Uskomatonta. Lepuskissahan asuu helvetin hyvätuloista porukkaa. Okei, ei tietenkään välttämättä samassa suhteessa kuin Etelä-Espoon omakotitaloidyllissä meren rannalla, mutta silti "keskimääräistä varakkaampaa", rohkenisin väittää. Etelä-Leppävaarahan on todella siistiä ja hienosti rakennettua aluetta! Menepä kävelylle tuonne Sellon tuntumaan, ja katsele ympärillesi. Upeaa seutua. Se on totta, että Läkkitorin seutu on muuttunut huonompaan suuntaan. Siellä Alepan kulmilla pyörii jos jonkinnäköistä hiihtäjää (ja onhan siinä sossukin samassa rakennuksessa joten ei ihme), mutta itse pidän kyllä pohjoispuolestakin kovasti. Se nyt on totaalista liiottelua sanoa, etteikö Läkkitorilla "uskaltaisi" kulkea. Minä ainakin kävelen siellä mihin tahansa vuorokaudenaikaan minä tahansa päivänä, eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut. On siellä ne denat, mutta melko harmittomia ne on. Ja kyllä, niitä on myös Tapiolassa nimenomaan siinä Heikintorin tuntumassa. Sitäpaitsi radan pohoispuolella on todella varakas asuinalue, Lintuvaara, joka käytännössä kuuluu Suur-Leppävaaraan. Daespoon mainitsemat kaupungin vuokrakämpät ovat tosiaan suurelta osin juurikin siinä Gallerian takana. Osa niistä siis.
Rautatie todellakin kiinnostaa radan varrella asuvia, ja näitä on ihan vitusti. Itse olen helvetin onnellinen, että asun radan varrella. Voin aikatauluja katselematta mennä asemalle, ja tiedän, että sieltä tulee alle kymmenessä minuutissa aina juna, joka vie tzzzzadin keskustaan alle niinikään alle kymmenessä minuutissa. Kuinka nopeasti jostain Nöykkiöstä pääsee julkisilla keskustaan? Jos sattuu asumaan tzzzadissa, voin vakuuttaa, että Lepuskiin on paljon helpompi tulla kuin Tapiolaan. Ja tzzzzzadissakin asuvia Blues-faneja on.
Jo pelkästään se, että Suur-Leppävaaran alueella asuu suurin osa espoolaisista on peruste sille, että hallia olisi ainakin hyvin vakavasti pitänyt harkita tänne. OK, näin saatettiin kyllä tehdäkin. Ja eiköhän täällä Tomppa aika paljon Blues-fanejakin asu, kun kuitenkin yksi hallille menevistä busseistakin lähtee tuolta halveksimaltasi kräkkitorilta. Samoin kuin yksi lähtee sieltä idyllisestä Etelä-Espoostakin.
Leppävaara on kaiken kaikkiaan upea paikka!