Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 178 663
  • 9 663

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Aivan aivan, Koivu onkin täydellinen koska on suomalainen. Tämä on se miksi suuri osa suomalaisista NHL-pelaajista ovat inhokkejani. Niin ylihehkutettuja ja -arvostettuja Suomessa.

Inhoat suomalaisia pelaajia sen takia, kun niitä hehkutetaan mediassa yms. liikaa? :DD Ei nyt hyvänen aika.. On minullakin sympatioita sellaisille pelaajille, jotka eivät lööpeissä heilu, mutta mielipide, että jostakin pelaajasta tulisi inhokki ylihehkutuksen takia, saa minut hymyilemään. :)
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Aivan aivan, Koivu onkin täydellinen koska on suomalainen. Tämä on se miksi suuri osa suomalaisista NHL-pelaajista ovat inhokkejani. Niin ylihehkutettuja ja -arvostettuja Suomessa.

Minä en todellakaan arvota pelaajia niiden kansallisuuden mukaan. Ja yleensäkin ihailen hyviä pelaajia, mutta arvostan hienoja miehiä. En arvosta tuollaisia Stastnyn epäurheilijamaisuuksia. Tommonen itkuinen känkkäränkkäpenikan naama vituttaa oli nimi selässä Stastny tai Tony Salmelainen.

Ja onkohan noin, että suomalaisia yliarvostetaan Suomessa? Varmasti Karjalalippisten keskuudessa ne pari suurinta idolia on Kultaisia Jumalia, mutta esim. täällä Jatkoajassa tuntuu enemmänkin menevän niin, että suomalaisia väheksytään ja ulkomaalaisia ihannoidaan. Mä koitan olla objektiivinen.
 

Ralph

Jäsen
Inhoat suomalaisia pelaajia sen takia, kun niitä hehkutetaan mediassa yms. liikaa? :DD Ei nyt hyvänen aika.. On minullakin sympatioita sellaisille pelaajille, jotka eivät lööpeissä heilu, mutta mielipide, että jostakin pelaajasta tulisi inhokki ylihehkutuksen takia, saa minut hymyilemään. :)

Pelkkä tuo Teemu Selänteen oma ketju aiheuttaa antisympatiaa. Aina kun sattuu tekemään maalin, käy 20 jatkoaikalaista kehussa kuinka huikea Selänne on. Ei voi ymmärtää ei, olen todella 'onnellinen' ettei Coloradossa pelaa tänäkään vuonna yhtään suomalaista. Vain Korpikoski, Rinne tai Filppula kelpaisi minulle, nyku-NHL-pelaajista.

Laajemmalla rintamalla mm. Sidney Crosby ja hehkutus ei maistu. On palaamassa takaisin parin kuukauden huililta ja muidenkin joukkuieden fanit käy asiasta hehkuttamassa.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Pelkkä tuo Teemu Selänteen oma ketju aiheuttaa antisympatiaa. Aina kun sattuu tekemään maalin, käy 20 jatkoaikalaista kehussa kuinka huikea Selänne on. Ei voi ymmärtää ei, olen todella 'onnellinen' ettei Coloradossa pelaa tänäkään vuonna yhtään suomalaista. Vain Korpikoski, Rinne tai Filppula kelpaisi minulle, nyku-NHL-pelaajista.

Laajemmalla rintamalla mm. Sidney Crosby ja hehkutus ei maistu. On palaamassa takaisin parin kuukauden huililta ja muidenkin joukkuieden fanit käy asiasta hehkuttamassa.

Selänne on loistava pelaaja, Crosby on loistava pelaaja. Vaikka niillä on paljon hömppäfaneja se ei poista sitä tosiasiaa. Se, että muiden mielipiteillä on noin paljon vaikutusta sun fanituksiin tai fanittamatta jättämisiin kertoo mielestäni vaan pinnallisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eli Saku Koivulta sikamainen taklaus, koska nimimerkki GaDa ei pidä suomalaispelaajien hehkuttamisesta? Myös Crosbyn ylihypen vuoksi tuo Koivun estäminen oli rangaistava teko? Selvä, tällä periaatteella tuo kyllä oli erittäin törkeä taklaus.

Stastny tuossa ainoa epäurheilijamainen pelaaja oli. Oli sitten slovakki, kanukki tai jenkki.

Hauskintahan tässä on se, että samaan aikaan GaDa hypettää Matt Duchenea maasta taivaaseen. Ilmeisesti kanadalaisen hypettäminen on sallitumpaa kuin suomalaisen. Ei muuta kuin Molson-lippistä päähän ja torille Duchene-paita päällä!
 

Ralph

Jäsen
Koivun taklausta ei tällä palstalla nähdä sikamaisena, koska Koivu on suomalainen. Jos Stastny olisi taklannut Koivua, olisi siitä mainittu useammin koska kohde oli suomalainen. Crosby ei liity vielä mihinkään, sitten vasta kun hänet taas ajellaan pystyyn 'aivotärähdyksen' arvoisesti.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Koivun taklausta ei tällä palstalla nähdä sikamaisena, koska Koivu on suomalainen.

Ei, vaan siksi, ettei tuossa ollut mitään taklausta. Koivu kyllä estää Stastnya, mutta loppu on sitten Paulin omaa showta. Itse odotin edellisen sivujen viestien perusteella, että Sakulla on taas palanut käämit turhautumisen vuoksi, mutta tuohan nyt oli naurettava tilanne kokonaisuudessaan. Naurettavaa, että joku viitsii huutaa tuota törkeänä "taklauksena" vaikka kyseessä olisikin oman suosikkijoukkueen pelaaja.
 

Snagari

Jäsen
Koivun taklausta ei tällä palstalla nähdä sikamaisena, koska Koivu on suomalainen. Jos Stastny olisi taklannut Koivua, olisi siitä mainittu useammin koska kohde oli suomalainen. Crosby ei liity vielä mihinkään, sitten vasta kun hänet taas ajellaan pystyyn 'aivotärähdyksen' arvoisesti.

Totta, siitä olisi mainittu useammin. Se, että sitä olisi pidetty sikamaisena, on mielestäni väärin. Ehkä iltapaskojen otsikoissa näin olisi, muttei täällä.

Lisätietoa Crosbyn "aivotärähdyksestä"?
 

Wolves

Jäsen
Stastny kyllä hakemalla hakee iskun päähänsä.

Näin ensimmäisen kerran videon ja lainaamani lause menee "hyvät naurut" osastolle.

1. Koivu tulee kuolleesta kulmasta.
2. Viimehetkellä (Alle puoli metriä?) Stastny huomaa Koivun tulevan.
3. Koivu nostaa olkapäätään, osuakseen Stastnyyn.
3. Taklauksen ensimmäinen osuma tulee olkapäähän, osuman ollessa kovin heikko.
4. Taklauksen jälkimmäinen osuma tulee leukaan.

Mielenkiinnolla odotan vastaustasi, miten saat tilanteen käännettyä niin, että Stastny hakemalla hakee taklauksen päähänsä?

E: Ja en ole vaatimassa Koivulle pelikieltoa taklauksesta. jos Shanahan yhden pelin antaa, näin tapahtukoon.
 

Ralph

Jäsen
3. Koivu nostaa olkapäätään, osuakseen Stastnyyn.

En enää tähän keskusteluun aio tämän viestin jälkeen osallistua, mutta sanon vain että tätä minäkin olen kokoajan hakenut. Koivu selvästi nostaa olkapäätään, kun Stastny lähestyy. Siksi siitä tuli pääosuma.
 

Myrkky

Jäsen
3. Koivu nostaa olkapäätään, osuakseen Stastnyyn.

Edelleenkään en näe Koivun nostavan olkapäätään (kuin ehkä kontaktin jälkeen). Itse näen tilanteen, siten että Koivu _laskee_ olkapäätään n. metrin ennen kontaktia. Stastny sen sijaan vetää polvia koukkuun juuri ennen osumaa (varmaankin lähteäkseen potkimaan vauhtia) ja pää siis laskee alaspäin. (Edit: Videon kohdalla 0:25 näkyy parhaiten.)

Eikä mulla seurausten suhteen ole mitään kiihkoa, mietin vaan, että näinkö eri tavalla voi saman tilanteen nähdä. Voin myös olla sokea.
 

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Pelkkä tuo Teemu Selänteen oma ketju aiheuttaa antisympatiaa. Aina kun sattuu tekemään maalin, käy 20 jatkoaikalaista kehussa kuinka huikea Selänne on. Ei voi ymmärtää ei, olen todella 'onnellinen' ettei Coloradossa pelaa tänäkään vuonna yhtään suomalaista. Vain Korpikoski, Rinne tai Filppula kelpaisi minulle, nyku-NHL-pelaajista.


En ymmärrä miksi muiden ihmisten hypetyksen vuoksi et voi arvostaa jotakin pelajaa? :D Nyt ei mene minun päähän käyttämäsi logiikka, mutta jokainen tavallaan.. Mukavahan se on fanittaa sympaattisia taistelijoita (ja avs-pelaajia), jotka ei uutisissa ei heilu, mutta onko se pelaajien oma vika jos uutisissa heiluvat? Aivan kuin kritisoisit pelaajia siitä, että ovat ylihehkutettuja.. En ymmärrä!
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ihmettelin miksi kukaan ei tätä ole nostanut esiin => Flamesin Cory Sarich vetää Oilersin kultapoika-Taylor Hallin totaali-levyksi:

http://www.youtube.com/watch?v=wttzK-Q_Frk

Mietin itse hetken pitäisikö tämä laittaa tuonne "komeimmat"-ketjuun, mutta tänne nyt sitten laitoin... Hall tulee pää alhaalla "bomb-zonelle" ja menettää tasapainonsa just ennen kuin kolahtaa => Hall koppiin ja Sarichille 2min väkivaltaisuudesta kun joutui pommin jälkeen vähän painimaan.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Kas kun Jeff Skinnerin saamaa kahden ottelun pelikieltoa ei ole noteerattu täällä mitenkään, ei edes Carolinan kausiketjussa. Skinnerilla siis 2 ottelun pelikielto potkaisusta. Skinneristä on kehittymässä näköjään oikea pikkusikailija, kun ainoastaan 24 tuntia tuota tapausta aiemmin tämä oli saanut liigalta varoituksen slew-footista.

Jeff Skinner suspended 2 games Video - NHL VideoCenter
 

abc

Jäsen
Ihmettelin miksi kukaan ei tätä ole nostanut esiin => Flamesin Cory Sarich vetää Oilersin kultapoika-Taylor Hallin totaali-levyksi:

http://www.youtube.com/watch?v=wttzK-Q_Frk

Mietin itse hetken pitäisikö tämä laittaa tuonne "komeimmat"-ketjuun, mutta tänne nyt sitten laitoin... Hall tulee pää alhaalla "bomb-zonelle" ja menettää tasapainonsa just ennen kuin kolahtaa => Hall koppiin ja Sarichille 2min väkivaltaisuudesta kun joutui pommin jälkeen vähän painimaan.
No joo, näitä sattuu aina välillä. Taylorilla käy vaan vähän huono tuuri, kun luistimet lähtee alta juuri ennen taklausta. Tosin eipä Hall Sarichia ollenkaan näekään ennen taklausta. Itselleni tuli vaan mieleen, että mitä jos Hall ei olisi menettänyt tasapainoa ennen taklausta, olisi saattanut siitä huolimatta tulla tähän tai siihen "komeimmat"-ketjuun asiaa.

Tuskin johtaa jatkotoimenpiteisiin.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
No joo, näitä sattuu aina välillä. Taylorilla käy vaan vähän huono tuuri, kun luistimet lähtee alta juuri ennen taklausta. Tosin eipä Hall Sarichia ollenkaan näekään ennen taklausta. Itselleni tuli vaan mieleen, että mitä jos Hall ei olisi menettänyt tasapainoa ennen taklausta, olisi saattanut siitä huolimatta tulla tähän tai siihen "komeimmat"-ketjuun asiaa.

Tuskin johtaa jatkotoimenpiteisiin.

Ainakin miten itse tuon tilanteen näen, niin komeimmat ketjuun olisi kuulunut ehdottomasti. Olkapäällä haki kontaktia, luistimet jäässä ja liukuen jo jonkin matkaa ennen kontaktia. Melkein toivon, että olisi pysynyt Hall pystyssä ja oltaisiin nähty yksi vuoden kovimmista taklauksista.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aika samanlainen taklaus tuo Sarichin kuin millä männävuosina sai Marleaun naaman vuotamaan pudotuspeleissä. Puhdas taklaus vieläkin, samoin kuin tämä.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Rumasti kyllä kyynärpää nousee. Kyllähän tuosta Doanille muutaman pelin huili tullee. Repeat offender ja Benn taitaa loukata itseään. Taisi Doan itsekin tajuta saman tien, että tuli hölmöiltyä ja joutuu jollekin vastaamaan. Heitteli sitten hanskat valmiiksi pois ja valitsi Morrowin ennen kuin joku muu hyppii selkään.
 

Phinor

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Rumasti kyllä kyynärpää nousee. Kyllähän tuosta Doanille muutaman pelin huili tullee. Repeat offender ja Benn taitaa loukata itseään. Taisi Doan itsekin tajuta saman tien, että tuli hölmöiltyä ja joutuu jollekin vastaamaan. Heitteli sitten hanskat valmiiksi pois ja valitsi Morrowin ennen kuin joku muu hyppii selkään.

5 peliä aivan ehdoton minimi tuossa varsinkin ottaen huomioon repeat offender statuksen, mutta saa nyt nähdä. Kuppia toiseen suuntaan kallistaa ainakin seuraavat faktat: kanadalainen ikoni, kapteeni, kauden ratkaisupelit edessä, Phoenix pitää saada playoffeihin rahatilanteen vuoksi... kaikki alle viiden pelin ja Shanahan vetää kotiinpäin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Doan sai sitten kolme peliä kakkua tuosta teostaan. Lähde: taisivat sanoa TSN:n lähetyksessä niin.

Duncan Keith tulee saamaan vähintään saman verran tyylipuhtaasta kyynärpäätaklauksestaan kiekottoman Daniel Sedinin päähän. Ilmeisesti kosti aiemmin pelissä Sedinin antaman taklauksen, joka osui osittain päähän. TSN:n arvoisa raati spekuloi Sedinin saavan yhden pelin rangaistuksen, Keithin 3-5 peliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös