Espoo Metro Areena

  • 661 650
  • 2 589

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Myös ne paikat siirretään päätyyn.

Täähän on ihan perseestä enkä tule itse asiaa kyllä sellaisenaan nielemään. Olen ostanut kortin nykyiselle paikalleni, en päätyyn.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Parissa matsissa on porukkaa seisomakatsomossa pyritty siirtämään ylöspäin koska alaosa katsomosta on ns. tukossa. Lisäksi osa seisoo käytävällä katsomon alaosassa. Mutta tosiaan tarkkaa lukua en tiedä. Näiden nyt esitettyjen lisäkausarien takia ainoa suunta laajentaa seisomakatsomoa on tuo 207 kulma.
Ymmärrän kyllä että seisomakatsomoa halutaan laajentaa enkä sitä vastusta (jos sellainen kuva syntyy) mutta olen entistä varmempi siitä että jotain jätetään kertomatta. Tähän asti tiedotus on ollut todella hyvää kaiken puolin mutta nyt kyllä haiskahtaa. En millään usko että niitä seisomaan halukkaita olisi niin paljon vielä että koko 207 pitää saada siihen käyttöön eli myös se käytävän toisella puolella oleva osa. Pelkästään sillä 207:n "vaihtoaitioiden" puolella on Baronan katsomonkartan mukaan nopeasti laskettuna 98 paikkaa. Vastaavasti tuossa 207:n ns. 102:n puolella lienee kutakuinkin sama määrä jossa porukkaa nyt istuu ennenkuin se varsinainen seisomakatsomo alkaa.

Eli tässä pitäisi uskoa että seisomakatsomon lisätarve on lähes 200 paikkaa?
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ymmärrän kyllä että seisomakatsomoa halutaan laajentaa enkä sitä vastusta (jos sellainen kuva syntyy) mutta olen entistä varmempi siitä että jotain jätetään kertomatta. Tähän asti tiedotus on ollut todella hyvää kaiken puolin mutta nyt kyllä haiskahtaa. En millään usko että niitä seisomaan halukkaita olisi niin paljon vielä että koko 207 pitää saada siihen käyttöön eli myös se käytävän toisella puolella oleva osa. Pelkästään sillä 207:n "vaihtoaitioiden" puolella on Baronan katsomonkartan mukaan nopeasti laskettuna 98 paikkaa. Vastaavasti tuossa 207:n ns. 102:n puolella lienee kutakuinkin sama määrä jossa porukkaa nyt istuu ennenkuin se varsinainen seisomakatsomo alkaa.

Eli tässä pitäisi uskoa että seisomakatsomon lisätarve on lähes 200 paikkaa?

Kyllä luulisi ilmaisten kausikorttien kiinnostavan. Tällöin voi laskea, että fanikatsomon yleisömäärä lähes kaksinkertaistuu.

Seisomakatsomoa ei muuten olla laajentamassa 207:ssa käytävän toiselle puolelle. Miksi istujat halutaan sieltä siirtää päätyyn, en tiedä.

Ongelma nykyisessä järjestyksessä on että osa istujista ei nää peliä, koska seisojat ovat tiellä. Se katsomon jakava naru auttaa vähän, muttei poista ongelmaa. Uskon, että tämä on tärkein syy uudistukselle. Lisäksi seisomakatsomo on loppuunmyyty, eikä tähän varauduttu (toisaalta kyllä joka pelissä seisomakatsomon yläriveillä on näyttänyt tilaa olevan (olen asiaa ihan erikseen tarkkaillut)). Ja vielä tämän lisäksi tällä uudella järjestelyllä on mahdollista saada entistäkin enemmän väkeä fanikatsomoon. Fanien arvo ei ole siinä että he tuovat suoria lipputuloja, vaan epäsuorien lipputulojen kasvaminen, kun hallissa on meininkiä ja joukkuekin pelaa paremmin. Näin ainakin uskon ja uskon että myös seurajohto näkee asian samoin.

Nyt ollaan rakentamassa kaikilla mittapuilla Suomen johtavaa tai ainakin aivan kärkipään seuraa. Kliseet Bluesin pelitavasta, hajuttomuudesta, mauttomuudesta, kannatuskulttuurin puutumisesta ja alhaisista yleisömääristä voidaan pian toivottavasti heittää lopullisesti romukoppaan. Seurajohdon perseilyä ei toki sovi unohtaa listasta, mutta katsotaan nyt miten tämä katsomouudistus lopulta onnistuu.

e: perustan tietoni katsomoiden rajaamisesta Aaben linkittämään tiedotteeseen, jossa on katsomokartta:
 
Viimeksi muokattu:

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Ymmärrän kyllä että seisomakatsomoa halutaan laajentaa enkä sitä vastusta (jos sellainen kuva syntyy) mutta olen entistä varmempi siitä että jotain jätetään kertomatta. Tähän asti tiedotus on ollut todella hyvää kaiken puolin mutta nyt kyllä haiskahtaa. En millään usko että niitä seisomaan halukkaita olisi niin paljon vielä että koko 207 pitää saada siihen käyttöön eli myös se käytävän toisella puolella oleva osa. Pelkästään sillä 207:n "vaihtoaitioiden" puolella on Baronan katsomonkartan mukaan nopeasti laskettuna 98 paikkaa. Vastaavasti tuossa 207:n ns. 102:n puolella lienee kutakuinkin sama määrä jossa porukkaa nyt istuu ennenkuin se varsinainen seisomakatsomo alkaa.

Eli tässä pitäisi uskoa että seisomakatsomon lisätarve on lähes 200 paikkaa?

Itse ajattelin, että 102-207 kulma on alue joka muuttuu kokonaan seisomakatsomoksi ja niin luulen edelleen. Ja jos nyt vaikka seisomakausareiden määrä kaksinkertaistuisi, riittäisi nykyporukalla tuo kulmaus. Ja hölmöä olisi laittaa muutamia kavereita seisomaan erillään muusta seisomakatsomosta käytävän toiselle puolelle. Käytännössä seisomakatsomo tiivistää niin että kaikki menevät samaan lohkoon. Meinaatko, että 207 vaihtoaition puoleinen osuus muuttuu ns. kallimpien lippujen alueeksi?

E: tuossa edellisessä viestissä puhuttiinkin jo uudesta seisomakatsomosta.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Meinaatko, että 207 vaihtoaition puoleinen osuus muuttuu ns. kallimpien lippujen alueeksi?
En minä tiedä, kunhan ihmettelen. Jos 207:n vaihtoaitioiden puolelle ei tule seisomakatsomoa jos/kun kaikki "seisojat" mahtuvat kulmaan niin mikä logiikka on sitten siirtää siinä istuvat mihinkään (vrt. Tuulan viesti #385)? Ainoa syy jonka äkkiseltään keksin on tuon sinunkin tuossa esittämä eli se että tällä tavalla saadaan lisää "kalliimpia" paikkoja myytäväksi. Jos näin on niin eipä nyt ihan kiitettävää arvosanaa voi tämän casen tiedottamisesta antaa.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä vielä linkkinä itse juttu asiasta:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=283389021772973&set=a.267706416674567.54209.247285385383337&type=1&permPage=1

En tosin vieläkään saa selvää tuosta, että kattaako uusi seisomokatsomo tämän vanhan 102 kulman lisäksi koko 207 katsomolohkon vai pelkästään puolet katsomosta 207. Eli silloin se menisi poikki portaitten kohdalta. Siinäkin on aika paljon täyttämistä kun seisomokatsomossa HPK:ta vastaan oli vielä yläriveillä aika paljon tilaa. Vaikka kiinnostusta on varmasti jonkun vertaa 20 euron loppukauden kausariin niin aikaa ei toisen kausikortin hommaamiseen ole paljon. Tämän viikon torstaihin klo: 10.00 mennessä on asian deadline. Saako siinä ajassa tarpeeksi kiinnostuneita värvättyä? Itse fanikatsomo uudistus tulee käytäntöön vasta 23.11
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tossa katsomokartassahan tuo raja menee portaikossa, ei katsomon omassa rajassa (207:an siis). Täytyy selvittää mitä toi tarkoittaa, itse en ole ainakaan asennoitumassa mihinkään siirtymiseen tuolta portaiden toiselta puolelta.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Istutaan kaverin kanssa myös 207:ssä käytävän toisella puolella. Laitettiin s.postia että ei haluta kahta ilmaista kausaria jos se tarkoittaa siirtoa päätyyn. Vaikka saisinkin myytyä jollekin frendille ilmaisen kausarin vaikka 100€:lla, pidän nykyisistä paikoista niin paljon kun on mahdollisuus seurata matsia sivuttaissuunnassa eikä pelkästään pystysuunnasta. Onko kausarien sopimuksessa pienellä printillä joku maininta että seuralla on oikeus vaihtaa paikkoja kesken kauden???
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Vaikka kiinnostusta on varmasti jonkun vertaa 20 euron loppukauden kausariin niin aikaa ei toisen kausikortin hommaamiseen ole paljon. Tämän viikon torstaihin klo: 10.00 mennessä on asian deadline. Saako siinä ajassa tarpeeksi kiinnostuneita värvättyä?

Tässä ongelmana ilmeisesti on ollut se, että halukkaita seisomakatsomoon olisi ollut kokoajan, mutta kun katsomo on ollut loppuunmyyty, niin ei ole voitu myydä sinne lisää lippuja. Nyt vaikka kaikki ei lunastaisikaan tuota 20€ kausikortti etua, aukeaa myyntiin lisää lippuja/kausikortteja tuonne katsomoon.

Oudoimmalta tässä koko skenaariossa kuulostaa tuo 207 vaihtoaition puolen siirtäinen päätyyn. Ei kuulosta alkuunkaan viisaalta. Itse en moiseen suostuisi jos siihen olisin korttini ostanut. Tuskin suostuu kukaan muukaan. Siksi en jotenkin usko, että käytävän vaihtoaition puolelta siirrettäisiin ketään mihinkään, vaan kyseessä olisi vaan nuo seisomakatsomonpuolella olevat, joille on aiheutunut näköhaittoja seisojista.

Mikäli kaikki osapuolet saadaan tyytyväisiksi ja näin lisää porukkaa hallille, olen erittäin tyytyväinen tähän uudistukseen. Jos taas tästä syntyy porua, niin en voi ymmärtää koko toimitusta. Pilataan hyvä startti sekoiluun.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Niin, siis eihän tuossa Bluesin tiedotteessa puhuttu muuta kuin että fanikatsomo laajennetaan käsittämään katsomot 101, 102 ja 207, ei siis siitä miten paljon seisomakatsomoa laajennetaan. Mutta ei tuossa muuten olisi mitään järkeä ellei seisomakatsomo olisi nimenomaan se kulma 102-207. Jos seisojia laitetaan sinne käytävän toisellekin puolelle niin siellähän oltaisiin taas joidenkin istujien edessä.

No se nyt on kuitenkin varmaa että toimistolla on tänään puhelimet ja s-posti tukossa.

Mutta onhan tää nyt melkoista. Vielä on hyvin muistissa matsit, jolloin seisomakatsomossa 211 olisi ollut jokaiselle paikallaolijalle oma rivi käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Rehellisyyden nimissä on tosin sanottava, että jokaisessa pelissä avausmatsia lukuunottamatta seisomakatsomon ylimmällä parilla rivillä on ollut vai muutama ihminen.

Toivottavasti homma onnistuu, itse en tosiaan tuolta portaikon toiselta puolen lähde minnekään.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Rehellisyyden nimissä on tosin sanottava, että jokaisessa pelissä avausmatsia lukuunottamatta seisomakatsomon ylimmällä parilla rivillä on ollut vai muutama ihminen.

Kuten aikaisemmissa viesteissä on mainittu, on tuo seisomakatsomon osuus käsittääkseni myyty täyteen kausikorteilla. Katsomossa on 116 paikkaa ja enempää sinne ei kausikortteja voi myydä (eli yksi hlö / istumapaikka). Jos nappaa Lippupalvelusta minkä tahansa tämän kauden Bluesin kotimatsin tarkasteluun, niin kartassa on vain yksi paikka myynnissä 102 kulmaan (miksi on myynnissä on sitten eri juttu). En tiedä voiko tuohon karttaan luottaa koska edellisessä matsissa seisomakatsomossa oli ennen matsia istumassa pari "turistia" mutta onhan mahdollista että olivat vain väärillä paikoilla.

Se miksi katsomon ylärivit ovat tyhjiä johtuu kahdesta asiasta. Kaikki kausikortin ostaneet eivät ole paikalla ko. matsissa ja kuten olen maininnut porukka pakkautuu katsomon alaosaan ja portaille.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Se miksi katsomon ylärivit ovat tyhjiä johtuu kahdesta asiasta. Kaikki kausikortin ostaneet eivät ole paikalla ko. matsissa ja kuten olen maininnut porukka pakkautuu katsomon alaosaan ja portaille.

Lisäksi katsomon yläpuolella on pöytiä joiden ääressä voi katsella peliä samalla virvokkeita nauttien ja joka pelissä on siellä ollut porukkaa. Äänistä päätellen pääasiassa Bluesin kannattajia. Voihan sielläkin olla jokunen jolla on kausari stondikseen.

Edit: Joo, ne turistit olivat väärillä paikoilla. Olivat aika pallo hukassa.
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Jos jollain on kausari jakamatta niin mulla olis yks kiinnostunut fani ottamaan! YV:llä yhteys! :)

Olen myös kiinnostunut hankkimaan halpiskausarin, jos kohdetta kortille ei muuten löydy. YV:llä yhteydenotto. Kiitos.

HJK myi viime kaudella loppukaudeksi kausikortteja muistaakseni 20 €:lla kannattajakatsomoon. Blues aloittaa mielestäni liian aikaisessa vaiheessa kautta.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
HJK myi viime kaudella loppukaudeksi kausikortteja muistaakseni 20 €:lla kannattajakatsomoon. Blues aloittaa mielestäni liian aikaisessa vaiheessa kautta.

Toisaalta ei, toisaalta kyllä. Jos on kiimaa ja halukkaita tulijoita fanikatsomoon, se pitää tehdä nyt. Tulevaisuuden tilanteesta ja kiinnostuksesta on paha sanoa. Hinta on tietysti eri asia millä noiota pitäisi / kannattaisi myydä.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
En omista kausaria, enkä siis istu vakkaripaikalla joka matsissa, mutta otan tähän keskusteluun silti vähän kantaa: suurin yksittäinen parannus tämän kauden ottelutapahtumassa on ollut loistava faniporukka, joka on pitänyt hallissa tunnelman miellyttävänä ja huomattavasti parempana kuin esimerkiksi viime vuonna. Tämän porukan vuoksi myös minä tulen jatkossa entistä useammin hallille.

Kannatan siis kysyisen porukan olosuhteisiin tehtäviä parannuksia täysin varauksetta ja koen yllä mainitut toimenpiteet (halvat liput, isompi katsomo) ainoastaan positiivisiksi.

Iso kuva. Sitä tässä kannattaa nyt katsoa. Ei tässä nyt kuitenkaan koko kansaa koskevaa alennusmyyntiä olla tekemässä ja esimerkiksi minä tulen maksamaan täyttä hintaa ottelulipusta jatkossakin. Eikä muuten haittaa yhtään, jos hallilla meno on vastaavaa kuin alkukaudesta.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
En omista kausaria, enkä siis istu vakkaripaikalla joka matsissa, mutta otan tähän keskusteluun silti vähän kantaa: suurin yksittäinen parannus tämän kauden ottelutapahtumassa on ollut loistava faniporukka, joka on pitänyt hallissa tunnelman miellyttävänä ja huomattavasti parempana kuin esimerkiksi viime vuonna. Tämän porukan vuoksi myös minä tulen jatkossa entistä useammin hallille.

Kannatan siis kysyisen porukan olosuhteisiin tehtäviä parannuksia täysin varauksetta ja koen yllä mainitut toimenpiteet (halvat liput, isompi katsomo) ainoastaan positiivisiksi.

Iso kuva. Sitä tässä kannattaa nyt katsoa. Ei tässä nyt kuitenkaan koko kansaa koskevaa alennusmyyntiä olla tekemässä ja esimerkiksi minä tulen maksamaan täyttä hintaa ottelulipusta jatkossakin. Eikä muuten haittaa yhtään, jos hallilla meno on vastaavaa kuin alkukaudesta.

Aivan samaa mieltä edellisen kanssa. Isoa kuvaa, isoa kuvaa. Mielestäni on aika turha mankua muutaman kannattajan vaikka istumapaikka käytännön takia vähän vaihtuisikin. Kyseessä on kuitenkin aivan helvetin naurettavalla hinnalla lunastettu (250€) huippuistumapaikka huippuhallista ja huippujengin peleistä.

Itse olen kannatusmielessä maksanut fanclubin jäsenhintaa ja omien syiden takiani ostanut fanikausaria kalliimman kausarin itselleni yläkatsomoon (400€). Siellä on vaan se mun paikka peliä katsoa.

Mua ei ainakaan itseäni sieppaa yhtään vaikka joku muu saakin jotain ilmaiseksi, varsinkin jos sitä kautta saadaan erittäin positiivista seisomakatsomon koko halliin tuottamaa älämölöä ja fiilistä entistä paremmaksi.

ediittiä: Tutkin vielä asiaa ja tällä hetkellä istuvat fanit ovat saaneet käytännössä 800€ arvoiset kausarit hintaan 250€. Nyt seura tarjoaa mahdollisuutta hankkia kausari kaverille 20€ (fanclubinjäsenyydellä) ja samalla mahdollistaa paremmat täpinät halliin lisäämällä seisojia ja parantamalla heidän olosuhteita.

Ja vaikka tuloksena olisi siirtyminen tämän myötä vain 650€ arvoisille paikoille niin nyt on kyllä prinsessoilla herne, jos ei nenässä, niin patjan alla, mikäli tästä itkut saadaan aikaiseksi. Taitaa se "saavutetuista" eduista pienikin luopuminen olla edelleen liian kova paikka monelle tässä maassa..
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
ediittiä: Tutkin vielä asiaa ja tällä hetkellä istuvat fanit ovat saaneet käytännössä 800€ arvoiset kausarit hintaan 250€. Nyt seura tarjoaa mahdollisuutta hankkia kausari kaverille 20€ (fanclubinjäsenyydellä) ja samalla mahdollistaa paremmat täpinät halliin lisäämällä seisojia ja parantamalla heidän olosuhteita.

Ja vaikka tuloksena olisi siirtyminen tämän myötä vain 650€ arvoisille paikoille niin nyt on kyllä prinsessoilla herne, jos ei nenässä, niin patjan alla, mikäli tästä itkut saadaan aikaiseksi. Taitaa se "saavutetuista" eduista pienikin luopuminen olla edelleen liian kova paikka monelle tässä maassa..

Ei tässä ole kyse rahasta. Nykyinen paikkani on omasta mielestäni hallin paras ja ostaisin sen todennäköisesti ihan "normaaliin" hintaankin. Sinne päätyyn en ostaisi vaikka maksaisi satasen. Siksi en sinne suostu siirtymään.

Noin yleisesti tää tempaus on onnistuessaan oikein erinomainen ja tarjoaa mahdollisuuden fanipohjan laajentamisen myös tuleviksi kausiksi kun uusi jengi kiinnostuu hallilla käynnistä. Eli peukkua ylös vaan ajatukselle. Toteutus on nyt vaan aika hakusessa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Noniin, tässä pitää siis olla henkilökohtaisesti varmaan Pusaan yhteydessä. Kaupan purku tulee lähinnä mieleen, en ainakaan itse aio tonne päätyyn mennä. Kiitti taas, hyvin hoidettu!

Kandee kuitenkin vielä vetää happea ja ottaa tosiaan yhteyttä siihen Pusaan. Mun mielestä tässä kyllä hyvä tarkoitus peittää nää ongelmat. Vituttaahan se huippupaikka (omasta mielestäsi sekä ihan oikeastikin huippupaikka helvetin halvalla) menettää, mutta eiköhän tuossa neuvottelemalla pääse johonkin järkiratkaisuun.

Jos ei rahalla ole väliä niin entä jos voisit vaihtaa vähän keskemmälle siihen oikeasti kalliimpaan katsomoon vaikka lippusi. Ehkä Blues voisi vielä tulla hinnassakin vastaan siinä tapauksessa, jos sillä kuitenkin jotain merkitystä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös