Olen nyt kirjoittanut tuonne Lukon Pospisil osioon niin monta kommenttia tästä, ettei oikein jaksa enää. Mutta pyytäisin vielä kerran kaikkia (sekä värilasein katsovia, että myös ns. puolueettomia), jotka ovat maininneet sanan kyynerpää, katsomaan vaikka tuota MTV3:n klippiä uudestaan. Vaikka teillä ei olisikaan kunnon videoeditointilaitteita niin pysäyttäkää kuvaa ja vihdoin löydätte kohdan, josta voitte todeta, että siinä kohtaa kun Vainion pää kolahtaa Pospisilin OLKAPÄÄHÄN Kikon maila on vielä jäässä ja käsi lähes suora, kun hän on onnistunut kurottamaan kiekkoa. Kiko osuu kiekkoon ja tuon osuman seurauksena kiekko menee ohi maalin. Mihin se olisi mennyt ilman tuota kurotusta - kenties maaliin.
Vainio horjahtaa osumasta voimakkaasti taaksepäin mutta edelleen kun tuota katsoo voi huomata, ettei Kiko enää osu Vainiota mihinkään. Mitään kyynerpää osumaa ei tule. No itse olen sitä mieltä, ettei olkapäälläkään saa toista päähän taklata, mutta miten tuota tilannetta voi puhtaammin pelata. Väistämällä ja antamalla Vainion tehdä maalin?
Jääkiekkoa ei pelata niin - ei ainakaan voittavaa kiekkoa. Jos tuo "päälleajo" olisi jotenkin tulkittavissa kaverin tyrmäämisyritykseksi, siitä pitäisi antaa rangaistus mutta kun siinä on vain puhdas kiekontavoittelu, joka myös osuu kiekkoon. Sääli kun Vainio lukee tilanteen väärin ja keskittyy vain pelkkään laukaisuun, mutta rangaistus tuosta tilanteesta on täysin väärä tuomio. Toivon vahvasti että kurinpitodelegaattikin katsoo videon hiukan tarkemmin kuin te anatomian asiantuntijat.