Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 174 555
  • 9 663

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En kyllä ymmärrä mitä virkaa tuolla ylläolevalla lässytyksellä on. Kaikki näkevät videolta mitä tapahtui, ihan sama vaikka Jacques olisi ollut menossa tekemään hat-trickkiä sinne kentälle, kun se realisoitui päällekarkauksena. Mitä merkitystä sillä on, että keksikö se tuon idean itse ja/tai vasta kaukaloon päästyään? Teko on kaikille sokeillekin täysin selvä ja siitä tuli asianmukainen sanktio.

Ei tuota nyt vaan voi "tulkita" mitenkään muuten, kuin että heebo meni kaukaloon tappelemaan. Anna nyt joku hyvä erilainen tulkinta tuosta tilanteesta, jos sellainen kerran on mahdollinen.

Herra isä sentään, ei tämä voi olla näin vaikeaa - siis minä pidän rangaistuksen jakamista oikeutettuna, joskin kaksi tai kolme peliä olisi ollut oikein - minun mielestä. Mutta pidän myös ymmärrettävänä ja oikeutettuna sitä, että jonkun mielestä tilanteen voi tulkita toisellakin tavalla, ja tällainen tulkinta on yhtä ymmärrettävä kuin kenekä muun tulkinta - se on sitten eri asia onko kyse hyväksyttävästä tulkinnasta. Ja minäkin pitäisin tekoa hyväksyttävämpänä, jos taustalta löytyy syynä käskytys - mutta tämä jää suurelta yleisöltä piiloon, oliko käskytystä vai ei, ja jos oli, millainen merkitys sillä on tekoon. Jos oli käskytys, minusta teko oli ymmärrettävämpi ja tavallaan vieläkin hyväksyttävämpi, koska pelaaja joteutti valmentajan antamaa ohjeistusta - onko se sitten järkevää vai ei, on jokaisen itse pääteltävissä.

Kysymys sinulle: onko pelaajan toteltava valmentaa, jos valmentaja käskyttää käymään toisen pelaajan kimppuun, ja jos on, onko pelaaja tällöin enää yhtä syyllinen tekoon verrattuna tilanteeseen, jossa hän toimii omatoimisesti? Ja jos vastaat kyllä, huomaat, että maailma ei olekaan niin mustavalkoinen - eskoseni.

Minä näen asian siten, että tietyissä tapauksissa käskytys on hyväksyttävää - olipa Shannahan asiasta mitä mieltä tahansa, mutta kuinka käskytys toteutetaan - se onkin sitten jo toinen asia. Fiksumpiakin tapoja varmaan on jos tämä tapaus esim. on käskytys. Simppelisti: käskytys -> pelaajan teko ymmärrettävämpi ja tällöin on oikeutus myös muunlaiseen tulkintaan vaikka lopputulos olisi päällekarkaaminen kaukalossa. Hyvin yksinkertaisesti, pelaaja toteutti vain ja ainoastaan valmentajan pelifilosofiaa jos (kun) kyseessä on käskytys.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tästä keskustelimme jo SM-liigan puolella, siellä tämän tyylinen jossittelu valitettavasti menee läpi, NHL:ssä on näköjään eri linja. Mielestäni tuossa tilanteessa ei ollut mitään epäselvää, Jacques ei hypännyt kentälle pelaamaan vaan ainoastaan tappelemaan. Onneksi Shanahanilla on munaa tehdä päätöksiä, eikä jossitella.

Olen nähnyt SM-liiga videon ja tämän videon ties kuinka monta kertaa mutta SM-liigan ja tämän tapauksen kohdalla on kuitenkin pienoisia eroja, ja ne erot saavat aikaan sen, että tämä teko näyttää selkeämmältä käskytykseltä kuin SM-liigan teko - olipa sitten käskytystä tai ei.

