin kuukausipalkasta ja silloin säästö voi olla useita tuhansia euroja jos palkataan vasta lähempänä kauden alkua.

Pelaajien kohdalla taitaa olla se että aika paljon on vapaana enää muiden tähteet ja monella on syy että hintapyynti taitaa olla lian kova, näitä on sitten mahdollista houkutella sen jälkeen pienemmällä hinnalla kun eivät saa muualle sopimusta tai haluavat tulla antamaan näyttöjä. myös noita veropakolaisia varmasti on varsinkin alkukaudeksi mahdollista saada kiinitettyä. Tässäkohti varmasti on aika vaikea kuitenkin ketään saada kun tähyävät isompaan sarjaan, rahalla toki saa kenet haluaa, mutta kuinka paljon tuossa ollaan sitten valmiita maksamaan ja millä budjetilla liikutaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minä en usko, että elokuulle odottamisessa säästetään juuri mitään.
Puhuin tossa tosta tiedottajasta/markkinointiheebosta. Kuten -pasi- tossa totesi niin siinä nyt säästää ainakin kuukauden palkan. Kun ollaan tähänkin menessä pärjätty ilman sellaista, niin varmaan toi heinäkuukin pärjätään myös. Mutta onhan tää surkuhupaisaa kun ei edes tiedä minkänimistä jengiä tässä kanattaa/seuraa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Puhuin tossa tosta tiedottajasta/markkinointiheebosta. Kuten -pasi- tossa totesi niin siinä nyt säästää ainakin kuukauden palkan. Kun ollaan tähänkin menessä pärjätty ilman sellaista, niin varmaan toi heinäkuukin pärjätään myös. Mutta onhan tää surkuhupaisaa kun ei edes tiedä minkänimistä jengiä tässä kanattaa/seuraa.
Okei. Tulkitsin väärin. Jussin tietäen voidaan hyvin pärjätä jatkossakin ilman. Tai sitten ei. Yhden kuukauden palkasta se ei tule olemaan kiinni.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Puhuin tossa tosta tiedottajasta/markkinointiheebosta. Kuten -pasi- tossa totesi niin siinä nyt säästää ainakin kuukauden palkan. Kun ollaan tähänkin menessä pärjätty ilman sellaista, niin varmaan toi heinäkuukin pärjätään myös. Mutta onhan tää surkuhupaisaa kun ei edes tiedä minkänimistä jengiä tässä kanattaa/seuraa.

Vaikka noin kuukauden palkkarahat siinä säästäisikin, niin menettää kyllä näkyvyyttä. Tasaisella tiedottamisella ja yhteisön ylläpidolla olisi siirtymän bluesista mestis bluesiksi ollut sujuvampaa, kun nyt tämän hetkisestä tilanteesta huokuu epäjatkuvuus. Vaikka toki kaikki rakennetaan uusiksi, niin olisi voinut pitää yllä jatkuvuuden mielikuvaa, jotta bluesin (satunnais-) kannattajilla olisi sulavampi siirtyminen mestis bluesiin.

Toki united saattaa pyrkiä isoon media julkistukseen jossa on luvassa hirsoa ja sirkushuveja, yllämainitusta syystä pidän tätä hieman virheenä, mikäli asia näin on.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihanko oikeasti heinäkuussa pitäisi markkinoida ja tiedotella kun jengi on lomilla, matkoilla ja mökeillä? Toi nyt on ehkä yksi vihoviimeisistä rekrytoinneista jotka tarvitaan, varmaan ihan jokainen resurssi kannattaa käyttää tärkeämpiin asioihin. Pelkkään yhden hengen rekrytointiin kaikkine sen vaatimine haastatteluineen yms vaatii yllättävän paljon työaikaa, joka on aina jostakin muualta pois.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Tasaisella tiedottamisella ja yhteisön ylläpidolla olisi siirtymän bluesista mestis bluesiksi ollut sujuvampaa, kun nyt tämän hetkisestä tilanteesta huokuu epäjatkuvuus. Vaikka toki kaikki rakennetaan uusiksi, niin olisi voinut pitää yllä jatkuvuuden mielikuvaa, jotta bluesin (satunnais-) kannattajilla olisi sulavampi siirtyminen mestis bluesiin.

Touché! Juurikin tästä jatkuvuuden (illuusion?) ylläpitämisestä olen itsekin kirjoittanut täällä ja viestinyt vähän muuallakin. Viivyttelyllä erkaannutetaan kaikkia tärkeimpiä viiteryhmiä traditiosta, jota ei sen moneen muuhun seuraan verrattuna nuoresta iästä huolimatta ole mitään syytä väheksyä. Nyt siis pitäisikin nähdäkseni aktiivisesti tuoda esiin sitä "Elossa ollaan, täältä vielä noustaan!" -tyyppistä viestiä joka rintamalla. Näin siitäkin huolimatta, että uusi omistaja ja johto haluaisivat luoda jotakin ihan uuttaa ja korostaa pesäeroa Rautioon ynnä muihin.

Uskoisin tämän tuovan myös työrauhaa, kun kannattajat, junnut ja muut sidosryhmät kokisivat, että Tapiolassa heilutellaan hihoja ihan tosissaan. Nyt sen sijaan oikein kukaan ei tiedä mitä tuleman pitää ja mihin suuntaan paattia ollaan viemässä, ja veikkaan (=pelkään) niiden jäävän selkeään vähemmistöön, jotka jaksavat pidätellä joukkueen tulevaisuuden suhteen hengitystään.
 
Miksi sinne tarvitsisi ketään uutta (haastattelukierros jne) palkata hoitamaan tiedottamista, kun vaikkapa Salonojan kontakteista löytyy useampia kyseiseen tehtävään sopivia henkilöitä. Mestisresursseilla on ihan turha luulla, että kyseinen henkilö hoitaisi vain jotain tiedottajan roolia eli vastaisi todennäköisesti myös mediatuottamisesta. Outoa ajattelua nykyaikaisessa maailmassa, jossa jokainen rekrytointeja läpikäynyt ymmärtää, että ensin käydään läpi ne tunnetut vaihtoehdot. Nykyinen tiedottaminen on sitten sitä, että Salonoja sanoo IS:lle, että Hirso pelaa meillä ja kohta käy ilmi ettei kyllä sopimusta ole, mutta toisaalta tämä luo hyvää jatkumoa Rautio ja co. Bluesille, jossa taloustilanne oli hankala, mutta hallinnassa.

Joskus elokuussa on enää ihan turha luulla saavansa mitään ilmaista hypeä, kun liigajoukkueet pelaavat harjoitusotteluitaan ja keräävät luonnollisesti kaiken huomion. Siinä vaiheessa Blues on vakiinnuttanut paikkansa Mestisjoukkueiden seassa ja seuran toiminnasta on kiinnostunut vain seuran kannattajat ja ulkopuoliset keskittyvät Liigaan (täällä voi jokainen osaltaan miettiä, kuinka monta mestisjuttua on lukenut joskus elokuussa, kun Liigajoukkueet julkaisevat viimeisiä soppareita ja pelaavat ensimmäisiä harjoitusotteluita) niitä muutamaa Mestisfania lukuunottamatta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mestis-jengistä ei saa kilpakumppania liigaseuroille kiinnostavuudessa vaikka kuinka huutelisi somessa joka heinäkuun päivä. En ole myöskään mitenkään varma, että Jussin (tai kenenkään muunkaan) kontakteista löytyy tuosta vain Mestis-jengin taustajoukkoihin mukaan lähtevää, pätevää tyyppiä. Hyvä tietysti jos näin on, mutta epäilen.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
N
Ihanko oikeasti heinäkuussa pitäisi markkinoida ja tiedotella kun jengi on lomilla, matkoilla ja mökeillä? Toi nyt on ehkä yksi vihoviimeisistä rekrytoinneista jotka tarvitaan, varmaan ihan jokainen resurssi kannattaa käyttää tärkeämpiin asioihin. Pelkkään yhden hengen rekrytointiin kaikkine sen vaatimine haastatteluineen yms vaatii yllättävän paljon työaikaa, joka on aina jostakin muualta pois.

