Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 403 936
  • 8 343

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua alkaa häiritsemään HIFK välinpitämättömyys palkanmaksajistaan ja kulttuurin raiskaaminen. Minä vaadin selitystä sille, miksi Jarkko Ruudusta ei tosissaan kilpailtu. Minä harkitsen tosissani siirtymistä Jokerifaniksi. Ihan siksi, että jos on 2 seuraa stadissa jotka ei välitä kannattajistaan, niin sama se on maksaa lippu Jokerimatsiin kun HIFKin kannattajana pettyny niin monta kertaa.

Se on just näin. Tee se tänään, koska siellä on kova kato käynyt Ruudun sopimuksen jälkeen. Tarvitsevat uutta verta ja uusia ajatuksia.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä vaadin selitystä sille, miksi Jarkko Ruudusta ei tosissaan kilpailtu.

No selitä ensin miksi Ruudusta olisi pitänyt tosissaan kilpailla? Onko rosterissa sellainen aukko, että Ruutu olisi ollut ns. pakkohankinta? Nybari ja Matikainen varmaan tietävät pelaajatarpeen paremmin kuin me fanit. Ukko kuin ukko pelaa siellä, mistä saa parhaat edut. Kaikki muu on häränkakkaa.
 

Kelloseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunki ja maajoukkue
No selitä ensin miksi Ruudusta olisi pitänyt tosissaan kilpailla? Onko rosterissa sellainen aukko, että Ruutu olisi ollut ns. pakkohankinta? Nybari ja Matikainen varmaan tietävät pelaajatarpeen paremmin kuin me fanit. Ukko kuin ukko pelaa siellä, mistä saa parhaat edut. Kaikki muu on häränkakkaa.

Jarkko on niitä paluumuuttaja HIFK-kasvatteja. Mikäli HIFK:llä on merkitys niin miksi merkitystä ei arvosteta? Minusta on häränkakkaa olla ottamatta ihan samoin kuin hirsoa ei olisi pitänyt ottaa enää takaisin kun Jokereihin lähti. Musta teidät HIFKin kannattajat on aika helppoa lytätä näköjään.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jarkko on niitä paluumuuttaja HIFK-kasvatteja. Mikäli HIFK:llä on merkitys niin miksi merkitystä ei arvosteta? Minusta on häränkakkaa olla ottamatta ihan samoin kuin hirsoa ei olisi pitänyt ottaa enää takaisin kun Jokereihin lähti. Musta teidät HIFKin kannattajat on aika helppoa lytätä näköjään.

Ei Jarkosta kannattanut maksaa miljuunia, kun ei pakollista tarvetta ollut. Vähän eri asia olisi ollut, jos jengissä olisi ollut juuri Jarkon mentävä rako.
Ja tervemenoa sinne Ilmalaan. Noilla puheilla voikin jäädä sinne. Kyllä sinne paikattomaan mahtuu.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jarkko on niitä paluumuuttaja HIFK-kasvatteja. Mikäli HIFK:llä on merkitys niin miksi merkitystä ei arvosteta? Minusta on häränkakkaa olla ottamatta ihan samoin kuin hirsoa ei olisi pitänyt ottaa enää takaisin kun Jokereihin lähti.

HIFK ei voi olla mikään vanhainkoti, jonne saavutaan, kun kysyntä muualla lopahtaa. Jos valmennusjohto ei näe käyttöä, niin sitten ukot valuu sinne, missä on tarvetta. Hirso hankittiin takaisin, koska hänelle löytyi sopiva ruutu (heh) joukkueessa. Olisi erinomaisen typerää sulkea ovi sen takia, että on joskus pelannut jossain muualla.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervemenoa vaan. Narrit on luultavasti maksanut ylihintaa jo parhaat päivänsä nähneestä pelaajasta. Tulipahan tässä todistetuksi sekin ettei Jarkon rinnassa syki aito IFK sydän vaan narritahdistin.
 

Kelloseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunki ja maajoukkue
Ei Jarkosta kannattanut maksaa miljuunia, kun ei pakollista tarvetta ollut. Vähän eri asia olisi ollut, jos jengissä olisi ollut juuri Jarkon mentävä rako.
Ja tervemenoa sinne Ilmalaan. Noilla puheilla voikin jäädä sinne. Kyllä sinne paikattomaan mahtuu.

No siis neuvojahan en tarvitse. Voin mennä minne lystään. Onneksi tämä päätös syntyi nyt.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei Jarkosta kannattanut maksaa miljuunia, kun ei pakollista tarvetta ollut.

Ymmärsin, että Jarkolle olisi ollut rahakkaampiakin tarjouksia tarjolla mutta valitsi silti Jokerit. Miksi ihmeessä? Vai puhuuko meidän kaikkien Jakke paskaa?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ymmärsin, että Jarkolle olisi ollut rahakkaampiakin tarjouksia tarjolla mutta valitsi silti Jokerit. Miksi ihmeessä? Vai puhuuko meidän kaikkien Jakke paskaa?

Niinhän Jarkko sanoi. Mutta käsittääkseni rahakkaammat tarjoukset koskivat Venäjää. Sitä juuri tarkoitin, että vaikka IFK olisi lähtenyt tarjouskilpaan mukaan.
Sanoihan Ruutu myös Jokereiden olevan Suomen paras oppipaikka.
Enkä minä halunnut seppää neuvoa, hyvää matkaa ja jatkoa vain toivottelin.
 

Kelloseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunki ja maajoukkue
Asiahan on niin, että ennen -98 mestaruutta minä vaihdoin HIFKin kannattajaksi koska paloi hihat Harkimoon ja olen pumpannut rahani sittemmin HIFK:n. Vastoin silloisia ennakko-odotuksia HIFK sitten voittikin mestaruuden. Se oli mannaa. Nyt minä luovun HIFK:sta koska paloi hihat. Siinä ei paina juuri voitettu mestaruus pätkääkään. 16 vuoden HIFK aika on ohi ja aika kääntää uusi sivu.

EDIT eihän siitä 16 vuotta ihan ole. Pyydän anteeksi. Ottaa pannuun niin ettei näköjään järki kulje.
 
Viimeksi muokattu:

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ymmärsin, että Jarkolle olisi ollut rahakkaampiakin tarjouksia tarjolla mutta valitsi silti Jokerit. Miksi ihmeessä? Vai puhuuko meidän kaikkien Jakke paskaa?

En tiedä, miksi Jarkko valitsi Jokerit. Mutta mikäli minun pitäisi tässä lento-onnettomuuden jälkeisessä tilanteessa valita Jokereiden tai KHL:n välillä, niin kyllä vaaka kallistuisi pienemmän tilipussin ja bussimatkailun suuntaan.
 

Dakota

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiahan on niin, että ennen -98 mestaruutta minä vaihdoin HIFKin kannattajaksi koska paloi hihat Harkimoon ja olen pumpannut rahani sittemmin HIFK:n. Vastoin silloisia ennakko-odotuksia HIFK sitten voittikin mestaruuden. Se oli mannaa. Nyt minä luovun HIFK:sta koska paloi hihat. Siinä ei paina juuri voitettu mestaruus pätkääkään. 16 vuoden HIFK aika on ohi ja aika kääntää uusi sivu.

[Offtopic] Miten edes joku pystyy vastaavaan? Kannatat intohimoisesti toista joukkuetta, mutta koska "hihasi palavat" yksittäiseen henkilöön päätät vaihtaa seuraa (luonnollisesti paikallisvastustajaan). Nyt reilu vuosikymmen eteenpäin ja sama tilanne. "On aika kääntää uusi sivu" [Offtopic]

Nopealla analyysilla käytös vaikuttaa siinä määrin pelleilyltä, että ei pitäisi olla vaikea vaihdos, joten tervemenoa!

edit. astuin luultavasti miinaan...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, miksi Jarkko valitsi Jokerit. Mutta mikäli minun pitäisi tässä lento-onnettomuuden jälkeisessä tilanteessa valita Jokereiden tai KHL:n välillä, niin kyllä vaaka kallistuisi pienemmän tilipussin ja bussimatkailun suuntaan.
toivoisin jarkolle isomman tilipussin seurauksia, joita en olisi toivonut aikaisemmin, enkä toivo.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jarkko on niitä paluumuuttaja HIFK-kasvatteja...

Tehdään yksi asia selväksi: Jarkko Ruutu ei ole HIFK-kasvatti, vaan on Etelä-Vantaan Urheilijoiden kasvatti. Hän sattui pelaamaan joitakin vuosia HIFK:ssa ja oli kieltämättä ratkaisevassa roolissa keväällä 1998, kun HIFK juhli Suomen mestaruutta. Tosin, niin oli moni muukin, joten ei heille kaikille kuulu sopimusta tarjota.

Mutta onnea sinulle Ilmalaan. Käsittämätöntä, että joku voi vaihtaa suosikkijoukkuetta, mutta jokainen vetää tavallaan.
 
Uskomatonta itkua joiltakin. Itse olisin ollut Rudista todella tyytyväinen meillä, mutta narrit sattui tällä kertaa olemaan hänen kannaltaan paras vaihtoehto. Eihän tää tämän kummenpaa oo.

Ei meillekään nää junan tuomat oo muuten tulleet kuin sen takia että IFK sattui olemaan heidän kannaltaan sillä hetkellä paras vaihtoehto. Eihän IFK oo hokipelaajalle kuin yksi työpaikka muiden joukossa. Nyt eletään 2010-lukua ja työpaikka/seurauskollisuus on ihan eriä kuin 1980-luvulla.

Toivotan Rudille onnea narreihin ja kiva nähdä taas liigassa. Tuo nimittäin väriä, mikäli saa pelata omilla vahvuuksillaan, joka ei ole ihan itsestäänselvyys nykyliigassa.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän ihmeellistä tässä Ruudun siirrossa muka on? Ammattilainen ja työtön sellainen etsii työpaikkaa ja löytää sellaisen ja siinä on sitten jotain väärää. Jos jotkut eivät vielä huomanneet, niin jääkiekko on pelaajille ammatti, ei mtään muuta. Toistan, ei mitään muuta. Yksikään kiekkoilija ei pelaa rakkaudesta lajiin, vaan rahan takia. Kuinka moni tänne kirjoittavista voi väittää opiskelevansa/käyvänsä töissä koska sattuu rakastamaan kyseistä alaa. Tuskin kukaan. Jos ei tätä ymmärrä, niin kannattaa lopettaa jääkiekon seuraaminen kokonaan. Mitä väärää on siinä, jos on saanut ekan työpaikan Alepasta, tehnyt sen jälkeen 10 vuoden uran Stokkalla ja siirtyy tämän jälkeen Siwaan töihin?
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitähän ihmeellistä tässä Ruudun siirrossa muka on? Ammattilainen ja työtön sellainen etsii työpaikkaa ja löytää sellaisen ja siinä on sitten jotain väärää. Jos jotkut eivät vielä huomanneet, niin jääkiekko on pelaajille ammatti, ei mtään muuta. Toistan, ei mitään muuta. Yksikään kiekkoilija ei pelaa rakkaudesta lajiin, vaan rahan takia. Kuinka moni tänne kirjoittavista voi väittää opiskelevansa/käyvänsä töissä koska sattuu rakastamaan kyseistä alaa. Tuskin kukaan. Jos ei tätä ymmärrä, niin kannattaa lopettaa jääkiekon seuraaminen kokonaan. Mitä väärää on siinä, jos on saanut ekan työpaikan Alepasta, tehnyt sen jälkeen 10 vuoden uran Stokkalla ja siirtyy tämän jälkeen Siwaan töihin?
Harvinaisen paska provo, luuletko että joku ottaa sut tosissaan?

Hieno video aquanqua! :D
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama kausi sitten HIFK:ssa pelannut Kip Brennan jatkaa uraansa KHL-liigan Vitjaz Chehov-joukkueessa. Samassa joukkueessa pelaavat myös Jeremy Yablonsky ja ainakin jossain vaiheessa samaan jengiin oli menossa myös Jon Mirasty. Tiedoksi, että 'sukulaispojat' Yablonsky ja Mirasty eivät ole tunnettuja pelillistä ansioistaan vaan toiminnasta, josta äärimmäisen paljon arvostamani nimimerkki HardCoreHooligan voisi antaa seikkaperäisen selvityksen 'epäortodoksisella' verbaalikallaan. Kyseinen joukkue on kunnostautunut viime vuosina monella ylilyönnillä KHL-liigassa.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse en oikein ymmärrä tätä vouhotusta koko asiasta. Ukkoja tulee ja menee. Tää on bisnestä.

Totta, kaveri on ammattilainen ja tänä päivänä tuo seurauskollisuus on mukavaa sananhelinää. Ruutu teki sopparin Jokereihin, kun näki sen itselleen paremmaksi vaihtoehdoksi (sopimuksen sisältö). Jos pelaaja halusi pitkän sopparin ja HIFK ei ollut valmis sellaiseen, niin ei kai se silloin pelaajan vika ole? Hankala sitä sopparia on alkaa tehdä, jos osapuolet haluavat eri asioita. Nyt kävi näin ja torstaina nähdään, mitä se Jarkko saa aikaiseksi Jokerit-paidassa?

Harmittaa, mutta luotan siihen, että Nybondaksella ja Petulla on selkeä plääni, kuinka tämän kauden joukkue rakentuu ja mitä palasia/laatikoita sieltä vielä uupuu?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en oikein ymmärrä tätä vouhotusta koko asiasta. Ukkoja tulee ja menee. Tää on bisnestä.

Ja enemmän tässä vouhottaa Hesarit sun muut. Veikkaan enemmistön molemmista fanijoukouista (siis niistäkin, jotka eivät kirjoittele keskustelupalstalle) hyväksyvän siirron. Tietysti tällainen nostaa tunnekuohuja hiukkasen, mutta enemmän tässä on Seppäset ja hesarit suurennelleet ilmiötä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös