Harmittava lopputulos tuolla taklauksella. Joo, Cogliano oli kääntyneenä laitaan päin, ja olisi pitänyt Eberlen jättää taklaamatta, koska riskitilanteita nuo joka tapauskessa taklattavalle on. Varmaan turha tulla Krakenin puolelta minun mitään asiasta kommentoimaan, mutta tulen silti. Syyttäkää sitten vaikka värilaseista tai puusilmistä.
Eberle liukuu ilman extravauhtia tuolta B-pisteiden välistä, eli ei nyt joka tapauksessa puhuta mistään tappoyrityksestä ja mahtipommista vastustajan numeroihin. Mutta minä nään tuon Eberlen luistelulinjan niin että Cogliano oli ensin hieman enemmän kääntyneenä pää enemmän päätyä kohti, ja Eberle liukuu kohti miehen kylkeä (tai no, vasenta kankkua) ja taklauksen suunta olisi vienyt lähinnä lonkan kohti laitaa ja tuskin olisi pää kolahtanut mihinkään. Kyllä minä nään tuossa lopussa, että Cogliano kääntyy juuri ennen kohtaktia niin että pää onkin juuri linjassa Eberlen tulokulman kanssa ja mies vielä horjahtaa (haluan ainakin uskoa että horjahtaa, ei kai kukaan tarkoituksella laidan lähellä päätään NOIN alas käännä) niin että pää painuu entistä alemmas. Ja uskallan väittää, että ilman tuota horjahdusta olisi loukkaantumiselta vältytty.
Summa summarum, ikävä lopputulos, huonoa tuuria ja ei erityisen törkeä, mutta olisi saanut jäädä taklaus tekemättä. En tiedä tosin jättääkö tuota kukaan playoffseissa ajamatta loppuun, intensiteetti on kova ja kyllä tuossa pakko on Coglianonkin tietää että sieltä on kontakti tulossa. En vetoa suoraan tässä taklattavan vastuuseen, koska pidän tuota silti horjahduksena ja huonona tuurina.