Kucherov ja tämän yön pelin taklaus Nutivaaraan.
Nikita Kucherov Smashes Markus Nutivaara Into Boards After Tripping Him
Kadri sai viime vuonna kolmen pelin pelikiellon tästä:
Kadri lands vicious hit on Wingels and game misconduct
Saa nähdä tuleeko Kucheroville tuosta se parin pelin kakku. Turhautuneen miehen turha temppu.
Linkit youtubeen.
Kadrin tapaus lienee tosiaan se lähin vertailukelpoinen tilanne tähän verrattuna. Omasta mielestäni Kadrin taklaus on osumaltaan huomattavasti pahempi. Kadri taklaa suoraan päähän, kun kaverilla on numerot kenttään päin ja vielä hieman ponnistaa. Kucherovin taklaus menee olkapään läpi ja siitä sitten päähän, mutta en tiedä voiko tuota oikein päähänkohdistuvana taklauksena pitää.
Kadrin taklaus on kuitenkin enemmän tuollainen huolimaton ja varomaton turhautuminen, Kadri oli kuitenkin lähtenyt jo taklaamaan kun Wingels alkoi kaatumaan ja veti sitten taklauksen loppuun vaikka selvästi olisi voinut jättää vetämättä. Kucherov sen sijaan lähtee selvästi taklaamaan haavoittuvaisessa asemassa olevaa "puolustuskyvytöntä" pelaajaa, jonka vielä itse siihen asemaan saattoi pari sekuntia aikaisemmin. Eikä lieventävänä asianhaarana toimi ainakaan se että olet tappiolla 5-1 ja alle 5 minuuttia pelikellossa aikaa. Kadrin tapauksessa Torontolla olisi ollut vielä teoriassa aikaa päästä mukaan, tai näin ainakin itse näen.
Miten NHL sitten asiaa tulkitsee? Noh, Kadrin taklaus rikkoi tulkinnasta riippuen jopa kolmea sääntökohtaa (laitataklaus, päähän kohdistunut taklaus ja ryntäys), Kucherovin taklaus vain yhtä eli laitataklaus. Kadrilla oli ja on kurinpidollista historiaa, Kucherovilla ei. Kadrin temppu oli turhautumisesta ja kostonhalusta (Marneria taklattiin kyynerpäällä hetki aiemmin) johtuva varomaton typerä temppu. Kucherovin taklaus taas oli täysin selvästi tahallinen yritys (eikä jäänyt vain yritykseksi) taklata haavoittuvaisessa asemassa olevaa pelaajaa, ja vaikka nyt ei käynyt pahasti niin paha loukkaantumispotentiaali tuossa oli. Tästä johtuen arvioisin itse teot samanarvoisiksi, vaikka Kadrin taklauksessa pahemmin kävikin.
Ei kurinpidollista historiaa, taklaus itsessään 2 pelin arvoinen. Veikkaan kyllä että tulee vain 1 matsi.