Esko Seppänen

• 642 870
  • 1 402
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Jaksossa Ronaldoa ja virkkusta. Jätetään suosiolla väliin
Itselle on ollut Seppästä kohtaan aika vahvat antipatiat mutta kun kuuntelin tuon jakson missä Kuusinen ja Virkkunen olivat vieraana, niin olen nyt pari futisjaksoa kuunnellut ne osuudet missä Virkkunen on mukana.

Multa varmaan puuttuu joku olellinen palanen aivoista koska olen aina tykännyt Virkkusesta. Silti tuossa viime jaksossa Seppäsen kommentit siitä, että aivotärähdysten pelkääminen (puskemiseen liittyen) jalkapallossa on älytöntä nössöilyä ja ennen oli paremmin kun jalkapallot oli niin painavia, että näki tähtiä aina kun sitä puski... Ei vaan pysty ottamaan kaverin höpötyksiä vakavasti.

Korhonen96

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nyt oli kyllä niin sakea jakso. Ymmärrän, että Ronaldon haukkumisen idea on herättää tunteita mutta tuo jatkuva naureskelu tekee vain Eskosta itsestään säälittävän. En myöskään pidä kuinka Eskosta paljastuu jatkuvasti piiluvittuilun takaa piirteitä oikeasta kiusaajasta. En epäilisi hetkeäkään jos herra olisi oikeasti siviilissä kiusaaja, mihin sitä karvoistansa pääsee.

Samalla jalkapallotietämys ei Eskolla ole parasta luokkaa enkä välttämättä ymmärrä miksi yrittää työntää itseään samalle tasolle kuin esimerkiksi Virkkunen.

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kommentit Ronaldosta ovat toki kärjistettyjä, mutta eivät hirveän väärässä. Ei Ronaldosta voi sanoa, että olisi ehdottomasti pelaaja jonka kanssa Portugali on parempi. Ainakin minulle syntyy koko ajan sellainen kuva, että Ronaldo on suurempi kuin joukkue ja voihan se niin ollakin, mutta se on ristiriidassa voittamisen kanssa. Itselläni toki vahvat antipatiat lähinnä Saudeihin menon vuoksi. Siitä huolimatta minusta on paljon helpompaa perustella Ronaldon olevan miinusmerkkinen pelaaja kuin plusmerkkinen pelaaja.

Ja mitä Seppäseen tulee, niin hän tietää miten myydä tuotetta. Hän tekee oman roolinsa juuri niin hyvin, että ohjelmaa kuunnellaan enemmän kuin mitään muuta podcastia tässä maassa. Ihmiset tykkää raflaavuudesta ja podcast on sellaiseen hyvä alusta. Itse arvostan hyvin korkealle, koska tuollaiset intohimoiset urheiluihmiset, joilla on hyvä bisnesvainu, harvemmin tekevät uraa tuolla tavoin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ja mitä Seppäseen tulee, niin hän tietää miten myydä tuotetta. Hän tekee oman roolinsa juuri niin hyvin, että ohjelmaa kuunnellaan enemmän kuin mitään muuta podcastia tässä maassa. Ihmiset tykkää raflaavuudesta ja podcast on sellaiseen hyvä alusta. Itse arvostan hyvin korkealle, koska tuollaiset intohimoiset urheiluihmiset, joilla on hyvä bisnesvainu, harvemmin tekevät uraa tuolla tavoin.

Seppänen menee tällaiselle keski-ikäiselle setämiehellekin ihan hyvin. Itse en ainakaan jaksa agioitua mistään Seppäsen mielipiteistä, vaan suhtaudun ohjelmaan mukavana taustamölinänä, jota kuunnellessa saatan muutaman kerran hymähtääkin hymy suupielessä. Toki itselläni on sellainen perversio, että diggailen siitä heittäytymisestä, joka miehellä on mainosten tekemiseen. Ei ihme, että saa hyvin mainosrahoja. Kaikesta henkii se, että Seppänen nauttii tekemisestään sekä elämästään, ja toki muistaa myös kehua tekemistään. Lopuksi vielä sellainen bonus, että Seppänen on joka kerran valmistautunut hyvin, kun paikalle tulee vieras.

Barney

Jäsen
Seppäsen ydinkohderyhmä on 15-25-vuotiaat miehet ja luonnollisesti myös sisältö on suunnattu ensisijaisesti heille. Tuossa kohderyhmässä tykätään kärjistämisestä ja vahvoista mielipiteistä, joita Esko heille toimittaa. Kun tähänkin ketjuun tulee tasaisin väliajoin ihmettelyjä, miten Esko nyt sanoi asiasta "X" tietyllä tavalla, niin nekin lisäävät hänen castinsa kuuntelumääriä, sillä jotkut haluavat käydä kuuntelemassa ne "hölmöt mielipiteet". Eskolle on tärkeintä olla aina vahvasti jotain mieltä, sillä se kasvattaa hänen castinsa saamaa huomiota ja siten myös kuuntelumääriä. Huomiotaloutta parhaimmillaan.

Itse en selvästi kuulu kohderyhmään, mutta joskus lenkillä saatan tätä kuunnella, jos en muutakaan kuunneltavaa keksi. Vierailijajaksot ovat päästäntöisesti ihan hyviä ja kiinnostavia, mikäli vieras ei ole joku Eskon kaveri. Kyllähän se välillä naurattaa, kun ajattelee, että 40-vuotias ukko meuhkaa mielipiteitä, joita voisi kuulla jonkun varhaisteinin suusta. Toisaalta työtänsä hän vain tekee ja verotietojen perusteella myös ihan tuloksellisesti.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Hypätääs uusimman jakson pariin, em-välierien jälkeen.

Ihan mielelläänhän näitä kuuntelee, mutta joku sietoraja meinaa olla koetuksella kun Virkkusen kanssa tyhjännaureskelu ja muka-hassuttelu viedään omiin sfääreihinsä. Katsotaan miten toimii tällä kertaa.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Koitin edellisen jakson positiivisesti yllättäneen Virkkusen vuoksi kuunnella tätäkin, mutta nyt veti kyllä Besco sellaisella iskulla yli vieraansa, että kesken jäi! Meinasi jäädä jo siinä kohtaa kun alkoi mainostaa taas niitä fucking kultakuponkejaan kohdassa, jossa ei mainoksia pitänyt olla, mutta hyppäsin yli ja jatkoin Virkkuseen, pettyäkseni…

Erästä toista suurta ajattelijaa lainatakseni, täyttä aasinpaskaa oli tämä jakso!

Artie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Huomenna on ilmeisesti tulossa ensimmäinen Virkkunen & Kuusinen -jakso linjoille. Varmaankin Valioliigan ennakointia ainakin luvassa.

Jukisto

Jäsen
Hiukka samoilla linjoilla edellisten kirjoittajien kanssa valitettavasti. Ei enää oikein pinna kestä hassunhauskoja inside-läppiä Virkkusen kanssa ja kultakuponkiroskaa.
Tiesittekö muuten, että se appi on Eskon itsensä koodaama? Nyt tiedätte!

Touru & Hoffrenit toki jatkossakin kuuntelen.

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Tämä päiväisessä valmentaja vieraan haastattelussa oli melko jännä muutaman sekunnin pätkä, jossa sanottiin , että suomalaisessa jääkiekossa ei ole enää oikeastaan ollenkaan doping testejä vaan ehkä yksi mies per seura testataan kausittain.
Eiköhän siellä sitten ole melko kovat mömmöt käytössä ympäri Suomen.

Suonenveto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Huomenna on ilmeisesti tulossa ensimmäinen Virkkunen & Kuusinen -jakso linjoille. Varmaankin Valioliigan ennakointia ainakin luvassa.
Kuuntelin hetken ja joutui keskeyttämään (eivät ehtineet siihen mennessä tarttua jalkapalloon juurikaan). No pitää ehkä pidemmälle kuunnella jos tulee suosituksia jaksosta.

Artie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
aivan liian pitkä ja muutenkin hakee muotoansa. No se on ymmärrettävää ekan jakson kohdalla. Mitä useampaan sarjaan keskittyvät, sen pintapuolisemmaksi kokonaisuus jää.

Valioliigaviikko, missä Kuusinen oli aiemmin, oli ihan kuunneltava. Eli kyllä tästä voi hyvä tulla.

