Mainos

Espoo Metro Areena

  • 730 371
  • 2 970

molari

Jäsen

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jep, ajattelin ettei kukaan voi oikeasti olla noin typerä, mutta näemmä Espoossa on kaikki mahdollista.. Eli kun tuo muutos tulee voimaan, voidaan laittaa lappu luukulle samantien..
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Jos parkkilippu sisältää edestakaisen metromatkan hallille ja takaisin, ja samalla saat autosi lämpimään, en näe tässä mitään ongelmaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos parkkilippu sisältää edestakaisen metromatkan hallille ja takaisin, ja samalla saat autosi lämpimään, en näe tässä mitään ongelmaa.
Ehkä silloin, jos parkkilippu maksaa 20 euroa per tunti, muuten tuskin tulee edes kuuloonkaan, että nuo yhdistettäisiin. Onkohan metrossa jotenkin poikkeuksellisen paljon tilaa, jos sillä aiotaan kuskata treeneihin kassejaan kantavia urheilijoita? Ruuhka-aikaan on varmasti oikein mukavaa ahtautua sisään edes jalkapallotreeneihin vaadittavan kamamäärän kanssa...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No kyllähän ne muutama sata parkkipaikkaa riittävät treeneissä käyville perheille. Yleisötapahtumia varten tuo suunnitelma on tehty ja nyt toivoisi järjen käyttöä sen verran, että ymmärretään a) pitää parkki kohtuuhintaisena ja b) sisällyttää se metrolippu suoraan siihen. Tämän lisäksi parkkihallista pitää olla _suora yhteys_ metroon, eikä siten, että välillä käydään maan päällä. Tämä on ainoa tapa saada tuo tuntumaan mukavalta myös autoilijoista.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Treenejä on kuitenkin samaan aikaan kun pelejä, ja alueella monta eri hallia/kenttää pelata sekä harrastaa. Muutama sata parkkipaikkaa on kyllä täynnä todella nopeasti, varsinkin kun osa tulee aivan varmasti edelleen autollaan peleihin, ohjattiin heitä sitten minne tahansa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totta. Tossa avainkysymys lieneekin juuri tuon siirtymän parkkihalli->metro saamisessa mukavan vaivattomaksi. Jos itse tulisin autolla peliin, voisin ilomielin parkkeerata Tapiolaan lämpimään, paikkaan josta pääsee pienemmillä ruuhkilla pois jos pääsisin kävelemään suoraan metrolle ja metrolta halliin. Mieluiten vielä katetussa käytävässä/sisällä koko matkan.

Jos homman mukavuus voittaa nykyisen, vaihtaa jengi tottumuksiaan. Jos ei, ei tosta tule mitään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä mä uskon, että pelkillä ruuhkien vähentymisillä toi nopeuttaa rutkastikin ainakin poistuessa paikalta, mutta mukavuudesta en ole niin varma.
 

molari

Jäsen
Mukavuus + nopeus. Jos metro ei nopeuta matkantekoa on siitä saatava hyöty olematon.

Miten lie Tapiolan ruuhkaisuus tarkoitus ratkaista arkipelien aikaan?? Nyt kestää kotiovelta (Länsi-Espoo) Hallin ovelle autolla 15-20 min, uuden - täysin kahelin - järjestelyn jälkeen 45 min lienee optimistinen veikkaus.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Nyt lyödään kyllä kädet paskaan ja syvälle! Tässä ei ole mitään järkeä kun jonkun ulkopuolisen tahon halutaan takoa rahaa Espoolaisen urheilu/kulttuuri toiminnan siivellä. En ihmettele yhtään jos tuon Tapiola parkin johdossa istuu kaupungin hallituksen jäseniä ja heidän ystäviään. Tähän on pystyttävä vaikuttamaan Bluessin omistaja tahon suunnalta ja on tyhmää jalkapallo porukan luulla että heitäkin tultaisiin katsomaan pelkästään metrolla. Plussaa että aluetta kehitetään yhtenä kokonaisuutena, mutta 260 parkkipaikkaa ei tule riittämään. Jos nyt 1000 ruutua vaikka riittäisi kun ei nuo nytkään ole täynnä ja metro vähentää tarvetta entisestään, mutta meitä jotka emme hyödy metrossa mitenkään ja se hankaloittaa entisestään hallille saapumista on monia.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
katsomaan pelkästään metrolla. Plussaa että aluetta kehitetään yhtenä kokonaisuutena, mutta 260 parkkipaikkaa ei tule riittämään
Urheilupuiston metroaseman yhteydessä on sitten vielä 600 maksullista paikkaa käytössä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tärkeintä tässäkin asiassa olisi TIEDOTTAMINEN... Nythän tuo on ilmeisesti vasta suunnitelma-tasolla, mutta marraskussa isketään jo suunnitelmat pöytään ja aletaan tekemään ratkaisuja. Olisi ehdottoman tärkeää ottaa liikuntapaikkojen käyttäjät ja katsojat mukaan tähän suunnitteluprosessiin tiedottamalla asioista ihan selvinä faktoina ja tarjoamalla mahdollisuus antaa palautetta noista asioista. Kysymyksiä näistä tihkuneista tiedoista on ainakin syntynyt ja jälleen negatiivista huomiota. Länsiväylän jutun alla pari ihmistä ilmoitti siirtyvänsä harrastamaan urheilua jossain muualla tämän mahdollisen muutoksen takia ja ellei tällaisille ihmisille pystytä kertomaan, miten asiat on tarkoitus tehdä ja miten tämä helpottaa heidän liikkumistaan, ei päätöstä ole enää helppo pyörtää.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totta. Tossa avainkysymys lieneekin juuri tuon siirtymän parkkihalli->metro saamisessa mukavan vaivattomaksi. Jos itse tulisin autolla peliin, voisin ilomielin parkkeerata Tapiolaan lämpimään, paikkaan josta pääsee pienemmillä ruuhkilla pois jos pääsisin kävelemään suoraan metrolle ja metrolta halliin.

Parkkihalli on samalla tasolla metron kanssa. Hallista on suora, noin 20m pitkä käytävä metron lippuhalliin joka on noin 6 metriä laituritason yläpuolella. Siirtymä on siis mahdollisimman helppo. Kävelymatkaa autolta mertolaiturille tulee n. 50-300m riippuen siitä missäpäin hallikompleksia pysäköi (Siellä on kuusi rinnakkaista luolaa, joista lähimpämä Metroa olevat on neljäkerroksisia). Hinnasta tää eniten tulee olemaan kiinni. Ruoholahdessa liityntäpysäköinti maksaa 2€/12h samankaltaisessa luolassa. Jos hinta on sama, niin yksin autoilevalle tulee halvemmaksi pysäköidä Tapiolaan ja tulla metrolla kuin maksaa 7€ hiekkakentästä. (Edellyttää kuitenkin matkakortilla metron maksamista). Kahdella matkaajalla hinta olisikin sitten jo enemmän. Mannheimissa pääsee julkisilla ilmaiseksi peliin ja takaisin. Edellyttää vain matsilippua. Musta toi Tapiola-Urheilupuisto -väli voisi mennä myös matsilippua tai kausikorttia esittämällä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tämä porukka taitaa olla syyllinen parkkipaikkojen vähyyteen ja alueen hitaaseen kehitykseen. Tapiolan Urheilupuiston kaavamuutos » Tapiolan Kilta ry
Nuo pystyvät asioita hidastamaan, eivät estämään. Metroaseman tulo nurkalle ratkaisi alueen kohtalon. Ei semmoisia puistoihin laiteta, alue tullaan rakentamaan. Ja asukkaiden kämpät & tontit ovat kyllä nousseet arvossaan, että pulinat pois, sanon minä. Jos haluaa asua metsässä, niin nyt on mökkiin varaa. Metrolinjan varteen ei aarniometsiä tai suuria puistoalueita tule jäämään, koska se olisi täysin kaheli ratkaisu.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Nuo pystyvät asioita hidastamaan, eivät estämään. Metroaseman tulo nurkalle ratkaisi alueen kohtalon. Ei semmoisia puistoihin laiteta, alue tullaan rakentamaan. Ja asukkaiden kämpät & tontit ovat kyllä nousseet arvossaan, että pulinat pois, sanon minä. Jos haluaa asua metsässä, niin nyt on mökkiin varaa. Metrolinjan varteen ei aarniometsiä tai suuria puistoalueita tule jäämään, koska se olisi täysin kaheli ratkaisu.

No kyllähän nuo NIMBYt onnistuivat pienentämään merkittävästi urheilupuiston alueelle tulevaa asukasmäärää. Kuten ovat Tapiolassa onnistuneet ylipäätään jarruttamaan kaikkea kehitystä. Tapiolan väestörakenne on huomattavasti muuta Espoota senioripainotteisempi mikä on helppo huomata jos Tapiolan keskuksessa iltaisin kulkee - hiljaista on, todella hiljaista. Urheilupuiston suunnitelmista, erityisesti paikoitussuunnitelmista oli mm. tässä Länsiväylän jutussa

Siis Tapiolahan on viimeisiä paikkoja minne Espoossa joku haluaisi autolla suunnata. Aivan järjetön sumppu ja nyt sinne on tarkoitus ohjata vielä lisää väkeä jotka maksaisivat siitä, että saavat pysäköidä autonsa puolentoista kilsan päähän hallista, maksavat metromatkan ja kävelevät metroasemalta hallille. Ilta-aikaan hallilta poistuessa voi metroa vielä joutua odottelemaankin kohtuullisen ajan. Ei tule toimimaan, ei.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ilmeisesti vanhukset haluaisivat säilyttää vanhan Tapiolan suurine puistoineen. Se ei vaan ole enää mahdollista. Hyvä lohdutuspalkinto on heidän mielestään uusien hankkeiden terrorisointi valituksin, joiden lopputuloksena saadaan puolikkaita toteutuksia omituisine kompromisseineen. Urheilupuistossa pitää olla runsaasti parkkipaikkoja, sillä enin osa alueesta on junioreiden ja harrasteliikkujien käytössä. Kun päälle tulee yleisötapahtumat, niin parkkipaikoille on suuri kysyntä. Ja niiden pitää olla ko. alueella, ei missään junamatkan päässä.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kaupungin olisi nyt tuotava kaavakuvat tai vaikka pienoismalli Metro areenalle nähtäville alueesta. Alueen käyttäjillä pitäisi olla mahdollisuus antaa oma näkemys ennenkuin aletaan tehdä jotain mikä ei toimi.
 
On kyllä aivan aivotonta touhua. Ensin ajan johonkin parkkihalliin, maksan siitä, kävelen metrolaiturille (miten hyvin vetää liukuportaat?), venttaan metroa, herra tietää monenko muun kanssa jotka menossa matsiin(/matseihin?!), sitten ihmetellään, että mahtuuko metroon vai pitääkö ventata seuraavaa, sitten vihdoin metroon, siitäkin pitää maksaa, ja sitten vielä lopuksi kävellään (ulkokautta) hallille. EI HELVETTI. Selvääkin selvempi on, että rahan alttarilla on taas kaikki uhrattu.. jostain luin, että kokoomusvetoinen homma (taas kerran) olisi. Kokoomuksesta ei ole hyötyä muuta kuin n. 0,1% kansalle.. silti suuri osa kansasta äänestää heitä, idiootit. Ei mitään järkeä enää missään. Parkkihalli halli(e)n viereen, tai maan alle jos mahdollista.

Sitä paitsi sen muutaman kerran kun olen autolla tullut, niin en ole kokenut esim. poistumista minään vaikeana sieltä hiekkakentältä (en edes häviöpelistä saatu uloke otsassa), ihan kivasti on vetänyt, ainakin siihen suuntaan mihin itse olen mennyt. Ihan sama juttu se on sitten jossain parkkihallissa, tuskin sekään vetää kauhean paljon paremmin.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Rakentamista vastustetaan melkein joka paikassa. Itseänikin harmittaa että lähimetsään rakennetaan taloja. Olen silti tiiviin rakentamisen kannalla ja johonkinhan täytyy rakentaa jos väkimäärä pk-seudulla kasvaa.

Mitä tulee metroon, niin joidenkin matkantekoa se helpottaa, toisten vaikeuttaa. Sama kehäradan kohdalla. Pitkällä aikavälillä näin saadaan kuitenkin säästöjä ja kulkuyhteydet paranevat, kun asuntoja ja palveluja rakennetaan metron varteen.

Käsittääkseni tuolta metroasemalta tulee olemaan ihan hyvä kävelymatka Espoo Metro Areenalle. Itseäni tämä tosin ei juuri haitanne, mutta autoilevia kyllä varmasti. Ehkä asian voi nähdä niin, että Kaupungissa pitäisi pystyä liikkumaan näppärästi ilman autoa. Poikittaislinjojahan kehitetään koko ajan, ja vaihtoyhteydet metroasemille tulevat luultavasti/toivottavasti tapahtumaan ns. non-stop, kuten Jokerilinjan 550 kohdalla.

Tuolla Metro Areenan sivuilla muuten todettiin, että tapahtumien jälkeen ajetaan ylimääräisiä bussivuoroja. Kunpa tämä vain pitäisikin paikkansa esim. jääkiekkopelien tapauksessa. Pelkkä metro ei riitä siihen että paikalle pääsisi kätevästi julkisilla.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
OIhan sama juttu se on sitten jossain parkkihallissa, tuskin sekään vetää kauhean paljon paremmin.
No eiköhän ne Tapiolan hallit vedä ihan hyvin. Tuskin ne n. 10 autoa jotka sinne parkkeeraa peliin tullessaan mitään ruuhkaa saa aikaan. Olen aika vakuuttunut ettei juuri sen useampi lähde ajelemaan metrolla jos tulee autolla peliin. Ellei sit metro ole tosiaan Ilmainen tolla välillä.
 
Näinpä siinä saattaa käydä. Tosin mielestäni se metron ilmaisuus sillä yhdellä välillä ei merkkaa niin paljon autoparkkeeraajille. Se itse siirtyminen siinä mättää; autolla, kävellen, metrolla, kävellen.. ja sama takaisin päin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siis Tapiolahan on viimeisiä paikkoja minne Espoossa joku haluaisi autolla suunnata. Aivan järjetön sumppu ja nyt sinne on tarkoitus ohjata vielä lisää väkeä jotka maksaisivat siitä, että saavat pysäköidä autonsa puolentoista kilsan päähän hallista, maksavat metromatkan ja kävelevät metroasemalta hallille. Ilta-aikaan hallilta poistuessa voi metroa vielä joutua odottelemaankin kohtuullisen ajan. Ei tule toimimaan, ei.

Metron pointtihan on se, että vuorovälit ovat max 5 minuuttia, ei sellaista kannata muuten edes tehdä. Tällä hetkellähän karu totuus tuolta Mankkaan pelloilta on se, että jos olet autolla virallisilla parkkipaikoilla, venaat vähintään 20-30 minuuttia, että pääset pois siitä Koivu-Mankkaan tieltä (tai mikä onkaan) - tai venaisit jos peleissä kävisi joku muukin kuin ne parisataa aktiivia. Jos olet julkisilla, venaat puoli tuntia pakkasessa sitä hiton dösää käveltyäsi ensin 20 minuuttia pysäkille. Mikään ei ole hitaampaa kuin Barona Areenalta pois pääseminen, helposti menee yli tunti että on matsin jälkeen himassa.

Kyllä tuo suunniteltu ratkaisukin nopeuttaa tätä.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Näinpä siinä saattaa käydä. Tosin mielestäni se metron ilmaisuus sillä yhdellä välillä ei merkkaa niin paljon autoparkkeeraajille. Se itse siirtyminen siinä mättää; autolla, kävellen, metrolla, kävellen.. ja sama takaisin päin.
Näinhän se juurikin on. Kun töiden jälkeen kiirehdin kotiin pesulle ja nopeasti haukkaan jotain pientä niin alkaakin olla jo kiire hallille, hyppään autoon ja kuuden jälkeen olenkin urheilupuistossa. Nyt kerkeän peliin juuri ja juuri, jos ajatus Tapiolan parkkihalleista toteutuu niin on mahdotonta keretä arkisin peleihin enkä usko olevani ainoa jolla arkisin hieman kiire jos haluaa peleissä käydä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös