Craig Berube
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Philadelphia Flyers
Meier tulee niin kyyryssä ettei Trouba mitenkään voi taklata niin etteikö se ensin osuisi päähän. Laita vaikka koko video 0.5 nopeudelle ja paina pausea aina juuri ennen osumaa niin huomaat varmasti.Onko mulla ihmisen anatomia hukassa vai eikö leukaperien ja polvien välissä ole mitään? Oli taklaus sitten sääntöjen mukainen tai ei, niin kyllähän Trouba tuon taklauksen ihan tarkoituksella ylös kohdistaa.
Tässä on mun mielestä kolme vaihtoehtoa. Joko kyseiset taklaukset jatkossakin sallitaan, tai sitten edestä päin tulevat taklaukset kielletään, olipa ensimmäinen kontakti päähän tai ei. Kolmas vaihtoehto on se missä tehdään rangaistavaksi kaikki taklaukset jos mikään taklaajan ruumiinosa osuu taklattavan päähän. Milloin esim. edestäpäin tulevat ensin päähän osuvat taklaukset jäisivät historiaan.
On se aikamoista saivartelua sanoa etteikö nähdyn kaltaiset taklaukset olisi ihan yhtä vaarallisia kuin jotkut taklaukset missä se kontakti on pelkästään päähän kohdistunut. Mutta se on kyllä totta että peli muuttuu jos näitä ruvetaan kovemmalla kädellä suitsimaan. En minä osaa sanoa mikä olisi näissä hyvä linja.
edit. Laitetaan vielä kuva päähän kohdistuneiden taklausten nykysäännöistä.