Mulla ei ole suoraa yhteyttä pelaajaan, joten mikään ei ole 100% varmaa, koska tiedot perustuu luettuihin. Mutta jossain pre-season Ilves-haastiksessa sanottiin Miehon purkaneen sopimuksensa IFKn kanssa hakeakseen peliaikaa ja se tehtiin yhteisymmärryksessä. Olisko ollut Aamulehden juttu yms.?
Enkä ihmettele. Siinähän ei ole mitään järkeä, että IFK olisi purkanut Miehon sopimuksen. Mies oli jollain verkkaripalkalla ja juuri pelannut hyvät kevään pelit. Ajatellaan toiste päin: Keksitkö yhdenkään syyn miksi aloite olisi tullut IFKlta maailmassa, jossa senttereistä on aina pulaa ja Nykopp oli sopimuksen purun aikaan pitkällä saikulla?
Edit: Yhteisymmärryksessä purku ei ollut samassa haastiksessa. Se oli Tobben suusta tullut.
Ok, minulta on mennyt tuollainen haastattelu ohitse. Pitääpä kaivella, jos vaikka löytyisi, mikäli kyse oli jostakin preseason-jutusta Aamulehdessä.
Minä en keksi yhtäkään syytä, miksi aloite sopimuksen purkuun olisi tullut HIFK:lta. Lähinnä minä ihmettelen, miksi Miehon annettiin siirtyä pois HIFK:sta. Samalla kuitenkin totean, että eräs toinen nimimerkki kirjoitti tässä ketjussa siitä, että Mieho ei olisi soveltunut Selinin pelisysteemiin vaikka saikin näyttöpaikkoja. Ainakin minua itseäni tämä väite ihmetyttää kovasti, sillä ihan mukavasti Mieho tuntuu pärjäävän Karri Kiven pelisysteemissä.
Ja riippumatta siitä, kumman aloitteesta sopimus lopulta purettiin, niin eipä HIFK ole Miehoa kovin korkealle arvostanut, mikäli antaa
sopimuksenalaisen pelaajan siirtyä kesken sopimuskauden kilpailijan joukkueeseen eli toiseen liigaseuraan. Mieholla oli ymmärtääkseni sopimus vielä tästä vuodesta HIFK:n kanssa, joten kaiketi mahdollisiin sopimuksenpurkua koskeviin tiedusteluihin (jos niitä on pelaajan puolelta tullut ensiksi) olisi voitu vastata myös niin, että "sulla on voimassaoleva sopimus, me tarvitaan sua ensi kaudella eikä me päästetä sua mihinkään". En usko, että Mieho olisi tässä kohtaa ryhtynyt hankalaksi ja italialaiseen lakkoon, sillä siihen hänen näytöillään tuskin olisi vielä ollut varaa. Ja olisihan sen sopimuksen Ilvekseen voinut tehdä sitten tämän kauden aikana ja siirtyä Tampereelle vasta ensi kaudeksi.