Espoo Metro Areena

  • 662 513
  • 2 589
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kun katsoo Bluesin tän kauden yleisömääriä, Bluesin & hallin tän hetkistä tulevaisuutta, ja sitten vielä sitä asiakaspalautetta mitä esim. täällä jatkoajassa heidän palveluistaan on kerrottu niin mun on helppo kuvitella että Restele on pistänyt jarrut kaikille investoineille.

Eli jos annetaan palautetta että palvelut ovat täyttä kuraa niin reagoidaan siihen heikentämällä niitä entisestään. Niin suomalaista.

Enkä ylättys jos Restelissä harkittaan jatektaanko yhteistyötä Espoo Metroa Areenan kanssa.

Tätä varmasti moni toivoo. Minäkin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eli jos annetaan palautetta että palvelut ovat täyttä kuraa niin reagoidaan siihen heikentämällä niitä entisestään. Niin suomalaista.
Restelhän on mielestäni vastannut asiakaspalauteseen sillä että puolituntia ovien avaamisen jälkeen siellä on se "happy half hour" eli kaksi ruoka-annosta yhden hinnalla. Omasta mielestä noissa kiskaruuissa ei ole mitään muuta vikaa kuin järkyttävän huono hinta-laatu suhde. Onhan se pikkasen naurettavaa että hodari + juoma maksaa suunilleen saman verran kuin ottelun lippu. Mutta uskon siis että lähinnä toi liikevaihto ja hallin tulevaisuuden näkymät on syynä siihen että eivät investoi tohon paikkaan.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Homma ei vaan toimi niin että kun katsojia käy vähemmän niin voidaan vähentää palveluita ja tarjontaa. Kun halliin saapuu se satunnainen jääkiekon kuluttaja joka ei saa kelvollista palvelua/ruokaa ja joutuu tyytymään vähän sinnepäin ja erittäin kalliiseen korvikkeeseen niin tuskin hän tulee toiste ja kertoopa hän myös kaverilleen kohtaamaan epäkohdasta, kierre on valmis. Olen itse laittanut palautetta ja BFC on käynyt keskustelua Restellin kanssa asiasta, aina ollaan oltu huolissaan ja luvattu kehittää, mutta mitään ei tapahdu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pari kysymystä eiliseltä, olin siis pitkästä aikaa Baronal...öh, siis Metro Areenalla...

1.) onko hallissa lämpötilaa laskettu? Tuolla vähän huumorilla mietittiin, että onko sähkö- ja lämmityslaskut maksettu? Jengi laittoi rotsia tiukemmin kiinni erätauoilla etenkin, itsekin pidin takin kiinni. (valitettavasti sen sijaan Ässillä oli kaukalossa rotsi auki, hymiö)

2.) Mikä ihmeen juttu tuo on, ettei hallissa ole minkäälaista Veikkauksen pelipistettä? Kysyin joltain Bluesin pisteellä töissä olleelta naiselta ja antoi ihan naurettavan vastauksen väittämällä, että lätkähalleissa ei enää Veikan pisteitä löydy. Noh, kyllä mä muissa halleissa olen pitkävetoa päässyt pelaamaan, tälläkin kaudella.

3.) ovatko kaikki katsomokartat (ja hätäuloskäyntejä jne kuvaavat kartat) ihan ajanmukaisia??

Klubikatsomon puolella törmäsin karttaan, jossa esiteltiin hallin "hienoja" ominaisuuksia. Toinen (myöhemmin valmistunut) pääty puuttui kokonaan ja kakkoskerroksesta näytti löytyvän kartan mukaan mm. Carrollsin myyntipiste. Paremman tiedon puutteessa arvioisin, että kartta on jostain 90-luvun lopulta tai 2000-luvun alusta. Toivottavasti hätäuloskäynnit jne on karttaan edelleen oikein merkattu.

Kaiken kaikkiaan aika puuhastelu-fiilis jäi eilisen perusteella.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Pari kysymystä eiliseltä, olin siis pitkästä aikaa Baronal...öh, siis Metro Areenalla...

1.) onko hallissa lämpötilaa laskettu? Tuolla vähän huumorilla mietittiin, että onko sähkö- ja lämmityslaskut maksettu? Jengi laittoi rotsia tiukemmin kiinni erätauoilla etenkin, itsekin pidin takin kiinni. (valitettavasti sen sijaan Ässillä oli kaukalossa rotsi auki, hymiö)

2.) Mikä ihmeen juttu tuo on, ettei hallissa ole minkäälaista Veikkauksen pelipistettä? Kysyin joltain Bluesin pisteellä töissä olleelta naiselta ja antoi ihan naurettavan vastauksen väittämällä, että lätkähalleissa ei enää Veikan pisteitä löydy. Noh, kyllä mä muissa halleissa olen pitkävetoa päässyt pelaamaan, tälläkin kaudella.

3.) ovatko kaikki katsomokartat (ja hätäuloskäyntejä jne kuvaavat kartat) ihan ajanmukaisia??

Klubikatsomon puolella törmäsin karttaan, jossa esiteltiin hallin "hienoja" ominaisuuksia. Toinen (myöhemmin valmistunut) pääty puuttui kokonaan ja kakkoskerroksesta näytti löytyvän kartan mukaan mm. Carrollsin myyntipiste. Paremman tiedon puutteessa arvioisin, että kartta on jostain 90-luvun lopulta tai 2000-luvun alusta. Toivottavasti hätäuloskäynnit jne on karttaan edelleen oikein merkattu.

Kaiken kaikkiaan aika puuhastelu-fiilis jäi eilisen perusteella.

Kaikkia faktoja minulla ei ole, mutta yritetään vastata. Lämpötilaa tuskin on muutettu mihinkään, kyllä siellä on aina tullut pikkasen viileä, varsinkin kun yleisöä ei ole ollut kovin paljoa. Ainakaan itse en ole huomannut mitään eroa aiempiin kausiin.

Veikkauspiste lakkautettiin sen todella vähäisen kysynnän vuoksi. Ainakin meille BFC:n hallituksen jäsenille on kerrottu niiden poistuneen joka hallista, mutta näin ei sitten ilmeisesti olekaan käynyt. Veikkaus varmasti olettaa ihmisten pelaavat vetoja nykyään mobiililaitteillaan. Metro Areenalla tämä on tietty vähän haastavaa, kun yhteydet ovat yleensä vähintään kehnot.

Eivät varmasti ole. Nuo ovat minun muistin mukaan niitä ihan alkuperäisiä karttoja, eli hallin valmistusmisajankohdalta. Hätäpoistumisreitit eivät tosin ole muuttuneet, mutta myyntipisteet todellakin ovat.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kaikkia faktoja minulla ei ole, mutta yritetään vastata. Lämpötilaa tuskin on muutettu mihinkään, kyllä siellä on aina tullut pikkasen viileä, varsinkin kun yleisöä ei ole ollut kovin paljoa. Ainakaan itse en ole huomannut mitään eroa aiempiin kausiin.

Okei, eli johtuu vähäisestä ihmismäärästä... kyllä mä tuon voin uskoa, mutta alleviivaan vielä, että tuo ei ollut mikään kuviteltu juttu, meidänkin ympärillä moni istui (poikkeuksellisesti) ihan kaulaliina kaulassa ja rotsin napit kiinni. Omalla vaimollani oli ensi kertaa kylmä jäähallissa, hän sitä kovasti valitteli, eli minulle tuosta ongelmia :)

Veikkauspiste lakkautettiin sen todella vähäisen kysynnän vuoksi. Ainakin meille BFC:n hallituksen jäsenille on kerrottu niiden poistuneen joka hallista, mutta näin ei sitten ilmeisesti olekaan käynyt. Veikkaus varmasti olettaa ihmisten pelaavat vetoja nykyään mobiililaitteillaan. Metro Areenalla tämä on tietty vähän haastavaa, kun yhteydet ovat yleensä vähintään kehnot.

Siis onko esimerkiksi Jaffalasta poistunut R-kiosksi ja sen mukana pelipiste? Otan kuitenkin sen verran takaisin, että en muuten välttämättä pelannutkaan tiskillä Isomäen vierailulla, vaan vain oletin sen olevan yhä olemassa...


...
Eivät varmasti ole. Nuo ovat minun muistin mukaan niitä ihan alkuperäisiä karttoja, eli hallin valmistusmisajankohdalta. Hätäpoistumisreitit eivät tosin ole muuttuneet, mutta myyntipisteet todellakin ovat.

Tuo varmaan kannattaisi laittaa kuntoon, tosiaan kun se toinen päätykin on tätä nykyä olemassa, niin eiväthän nuo kartat ole millään lailla ajanmukaisia. Turvallisuusriskiä nuo tuskin muodostavat - sikäli mikäli olet oikeassa, että kaikki turvallisuusseikat on karttoihin oikein merkitty - mutta kyllähän tuosta tulee vähän sellainen nuupahtanut ja väsähtänyt mielikuva.

Myyntipisteistä ylipäänsä, niin hirveän vähän mitään pöhinää tuolla Areenalla oli. Normaalisti lätkähallissa on pikemminkin se ongelma, että jonoja on ties missä ja kaikkea pitää odottaa, Espoossa oli varmasti enemmän kiinni olevia pisteitä, kuin mitä niitä oli auki.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Välillä Metro Areenalla tulee sellainen hetkellinen "tuulenpuuska", eli ihan kuin joku avaisi ulko-oven. En ole tietoinen, mistä tämä johtuu, mutta näitä on myös tapahtunut areenan koko olemassaolon ajan ja sen jälkeen halliin tulee vielä entistä kylmempi.

Jaffalasta en tiedä, en ole koskaan laittanut vetoa sisään siellä, eikä se varsinaisesti tähän liity, koska Jokerit ovat eri sarjassa nykyään ;) Käsittääkseni tässä on kuitenkin ollut joku Liigankin yhteistyökuvio taustalla.

Hallin kartat, lämpötila ja myyntipisteet ovat Areenan omistajan, eli Jussin vastuulla eikä niihin ole saatavilla muutoksia Bluesin toimesta. Palautetta kaikenlaisista puutteista ja korjauksista on kyllä annettu, usko pois, mutta jostain syystä Jussi mieluummin haluaa hallinsa rapistuvan kasaan, ilmeisesti. Myyntipisteiden vähyys johtuu tietenkin siitä, että hallissa ei ole paljoa yleisökään ja sen takia moni piste on päätetty pitää kiinni sen sijaan, että se palvelisi kahta asiakasta per erä. Säästötoimenpide ja tässä Blues on toki osallisena. Minusta se, ettei joudu jonottamaan, pitäisi olla hyvä asia :) Mutta ainakin itse olen useasti joutunut odottamaan ainakin pari minuuttia sen muutaman kerran, kun olen jotain joutunut tuolla ostamaan..
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Minusta se, ettei joudu jonottamaan, pitäisi olla hyvä asia :) Mutta ainakin itse olen useasti joutunut odottamaan ainakin pari minuuttia sen muutaman kerran, kun olen jotain joutunut tuolla ostamaan..

Tässä olet tietysti ihan oikeassa :)

Mielikuvallisesti ja imagollisesti sanoisin kuitenkin, että eilinen oli varsin erikoinen kokemus, vähän sellainen surumielinen fiilis tuli noista tyhjyyttään ammottavista pisteistä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totahan se on Espoossa ollut jo lähemmäs kymmenen vuoden ajan. Hallista on tehty sieluttomampi ja sieluttomampi poistamalla kaikki lätkään liittyvä (kuvitteellisen monitoimiareena-aspektin takia - yleisöluistelu joka kuussa sanoo hei!). Samalla palvelun laatu ja määrä on heikentynyt dramaattisesti. Sit ihmetellään miksi joku kattoo pelejä mieluummin himassa...

Kyllähän puuhastelun tunnistaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tarkoitin. Espoon tauti, puuhastelu, tuntuu leimaavan ihan jokaista ammattiurheiluseuraa ja sen ympärillä toimivia tahoja lajiin katsomatta. Ehkä Esport saattaa olla poikkeus tähän, he kun ovat tehneet ennenkin bisnestä eivätkä ole vaan harrastuksen vuoksi ostaneet seuroja.
 

JandoKenar

Jäsen
Suosikkijoukkue
MM95
Välillä Metro Areenalla tulee sellainen hetkellinen "tuulenpuuska", eli ihan kuin joku avaisi ulko-oven. En ole tietoinen, mistä tämä johtuu, mutta näitä on myös tapahtunut areenan koko olemassaolon ajan ja sen jälkeen halliin tulee vielä entistä kylmempi.

Olen huomannut saman mutta mun mielestä tämä on vähentynyt tai jopa kadonnut kokonaan sen jälkeen kun uusi harkkahalli tuli Areenan kylkeen.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
2.) Mikä ihmeen juttu tuo on, ettei hallissa ole minkäälaista Veikkauksen pelipistettä? Kysyin joltain Bluesin pisteellä töissä olleelta naiselta ja antoi ihan naurettavan vastauksen väittämällä, että lätkähalleissa ei enää Veikan pisteitä löydy. Noh, kyllä mä muissa halleissa olen pitkävetoa päässyt pelaamaan, tälläkin kaudella.

Voi johtua siitä, ettei kannata pitää, kun pelipisteen kautta pelaaminen on vähäistä. Varmaan Espoon talousalueella on sitten älypuhelinten penetraatio suurempaa ja sen lisäksi ihmiset osaavat käyttää niitä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ihan ajantasaista tietoa en löytänyt, niin onko edelleen Metro-areenalla niin, että Opelilla pääsee tuonne VIP-parkkiin ja muut pysäköinnit on maksullisia?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voi johtua siitä, ettei kannata pitää, kun pelipisteen kautta pelaaminen on vähäistä. Varmaan Espoon talousalueella on sitten älypuhelinten penetraatio suurempaa ja sen lisäksi ihmiset osaavat käyttää niitä.

Tämä voi toki olla ihan mahdollista, muilla halleilla tosin tuo pelipiste on ollut muiden kioskipalveluiden yhteydessä. Eli kahvia ja makkaraa jne + pelejä.

Tietysti se on ihan nykyaikaa, jotta pisteitä ei taideta enää samassa määrin käyttää.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ihan ajantasaista tietoa en löytänyt, niin onko edelleen Metro-areenalla niin, että Opelilla pääsee tuonne VIP-parkkiin ja muut pysäköinnit on maksullisia?
Ei mun ymmärtääkseni sillä tuohan perustui yhteistyöhön Länsi Auton kanssa. Yhteistyösopimushan julkaistessaan piti sisällään kyllä myös tämän kauden mutta jotenkin tätä koko touhua kuvaavasti niin se Länsi Auton logo poistui Bluesin sivuilta ja tämä yhteistyö kuitenkin päättyi jo ennen tämän kauden alkua. Ei varmaan sitten tarvitse ihmetellä miksi tällaisessa tilanteessa ollaan.
 

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
1.) onko hallissa lämpötilaa laskettu? Tuolla vähän huumorilla mietittiin, että onko sähkö- ja lämmityslaskut maksettu? Jengi laittoi rotsia tiukemmin kiinni erätauoilla etenkin, itsekin pidin takin kiinni. (valitettavasti sen sijaan Ässillä oli kaukalossa rotsi auki, hymiö)

Lämpötilaa tuskin on muutettu mihinkään, kyllä siellä on aina tullut pikkasen viileä, varsinkin kun yleisöä ei ole ollut kovin paljoa. Ainakaan itse en ole huomannut mitään eroa aiempiin kausiin.

Huomasin saman kuin @MustatKortit ja olen kyllä tästä katsojien vähyydestä johtuvasta perustelusta @Toni85 :n kanssa eri mieltä. Olen käynyt hallilla siitä lähtien kun se on ollut olemassa eikä siellä ole minusta kylmä koskaan ennen ollut. Eilen sen huomasi heti. Yleensä istun aina ilman takkia, eilen meinasi tulla kylmä takki päälläkin.

Se, että pitäisikö hallissa olla +20c vai riittääkö vaikka +15c, onkin sitten ihan eri keskustelu. Kylmempi halli ei minua haittaa, mutta oli se lämpötila ainakin mielestäni selvästi aikaisemmasta muuttunut.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei mun ymmärtääkseni sillä tuohan perustui yhteistyöhön Länsi Auton kanssa. Yhteistyösopimushan julkaistessaan piti sisällään kyllä myös tämän kauden mutta jotenkin tätä koko touhua kuvaavasti niin se Länsi Auton logo poistui Bluesin sivuilta ja tämä yhteistyö kuitenkin päättyi jo ennen tämän kauden alkua. Ei varmaan sitten tarvitse ihmetellä miksi tällaisessa tilanteessa ollaan.

Kiitos vastauksesta, osaa nyt varata sitten rahaa tuohon parkkilipukkeeseen. Sääli kyllä, oli mahtava sponssi-idea tuo Opelien vip-parkki, vaikka siinä sitten niitä ruosteisia Astroja olikin rivissä paraatipaikalla.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllähän Espoossa, varsinkin vierasfanien 401 katsomossa siellä yläparvella (kun sinne päätyyn ei edelleenkään tunnu olevan asiaa) on _ihan_ hemmetin kuuma. Hiki vaan valuu...
Liekkö sitten säädöt hallissa päin persettä, jos alhaalla on taas liian kylmä? Lämpö toki ylöspäin nousee, mutta silti.

Vieläkin pakko kummastella tuota "vieraspäätyä", jota ei tunnu vierasporukka saavan millään. Meidänkin porukassa on jopa jengiä, jotka jättää tulematta espooseen kun vierasfanien paikat ovat niin perseestä.
Kukahan tuon asian viime kädessä päättää? Liigamatseissa varmaan blegi? Tosin perustelut tuntuu olevan "se on syövien asiakkaiden paikka".
Eipä siellä tosin ketään koskaan oikein näy...

Propsit toki Bluesfanien suuntaan jotka muistaakseni viime kaudellakin huutelivat toimiston suuntaan että antaisivat vierasfaneille sen päädyn käyttöön...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ainakin eilen Ässien fanit olivat siellä päädyssä ja samoin ovat JYPin fanit olleet siellä.. En tiedä, onko kärppäfaneilla sitten vähän huono maine, vai miksi teitä ei ole sinne päästetty. Toimiston suuntaan tuosta on nimittäin puhuttu. Siis ei nimenomaan teistä vaan yleisesti.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Se, että pitäisikö hallissa olla +20c vai riittääkö vaikka +15c, onkin sitten ihan eri keskustelu. Kylmempi halli ei minua haittaa, mutta oli se lämpötila ainakin mielestäni selvästi aikaisemmasta muuttunut.

Tähän vielä kommentti, että ei tosiaan haittaa minuakaan. Onhan tuohon tottunut,että lätkähallissa voi välillä olla kylmä. On kuitenkin katsojia, joita varmasti haittaa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vieraspäädyn pitäisi nyt olla vierasfanien käytettävissä jatkossakin, @mailman- ottakaa yhteyttä Bluesin toimistoon ensi kerralla ja painottakaa että haluatte sen (vai oliko Kärpillä enää Espoossa pelejä?) Viimeksi saattoi kyllä olla se että eikö siellä ollut joku etäkärppien pikkujoulu? Tuohon päätyyn ei nimittäin taida paljon yli sataa mahtua...
Joka tapauksessa ihan muillekin vierailijoille tiedoksi, että sen päätykatsomon pitäisi tosiaan olla käytettävissä, olen siitä jutellut melkein kaikkien kanssa toimistolla. Jos tulee ongelmia niin laittakaa mulle vaikka yv:tä täällä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös