Enempää en voisi paljon olla erimieltä disco-stun ajatuksista jääkiekkoon. Jotenkin vaikea kuvitella, että olet itsekin pelannut kun tuollaisia mielipiteitä löytyy. Ensinnäkin taklaus ei kohdistu "tarkoituksella ylös", vaan näkyy selvästi että normaali taklaus liikerata. Se että Letang kyntää nenä pitkällä aiheuttaa osuman "ylös" (olkapäähän). Jos taklaaja tossa rupeais kyykkimään, niin se olisi sitten leikkaus/mahdollisesti kävis pahemmin kuin nyt kävi.
Tässä meillä on nyt yksinkertaisesti tulkinta- ja näkemysero. Sinä näet että liikerata on normaali. Itse näkisin normaalina liikeratana joko kohti kiekkoa tai kohti äijää eli suoraan päin. Tokihan tilanne tulee nopeasti, ja kuten Henkka edellä totesi, ehkäpä Nystrom päättää tuossa ensin mennä kiekkoon ja sitten vasta taklata, joten siksi tuo taklaus ei osu niinkuin pitäisi.
Siitäkin olen erimieltä, että tuo taklaus olisi mennyt ohi, jos kurotusta ei olis tullut. Silloin taklaus olisi osunut toiseen olkapään seutuun. Ja sitten se yksi erittäin oleellinen asia, eli sun pitää valmistautua myös ottamaan taklauksia vastaan tuollaisissa tilanteissa. Et voi rynniä pääperseessä kiekon perässä. (toisaalta selittäisi miksi olet niitä varusteita kerännyt katsomosta). :) Näkyy jo kaukaa että taklaus on tulossa, joten kyllä kaverilla on tästä hajua (pitäisi ainakin olla!!) mitä tulee tapahtumaan, nyt vain pelasi tilanteen huonosti.
Noh, mun mielestä tuo kurotus taas nimenomaan on se syy että Nysse ylipäänsä osuu. Tottakai pitää olla valmiina ottamaan taklaus vastaan, senhän takia tuo onkin typerää itsemurhatouhua, jota pakin ei periaatteessa koskaan pidä tehdä. Letanghan olisi käytännössä voinut mennä kiekkoon ihan täydellä vauhdilla ja siten myös ottaa taklauksen paremmin vastaan sikäli kun Nystrom olisi tullut edelleen kohti. Hah, ja niinhän minä olisin tehnyt - ja jäänyt sitten vasta tyylipuhtaaseen jättipommiin ja keräillyt ne kamat... mutta ilman aivotärähdystä :)
Eli älkää nyt käsittäkö väärin, etteikö pelaajaa saisi taklata kun on huonossa asennossa tai ei taklausta odota, mutta mielestäni tuossa(kin) tilanteessa olisi pitänyt jättää taklaamatta jos ja kun puhtaasti ei voi enää osua. Ja siis yleisellä tasolla tätä enemmänkin pohdin, etenkin tuon nykylinjauksen takia, jossa näitä "turhia" taklauksia pyritään vähentämään.
En halua mitään kukkahattutäti-leimaa, koska diggailen kovista taklauksista kuin hullu puurosta. Kronwall on aika hyvä esimerkki siitä että puuntakaa ja pystyyn voi taklata täysin puhtaasti ja tuottaa helvetisti tuskaa. Rapatessahan aina roiskuu. Tuollaisessa samantyylisessä - joskaan ei samanlaisessa - kurkotustilanteessa Orpik jyräsi Skinnerin yli. Siinä osuma tulee suoraan kroppaan, ainakin omaan silmääni puhtaasti.
Näkemyserot ja Pens-lasit huomioon ottaen, ollaan samaa mieltä että ollaan eri mieltä, karavaani kulkee koirat haukkuu.