Harmi että meillä ei osata ainakaan vielä kehittää pelaajia pitkäjänteisesti, vaan tuntuu että jos pelaaja ei heti breikkaa, hän joko siityy muualle tai jää Joni Haveriseksi.
En ihan ymmärrä väitettä. Kuka sellainen pelaaja on siirtynyt muualle, jota olisi pitänyt pitkäjänteisesti kehittää, mutta HIFK ei ole osannut? MPS? Saarelainen sai kyllä näyttöpaikkoja, mutta ikävä kyllä häneltä itseltään jäi viimeinen steppi ottamatta. Olisihan hänelle toki voinut vielä vuoden-kaksi antaa lisää aikaa kehittyä, mutta mitäpä luulet, että se olisi tehnyt esim. hänen itsetunnolleen, jos kehitystä ei olisi tullut? Tuskin kovin hyvää, kun tiedetään, miten empaattisesti meillä fanit suhtautuvat omiin poikiin, jotka eivät tee tulosta. Siis näihin ”suojatyöpaikkalaisiin”, ”turhakkeisiin”, jne. Saarelainen siirtyi mielestäni molempien osalta hyvään aikaan muualle, mutta sekään ei auttanut häntä breikkaamaan. Mitä HIFK:n olisi pitänyt tehdä? Nyt, jos breikkaaminen vihdoin Liigassa ensi kaudella tapahtuu, sekin tapahtuu heti, kohta, välittömästi tässä ja nyt, eli n. kolme vuotta sen jälkeen, kun lähti HIFK:sta. Ja minä sentään tykkäsin MPS:stä ja kuvittelin, että siinäpä hyvä oma junnu. Mutta muutamia välähdyksiä lukuunottamatta ihan hirveästi lisäarvoa hän ei joukkueeseen tuonut. Ei, vaikka miten toivoin.
Mä sanoisin, että Nikke Nordgren on seuraava haaste HIFK:lle, miten paljon aikaa annetaan. Toki tässä taustalla on myös taloudellinen lehmä ojassa, mutta muuten tilanne on mielenkiintoinen. Taitoa on, mutta paria välähdystä lukuunottamatta Nordgren on ollut aivan väärässä sarjassa. Liigassa ei pärjää sillä, että osaa tehdä maaleja junnuissa. Mä toivon, että Nordgrenin heikot otteet Liigassa ovat johtuneet loukkaantumisen/vammojen tuomasta epävarmuudesta ja se on ollut vain tilapäistä. Taitopelaajia tarvitaan ja tässä meillä olisi omasta takaa yksi, jonka onnistumisia olisi siistiä seurata aitiopaikalta.