Nykyaikana markkinoinnin tavoitettavuus ylettyy hyvinkin mökeille asti älypuhelimien yms välineiden kautta. Monella mökillä tietääkseni on nykyään sähkötkin ellei jopa netti. Mielestäni tästä saisi todella hyvää juannus-sauna keskustelun aihetta jos edes jotain hypeä luotaisiin tai edes jotain tiedotettaisiin.

Sitäpaitsi tässä on aika hipihiljaa oltu jo ennen ns. Mökkikautta, ja jos odotetaan elo-syyskuuhun on auttamatta aika myöhäistä luoda kunollista hypeä tai markkinointikamppanijaa millä olisi kovin kummoista vaikutusta ennen mestiksen alkua.

Tätä mobiilimedian vaikutusta ei tule aliarvoida markkinoinnin ja myynnin kannalta nykyään tai sit ollaan ihan pihalla nyky menosta. Lisäksi mitä nettiin pysyy myös jää sinne voi tavoittaa ihmisiä myös mökkireissun jälkeen kun ihmiset jakavat eteenpäin yms. Lisäksi edellämainittu ei maksa juuri mitään, sitäkin some päivittelyä voi tehä etätyönä vaikka mökiltä (tai ulkoistetusti) ja tietääkseni monesti tehdäänkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mestis-jengistä ei saa kilpakumppania liigaseuroille kiinnostavuudessa vaikka kuinka huutelisi somessa joka heinäkuun päivä. En ole myöskään mitenkään varma, että Jussin (tai kenenkään muunkaan) kontakteista löytyy tuosta vain Mestis-jengin taustajoukkoihin mukaan lähtevää, pätevää tyyppiä. Hyvä tietysti jos näin on, mutta epäilen.

Varsinkin kun ei ole vielä mitään joukkuetta tai muuta josta hypettää porukkaa. Tosin voisi sitä silti vaikka FB sivulla jo alkaa tiedottamaan muutamaa yleistä asiaa, se on kaksi minuuttia joltain ihmiseltä jos julkaistaan joku asia vaikka siellä. Kuitenkin pikkuhiljaa pitäisi alkaa kerätä esimerkiksi juuri sitä kannatuspohjaa ja se sosiaalinen media varmaan helpoin ja ehkä pienillä resursseilla halvin, varsinkin jos ei esimerkiksi kotisivuja vielä ole kerennyt pystyyn laittamaan. Tällähetkellä saa vähän vaikutelman että homma on aika pahasti hajalla vaikka sitä se ei välttämättä ole, mutta kun ihmiset ei tiedä juurikaan mitään joukkueesta tai organisaatiosta niin kaikki on vain arvailujen varassa. Vaikea lähteä rahojakaan pistämään likoon kun ei tiedä mistään mitään.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Mestis-jengistä ei saa kilpakumppania liigaseuroille kiinnostavuudessa vaikka kuinka huutelisi somessa joka heinäkuun päivä.

Tuota tuota... Espoon suunnalla taitaa olla aika paljon porukkaa, jolle tuo ei ole millään muotoa relevantti kysymys. Nyt on kai kyse olemassa olevan kannattajapohjan säilyttämisestä pitämällä yllä porukan mielenkiintoa seuraa kohtaan, ei kiinnostavuuskilpailusta naapurikylän liiga- tai KHL -joukkueita vastaan. Kyllä se into saattaa lopahtaa suurimmalla osalla jonkin sortin Blues-kannattajiksi tai vähintään sympatiseeraajiksi tunnustautuvilta, jos ei ole mitään tietoa mistään. Muuta kuin se, että joku jengi pelaa ensi kaudella Mestistä Metro Areenalla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka moni liigajengi markkinoi kesällä? Miksikö? No, siksi, että kesällä jengiä ei yksinkertaisesti lätkä kiinnosta. Katsokaapa liigan ekojen kierrosten katsojamääriä, sanotaanko nyt vaikka lokakuun loppuun asti ja huomaatte, että mökkikauden ollessa käynnissä ihmisillä on niin paljon kaikkea muutakin, että lätkää "ehtii seurata myöhemminkin". Suurin osa liigajengienkin toimistoista on kiinni, vaikka itse olenkin sitä mieltä, että jonkun pitäisi olla asiakaspalvelussa, mutta fakta on se, että kesällä ei tule kuin kustannuksia. Pelaajasopimuksetkaan eivät ole kausikohtaisia, vaikka toki kesällä pitää liksaa maksaa sopimuksenalaisille pelaajille. Kovat pelaajat kiinnitetään tietysti aikaisessa vaiheessa ja tosi kovilla on varaa odottaa hyvää sopparia kesän ylikin tarvittaessa. Espoo on auttamattomasti myöhässä "loppukevään yhteistreeneistä", joten mitään etua siitä ei saada, että nyt klousataan diilejä, kun loma alkaa ensi viikolla ja kestää heinäkuun loppuun. Kustannuksia sen sijaan tulee kyllä. Ja vaikka yksittäiset sopimukset eivät rahallisesti isoja olisikaan, koko joukkueen osalta ne ovat aika suuria, kun pitää maksaa tellit, lellit ja vakuutukset. Ja jotain Kimiä lukuunottamatta Espoolla ei ole yhtään pelaajaa, joka olisi pakko kiinnittää. Kun tuloja ei ole ja taloudenpidon pitää olla fiksua, säästetään kaikesta, jotta silloin, kun niitä tulojakin on mahdollista saada, on pistää tiskiin suorittajia. Teillä on täällä kovin usein realiteetit melko hukassa, ei millään pahalla.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Niin, realiteetti lienee se, että kausikortteja on myyty tässä vaiheessa tasan nolla kappaletta. Tätä menoa se nolla pysyy tulosarakkeessa syyskuulle asti. Menopuoli puolestaan kasvaa koko ajan.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Niin, realiteetti lienee se, että kausikortteja on myyty tässä vaiheessa tasan nolla kappaletta. Tätä menoa se nolla pysyy tulosarakkeessa syyskuulle asti. Menopuoli puolestaan kasvaa koko ajan.
Sulla on jäänyt vanha levy pyörimään. Nykyiset omistajat odottavat tulevasta kaudesta tulojen osalta lähes nollavuotta. Menot tulevat olemaan Mestiksen suurimmat. Tuo pennienpyöritys oli Rauden ja Petskun kupletti. Nyt on rahaa! (tähän vitun iso smiileri).
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuinka moni liigajengi markkinoi kesällä? Miksikö? No, siksi, että kesällä jengiä ei yksinkertaisesti lätkä kiinnosta. Katsokaapa liigan ekojen kierrosten katsojamääriä, sanotaanko nyt vaikka lokakuun loppuun asti ja huomaatte, että mökkikauden ollessa käynnissä ihmisillä on niin paljon kaikkea muutakin, että lätkää "ehtii seurata myöhemminkin". Suurin osa liigajengienkin toimistoista on kiinni, vaikka itse olenkin sitä mieltä, että jonkun pitäisi olla asiakaspalvelussa, mutta fakta on se, että kesällä ei tule kuin kustannuksia. Pelaajasopimuksetkaan eivät ole kausikohtaisia, vaikka toki kesällä pitää liksaa maksaa sopimuksenalaisille pelaajille. Kovat pelaajat kiinnitetään tietysti aikaisessa vaiheessa ja tosi kovilla on varaa odottaa hyvää sopparia kesän ylikin tarvittaessa. Espoo on auttamattomasti myöhässä "loppukevään yhteistreeneistä", joten mitään etua siitä ei saada, että nyt klousataan diilejä, kun loma alkaa ensi viikolla ja kestää heinäkuun loppuun. Kustannuksia sen sijaan tulee kyllä. Ja vaikka yksittäiset sopimukset eivät rahallisesti isoja olisikaan, koko joukkueen osalta ne ovat aika suuria, kun pitää maksaa tellit, lellit ja vakuutukset. Ja jotain Kimiä lukuunottamatta Espoolla ei ole yhtään pelaajaa, joka olisi pakko kiinnittää. Kun tuloja ei ole ja taloudenpidon pitää olla fiksua, säästetään kaikesta, jotta silloin, kun niitä tulojakin on mahdollista saada, on pistää tiskiin suorittajia. Teillä on täällä kovin usein realiteetit melko hukassa, ei millään pahalla.

Realiteetti on se, että bluesin tilanne on täysin erilainen kuin liiga seuroilla. Vanhoilla blues fb sivuilla on tuhansia ellei kymmeniä tuhansia seuraajia, mutta uuden taustayhtiön tiedotus kanavalla vain pari sataa ellen ole väärässä. Tätä lukua pitäisi kasvattaa, jotta ennen kautta alkava tiedotus tavoittaa suuremmalla todennäköisyydellä kohteensa myös somessa, Ellei united saa hankittua vanhoja blues fb sivuja.

Tämän takia tietoisuutta tulisi kasvattaa uusista sivuista, jotta tavallinen pulliainen ymmärtää seurata oikeaa sivua. Suusta suuhun ( tai tässä tapauksessa fb sivulta toiselle) kulkeva tiedon jako voi lähteä käyntiin viiveellä. Yleensä ihmiset seuraavat mielummin sivua jolla on jo paljon seuraajia, joten startti voi olla hidas.

Muistaaksebi #valitsesininen kamppanija toimi kesällä tai loppukesällä melkp hyvin ja sai hallille ihan hyvin porukkaa verrattuna viime vuoden olemattomaan markkinointiin. Toki tulee muistaa, että tällä kamppanijalla tavoitettiin helpommin tuo yleisö mitä nykyisillä united kanavilla.

Ps. Peliveto ennen kautta olisi nykytyyliin palkata bloggaajia hypettämään ottelutapahtumaa ja vaikka metroareenan ruokaa (semi lame mutta uppoo kun veitsi voihin nykynuorisoon). Olen huomannut, että lifestyle bloggaajat aika hävyttömästi mainostavat ihan mitä tahansa shttiä vaikka power elektroniikka ketjua.
 
Ei tässä mitään erityistä markkinointia tarvita, kun asioiden tiedottaminen olisi "ilmaista" mainosta, sillä tilanne on (/ollut) uusi ja mediaa (ja lukijoita) huomattavasti kiinnostava, mutta sen sijaan on vietetty lähes täydellistä hiljaiseloa ja annettu kyseisen uutuuden kiinnostuksen hiljalleen sammua ja elokuussa kun alotetaan markkinointi (jos alotetaan) niin se lähtee sitten täysin tyhjästä.

Tätä tilannetta on aika turha verrata normaaliin tilanteeseen, jolloin siellä kesällä on jo pohja rakennettu. Nyt lähdetään ihan tyhjästä ja jos kesän aikana annetaan seuran käytännössä unohtua, niin markkinoinninkin pitää sitten syyskuussa olla aika tehokasta.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei tässä mitään erityistä markkinointia tarvita, kun asioiden tiedottaminen olisi "ilmaista" mainosta, sillä tilanne on (/ollut) uusi ja mediaa (ja lukijoita) huomattavasti kiinnostava, mutta sen sijaan on vietetty lähes täydellistä hiljaiseloa ja annettu kyseisen uutuuden kiinnostuksen hiljalleen sammua ja elokuussa kun alotetaan markkinointi (jos alotetaan) niin se lähtee sitten täysin tyhjästä.

Tätä tilannetta on aika turha verrata normaaliin tilanteeseen, jolloin siellä kesällä on jo pohja rakennettu. Nyt lähdetään ihan tyhjästä ja jos kesän aikana annetaan seuran käytännössä unohtua, niin markkinoinninkin pitää sitten syyskuussa olla aika tehokasta.

Jep juuri näin. En minäkään markkinoinnilla tarkoita mitään miljoonien cocacola tyylin super kamppanijaa, ihan pelkkä fb/some päivittelyllä pienen hypen ja näkyvyyden kasvatua.

Ps. Ja toisin kuin joku kommentoi aiemin. Niin hypeä voi luoda ihan muutamalla postauksella someen (tms) ilman tuotetta ja edes brändiä, useita tuotteita ja brändejä hypetetään netissä jopa vuosia ennen niiden markkinoilletuloa. Salaperäisyys usein vain kasvattaa hypeä. Tällä taataan tunnistettavuus myöhemmin ja pehmennetään iskua markkinoille.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos asioita on edelleen kesken, niistä ei pidä tiedottaa. Ja epäilemättä moni asia on vaiheessa, osa enemmän ja osa vähemmän.

Teillä tuntuu olevan ylisuuret oletukset siitä, paljonko joukkuetta ja sen kohtaan on kiinnostusta tarjolla. Liigaseuroihin ei voi juu verrata, mutta kun se liigaseurakaan ei kiinnostanut riittävästi, niin miten te kuvittelette, että mestis-seura kiinnostaisi, kun myöskään nyky-liigaseurat eivät kiinnosta kesällä muita kuin heavy usereita.

Espoo tarvitsee joukkueen. Käsittääkseni sitä kasataan koko ajan ja sen kasaamisessa on tietyt prioriteetit. Seura tarvitsee innokkaita faneja ja täällähän teitä on koolla useita. Tässä moninaisessa ja poikkeuksellisessa tilanteessa tarvitaan oman näkemykseni mukaan "ehdotonta rakkautta" ja vähän sokeaakin uskoa siihen, että jengi saadaan kasattua ja hallille kannattaa mennä sekä, että tästä tulee tulevaisuudessa kova juttu. Tässä tilanteessa pienelläkin ihmisjoukolla on mahtavat mahdollisuudet olla mukana ja kehittää toimintaa. Kun sitten kauden alettua muut katsojaryhmät lähtevät tsekkaamaan, mikä Espoon jengi on miehiään, he voivat viihdyttyään palata uudelleen ja uudelleen.

Nyt tarvitaan oikeasti malttia, jotta saadaan sitä paljon tarvittua katsoja- ja fanikivijalkaa muurattua. Markkinointia ei vaan kannata aloittaa ennen kuin kohderyhmää oikeasti kiinnostaa. Ja tärkein kohderyhmä on ne satunnaiskävijät, jotka voidaan saada innostua käymään kolmen matsin/kausi sijasta vaikkapa 5-10 matsia per kausi. Fanit ovat tärkeitä ja kausariasiakkaat samoin, mutta paras kate on irtolippulaisissa ja näitä tarvitaan lisää.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Espoo tarvitsee joukkueen. Käsittääkseni sitä kasataan koko ajan ja sen kasaamisessa on tietyt prioriteetit. Seura tarvitsee innokkaita faneja ja täällähän teitä on koolla useita. Tässä moninaisessa ja poikkeuksellisessa tilanteessa tarvitaan oman näkemykseni mukaan "ehdotonta rakkautta" ja vähän sokeaakin uskoa siihen, että jengi saadaan kasattua ja hallille kannattaa mennä sekä, että tästä tulee tulevaisuudessa kova juttu.

Ehdotonta rakkautta kyllä löytyy, mutta se vaatii myös pientä rakkautta toiselta osapuolelta. Siksi minulla onkin kovat odotukset ensi viikon Jussi & kannattajat -tapaamiselle. Lähes taivaisiin asti olisi reitti aurattuna. Taas toisaalta ei pudottaisi korkealta kun pohjalla ollaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös