Haluaisin nähdä sen paskamyrskyn, mikä täällä olisi valloillaan, mikäli IFK olisi lähtenyt kauteen Mieho 2-sentterinä. En lähde spekuloimaan sillä, menisikö tällä kaudella lähtökohtaisesti Nykoppin edelle vai ei, mutta sikäli kun se maaginen 1-sena löytyy, niin Miehon rooli IFK:ssa olisi jäänyt parhaimmillaankin 4-ketjuun. Huonommassa tapauksessa rotaatioon. Eikä mulla ole mitään sitä vastaan, että tuollaisia pelureita löytyisi rotaatiosta, mutta se ei ole myöskään mun tahdosta tai mielipiteistä kiinni. Voin hyvin kuvitella, että kun IFK on hankkinut Suomelan ja Santalan, niin Miehon ja Nykoppin kanssa on käyty keskusteluja tulevasta roolista. On sanottu suoraan, että todennäköisesti nelosta ylempää ei tule löytymään tilaa, paitsi ehkä satunnaisten loukkaantumisten / pelikieltojen / tms myötä. On peräti mahdollista, että Mieho on tässä kohtaa pyytänyt saada purkaa sopimuksensa (ehkä agentillekin tullut muualta uteluita), koska haluaa kehittyä nimenomaan tuloksentekopuolella. Ehkä, tai sitten ei.
Pointti nyt vaan on, että asioiden värittäminen mustavalkoiseksi on helvetin tyhmää. Ei meistä kellään ole sitä faktaa, että seura olisi ollut aloitteellinen ja purkanut sopimuksen, koska ei nähnyt pelaajalle käyttöä. Ei Miehon eikä Malisen osalta. Itse olen jopa taipuvainen uskomaan, että aloite on tullut pelaajalta, kun huomaa peliajan olevan kortilla tai roolin pienenevän.