Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 398 762
  • 8 329

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kyllä noiden 13/14 jäbien muistelu naurattaa jälkeenpäin edelleen. Olisi mahtavaa kun tuon kauden pelaajahankinnasta olisi tehty dokumentti.

On vaikea ymmärtää millaisen prosessin läpi nuo Fatat tänne tupsahtivat.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Rem Murray oli kanssa kova, ehdottomasti nelos-kategoriaa. Tuli Hifk:n suoraan stanley cup finaalista...
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista tummennetut ovat merkittävästi vahvistaneet joukkuetta ja olleet selviä johtajia. Alleviivatut huomattavia johtajia.
Arvosanan 3 saaneet ovat olleet hyivä vahvistuksia. Näillä on ollut merkitystä kauden lopputulokseen.
Noilla kriteereillä:
2003-2005 Brett Harkins ->Joukkueen johtavia pelaajia kausilla joilla IFK:ssa ei oikein toiminut kuin ykköskenttä ja sillä mentiin kuitenkin välieriin.
2005-2006 Jonathan Zion -> Jos välieriin pääsevässä joukkueessa pakki tekee 12 pudotuspeliotteluun 6 pistettä, niin ei kai se nyt ihan täysi hutihankinta ollut?
2006-2008 Steve Guolla 99 ottelua 25+70=95. Guolla oli kyllä johtava pelaaja ja löi pöytään aivan käsittämättömät tehot siinä ajassa jonka pelasi täällä. Guollan aikana ei todellakaan jäänyt Guollasta kiinni. Päävalmentajina pyöri nerokkaat Bob Francis ja Paul Baxter.
2006-2008 Rem Murray -> Hyvä läpi kausien ja pudotuspeleissä otti joukkueen reppuselkään. Johtava huippupelaaja.
2008-2009 Shawn Bates -> Jos ukko on tullessaan rikki ja lopulta bissen veto kiinnostaa kiekkoa enemmän, niin ei se nyt mikään hyvä hankinta ollut.
2014-2017 Matt Generous -> suoritti hyvin sen roolin mihin hankittiin. Hyvä vahvistus.
2015-2016 Keith Aulie -> sama homma kuin yllä.
Nämä nyt 2000- luvun ulkkareista kommentteina.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
2001-2003 Robert Kantor 110 16 18 34 2

Koska nimimerkki velvoittaa niin pidän puolustuspuheenvuoron. Mielestäni etenkin toisella kaudellaan (55 ottelua, 8+11=19, +16) Kantor oli kevyesti joukkueen ja jopa kyseisen kauden SM-liigan parhaita puolustajia. Pelasi kovaa pitäen hyvällä prosentilla maalinedustan puhtaana, omasi todella painavan lämärin ja oli huikea avojään taklaaja. Kaikenkaikkiaan virheetöntä puolustustyöskentelyä onnistuen keräämään siinä sivussa joukkueen parhaan tehotilaston (+16 vs Zidlickyn +13). Kyseisen kauden jälkeen ei kyllä enää onnistunut pääsemään tasolleen Tapparassa eikä varsinkaan Jokereissa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ansiokas listaus. Hyviä kommentteja edellä, nostaisin esiin myös Carey Wilsonin, joka on selvä 5. Ja Kadlecille kuuluisi 4. Joakim Erikssonin 4 lienee lyöntivirhe...
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Bafforosso hattu päästä miten jaksoita laittaa yhteen pakettiin kaikki ikimuistoiset. Siellä oli muutama supertähti, jonka olin kokonaan unohtanut. Tai siis aivoni olivat pakottaneet unohtamaan häpeän ja ahdistuksen takia.

Edellämainittujen korjausten lisäksi itse nostaisin kyllä Remmerin jopa 5 tähden hankinnaksi. Virheetöntä peliä ja taso ei laskenut pleijareihin. Valmentajina pyöri silloin ties mitä ukkoa, mutta Remmeri oli huippuhankinta vaikka ei näyttänyt aina sellaiselta. Olennaista oli, että omassa roolissaan sarjan parhaita ukkoja. Siitä ei kahta sanaa.

Ja eikö me oikeasti arvosteta Thorellia korkeammalle? Tulee kuulkaa ensi kaudella ikävä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Tosiaan mielenkiintoinen lista, josta pahiten silmään jo palstaveljien tekemien huomion lisäksi Marcus Högströmin arvosana 2. Oli kyllä muistini mukaan kullanarvoinen apu tuona aikana silloisessa pakistossa. Yhä hatarahkoon muistiini pohjautuen, muistelisin että aika moni olisi halunnut pitää hänet joukkueessa, mutta oli vain pätkäsopparilla matkalla kotimaahansa, valitettavasti.
 

Axo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin ansiokas lista täynnä asiaa


Hienoa työtä koko lista!

Meillä kaikilla on vähän eri muistikuvat ja ehkä eri pelitkin nähtyinä. Siihen nähden alla oleva pikainen ja henkilökohtainen säätölistani on huomattavan lyhyt. Suureksi osaksi samoja pelejä on katsottu.

Napsu ylos: Kadlec, Kuznetsov, Borsato, Kantor, Harkins, Guolla, Murray, Högström
Napsu alas: Clarke, Eriksson

Ja olihan se tosiaankin hienoa nähdä nuo 2013-14 joukkueessa käyneet samassa listassa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä katsaus karmeisiin vuosiin, ja kuten edellä, samat pelit on katsottu. Omat viilaukset (+ selityksen yleisesti kyseenalaisimpiin korjauksiin)
1 ylös
Stepanek
Vopat (ei ikonisuuttaan, kun siitä ei kai ollut tässä kyse, vaan pelillisen antinsa mukaan)
Harkins (+ boldaus / jopa suoraa teholukemaansa suurempi vaikutus yleisesti nimenomaan ko. joukkueen pärjäämiseen)
Guolla
Schnabel
Murray
Brennan (näistä moukareista paras ja osasi ainakin mun muistin mukaan pelata mitä tukee kohtuullinen määrä pelejä ja tehoja)
Finley (ensimmäisen kauden pommit vaikutti konkreettisesti joukkueen suorittamiseen, ja nimenomaan positiivisesti Heiskasen kehitykseen)

1 alas
ciprus
bates
lupaschuk
eriksson
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Joo, tämä oli vain minun nopea näkemys, kun listaa tein. Se oli työläämpi kuin mitä odotin ja arviointivaiheessa iski väsymys. Teillä monella on hyvät kommentit ja ehkä itsekin sorruin vertailemaan eri vuosien välillä ja myös pitempiä kokonaisuuksia pelaajille, jotka viihtyivät kauemmin. Esim. Murray ainakin olisi tänään saanut enemmän. Mutta sitten nämä ovat myös osittain makuasioita.
Tuosta voisi nyt jatkaa, avaamalla uuden ketjun, jossa olisi ulkkareiden ja kotimaisten pelaajien HIFK:n dream teamit kautta aikain. Siis täydet jengit. Jos joku jaksaa aloittaa, osallistun kyllä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Oliwer Kaskella näköjään peli kulkee. Harmi, ettei saatu pidettyä meillä.
Joo,loppukaudesta viime vuonna alkoi näkyä, että breikki huipulle tapahtuu, ja hienoa, että on jatkanut samalla uralla. Loppukaudesta tais vaan Pelsudiili olla jo selvä. Monihan tuonkin lähtöä ihan toivoi, kuvaa hyvin meidän kärsivällisyyttä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliwer Kaskella näköjään peli kulkee. Harmi, ettei saatu pidettyä meillä.

Onneksi edes yritettiin, sillä potentiaali oli kyllä tiedossa. Harmi meille, että Pelsu-diili tehtiin todella varhaisessa vaiheessa. Toki itse olisin kiinnittänyt Oden jo edellisellä kaudella pitkällä sopparilla. Mutta aina ei voi voittaa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Onneksi edes yritettiin, sillä potentiaali oli kyllä tiedossa. Harmi meille, että Pelsu-diili tehtiin todella varhaisessa vaiheessa. Toki itse olisin kiinnittänyt Oden jo edellisellä kaudella pitkällä sopparilla. Mutta aina ei voi voittaa.
Jumppaaja ei nähnyt Kaskessa mitään ihmeellistä. Sen sijaan Q ja Laakso olivatkin helvetin kovia hankintoja. Loisto juttu silti Kaskelle!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumppaaja ei nähnyt Kaskessa mitään ihmeellistä. Sen sijaan Q ja Laakso olivatkin helvetin kovia hankintoja. Loisto juttu silti Kaskelle!

Jaa, itse olen kuullut ihan päinvastaista. Voi toki olla, että minulla on väärää tietoa. Valmennus olisi ainakin nähnyt käyttöä ja huomasivat kyllä Kasken erityisyyden. Mutta hienoa, että Kaski on liekeissä. En ole yhtään yllättynyt.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jaa, itse olen kuullut ihan päinvastaista. Voi toki olla, että minulla on väärää tietoa. Valmennus olisi ainakin nähnyt käyttöä ja huomasivat kyllä Kasken erityisyyden. Mutta hienoa, että Kaski on liekeissä. En ole yhtään yllättynyt.
Jep, kyllähän se oli nähtävissä vaikkei aivan jään tasolla pelejä seuraakkaan! IFK ilmeisesti ei "luvannut" suoraa paikkaa kahteen ekaan pariin. Jossittelua mutta kannattajana täysin oikeutettua sellaista!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, kyllähän se oli nähtävissä vaikkei aivan jään tasolla pelejä seuraakkaan! IFK ilmeisesti ei "luvannut" suoraa paikkaa kahteen ekaan pariin. Jossittelua mutta kannattajana täysin oikeutettua sellaista!

Toki. Ja jälkikäteen olisi tietysti kannattanut luvata se paikka kahteen ekaan pariin. Itse olen kuitenkin vähän sitä vastaan, että pitäisi luvata jotain paikkoja, mutta toki seurajohtokin saa taktikoida tarpeen niin vaatiessa. Ymmärtääkseni näitä lupauksia ei kuitenkaan mihinkään sopimuksiin kirjata.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki. Ja jälkikäteen olisi tietysti kannattanut luvata se paikka kahteen ekaan pariin. Itse olen kuitenkin vähän sitä vastaan, että pitäisi luvata jotain paikkoja, mutta toki seurajohtokin saa taktikoida tarpeen niin vaatiessa. Ymmärtääkseni näitä lupauksia ei kuitenkaan mihinkään sopimuksiin kirjata.

Ei kai tällaista voi luvata kenenkään kohdalla ellei joku ihan poikkusyksilö olisi tulossa?

Se mitä Kasken kanssa olis voinut ja pitänyt "luvata", niin reilu näyttöpaikka isolla vastuulla. Jos se ei olisi Kaskelle riittänyt, niin sitten ei. Mutta jos seuran viesti on se että olet lähtökohtaisesti nokkimisjärjetyksessä O'Connoreiden ja kumppaneiden takana ja annat niitä näyttöjä sieltä, niin ei ihme jos ruvetaaan vilkuilemaan muualle.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kyllä IFK halusi pitää Kasken, mutta lähti ison roolin perässä Lahteen. Ja teki oikein.

Kaski mainitsi tuosta Jatkoajan tuoreessa haastattelussakin:

Kasken uralle merkittiin uusi virstanpylväs, kun hän solmi täksi kaudeksi sopimuksen Pelicansin kanssa. Siirtoon vaikutti merkittävästi lupaus peliajasta ja keskustelut päävalmentaja Ville Niemisen kanssa.

− Siinä käytiin keskusteluita jatkosta, mutta täällä tarjottiin paljon vastuuta ja oltiin tosi innokkaita alusta asti ja tykkäsin siitä. Nemo (Ville Nieminen, toim. huom.) otti myös yhteyttä ja näki pelin samalla lailla kuin minä ja halusi, että minä pelaan niillä omilla vahvuuksillani. Se kuulosti omaan korvaan tosi hyvältä. Täällä on hyvä kokonaisuus pakettina, valmennus ja puitteet.
 
Viimeksi muokattu:

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Käski mainitsi tuosta Jatkoajan tuoreessa haastattelussakin:

Kasken uralle merkittiin uusi virstanpylväs, kun hän solmi täksi kaudeksi sopimuksen Pelicansin kanssa. Siirtoon vaikutti merkittävästi lupaus peliajasta ja keskustelut päävalmentaja Ville Niemisen kanssa.

− Siinä käytiin keskusteluita jatkosta, mutta täällä tarjottiin paljon vastuuta ja oltiin tosi innokkaita alusta asti ja tykkäsin siitä. Nemo (Ville Nieminen, toim. huom.) otti myös yhteyttä ja näki pelin samalla lailla kuin minä ja halusi, että minä pelaan niillä omilla vahvuuksillani. Se kuulosti omaan korvaan tosi hyvältä. Täällä on hyvä kokonaisuus pakettina, valmennus ja puitteet.
Kuulostaa aika selkeältä tapaukselta ja varmasti pelaajan kannalta paras ratkaisu. En oikein ymmärrä, että miten tämä(kin) on urheilujohdon vika? Salmelainen on itsellekin ollut lievä pettymys, mutta en mä nyt ihan kaikkea hänen niskaansa kaataisi. Toki voisihan tässä nyt raivota siitä, ettei Jokinen valinnut meitä Kärppien sijaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös