Eroa kirkosta!

  • 17 285
  • 177

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Nyt kun kaikille on tullut selväksi, että maailmassa käydään jonkinlaista mielipuolista uskonsotaa, niin haluatko tukea tätä?
Vetoan kaikkiin järkevästi ajatteleviin ihmisiin. Te tuette tätä mielipuolisuutta islamilaisten hullujen kanssa. Antakaa tälle planeetalle tulevaisuus ja taistelkaa edes passiivisesti ristiretkiä ja terrorismia vastaan: http://www.eroakirkosta.fi/

Edit: e
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
PeteX kirjoitti:
Nyt kun kaikille on tullut selväksi, että maailmassa käydään jonkinlaista mielipuolista uskonsotaa, niin haluatko tukea tätä?
Vetoan kaikkiin järkevästi ajatteleviin ihmisiin. Te tuotte tätä mielipuolisuutta islamilaisten hullujen kanssa. Antakaa tälle planeetalle tulevaisuus ja taistelkaa edes passiivisesti ristiretkiä ja terrorismia vastaan: http://www.eroakirkosta.fi/

Mitenkähän meidän eroaminen kirkosta vaikuttaa islaminuskoisten terrori tekoihin?
Tuskin se Osama lukee jatkista siellä luolassaan, ja myhäilee tyytyväisenä, että nyt on ensinmäiset eronneet kirkosta.

Saanko muuten 10 neitsyttä kuoleman jälkeen, jos eroan kirkosta?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
PeteX kirjoitti:
Nyt kun kaikille on tullut selväksi, että maailmassa käydään jonkinlaista mielipuolista uskonsotaa, niin haluatko tukea tätä?

PeteX: Voisitko hieman tarkentaa tuota "uskonsotaa". Islamiin uskovat ihmiset ovat pääsääntöisesti rauhaa rakastavaa väkeä, niin kuin kristitytkin. Molemmista uskontokunnista löytyy kyllä ääriaineksia, mutta on helvetin tyhmää sellaisen takia vetää tuollaisia johtopäätöksiä. Ja mitä kirkosta eroaminen tuollaisissa tapauksissa auttaisi? Itse kuulun kyllä tällä hetkellä kirkkoon, mutta uskon kanssa on vähän niin ja näin. Määrittelisin itseni lähinnä pakanaksi, sillä muinaisten roomalaisten uskomukset vaikuttavat minuun melko vahvasti. En puhu nyt mistään uhraamisista, vaan monista eri jumalista joihin voi yhtä lailla uskoa.

Äääriainesten suorittamissa terrori-iskuissa ei ole kyse mistään uskonsodasta, vaikka he niin väittäisivätkin!
 
Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Perustelkaa miksi minun pitäisi erota kirkosta? Miksi? MIKSI? Kyllähän siitä ihan hyötyäkin on, eikä verokaan nyt miljoonia ole. Harva sen vuoksi talousvaikeuksiin joutuu. Saatana kun nää 'aktivistit' on koko ajan kimpussa. Joko maalaamassa takkiani tai tuputtamassa eroakirkosta lappuja. Mitä ne sillä voittavat että saavat ihmiset eroamaan kirkosta?
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen eronnut kirkosta muutama vuosi sitten, tosin joutunen vielä hetkeksi liittymään saadakseni kirkkohäät. Mielestäni minulla oli monta syytä olla kuulumatta enää kirkkoon, mutta niihin ei lukeutunut uskonsodat, sillä kuten ketjussa on jo useaan kertaan mainittu, nykyisissä sodissa ei ole kyse uskonnosta. Sitä vain on käytetty tekosyynä tai selityksenä. Todellisuudessa todellinen uskovainen ei kävisi sotaa.

Syitä, miksi itse erosin kirkosta aikoinani, ovat mm.:

1. En usko kristinuskon opettavan jumalan olemassaoloon. Voi olla, että on olemassa ihmistä korkeampi voima, jollaista emme osaa kuvitella. En kuitenkaan usko, että sitä tässä maailmankaikkeudessa kiinnostaisi ihminen, eikä se ole ihmistä luonut.

2. Uskovaiset vastustavat monia asioita, kuten vaikka homoavioliittoja, vain sen takia, että raamatussa on sanottu jotain. Sitten se on luonnonvastaista, mikä on ehkä maailman typerin peruste. Mielestäni mikään, mikä tapahtuu, ei voi olla luonnonvastaista.

3. Kirkko ei tarjoa minulle mitään, ainakaan vielä. En halua maksaa edes sitä 1,5% tuloistani sellaiseen, mistä ei ole minulle mitään hyötyä. Kirkko auttaa köyhiä ihmisiä Afrikassa etc., mutta ennemmin annan rahani vaikka SPR:lle.

Joillekin uskonto on pelastus ja ainoa apu esimerkiksi alkoholismiin. Minulle se ei ole ollut tarpeellinen. En tarvitse väkisin väännettyä selitystä maailman synnystä, ihmisen olemassaolosta jne. Minulle ne asiat voivat olla mysteereitäkin.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Haluatko kuulua saman järjestön Suomen edustustoon kuin GWB ja muut republikaanifundamentalistit? Tai Opus Deiläiset? Ääriprotestanttiset kuningaskunnan kannattajat Pohjois-Irlannista?

Suomen Evankelisluterilainen kirkko on näennäisesti eri porukkaa kuin nuo yllä mainitut, mutta pintaa hieman raaputettuamme havaitsemme kaikkien uskovan kuitenkin suurimmalta osaltaan aivan samoihin dogmiin.

Itseasiassa edes juutalaisuutta, islamia ja kristinuskoa ei voi oikeastaan erottaa toisistaan, juutalaisuus on saman abrahamilaisen uskonnon versio 1.0, kristinusko 2.0 ja islam 3.0. Pick your prophet.
Kaikki nämä kolme suurlahkoa uskovat pitkälti samoin asioihin: Enkeleihin, saatanaan, jumalaan, Aatamiin, Eevaan, Aabrahamiin, paternisuuteen.

Tälloin ensimmäisessä kappaleessa mainittuun listaan voidaan lisätä äärijuutalaiset järjestöt sekä vaikkapa Al-Qaeda.

Yritin miettiä jotain uskonnollista konfliktia lähihistoriasta johon jokin abrahamilainen seurakunta ei olisi osallistunut, eikä mieleen tullut.

Verisempää ja väkivaltaisempaa uskontoa kuin abrahamilaisuus saa ihmiskunnan historiasta hakea suurennuslasilla, vaikka unohdettaisiin abrahamilaisten uskonnottomasti tekemät verityöt, kuten Stalinin askareet.

Ja lisäksi abrahamilaiset uskonnot ovat erittäin sovinistisia (tässä alistavasti naisiin suhtautuvia) uskontoja.

Yllämainittujen asioiden sisäistämisen jälkeen minulla ei oikeastaan ollut muuta vaihtoehtoa kuin erota kirkosta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Te kristityt tuette veromarkoillanne maailmalla käytäviä sotia mm. Irakissa. Te muslimit tuette veromarkoillanne terrorismia. Me emme tue teitä ja pidämme Teitä vastuullisina ihmisten JOKAPÄIVÄISEEN tappamiseen. Te olette vastuussa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Allah jamima ahabi kahmaddu mash abudi gum goesa mangadi mas mas.

Ashuda baba.

Gomo esbde.

WALITUDI SJAMA AGUDI ALLAH AB AB!!!

Ja sama ruotsiksi.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Kirjoita nyt jo jotain kommenttia TOJ, koska koko ajan tätä ketjua luet. Mielummin sellainen sadan rivin sepustus, jota et kommentoi millään lailla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
PeteX kirjoitti:
Te kristityt tuette veromarkoillanne maailmalla käytäviä sotia mm. Irakissa. Te muslimit tuette veromarkoillanne terrorismia. Me emme tue teitä ja pidämme Teitä vastuullisina ihmisten JOKAPÄIVÄISEEN tappamiseen. Te olette vastuussa.

Ei helvetti, päivän naurut jo näin aikaisin. Hyvin sä vedät, vaikka ihan kuutamolla oletkin.


Edit: mutta kysytään nyt kuitenkin, ketkä te?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Cube kirjoitti:
Hyi vittu mitä tuputtamista. Paska ketju.

Ei ensinkään paska, ei paskoja ketjuja olekkaan. Jokaiselle avaukselle on tilaus ja keskustelijoita. Ne, joita ei kiinnosta, voivat mennä kommentteineen, vaikka vitutusketjuun.

Itse kuulun kirkkoon, enkä varmaan koskaan eroakkaan. Uskon kyllä Jumalaan, mutta en ole mikään kirkossakävijä, enkä rukoilija tyyppi. Usko on vaan tuolla jossakin taustalla, otettavaksi hätätilassa esiin. Sanoisin asian niinpäin, että en keksi syytä, miksi eroaisin kirkosta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
PeteX kirjoitti:
Te kristityt tuette veromarkoillanne maailmalla käytäviä sotia mm. Irakissa. Te muslimit tuette veromarkoillanne terrorismia. Me emme tue teitä ja pidämme Teitä vastuullisina ihmisten JOKAPÄIVÄISEEN tappamiseen. Te olette vastuussa.

Öö Suomikos siellä Irakissa on sotimassa? Ja mitenkähän Suomen muslimit taas kuuluvat yhteen terrorismin kanssa?
Että mä oon sitten vastuussa, siitä kun jenkit käyttää omaan sortopolitiikkaansa maailmalla.
Ja vieläpä sen takia, että maksan veroja. Eikös tässä ollut kyseessä kirkosta eroaminen. Annappas linkki, jossa voi lopettaa verojen maksun, niin siihen voisin jopa tarttua.

Minä ainakin pidän niitä ihmisiä vastuussa, joka päiväiseen tappamiseen, jotka sitä toteuttaa. Ei tappaminen mitään rahoitusta kaipaa. Monet tappaa ihan ilmaiseksi, ja jopa silkasta huvista. Jotkut jopa nauttii siitä niin paljon, että harrastavat seksiä ruumiiden kanssa.

Hienoa yleistämistä muuten.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PeteX kirjoitti:
Te kristityt tuette veromarkoillanne maailmalla käytäviä sotia mm. Irakissa. Te muslimit tuette veromarkoillanne terrorismia. Me emme tue teitä ja pidämme Teitä vastuullisina ihmisten JOKAPÄIVÄISEEN tappamiseen. Te olette vastuussa.

Onko kyse nyt sarkasmista, ainakin niin minä tämän tulkitsen? Kun sarkastisesti heittää jotain tuollaista, on muutama kirjoittaja heti korjailemassa virheitä. Hyvä esimerkkihän oli se RV16 kuuluisa lätkäveikkaus.

Ehkä tähän nyt pitäisi Jatkoajan tyyliin kirjoittaa kiivas vastine, jossa syytetään yleistämisestä ja päivitellään, että mistä näitä aina tulee. Mutta jos kirjoitit tuon sarkastisesti, niin arvostan huumoriasi.
 

Tapparas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal
Pystyn hyvinkin yhtymään otsikon avaajan ja muiden kirkosta eroamista kannattavien ajatuksiin. Tosin minä en pidä otsikkoa tuossa muodossa kovinkaan asiallisena. "Eroa kirkosta" kuullostaa aivan samanlaiselta kiihkoilulta, kuin mitä eri uskonnotkin harrastavat...usko Jumalaan...Allah suojelee jne. Kohtahan meillä on uusi "uskonto", joka sotii kaikkia "virallisia uskontoja" vastaan.

Saatan kuullostaa itsekkäältä, mutta minun pääkoppa ja ajatukset pysyvät ihan hyvin kasassa ilman uskontoakin. Tokihan minullekin on pitänyt joskus lapsuudessani kertoa, että mie en saa tappaa, sit mie en saa haukkua muita ja sit mie en saa tehdä huoriloita jne. Ei kai elämän perusohjeita kuitenkaan tarvitse jonkin järjestön nimissä kailotella.

Sittenhän on ihan vallan oma lukunsa nämä kiihkeimmät omien uskontojensa kannattajat. Jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin tuo oman uskonsa julistaminen ja elämään ei mahdu työn lisäksi mitään muuta kuin hihhulointi toisten ovien takana (tai yleensäkin uskon asioiden esille ottaminen keskustelussa kuin keskustelussa) naama pyhimyksenä, niin jossain on silloin jotain pahasti vialla.

Jos kaikki maailman ihmiset kannattaisivat jonkin uskonjärjestön sijasta kylänsä jääkiekkojoukkuetta, olisi maailmassa paljon vähemmän sotia tai ainakin sodat käytäisiin pienemmillä porukoilla esim. Tammerkosken sillalla.
 

lihaani

Jäsen
Uskonto on mielestäni niin arka ja henkilökohtainen asia, etten juuri tohdi kehottaa ketään luopumaan omasta uskonnollisesta yhteisöstään.

Itse en ole koskaan kuulunut mihinkään kirkkokuntaan, jos ei Kummolalle Kenkää-Lahkoa lasketa sellaiseksi.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niskakarvani nousevat aina, kun tällaisia mielipiteentuputtajia ilmaantuu. Aivan sama, onko kyse kirkosta eroamiseen kehottajista tai johonkin lahkoon liittymiseen houkuttelijoista. Kyse on jokaisen henkilökohtaisesta valinnasta. En ymmärrä, millä oikeutuksella joku toinen tulee esittämään ikään kuin valmiiksi pureskeltuja ajatuksia virallisina totuuksina, joita toisen tulisi sitten noudattaa. Vaikea kuvitella suurempaa röyhkeyttä ja toisen ihmisen ajattelun aliarvioimista kuin nämä ateismiuskovaiset ja muut hihhulit harrastavat.
 

krobbe

Jäsen
reds1897 kirjoitti:
Kirjoita nyt jo jotain kommenttia TOJ, koska koko ajan tätä ketjua luet. Mielummin sellainen sadan rivin sepustus, jota et kommentoi millään lailla.

Hyvä, hyvä. Miksi omaa kirjoitusta pitäisi kommentoida.

Asiaan, olen eronnut kirkosta puhtaasti nuukuuttani, tuhannelle eurolle vuositasolla löytyy niin paljon muutakin käyttöä.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
1997 Lähdin. Koin ettei kirkko anna mulle mitään vastapainoa siihen nähden mitä maksan sinne. Miksi maksaa semmoisesta jota ei tarvitse eikä käytä?
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
PeteX kirjoitti:
Nyt kun kaikille on tullut selväksi, että maailmassa käydään jonkinlaista mielipuolista uskonsotaa,

Tällä hetkellä varsinaisia uskonsotia ei tule mieleen yhtään. Intiassa muhamettilaiset ja hindut tosin ovat ottaneet yhteen, mutta varsinainen sota tuo ei kai ole. Irakin ja Afganistanin sodat eivät olleet uskonsotia, vaikka monet ne ovat sellaisina halunneet nähdä. Virallinen nimitys noille sodille on "terrorismin vastainen sota", mutta todellinen syy lienee taistelu maailman ehtyvistä luonnonvaroista.


PeteX kirjoitti:
Vetoan kaikkiin järkevästi ajatteleviin ihmisiin. Te tuette tätä mielipuolisuutta islamilaisten hullujen kanssa.

Millä tavalla Suomen evankelisluterilainen kirkko on sidoksissa muhamettilaisuuteen?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
The Original Jags kirjoitti:
Liitonarkki on eräs historian legendaarisimmista esineistä.

Kyllä ainakin Turun suunnalla pyörii liitonarkkeja varsinkin öisin. Liitonarkkihan on käsittääkseni jonkinlainen liitävä narkomaani?

Joku kirjoitti hienosti siitä kuinka vituttaa se, että jatkuvasti kaikenmaailman hörhöt tuputtavat omia asioitaan. Itse en ymmärrä sitä, että mitä kukaan hyötyy siitä, jos minä eroan kirkosta. Toisaalta en ymmärrä niitäkään, jotka paasaavat Jumalan rakkaudesta keskellä kävelykatua 5 tuntia päivässä. Lopettakaa nyt jumalauta se touhu ja antakaa ihmisten olla mitä ovat. Itselleni tuputtaminen saa helposti aikaan reaktion, että en edes kiusallani toteuta näiden apinoiden toiveita. Kiusa se on pienikin kiusa pirulauta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Enhän eroa.
Mä menen kirkossa naimisiin.

Hajotkaa te maistraatteihinne.
"Julistan teidät mieheksi ja vaimoksi.. JA SEURAAVA!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös