Nämä Tikkasen johtamat kolme peliä ei todellakaan vakuuta, huolimatta kolmesta voitosta. Mutta olisiko tänään vastassa sitten ensimmäinen todellinen mittari???
Jaa, no perustele näkemyksesi. Mikä Tikkasen valmennuksessa ei todellakaan vakuuta?
Mutta olisiko tänään vastassa sitten ensimmäinen todellinen mittari???
On kova mittari, mutta se oikea mittari on vasta 12.1. Tänään en odota pojilta mitään. Aikaa palautumiseen on ollut vaivaiset 19h, kun toinen tulee levänneenä. Samoin joukkueen loukkaantumiset ei paljoa helpota Tikkasen urakkaa valmistaa joukkuetta iltaan. Ja kyllähän TuTo on sijoitustaan parempi joukkue. Oli ennen taukoa jo lähdössä hyvään liitoon. Eilinen Jokipoikien voitto oli silti täysin ansaittu. Eikä perustunut Reunasen hörppyihin, vaan maalit tehtiin hienojen kuvioiden päätteeksi. Maalikooste löytyy Yle Areenasta eilisestä urheiluruudusta.
Itse olen ollut todellakin iloisesti yllättynyt ja olen vakuuttunut siitä, että Tikkanen nostaa joukkueen top-8 ainakin. Tiki reagoi pelin sisällä hienosti mm. eilen. 3-0 tilanteessa taktiikaksi ilmestyi 1-2-2- erittäin passiivisena tosin. Kärkikarvaaja ei mennyt hyökkäyssinistä pidemmälle. Välillä taas karvattiin kahdella muodostelmalla 2-1-2 ja aggressiivisesti, myös pakit tuli kiekollista vastaan. Tässä kohtaan tahtoi pakka aueta. Tiki on saanut jo yv:n toimimaan, kuten myös alivoiman. Eilen tehokkaammalla viimeistelyllä Jokipojat olisi tappanut pelin. Samoin joukkue on pitänyt johtoasemansa, joka on ollut todella harvinaista tälläkaudella. Peluutus on myös omaan silmään loistavaa. Kuumat ukot pelaa ja Tiki löytää näitä hienosti. Samoin moni pelaaja on alkanut nostaa tasoaan ja olemme kuulleet pelaajien suusta, kuinka Tikkanen on antanut heille yksittäisiä ohjeita laukomiseen yms. Tason nostajia on esim. hirveään lentoon Tikin aikana lähtenyt Jekimovs ja Malinen. Härmä on myöskin löytänyt itseluottamuksensa, kuten Näätänen, jolta on ruvennut näkymään sitä tuttua kiekollista Nästyä. Eilen Tiki oli nostanut ykköseen Kiviojan, joka napautti ekaan erään 1+1 ja oli muutenkin pirteä. Tässäkö seuraava syttyjä? Pakistossa sen sijaan on suuria kyykkääjiä vielä. Akkanen on kaukana tasostaan kuten Immoseltakin voidaan odottaa parempaa. Väänänen aloittelee vasta kauttaan. Pakkien avaukset on edelleen huonoja, joten joltain toivoisi tason nostoa kiekollisessapelissä tai sitten talouden salliessa poimikaamme omamme maailmalta pois pyörimästä.
Kaiken kaikkiaa Tikin aloitus on ollut hirveän suuri jackpot koko joensuulaiselle kiekkoilun jatkumiselle. Median kiinnostus on taattua mm. eilen otteluennakko keltaisessa lehdistössä ja haastatteluja, maalikoosteineen tv:ssä urheiluruudun päälähetyksessä. Kaiken lisäksi Tikkanen on osoittanut elkeitä valmentajan kyvyistään, joista itse olen edelleenkin enemmän kuin vakuuttunut. Kuten Reiska hienosti toisella palstalla totesi, vielä emme ole nähneet sitä, kuinka Tikkasen Jokipojat pelaa tappioasemassa. Ei ainakaan varmasti 1-2-2 trappia. Jokipojat on voittanut nyt kolmepeliä keskinkertaisella suorituksella. Kertoo potentiaalista jotain. Tikkanen kun saa tuossa jonkun viikon poikien kanssa touhuta, niin playoffeihin päästessä en olisi kauhean yllättynyt vaikka Jokipojat esiintyisi jälleen mitalipeleissä.....Kunhan nyt ensin noustaan edes sinne viivan ylle.
Edit: Siis olemme nähneet sittenkin kerran, kun Jokipojat on pelannut tappioasemassa. Tikin ekassa pelissä Hekiä vastaan noustiin viime sekunneilla 5-4 tilanteesta 5-5 ja jatkoajalla voittoon...