Barney

Jäsen
Itse ehdin kuunnella aamulenkillä vasta vähän yli puoleen väliin, mutta sen perusteella vaikutti hyvältä. Väkisin väännettyä läpänheittoa ei ollut liikaa, vaan podissa puhuttiin myös ihan vakavasti jalkapallosta. Suomalaisten futispodien kohdalla ongelma on se, että yleensä podien pitäjät eivät tiedä tarpeeksi pelaajista eivätkä etenkään ymmärrä mitään pelistä, jolloin kuunteleminen on jatkuvien asiavirheiden ja tyhmien heittojen takia raskasta. Tämä vaikuttaa kuitenkin olevan yksi harvinaisista poikkeuksista.

Uskoisin, että podi tulee käsittelemään pääasiassa näitä neljää suurinta sarjaa, mikä on ihan luonnollista, sillä Kuusisella on työnsä puolesta vahva tietopankki Valioliigasta sekä Bundesliigasta ja Virkkusella Serie A:sta sekä La Ligasta. Tuon Valioliiga-osuuden perusteella myös Virkkunen on yllättävän kartalla sarjasta, vaikka ei sitä selostakaan. Parhaita kohtia olivat nuo, kun puhuivat Arsenalin hankkimasta Calafiorista ja Cityn hankkimasta Savinhosta, kun toinen tuntee hyvin hankkivan seuran ja toinen hankittavan pelaajan.

Mitä itse olen ymmärtänyt, niin molemmat tekevät työssään aika paljon keskivertoa enemmän taustatöitä, minkä takia ovat varmaan noin pitkälle päässeetkin. He siis tuntevat selostamansa sarjat ja kohtuu hyvin ilmeisesti myös ne, joita eivät itse selosta. Tähän päälle vielä se, että molemmat ymmärtävät keskivertoselostajaa enemmän pelistä ja sen taktisista vivahteista. Kunhan ei mene jaksojen edetessä liian kainalopieruhommaksi, vaan huumori pidetään mukana, mutta kuitenkin aisoissa, niin hyvä tästä tulee.

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Elmo Aittolan vierailu oli mielenkiintoinen. Nyt ois jännä jos Pendo onnistuisikin maajoukkueessa niin vähän veikkaan ettei vieraana nähdä UC:ssa

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Nyt ois jännä jos Pendo onnistuisikin maajoukkueessa niin vähän veikkaan ettei vieraana nähdä UC:ssa

Vaikee sanoa, että miten päin tätä kääntelee. Onnistumisen jälkeen olis helpompi tullakin ohjelmaan? Ilmeisen toivottu ja onnistunut oli vierailunsa joulukuussa 2021. Toki, sen jälkeen on jonkin verran tapahtunutkin.

Mitenhän Marjamäen Late? Omaan silmään tai korvaan tais olla vähän vähemmän näkyvissä missään proggiksissa pienen tovin. Sihvonen & Savolainen soitteli Aitiosta juhannuksen tienoilla.

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskoisin, että podi tulee käsittelemään pääasiassa näitä neljää suurinta sarjaa, mikä on ihan luonnollista, sillä Kuusisella on työnsä puolesta vahva tietopankki Valioliigasta sekä Bundesliigasta ja Virkkusella Serie A:sta sekä La Ligasta.
Serie A jäi pois MTV:n ohjelmistosta ja täten Virkkusen töistä. Viisi joukkuettahan Serie A:sta on mukana UCL:ssä sekä Virkkunen selostanee maajoukkueotteluita, joten tietopankkia Serie A:n pelaajista täytyy pitää yllä, mutta tuskin samanlaista tietopankkia löytyy tältä kaudelta miten Lazio - Torino ottelu päättyi marraskuisena sunnuntaina.

Ensimmäiset kymmenen minuuttia meni molemmilla pelkkään jonneveeteilyyn, itse olen liian vanha sellaiseen. Maksimissaan minuutti voidaan omistaa tuollaiseen, nyt meni liikaa. Tämän jälkeen sisältö oli loistavaa. Varsinaisesti mitään uutta ei minulle tullut (pois lukien Flickin hanhet tai Atleticon fysiikkavalmentajan metodit), mutta ehdottomasti kuuntelemisen arvoinen.

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Suomen kahden parhaan selostajan eka jakso oli tosi hyvä. Tai sanotaan, että sitten kun keskustelu siirtyi futikseen, niin kuuntelukokemus muuttui aivan totaalisesti. Tottakai tuommoinen kevyt alkuhomma oli arvattavissa, mutta huomasi miten pari tietää lajista ja se intohimo paistoi tosi vahvasti läpi. Uskon että jatkavat tuolla linjalla, kun kausikin alkoi nyt.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Puolityhmä kysymys: onko uusin Virkkunen & Kuusinen kuuntelukelponen? En oo vielä sarjaa kuunnellut.

Siis ihan kyllä kiinnostaa millaset asetelmat analysoivat isoille futisliigoille. Mutta paljonko pitää alusta kelata yli yläasteen tupakkipaikkajuttuja ja mukahauskaa tiputanssia?

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Puolityhmä kysymys: onko uusin Virkkunen & Kuusinen kuuntelukelponen? En oo vielä sarjaa kuunnellut.

Siis ihan kyllä kiinnostaa millaset asetelmat analysoivat isoille futisliigoille. Mutta paljonko pitää alusta kelata yli yläasteen tupakkipaikkajuttuja ja mukahauskaa tiputanssia?
Minun mielestä on todella kuuntelukelpoinen ja antaisin ainakin mahdollisuuden koska ei niitä kotimaisia hyviä jalkapallo-podcasteja hirveästi ole.

Jaksoja on ilmestynyt vasta muutama mutta vähän sen oloinen kaava näissä on ollut, että alussa höpistään pehmeitä ja sen jälkeen on kuitenkin varsin hyvin pysytty asiassa.

Itseä tuo mukahassuttelu ei ole haitannut koska olen siinä mielessä harvinainen tapaus, että tykkään näistä molemmista selostajista. Virkkunen taitaa olla monen mielestä aika raskas tapaus.

Saipamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Toimii hyvin itselläkin! Alussa höpistään pehmeitä kuten monessa muussakin podcastissa. Muuten hyvinkin kuunneltavaa.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Itseä tuo mukahassuttelu ei ole haitannut koska olen siinä mielessä harvinainen tapaus, että tykkään näistä molemmista selostajista. Virkkunen taitaa olla monen mielestä aika raskas tapaus.

Kuusinenhan selosti, oliko nyt Ruutu edeltävä palveluntarjoaja, Ässien kotipelejä - ja tykkäsin paljon. Sitten siirtyi mitä ilmeisemmin suuremman intohimonsa eli futiksen pariin.

Noin ylipäänsä, tuntuu kuin Virkkunen olisi jonkinlainen poikkeama Seppäsen vieraslistassa. Pääsääntösesti Esko ja kumppanit ei kuitenkaan vedä juttuja ihan läskiksi vaan se huumori syntyy hieman korkeamman riman yli. Virkkusen kanssa tuntuu kuin sokka ois vedetty irti. Onko sitten Virkkunen vaan niin hyvä tuttu vai pyritäänkö brändäämään vähän kepeämpää buddy-buddy jutustelua?

Kumpainenkin futismies osaa asiansa ja laadukas lisä urheilutuotannon kentällä. Se on sitten makuasia ja vähän veteen piirretty viiva koska se hassuttelu osuu tolppien väliin ja koska karkaa sivurajalta yli

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mun mielestä Kuusisen ja Virkkusen hassuttelua paikkaa paljon se, että kun aletaan puhumaan jalkapallosta niin aivan mielipuolinen intohimo paistaa läpi. Siis niin, että puheesta häpeilemättä kuuluu läpi miten ollaan asian ytimessä ja puhutaan hyvin rakkaasta aiheesta. Kerta viikkoon ilmestyvänä kuitenkin maltillisen pituisena podcastina ei pääse yliannostumaan tästä huumoripuolesta, joka on kieltämättä ajoittain vähän raskasta. Ensimmäisen jakson ei kannata kuitenkaan antaa hämätä, muutama tuoreempi on selkeästi asiallisempia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy