Jääkoneenkuljettaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Susanna Pöykiö
Liityn takaisin reserviin - joka sekin on mahdollista - heti, kunhan kuka tahansa saa Suomen Natoon.Itse eroan reservistä sinä päivänä kun oikeisto on ajanut Suomen Natoon.
Liityn takaisin reserviin - joka sekin on mahdollista - heti, kunhan kuka tahansa saa Suomen Natoon.Itse eroan reservistä sinä päivänä kun oikeisto on ajanut Suomen Natoon.
Päätin heti armeijasta päästyäni, että eroan reservistä sillä samalla minuutilla jos/kun ensimmäinen kertauskutsu pamahtaa postiluukusta. Vielä ei ole kutsua näkynyt, eikä toivottavasti näykään, mutta onhan se hyvä että tämänkin asian voi nykyisin hoitaa muutamalla klikkauksella. 100 kertaa mieluummin menen viiden päivän sivarikurssille kuin kuuntelen enää hetkeäkään henkisesti teini-ikäisten kapiaisten komentoja. Jotkut toki siitäkin tykkäävät, minä en liiemmin. Varaukseton peukku kaikille reservinkieltäytyjille!
Menee vankilaan? Virallisesti suomessa ei enää ole kuolemanrangaistusta, mutta epäilen, että epävirallisesti saattaa poikkeusoloissa olla.Mitä totaalikieltäytyjä tekee sodanaikana? Sivarithan eivät ole vapautettuja, mutta entäs totarit?
Mitä totaalikieltäytyjä tekee sodanaikana? Sivarithan eivät ole vapautettuja, mutta entäs totarit?
Tunnen kyllä yhden totaalikieltäytyjän, joka harrastaa ampumista ja vihaa Putinia. Hän on kertonut olevansa muutaman tuttunsa kanssa kyllä joukoissa mukana. Ihme heppu.Toki sodan aikana on sitten mahdollista laajentaa asevelvollisten kutsumista palvelukseen, mutta aika heikoilla ollaan, jos näihin herroihin pitäisi turvautua.
En myöskään siinä mielessä ole kovinkaan puolustushenkinen, että kuoleman riskillä haluaisin puolustaa jotain, mikä ei mulle niin hirveästi merkitse. En myöskään halua vahingoittaa muita ihmisiä, varsinkaan ilman riittävää syytä, mitä jonkun yksittäisen hullun mielivaltainen päätös ei oikein ole. Mä osaan ajatella omilla aivoilla.
Sivareiden ei tarvitse pyssyillä leikkiä. Kriisitilanteissa on paljon muitakin töitä kuin pyssyn kanssa metsässä piilottelu. Nämä fantasiat sivareiden tappamisella ja "miinanraivaajina" on kyllä taattua jatkoaikaa. Ei voi kun olla onnellinen, että tuollaisten vitun sekopäiden kanssa ei tarvitse rintamalle lähteä.
Eli nykyhetkeä ajatellen olet ihan oikeassa. Kannattaa kuitenkin edelleen muistaa, että asevelvollisia kyllä ovat.
eroa-armeijasta.fi kirjoitti:Reservinkieltäytyjä kriisin aikana
Nykyisen siviilipalveluslain mukaan täydennyspalveluksen suorittaneet reservinkieltäytyjät on vapautettu armeijapalveluksesta myös kriisin aikana.
Lain mukaan täydennyspalveluksen suorittaneet määrätään kriisin aikana siviilitehtäviin siviiliviranomaisten johdolla. Vapautus aseellisista tehtävistä koskee myös ennen uuden lain voimaanastumista täydennyspalveluksen suorittaneita.
Reservinkieltäytyjä on automaattisesti vapautettu armeijasta sodan aikana vain, jos hän on suorittanut täydennyspalveluksen. Sitä suorittamattomat (siis myös ne, jotka ovat hakeneet täydennyspalvelukseen rauhan aikana mutteivät ole käyneet sitä) voidaan määrätä kriisin aikana vakaumuksentutkintalautakunnan kuultavaksi ja hylkäävän päätöksen sattuessa palvelemaan armeijassa.
Byvajetin linjoilla. Ytimenä se, että omaan käytökseesi, omaan asenteeseesi ja omaan mielipiteeseesi on helpointa vaikuttaa. Sen voi muuttaa itse. Ja muutos lähtee yksilöistä, susta ja musta. Suostunko vai en.
Mutta tän on sanonut yx tyyppi paremmin kun ikinä itse osaisin.
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace...
You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
Menee vankilaan? Virallisesti suomessa ei enää ole kuolemanrangaistusta, mutta epäilen, että epävirallisesti saattaa poikkeusoloissa olla.
Mutta tän on sanonut yx tyyppi paremmin kun ikinä itse osaisin.
Imagine no possessions
I wonder if you can
Onhan asialla myös informatiivinen vaikutus. En usko, että kovinkaan monella on ollut tiedossa tuo reservistä eroamisen mahdollisuus. Nyt kun laiskoille sohvaperunoille tuo mahdollisuus tuodaan muutaman minuutin näpyttelyvaivan päähän, niin kyllä siihen jotkut tarttuvat.
Paitsi että pelkällä näpyttelyllä ei hommasta pääse, vaan pitää käydä viisi päivää sivaroitumassa.
Kiinnostaisi tietää, uskooko perusjatkislainen kirjoittaja, että Suomi tulee aseelliseen konfliktiin sanotaan nyt seuraavan 25 vuoden aikana joutumaan? Ihan perus kyllä vai ei vastaus, eikä mitään 10% todennäköisyydellä ehkä -tyyppisiä vastauksia.
Enpä usko: sivistyvaltio kyllä sallii aseettoman palveluksen eikä tapata sen valinneita. Ellei sallisi niin ei olisi erityisesti puolustamisen arvoinen yhteiskunta.
Kiinnostaisi tietää, uskooko perusjatkislainen kirjoittaja, että Suomi tulee aseelliseen konfliktiin sanotaan nyt seuraavan 25 vuoden aikana joutumaan?