Voimme nähdä kauden aikana varmasti monta kertaa sen, jossa SM-liigan kaltaiset tilanteet jäävät rankomatta, koska selkeää aloittajaa ei löydy, ei voida selkeästi osoittaa, että kyseessä oli käskytys (ts. jos pelaaja olisi nyt hoitanut tapahtuman toisella tavalla, käskytys oli jäänyt huomioimatta - olettakaamme, että kyse oli käskytyksestä). On myös huomioitava se, että SM-liigan tapauksessa oli selkeästi kaksi osapuolta, jota osallistuivat tappeluun (tappeluihin) ja tilanne, vaikka oli HIFK:n suunnalta provosoiva, alkoi aivan toisella tavalla kuin tämä episodi, jossa luisteltiin vaihtoaitiosta kaukalon poikki suodaan vastustajan kimppuun - vai oletko toista mieltä? Jos tilanne olisi tässä nimenomaisessa tapauksessa hoidettu samalla tavalla kuin SM-liigassa KalPa HIFK pelissä tapahtui, tuskin kukaan olisi kiikuttanut videoita mihinkään ja tuskin Shanny olisi nostanut asiasta haloota mutta nyt nosti, koska tilanne oli niin selkeä. Muuta vaihtoehtoa ei ollut.

Ja vastasin jo aiemmin tuolle yhdelle jantterille, että minä - jos käskytys perusteltaisi riittävän hyvin, hoitaisin homman kotiin - mutta älykkäämmin kuin tämä Jacques hyökätessään Ducon kimppuun. Jos en tässä pelissä niin seuraavassa, mutta homma hoidettaisi kotiin. Omia tähtipelaajia ei haasteta no bodyjen toimesta tappeluun ilman rankaisua. Sehän monissa käskytystilanteissa on (naurettavaa) että ne suoritetaan niin läpinäkyvän typerällä tavalla.

vlad.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Aijai, Detroitin Smith kolasi Blackhawksien Smithin aika rumasti juuri äsken. Olkapää suoraan päähän, Shannylle hommia. Kyllä tuosta se 5 peliä tulee. Videota odotellessa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
http://www.youtube.com/watch?v=3P2wTEidNEE tässä tuo Smith/Smith-taklaus.

Vetää hiljaiseksi, ihan kuin jotkut pelaajat oikein yrittäisivät saada itselleen nimeä jollain jättimäisellä pelikiellolla. Ei mitään järkeä, ei edes mitään YRITYSTÄ osua muualle kuin päähän. Viikko harjoituskautta ja kolmesta viiteen oikeaa peliä?
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Kysymys sinulle: onko pelaajan toteltava valmentaa, jos valmentaja käskyttää käymään toisen pelaajan kimppuun, ja jos on, onko pelaaja tällöin enää yhtä syyllinen tekoon verrattuna tilanteeseen, jossa hän toimii omatoimisesti? Ja jos vastaat kyllä, huomaat, että maailma ei olekaan niin mustavalkoinen - eskoseni.

Minun nähdäkseni teosta seuraavaan rangaistukseen ei voi vaikuttaa se tuleeko käsky pelaajan omista aivoista, valmentajalta, Jumalalta tai Spagettihirviöltä. Lähtökohtaisesti jokainen on vastuussa omista teoistaan. Ymmärrän toki, että tällaisten marginaalipelaajien on lähes mahdotonta vastustaa valmentajan käskyä ilman seurauksia omalle urallle. Ei siviilissäkään selviä laittomuuksista yhtään vähemmällä, vaikka pomo olisi sen määrännytkin. Sitten tuo kurinpito vasta kusisikin, jos Shanny alkaisi vielä arvailemaan tekojen taustoja. Toki, jos saadaan näyttöä valmentajan käskytyksestä, niin sanktioita sillekin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sestito sai vain pari runkosarjamatsia kakkua. Tuo Wingsien Smith voisi saada vaikka reilu kymmenen matsia, mutta tuskinpa tuo tulee pelaamaan muutenkaan tällä kaudella NHL:ssä. Käsittämätön taklaus, kun olisi voinut ajaa runkoonkin, kunnon teloitus.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja vastasin jo aiemmin tuolle yhdelle jantterille, että minä - jos käskytys perusteltaisi riittävän hyvin, hoitaisin homman kotiin - mutta älykkäämmin kuin tämä Jacques hyökätessään Ducon kimppuun. Jos en tässä pelissä niin seuraavassa, mutta homma hoidettaisi kotiin. Omia tähtipelaajia ei haasteta no bodyjen toimesta tappeluun ilman rankaisua. Sehän monissa käskytystilanteissa on (naurettavaa) että ne suoritetaan niin läpinäkyvän typerällä tavalla.

vlad.

Olen kanssasi periaatteista samaan mieltä, ainoastaan rangaistuksen antamisessa en haluaisi jossittelua.

Käsittääkseni NHL:ssa saa automaattisesti yhden pelin pelikiellon, mikäli tappelee viimeisen kymmenen minuutin aikana. Tämä on helppo ja yksinkertainen sääntö, mikä voitaisiin siirtää suoraan SM-liigaan. Lisäksi sääntöihin pitäisi lisätä kohta, jossa velvoitetaan valmentajaa pitämään joukkue hallinnassa tai tulee sanktioita. Tällöin Jacquesin tai Kalpa - HIFK pelin tyyppisissä tapauksissa voitaisiin katsoa, että kyseessä on käskytys tai valmentajan kyvyttömyys pitää pelaajat kurissa, loppuisi jossittelu.

Käskytystä on ja sitä on aina ollut, osan ymmärrän, osaa en. Tässä tapauksessa tietyllä tavalla ymmärrän kostoretken, tosin Getzlaf ei mielestäni välttämättä tarvitse puolustajaa Ducoa vastaan. Jacques:in toteutus oli hölmö ja hölmöydestä pitääkin rankaista.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Käsittääkseni NHL:ssa saa automaattisesti yhden pelin pelikiellon, mikäli tappelee viimeisen kymmenen minuutin aikana.
Ei ehkä kuulu aiheeseen mutta näinhän nämä säännöt eivät NHL:ssä mene. Tapella kyllä saa vaikka koko ajan mutta viimeisen viiden minuutin aikana jos aloitat tappelun niin saat automaattisesti yhden ottelun pelikiellon. Ja se olisi ihan hyvin riittänyt tässä tapauksessa. Viisi peliä tuollaisesta tilanteesta on vain yksinkertaisesti liikaa. Ehkä ajattelen asiaa liikaa värilasit päässä mutta näin se vaan on. Tai sitten pitää hyväksyä se että NHL on muuttunut.

Jos tämän Jacquesin tapaisia "rangaistuksia" saisi pelaajat jaella toisille otteluissa niin vähentäisikö se sikailua? Sitä en tiedä ja se on vaikea sanoa. Mutta tuskin se niiden määrääkään nostaisi. Kaikenmaailman Ducot miettisivät että ajanko maalivahdin päälle jos pitää vastata McGrattanille siitä.
 

ipaz

Jäsen
Sestito sai vain pari runkosarjamatsia kakkua. Tuo Wingsien Smith voisi saada vaikka reilu kymmenen matsia, mutta tuskinpa tuo tulee pelaamaan muutenkaan tällä kaudella NHL:ssä. Käsittämätön taklaus, kun olisi voinut ajaa runkoonkin, kunnon teloitus.

Hieman yllätti että Sestitolle "vain" kaksi runkosarjanottelua. Tosin kuten Shanny perusteli, niin kaverilla ei ole mitään aikaisempaa rikostaustaa uran 13 NHL-ottelussa ja koska Deveaux ei loukkaantunut, niin siksi kai näinkin kevyt tuomio. Tuntuu siltä että tässä tapauksessa rangaistiin enemmänkin seuraamuksista kuin itse teosta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hieman yllätti että Sestitolle "vain" kaksi runkosarjanottelua. Tosin kuten Shanny perusteli, niin kaverilla ei ole mitään aikaisempaa rikostaustaa uran 13 NHL-ottelussa ja koska Deveaux ei loukkaantunut, niin siksi kai näinkin kevyt tuomio. Tuntuu siltä että tässä tapauksessa rangaistiin enemmänkin seuraamuksista kuin itse teosta.

Jep, hiukan ihmetytti pelikiellon lyhyys, kun samankaltaisista on tullut pidempiä pelikieltoja. Rikoksen uusiminen on näemmä todella raskauttava tekijä näissä asioissa, vaikka ei siinäkään mitään väärää ole. Itse taklaus oli kuitenkin törkeä, koska se kohdistui suoraan pelaajan selkään, eikä taklauksen vastaanottajalla ollut mitään mahdollisuutta ottaa sitä vastaan. Loukkaantumisriski oli tässä tilanteessa suuri, aivan samalla tavalla kuin Leblondin ja Shelleynkin taklauksissa.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tosin kuten Shanny perusteli, niin kaverilla ei ole mitään aikaisempaa rikostaustaa uran 13 NHL-ottelussa.

Tuon pitäisi olla enemmänkin raskauttavaa, vain 13 ottelua ja jo kolisee. Ymmärtäisin jos vyöllä olisi 130 ottelua, niin tuo voisi olla joku pointti. Vähän kyllä menee epäloogiseksi, jos pitkää uraa tehneet ns. rikoksen uusijat saavat kolmin- ja nelinkertaisia pelikieltoja samankaltaisista koohelluksista verrattuna ensimmäisiä isoja pelejä pelaaviin verrattuna.

Smith/Smith tilanteeseen sellainen huomio, että menipä häijyn näköisesti tuo oikea jalka linkkuun miehen alle. Toivottavasti koko tilanteesta selvittiin vain tuolla pikku pintanaarmulla. Tosin valot taisi olla hetken pois kupolista, mikä ei ole ikinä hyvä juttu.

Detroitin Babcockin näkemyksen mukaan oli myös taklattavan vika, että kolisi:

"Is there any responsibility on the puck carrier - toe dragging, sliding sideways - to look after himself," Babcock said. "I'm not saying our guy isn't guilty, but you'd better not put yourself in those situations.

"He (Brendan Smith) was trying to make body contact, but their guy did this and left his head there."


Lainaus napattu Blackhawksin sivuilta pelin recapista. Linkki.

EDIT: siis oikea jalka
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ehkä kuulu aiheeseen mutta näinhän nämä säännöt eivät NHL:ssä mene. Tapella kyllä saa vaikka koko ajan mutta viimeisen viiden minuutin aikana jos aloitat tappelun niin saat automaattisesti yhden ottelun pelikiellon...

Kiitos korjauksesta, hyvä sääntö, voitaisiin siirtää sellaisenaan SM-liigaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Detroit fanina haluaisin tarjota oman puusilmäisen näkemykseni Mr and Mrs Smith -tapaukseen. Brendan ei valinnut osua päähän, hän ei vain osunut kroppaan Beniin sivuttaisliikkeen (väistämisen takia). Ben laittoi koko muun kropaan turvaan jättäen alas painetun päänsä eteen.

Ei missään tapauksessa perinteinen blind side-hit, mutta uusien sääntöjen mukaan pelikiellon paikka.
 

Phinor

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tuo Smith vs. Smith taklaus on kyllä aika vedenjakaja. Saa nähdä, mihin suuntaan Shanahan kallistuu vai antaako "varman päälle" pari matsia. Tuo näyttää aika pitkälle taklaukselta, jonka seurauksilta ei voitu välttyä siinä vaiheessa, kun a) Smith alkaa taklaamaan ja ennenkaikkea b) toinen Smith yrittää samalla väistää taklausta/kikkailla ohi. Itse en tuosta antaisi yhtään ottelua (vaikka olen pitkien rangaistusten kannalla), mutta todella hankala tapaus ja keskustelua riittänee taas pitkäksi aikaa. Tai ainakin viralliseen tuomioon asti.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En nyt näe miten tuossa yritetään mitään muuta kuin päätä. Boyesin tapauksessa ymmärrän hyvin, ettei kaveri hakenut pääkontaktia koska tilanne muodostui liian nopeasti, mutta tämä tilanne ei muodostu nopeasti. Smithillä olisi ollut useita, useita eri toimintatapoja jotka eivät vaaranna vastustajan päätä ja hyvin aikaa näiden läpikäymiseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo Smith vs. Smith taklaus on kyllä aika vedenjakaja. Saa nähdä, mihin suuntaan Shanahan kallistuu vai antaako "varman päälle" pari matsia. Tuo näyttää aika pitkälle taklaukselta, jonka seurauksilta ei voitu välttyä siinä vaiheessa, kun a) Smith alkaa taklaamaan ja ennenkaikkea b) toinen Smith yrittää samalla väistää taklausta/kikkailla ohi. Itse en tuosta antaisi yhtään ottelua (vaikka olen pitkien rangaistusten kannalla), mutta todella hankala tapaus ja keskustelua riittänee taas pitkäksi aikaa. Tai ainakin viralliseen tuomioon asti.

Katsottuani Youtube videon olen erimieltä, Smith huomasi taklauksensa menevän ohi ja kurotti osuakseen vastustajaan. Katso video kohdasta 0.30 - 0.36, kurotus näkyy hyvin. Vasen jalka irtoaa jäästä, olkapää suuntautuu päähän ja lopuksi oikea kyynärpää heilahtaa iskua korostaen.

Linkki Youtubeen:

Brendan Smith Hit on Ben Smith - Wings vs Hawks
 

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
Tuo näyttää aika pitkälle taklaukselta, jonka seurauksilta ei voitu välttyä siinä vaiheessa, kun a) Smith alkaa taklaamaan ja ennenkaikkea b) toinen Smith yrittää samalla väistää taklausta/kikkailla ohi. Itse en tuosta antaisi yhtään ottelua (vaikka olen pitkien rangaistusten kannalla)
Meinaatko että tuosta ei pitäisi antaa mitään kun yritti "kikkailla" ohi mutta ei onnistunut? Siis oma vika kun lähti vajailla taidoilla yrittämään?
Selvästi saktion paikka minun silmiini. Hyökkääjän tehtävä on yrittää pakin ohi. Pakin tehtävä on pysäyttää hyökkääjä sääntöjen puitteissa. Ei onnistunut.
 
Suosikkijoukkue
Canucks
Vaikea uskoa vahinkoon Brendan Smithin kohdalla, kaveri on AHL:n puolella tunnettu päätilteistään, hakee paljon taklauksia, jotka osuvat minne sattuu. Viime kaudella kolasi mm. Victor Oreskovichin ja Michael Nylanderin sairastuvalle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Katsottuani Youtube videon olen erimieltä, Smith huomasi taklauksensa menevän ohi ja kurotti osuakseen vastustajaan. Katso video kohdasta 0.30 - 0.36, kurotus näkyy hyvin. Vasen jalka irtoaa jäästä, olkapää suuntautuu päähän ja lopuksi oikea kyynärpää heilahtaa iskua korostaen.

Linkki Youtubeen:

Brendan Smith Hit on Ben Smith - Wings vs Hawks

Minusta tämä taklauksen kuortus näkyi vielä paremmin videon loppuvaiheessa (en muista nyt aikaa) hidastuksessa ja selkeää olkapäällä pään tavoitteluahan siinä on havaittavissa, ikävä kyllä. Joten jos linjan mukaan mennään niin eiköhän sieltä jokunen peli napsahta, voi olla pidempikin "kakku" mutta itse tyytyisin kolmeen peliin, pitäisin sitä kohtuullisena rangaistuksena teosta.

Aiempina vuosina olisi varmasti mennyt ohi ts. ei rangaistusta tai oltaisi oltu siinä hilkulla mutta linjan selkeästi tiukennuttua ja erityisesti kun halutaan kitkeä päähän osuuneet laittomat taklauksen pois kuviosta rangaistus on ilmeinen.

vlad.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Vaikea uskoa vahinkoon Brendan Smithin kohdalla, kaveri on AHL:n puolella tunnettu päätilteistään, hakee paljon taklauksia, jotka osuvat minne sattuu. Viime kaudella kolasi mm. Victor Oreskovichin ja Michael Nylanderin sairastuvalle.

Nylanderin kolasi kyllä itse asiassa Derek Meech ja se ei tosiaankaan ollut mikään päähän kohdistunut taklaus. Ja eiköhän Smith ole ennemmin tunnettu hyökkäyspään taidoistaan kuin päähän kohdistuneista taklauksista.

Oreskovichiin kohdistunutta taklausta en ole nähnyt joten en voi sitä kommentoida.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Nicklas Lidström olisi tuossa tilanteessa lyönyt kiekon lavasta pois, kun noin lähelle kiekollista kaveria pääsee. Ei sitä aina tarvi lähteä edes taklaamaan eliminoidakseen maalipaikan. Väärin pelattu Smithiltä. Jos ei pelikieltoa tule, niin ainakin Babcock voi antaa pienen läksytyksen huonosta pelaamisesta.

EDIT:

Jos sitten oikeasti osataan taklata, niin tilanteen voi hoitaa näin:

http://www.youtube.com/watch?v=cO1uhorF5LA

Vedetään se niitti sinne alakroppaan, eikä aleta ojentelemaan olkapäitä eteenpäin, niin hyvä tulee.

Oli muuten yllättävän samankaltaiset tilanteet. Rightin mies nousee oikealta, vetää pienen kynän ja pakki lähestyy keskemmältä taklatakseen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Canucks
Nylanderin kolasi kyllä itse asiassa Derek Meech ja se ei tosiaankaan ollut mikään päähän kohdistunut taklaus. Ja eiköhän Smith ole ennemmin tunnettu hyökkäyspään taidoistaan kuin päähän kohdistuneista taklauksista.
Vähän OT, mutta kommentoin vielä tähän. Minut on ilmeisesti sekoittanut Nylanderin tapauksessa mm. Aftonbladet, joka puhui asian uutisoinnissa Brendan Smithistä, mutta olet oikeassa, Meech oli todellakin kyseessä. Tuo nyt oli sinänsä niin outo tapaus, että ”kolaus” oli huono sana tuohon. Yritin vain sanoa, että Smith on ollut monessa mukana. No, Nylander tapauksessa hän ei siis ollut kuin jäällä, joten ei niitä tapauksia sitten kai montaa löydykään. Myönnän, että suosikkijoukkueen pelaajaan osunut päätaklaus (juu tapaus Oreskovich osui päähän kyllä) on voinut jättää hieman väärin värittyneen kuvan miehestä.

Tästäkin huolimatta, joidenkin Grand Rapids pelien perusteella, pidän edelleen Brendan Smithiä levottomanoloisena pelaajana, jonka pelityyliin kuuluu tietty aggressiivisuus. Tiedän kyllä, että hän on lisäksi taidoiltaan ihan pätevä ja ykköskierroksen varaus, mutta kyllä hänet, jos ei nyt ihan päätilteistä, niin kuitenkin muustakin kuin taidoistaan tunnetaan.
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Sestiton lyhyempään pelikieltoon liittyen pitää mainita tuosta Shanahanin "mandaatista" se, että hän sai sekä pelaajilta että seuroilta vahvan viestin, että jatkuvasti likaisiin taklauksiin syyllistyvät ovat se tärkein kohde. Tällainen pelaaja kun vaarantaa yksinään useiden pelaajien terveyden. Uskoisin että Shanny toimii nimenomaan tuon viestin mukaisesti ja sen ovat tuohon pelaajakategoriaan kuuluvat Shelley ja Wisniewski saaneet huomata.

Jos sitten oikeasti osataan taklata, niin tilanteen voi hoitaa näin:

Hemmetin hyvä esimerkki, ja yleensäkin näkisin, että Smithin taklaus saattaisi mennä siihen Shanahanin mainitsemaan osastoon "reckless" vaikkei tahallisena pidettäisikään. Juurikin siksi, että jos ei vaakasuora suuntaus ole taklaajalla niin tarkasti selvillä, niin silloin ei pitäisi taklata ylöspäin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Smith kutsuttu paikan päälle Shanahanin toimistolle kertomaan näkemyksensä tekosistaan, taitaa tosin ottaa osaa kuulusteluun puhelimitse.

Tämä prosessi on pakollinen viiden ottelun ja sitä suurempien pelikieltojen antamiseksi, mutta ei vielä tarkoita, että pelikielto olisi automaattisesti näin iso.
 
Selvä suora haku päähän, Smith suurella todennäköisyydellä sai tuosta tilanteesta aivotärähdyksen, kuinka pahan sitä ei tiedä kun vasta parin päivän päästä.

Meinasin oikeasti oksentaa kun näin tuon taklauksen.
En tiedä millä tota voi joku täällä yrittää selittää "vahingoksi".

Tuossa tilanteessa ei ole mitään häiriötekijöitä, ei mitään mikä estäisi koko kropan kontaktin, Ben Smith vaikka kääntyy "taklausta vasten" niin ei muuta suuntaa tai hae päätä eteen.

Ei mitään selittelyjä, ite pamauttaisin min. 5 peliä runkosarjaa ja loppu pre-seasonin.

7-8 peliä runkosarjaa kuullostaa kohtuulliselta vielä.
Saa nähdä onko Shanahan samaa mieltä kanssani tuosta että tuossa haettiin pelkästään päätä ja näin ollen vastustajan vahingoittamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös