Espoo Blues kaudella 2015–2016

  • 393 047
  • 1 907

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tästä rosteri ilman hankintoja:

Korhonen-Hirso-Kantola
xxx - Makkonen - Talaja
Sailio- Liivik - Kangasniemi
Pitkänen - Tiivola - Rooba
Jos en ole missanut jotain soppari uutista niin ymmärtääkseni Sailiolla ei ole Bluesin kanssa sopimusta ensi kaudesta. Toki toivon että jatkais, mutta eikös tota lähinnä lähtijäksi ole spekuloitu.

Mutta itse kyllä suunittelisin Bluesin ensi kauden kolmoseksi junnuketjua Rooba - Tiivola - Kangasniemi. Antais poikien pelata yhdessä ja ties vaikka siitä tulis Espoon oma Tupu-Hupu-Lupu ketju joka 2-3 kauden päästä pitää Bluesia pystyssä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei ole Sailiolla soppari juu, mutta en kyllä hiffaa miksi sitä ei joukkueessa pidettäisi. Ei voi olla kovin kallis mies kun tuli tryoutin kautta jostain Kazakstanista ja vaikka jonkunmoisen palkankorotuksen saisikin, ei varmasti puhuta hirveistä summista. Joka jengissä pitää olla yksi sailio, meillä mieluiten Jari Sailio.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei ole Sailiolla soppari juu, mutta en kyllä hiffaa miksi sitä ei joukkueessa pidettäisi.
Voihan se olla että haluttaisiin pitää, mutta Sailio nyt pelaa hyvää kautta (ja itse ainakin odotan että play-offeissä hän merkityksensä tulee korostumaan) eli Sailio saattaa saada jopa tarjouksia muualtakin. Luin jostain iltapäivälehdestä juttua siitä että nyt kun liiga-jengit rupee pienetämään palkkakuluja niin suurimpia väliinputoajia olisi nää 25-33 v kolmos- ja nelosketjun pelaajat jotka menettäisi pelipaikkojaan junnuille. Joten voihan se esim. olla että se huhuissa pyörineet Välimaa/Poukkula on valmis tulemaan Espooseen todella halvalla jotta ei joutuisi työttömäksi, kun taas hyvää kautta pelaava Sailio (jolla on ehkä valinnan varaa) katselee taas mistä tulisi se suurin liksapussi. Itsellä on käynyt mielessä että Sailio voisi päätyä joko takaisin Hifkiin tai sitten liiganousija KooKoohon jonka pitää saada jostain pari kentällistä liigapelaajia.

Mutta itse siis toivon Sailiolle jatkoa, ja ainoastaan Iossafov on noista meidän sopimuksettomista pelaajista jolle toivottaisin hyvät jatkot. Toisaalta taloudelliset realititeetti on mitä on ja jostain kivasta tässä joutuu taas tod.näk luopumaan. Mutta kanattaa muistaa että viime keväänä tän jengin piti olla niin HMV ja mietittiin että ketkä paikkaa Huhtalan ja Sallisen jättämän aukon. Vastaus oli Hirschovits, Rantakari, Laurikainen, Kuukka, Giliati ja kentällä on yksi kaikkien aikojen Blues joukkueista.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuten @Barcelona yllä totesi, niin taloudelliset realiteetit ovat sellaiset että varmasti joku kirvelevä menetys tulee eteen. Jos Sailio ja Aaltonen saataisiin pidettyä, niin olisin kyllä hemmetin tyytyväinen. Noiden nimien avulla voisi kausikorttimyyntikin kasvaa muutamalla kortilla. Tosin taloutta ei enää hoideta optimismi edellä, vaan menojen mukaan (ja tämä on hyvä), joten näin ei ehkä seurajohdossa ajatella.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Koska Sailio-Liivik-Giliati toimii niin hyvin, pitäisi Giliatin (mahdollinen) lähtö paikata ketjukavereiden kannalta mahdollisimman samankaltaista peliä pelaavalla pelaajalla. Ja Kangasniemi on tällainen. Giliatihan on kaikkea muuta kuin ilkeä tai fyysinen, vaikka tyhmiä jäähyjä osaa ottaa siinä missä joku muukin.
Me katsotaan vissin ihan eri lätkää, koska minusta Giliati on nimenomaan ilkeä ja fyysinen sen lisäksi tietenkin, että on kiekollisesti erittäin lahjakas ja luisteluvoimaltaan yksi parhaista Espoossa ikinä pelanneista. Giliati ja Kangasniemi ovat ihan eri planeetalta pelaajatyyppiä verrattaessa...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Seurailin viikonlopun Ilves - HIFK -peleissä sillä silmällä Tommi Välimaata jota on huhuiltu meille ensi kaudeksi. Helppo erottaa kun oli vissiin kentän isoin mies, suojasi hyvin kiekkoa mutta ei hän kyllä mitään sanottavaa sillä kiekolla tehnyt. Kädettömämpi versio Ilveksen edellisestä isosta miehestä eli Marko Anttilasta.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Pohditaanpa ensi kauden porukkaa taloudellisten realiteettien valossa. Huhujen mukaan meille on siis tulossa Välimaa, Poukkula ja Kukkonen eli kaksi laituria ja pakki. Puoli miljoonaa pitäisi saada säästettyä. Gilin, Kearnsin ja O'Connorin osalta lienee selvää, että heitä ei pystytä pitämään jengissä. Samoin lienee Niemisen suhteen.

Näistä Kukkonen korvannee O'Connorin ja Poukkula Giliatin - siis ajatuksen tasolla, ei pelillisesti. Voisiko Makkonen siirtyä kakkossentteriksi Kearnsin tilalle? Tai Tiivola? Välimaa ei voine puukätisyytensä vuoksi mennä kuin kolmos-nelosketjuun. Niemisen korvaaminen Kähkösellä ja Connorin sekä Gilin korvaaminen kaksikolla Kukkonen-Poukkula säästänee kassaa vähintään 300k. Ja jos Kearnsin tilalle ei ajatella tässä vaiheessa "ketään" niin ollaan varmaankin reilusti yli 400k säästöissä. Jos ei Aaltosta voitaisi pitää tässä yhtälössä mukana niin ainakin Sailioon pitäisi olla fyffeä. Molemmille haluaisin jatkoa.

Pahimmillaanhan se menee näin:

Korhonen-Hirso-Kantola
Talaja-Makkonen-Poukkula
Välimaa-Liivik-Pitkänen
Rooba-Tiivola-Lahtinen

Malmi-Vainio
Kuukka-Rantakari
Kaijomaa-Kukkonen
Westermarck

Puolustus on edelleen hyvällä mallilla, mutta ero tämän hetkiseen hyökkäskalustoon suorastaan jäätävä. Kädet ristiin ja Sailiolle ja Aaltoselle jatkopahvit.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Eilisen Ilves-HIFK matsin perusteella Välimaa on todellinen puukäsi, mutta kova tsemppaamaan. Toivotaan, että pystyisi kehittymään.

Hartaasti toivon, että olisi varaa hommata vauhtia ja taitoa hyökkäykseen nimittäin Kantola ei pysty millään täyttämään Aaltosen saappaita ykkösessä. Toki taloudelliset realiteet painaa vastaan, mutta ehkä syksyllä löytyisi joku työttömäksi jäänyt laatupelaaja ykkösen laidalle
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Eilisen Ilves-HIFK matsin perusteella Välimaa on todellinen puukäsi, mutta kova tsemppaamaan. Toivotaan, että pystyisi kehittymään.

Välimaa on 31-vuotias, joten vähän olen skeptinen tuon kehittymisen suhteen. Jos ajatellaan esimerkiksi Bluesissa läpilyöneitä Talajaa, Pöystiä, Liivikiä, Korhosta jne. niin kyllähän nuo on paljon nuorempia olleet läpimurtoa tehdessään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kukkonen muuten blokkasi vetoja ihan asenteella, eli olisiko tässä Kuukalle haastaja noihin tilastoihin? Siis jos huhut pitävät paikkansa ja hän tulee meille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toi Välimaa olisi kyllä ihan huumoriosaston hankinta, ei niin mitään käyttöä. Toivottavasti ei ole tulossa.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Eikä toivottavasti Kukkonenkaan.
Jos noi molemmat tulee niin ainoa voittaja on Ilves.
Mulle kyllä Kukkonen kelpaa erittäin hyvin. Hyvä omassa päässä ja varsin asiallinen kiekonkin kanssa. Vainio, Rantakari on niitä tulosta tekeviä pakkeja, Kaijomaa ja Westermarck kokonaisvaltaisempia, kun taas sitten Kuukka, Malmivaara ja Kukkonen on ns. luudat.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toi Välimaa olisi kyllä ihan huumoriosaston hankinta, ei niin mitään käyttöä. Toivottavasti ei ole tulossa.
Eihän tota Välimaa huhua mikään muu asia puolla kuin se että Bluesin päävalmentaja tykkää isokokoisista pelaajista. Kun kerta säästöliekillä vedetään ensi kausi ja jos jossain palkkakustannuksissa pitää säästää niin kai se on sitten just nää kolmos- ja nelosketjun ukot. Mielummin hyvä ykkösketju ja kehno kolmonen, kuin hyvä kolmosketju ja kehno ykkönen. Joten sikäli mä en ylläty jos toi Välimaa ilmestyy joskus toukokuussa lehdistötilaisuuteen jossa ilmotetaan kauden 15-16 Blues. Mutta sen verran hyviä hankintoja on toi Ahola ja Kettunen tehnyt että ainakin itsellä löytyy luottoa heidän kykyhinsä vaikka nää huhuissa pyörineet nimet säväytä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Välimaa vai Sailio? Jos näiden kahden väliltä pitäisi/saisi valita, ottaisin Sillin sata kertaa sadasta. En usko miesten palkkapyynnössä olevan kovinkaan suurta eroa ja roolikin olisi varmasti aika pitkälti sama. En ymmärrä mitään muuta syytä valita Välimaa Sailion sijaan kuin että Silli itse ei jostain syystä haluaisi jatkaa, mitä taas epäilen suuresti.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Välimaa vai Sailio? Jos näiden kahden väliltä pitäisi/saisi valita, ottaisin Sillin sata kertaa sadasta. En usko miesten palkkapyynnössä olevan kovinkaan suurta eroa ja roolikin olisi varmasti aika pitkälti sama.
Sailion ja Välimaan edustama ryhmä (25-33 vuotiaat 3-4 ketjun miehet) ovat ne joihin tod. näk iskee pahiten se että joukkueet leikkaavat pelaajabudjettia. En nyt tuota väitettä löydä mutta ihan lähiviikkoina sen joku mainitsi. Ihan hyvin Välimaan ja Sailion pyyntien välillä voi olla vaikka 30kEur/kausi ja sivukulut päälle eli kun paljon pitää säästää niin tässäkin sitä voidaan tehdä. Lisäksi ainakin mulla on muistikuva että Välimaa pelaisi myös alivoimaa kun taas Aho ei jostain syystä ole Sailiolle hirveästi alivoimalla vastuuta antanut. Ei sen puolen, täydellisessä maailmassahan Sailio jatkaisi meillä ensi kaudella kuten Aaltonen ja Giliatikin jos minä saisin päättää.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sailion ja Välimaan edustama ryhmä (25-33 vuotiaat 3-4 ketjun miehet) ovat ne joihin tod. näk iskee pahiten se että joukkueet leikkaavat pelaajabudjettia. En nyt tuota väitettä löydä mutta ihan lähiviikkoina sen joku mainitsi.
Asiasta oli muistaakseni juttua jossain viime viikon Iltapäivä lehedessä ja mä höpötin asista tässä ketjussa. Mutta mä uskon kanssa että Välimaan ja Sailion palkoissa on eroa. Välimaalla ei varmasti ole kovin montaa vaihtoehtoa liigassa ja edessä on pahimmassa tapauksessa työkkäri taikka joku Mestis-seura. Joten voisi olettaa että Välimaan palkkapyyntö on todella alhainen ja mallia halpaa kuin saippua. Sailio taas vetää hyvää kautta joten voisi olettaa että saataisi saada esim hyvän tarjouksen liiga pelaajia tarvitsevasta KooKoosta tai kenties nyt Petu Matikainen roudaa tutun miehen Pelsuihin kun haluaa sitä jengiä äijämäisemmäksi. Toisella pelaajalla on siis kysyntää ja toisella ei joka sitten näkyy palkkapyynnössä.

Välimaa vai Sailio? Jos näiden kahden väliltä pitäisi/saisi valita, ottaisin Sillin sata kertaa sadasta.
Mäki ottaisin Sailion. Mutta jos kysymys kuuluu että Aaltonen vaiko Sailio niin kyllä mä silloin ottaisin Aaltosen. Tässä on ehkä kyse siitä että ne rahat mitkä säästetään siinä että otetaan Välimaa Sailion sijaan voi ehkä tarkoittaa sitä että Bluesin kirstusta sitten löytyy rahaa esim. Aaltosen jatkossoppariin. Olen varma että jos Välimaan/Poukkulan ja Sailion palkkapyynnöt ois samaa luokkaa niin kyllä ne silloin sen Sailion pitäs. Pelannut hyvin ja eikä tarvii arvuutella että sopeutuuko pukukoppiin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Meissä kaikissa urheilukannattajissa tuntuu elävän jonkinsorttinen muutoksia epäilevä konservatiivi. Jos joku pelaa OK meidän jengissä on se ehdottomasti pidettävä eikä sitä saa päästää pois tai olettaa että kukaan ulkopuolelta tuleva voisi olla yhtä hyvä tai jopa parempi. Logiikka kärjistettynä johtaisi siihen että mestaruuden voittaneesta jengistä ei saisi vaihtaa ketään pois. Väitän että lähtökohdat seuraavalle kaudelle eivät silloin olisi kovin kaksiset.

Jos pelaajarungosta yli 50% vaihtuu kuten usein on käynyt ei tilanne ole hyvä. Mutta ei se myöskään ole hyvä silloin jos se pysyy yli 80 prosenttisesti ennallaan.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Sailio! Vuoden jatkosopimus.
Blues

Odotettu ja toivottu uutinen. Nyt puuttuu hyökkäyksestä oikeastaan vain se terävin kärki.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mä olin jo aika varma Sillin siirtymisestä Hämeenlinnaan, mutta onneksi olin väärässä. Sailio pelaa hienoa jääkiekkoa, sillä agitaattorin roolista huolimatta mies ei pelaa aikaa. Vittuilee ja hakkaa pohkeille kyllä, mutta ei harrasta oikeasti vaarallisia temppuja. Jatkosopimus on päivän paras uutinen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hieno homma että meikäläisen spekulaatiot oli taas päin persettä jaa saatiin toi Sailion jatko! Ehkä tää samalla tarkoittaa sitä että Välimaan taikka Poukkulan kanssa ei sitten tehdä sopparia. Kovasti tuntuu noilla pelaajilla olevan luottoa tohon Bluesin tulevaisuuteen ja talouteen kun näitä jatkosoppareita kuitenkin tehdään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös