On kyllä jännä juttu, että kiinnostuin itseasiassa enemmän tästä loppukauden joukkueesta ja pelaamisesta kuin "normimiehistöllä" sitä Ahon puuduttavaa kiekkoa. Sinänsä outoa koska Aho seisoi loppuun asti joukkueen takana.. mutta kyllähän pelityyli muuttui. Nuorten menoa oli ilo katsoa ja kovasti piti jännittää oman pään pyörityksiä. :)
Pelityyli muuttui ihan kauden alusta alkaen - jo jossain Tappara-pelissä alkukaudesta viihdyin tosi hyvin... ja asiat on asioita, ei pidä sotkea niitä henkilökohtaiseen kritiikkiin. Henkilönä arvostan itsekin Ahoa ihan helvetisti, vaikka pelillisissä asioissa olenkin aivan eri koulukuntaa. Toivottavasti en myöskään koskaan aiemmin ole Ahoa henkilönä kritisoinut, vaikka hänelle kenkää Bluesista heti sopimuksen julkaisun jälkeen toivoinkin. Edelleen - asiat on asioita, pidetään henkilökohtaisuudet poissa. Ja vaikka Aholle kenkää -ketjun avasin - ja näkemystäni puolustin aika vahvastikin... en ole asioista edelleenkään kääntänyt takkiani, mutta Aho oli helvetin hieno mies tämän kauden. Respect.
Itselleni tuli tällä kaudella täysin selväksi se, että tämä voi olla tässä ja nyt. Hienoja hetkiä kaudessa loppujen lopuksi oli paljon - kaksi päällimmäistä varmaan CHL-kotipeli Kärppiä vastaan seisomassa ja laulamassa... ja sitten se SaiPa maanantaina. Pitää mennä 90-luvulle, että tunne on ollut samaa. Ja olihan se loppusyksyn Sport-pelikin oikeastaan samaa sarjaa.
Olen kuitenkin tästä kaudesta ja sen hoidosta ikuisesti kiitollinen Jyrki Aholle, Tero Lehterälle, Antti Suomelalle, Jere Seppälälle, Ilmari Pitkäselle... no joo ja myös kaikille pelaajille, tiedätte sen itsekin. Olen sekä kiitollinen että ylpeä koko joukkueesta, joka jaksoi loppuun asti - enkä ole katkera niille, jotka eivät jaksaneet täällä loppuun asti.
Ja ihan viimeiseksi - olen aivan älyttömän ylpeä Bluesin kannattajista. Näytitte koko Suomen kiekkokansalle, että tämä merkitsee meille kaikille ihan julmetusti. Välillä olin itse mukana, välillä en. Mutta oma rakkauteni Bluesiin heräsi uudestaan teidän ansiostanne ihan uudelle tasolle. Kiitos teille kaikille nuorille ja vanhemmille, jotka jaksatte.
Jos tämä oli tässä, iso tyhjiö jää elämään. Elämä on tunteita - ilman niitä olisi aika tylsää. Vaikka joukkueen kausi loppui runkosarjaan, "playoffit" joukkueella pelataan vasta nyt.
Kunnes kuolema meidät erottaa.