Entinen Blues-fani, aiotko siirtyä Unitedin kannattajaksi?

  • 90 321
  • 508

Oletko United-fani?


  • Äänestäjiä
    157

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Hämmentävää tekstiä, nyt olemme "faneja" jotka maksimoivat tuhoja. Moneen kertaan täälläkin on kirjoitettu mitä Blues merkitsee ja miten on hyvin vaikea siirtää samaa tunnetta johonkin uuteen. Mitä oikein vaadit kulman kannattajilta, vaikka et ole asemassa että voisit vaatia ylipäätään yhtään mitään.
Kannattakaa tai ainakin häipykää valittamasta. Kyllä mulla olisi ammuksia tulittaa vaikkapa Ilvestä, mutta kun ei ole mun jengi, niin antaa olla. Jos kerran EU ei ole teidän jengi, niin mitä vittua? Oikeesti?
 

French Films

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Miksiköhän mulla on tullut sellainen käsitys, että kaikki muut katsoo eteenpäin pl. "fanit", jotka haluaa maksimoida konkurssin aiheuttamat tuhot.
Sama kaupunki, sama halli, samat katsojat. Junnupolku edustukseen jatkuu. Mutta kulma on tyhjä. Jos EU on teille "ihan sama" niin selvä. Heippa. Ensin oli teitä ikävä, enää ei ole.

Lisätietoja halusta maksimoida tuhot? Eikai kukaan ole velvollinen käymään missään peleissä pelkästään sen takia, että joku jengi on espoolainen? Tai varsinkaan antamaan sille merkittävää panosta omasta ajasta ja lompakosta. En minä ole ainakaan käynyt muiden espoolaisten kiekkojengien peleissä tai futiksessa seuraa mitään FC Espoota tai EsPaa, ei ne ole mun seuroja.

Bluesin peleissä käyneet ulottuu varmasti vähän laajemmalle, kuin tähän palstaan. Varmasti on paljon enemmän ihmisiä, kuin osa Bluesin aktiivikannattajista, joita ei hallilla tule näkymään. En vaan voi käsittää tuollaista katkeroitumista EU:n tukijoilta meitä kohtaan. Suomessa intohimoinen kannattajakulttuuri on vielä osittain sen verran pientä ja nuorta, että ymmärrän sen ajatusmaailman olevan "peruskatsojalle" vähän outoa. Paljon saa vieläkin lukea kuinka apinoidaan jotain ulkomaan menoa ja leikitään ultria, mutta kyllä tässäkin maassa kasvaa ihmisiä, jotka ihan aidosti ovat läsnä siinä maailmassa. Toivottavasti Suomessa nämä ryhmät jatkaa kasvuaan kymmenistä ja sadoista sinne suuriin lukuihin, silloin seurojenkin tulevaisuus on vahvemmilla kantimilla.

Pelaajille tietysti kaikkea hyvää tulevaisuuteen. Sai tutustua niin hienoihin kundeihin tällä matkalla, josta saa olla aina kiitollinen. Toivottavasti jokainen löytää paikkansa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Kannattakaa tai ainakin häipykää valittamasta. Kyllä mulla olisi ammuksia tulittaa vaikkapa Ilvestä, mutta kun ei ole mun jengi, niin antaa olla. Jos kerran EU ei ole teidän jengi, niin mitä vittua? Oikeesti?

Tämä on juuri oikea ketju keskustella Blues-EU siirtymisestä ja siitä mitä EU merkitsee kullekin. Ja muissa ketjuissa kritisoin EU:ta ja vaadin asioita EU:lta koska olen oikeutettu siihen. Ja myös kehun kun on aihetta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mitä mä oikeasti yritän, on saada jengin tunnustamaan realiteetit. Blues on kuopattu, R.I.P. Toivon todella, että ne Bluesia urheasti (kanssani) kannattaneet ihmiset löytäisivät EU:n peleihin. Ja ehkä myös ne katsojat, jotka matkan varrella katosivat jonnekin.
Mutta jos ei pysty, niin sitten ei pysty. Kyllä mä senkin ymmärrän. Mun setä ei koskaan päässyt sen yli, että Playboys muuttui Playhongaksi. Ja ymmärtäähän sen. Vaikka olikin sama kaupunki, halli, junnut, kannattajat jne, niin ei se vaan enää ollut sama jengi.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
On. Toisessa ketjussa (tai twitterissä) kehuin kannattajille myytäviä kausikortteja ja kannattajakatsomoiden pitämistä samoina kuin mitä Blegillä oli.
Hyvä näin, eikä tuo mitenkään vittuiluna ollutkaan tarkoitettu. Lisäksi joukkueen suuri espoolaisprosentti miellyttää.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lisätietoja halusta maksimoida tuhot? Eikai kukaan ole velvollinen käymään missään peleissä pelkästään sen takia, että joku jengi on espoolainen?
Kolleegani varmaan viittaa siihen, että tietyt Blues-fanit, jotka eivät tule siirtymään EU:n faneiksi hengailevat kuitenkin täällä EU:n palstoilla pyrkien negatiivisilla puheillaan "maksimoimaan tuhoja" sen sijaan, että antaisivat EU:n taakse siirtyville faneille mahdollisuuden jättää menneisyys taakse ja keskittyä tulevaan. Suurinta osaa EU:lle mahdollisuuden antavista faneista (mukaan lukien itseäni) viime kausi ja Bluesin kuolema kirpaisee vielä aika pahasti, ja halu olisi jättää se taakse ja keskittyä tähän UUTEEN seuraan puhtaalta pöydältä, siksi käyrä saattaa olla vähän herkässä tiettyjä nimimerkkejä kohtaan. Tämä ketju on kuitenkin täysin oikea ketju kyseisille Blues-faneille oksentaa negatiivisiä fiiliksiään ulos. Mutta kyse laajemmassa mittakaavassa lieneekin siitä, että se vanhan perään kaihoilu ulottuu parhaillaan myös muihin EU:n ketjuihin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Lystikäs Aivan, veit jalat suustani! On eri asia kritisoida kannattamaansa seuraa kuin jotain muuta. Kysykää vaikka Jokerit- IFK akselilta, miten tervetullutta kritiikki oli aidan toiselta puolelta muutama vuosi sitten. Ei nyt tietenkään sama tilanne ole, mutta kannattajat kritisoi ja vihaajat vihaa. Ja tuota jälkimmäistä ei jaksaisi kovin pitkään kaikissa Unitedia käsittelevissä ketjuissa.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tämä ketju on kuitenkin täysin oikea ketju kyseisille Blues-faneille oksentaa negatiivisiä fiiliksiään ulos. Mutta kyse laajemmassa mittakaavassa lieneekin siitä, että se vanhan perään kaihoilu ulottuu parhaillaan myös muihin EU:n ketjuihin.
Tämä ja negatiivisuus tms. ketju. Mutta niin kauan, kun Bluesin vanhat topicit ovat täällä EU:n alla, kyllä täällä tulee edelleen pyörittyä "maksimoimassa tuhoja" tai miten sen nyt kukin haluaa ilmaista.. Jos EU:lla olisi täysin puhdas palsta (kuten mielestäni olisi pitänyt olla), missä olisi topicit koskien vain EU:n ensi kautta, ei täällä tulisi pyörittyä läheskään näin paljoa. Minusta on jotenkin erikoista, että keskustelupalstalla ei sallita keskustelua. Jos jonkun tietyn nimimerkin sanomiset eivät kiinnosta tai ne tuottavat tuskaa, nimimerkin voi blokata pois, jolloin hänen tekstejä ei enää näe ja haavat eivät aukea. En siltikään koe, että mikään mitä itse kirjoitan, tai kukaan muu tänne tekstiä tuottava kirjoittaa, pystyy vahingoittamaan EU:ta, Bluesia, Mestistä, Suomea tai yhtään mitään. Luulisi kaikkien ymmärtävän, että EU herättää voimakkaita tunteita puolesta tai vastaan Bluesia kannattaneiden keskuudessa. Välillä läikkyy yli, mutta tuskin täällä ketään pystytään oikeasti vahingoittamaan, kun ei mennä mihinkään henkilökohtaisuuksiin.

Itse olin hetken aikaa jopa ihan innostunut Mestiksessä pelaamisesta. Facebookissa oli nimiäänestys ja tuli olo, että asioihin pystyy vaikuttamaan. Jos tulos olisi ollut selkeä ja enemmistö olisi halunnut nimeksi EU, ei siinä olisi ollut mitään paikkaa inistä vastaan. Nyt kuitenkin kävi, kuten kävi ja mitä pidemmälle syksy on edennyt, sitä selvemmäksi on käynyt se, että avoimuus ja yhteisöllisyys eivät ole EU:n sanavarastossa. Kyllä se raastaa ja vituttaa minua, että oma rakas seura ensin kyntää taloudellisesti hyvin syvällä, taustayhtiö menee konkurssiin ja sitten kun heitetään pelastusrengas uuden seuran muodossa, se onkin vuorattu paskalla. (HUOM! Oma mielipide!) Ei tuosta pääse ihan hetkessä yli. Kyllä minä haluaisin omaan kaupungiin seuran, mitä voisin kannattaa koko sydämelläni! Vaikka EU piirtelee suuria suunnitelmia ja vaikuttaa juuri nyt ainoalta vaihtoehdolta espoolaisessa jääkiekossa, kyllä itse elättelen edelleen toivetta siitä, että Espooseen saadaan vielä uusi Blues tai Kiekko-Espoo, jota voin kannattaa. Niin kauan, kun joku muu jakaa toiveeni, tämä on täysin mahdollista. Jos jonain päivänä huomaan olevani yksin tämän toiveen kanssa, on ehkä aika haudata viimeinenkin haave.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Minun on vaikea käsittää, miksi ihmiset käyttävät elämästään aikaa valittaakseen ja haukkuakseen netissä sellaisen seuran toiminnasta, jota eivät kannata ja - ainakin joidenkin osalta - tule ilmeisesti kannattamaankaan, vaikka mitä tapahtuisi tulevaisuudessa. Kauankohan se pahan mielen purkautuminen vielä kestää? Kuukauden? Vuoden? Kymmenen?

Mutta toisaalta, eipä niitä juttuja ole tosiaan mikään pakko myöskään lukea.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kauankohan se pahan mielen purkautuminen vielä kestää? Kuukauden? Vuoden? Kymmenen?

Mutta toisaalta, eipä niitä juttuja ole tosiaan mikään pakko myöskään lukea.
Omalta kohdaltani voisin arvioida, että vähintään vuoden, ellei sitten löydy joku seura/taho/aktiviteetti, mikä tulee vuodesta -96 alkaneen elämäntavan tilalle ja pyyhkäisee pahan mielen pois nopeammin.

Se on juuri näin. Jokainen pystyy valitsemaan, mitä ketjuja, ja mitä nimimerkkejä seuraa tai on seuraamatta. Minä voin ihan yhtä hyvin kirjoitella myös muualla olevaan vastaavaan ketjuun, mutta juuri nyt tämä on EU:n alla ja samalla tulee luettua muutkin tämän osion ketjut läpi. Joskus löytyy kommentoitavaa, joskus ei.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Minun on vaikea käsittää, miksi ihmiset käyttävät elämästään aikaa valittaakseen ja haukkuakseen netissä sellaisen seuran toiminnasta, jota eivät kannata ja - ainakin joidenkin osalta - tule ilmeisesti kannattamaankaan, vaikka mitä tapahtuisi tulevaisuudessa. Kauankohan se pahan mielen purkautuminen vielä kestää? Kuukauden? Vuoden? Kymmenen?

Koska jokainen Espoo Unitedia tukeva henkilö ja kommentti halventaa espoolaista urheilukulttuuria yli lajirajojen.

Espoo United ei ole mitään muuta kuin keinotekoinen viritelmä, joka pyrkii ison rahakasan avulla hyödyntämään sitä tuhansien ihmisten aiemmin pyytettömästi ja vapaaehtoisesti nollasta alkaen rakentamaa peruskiveä. Tällä hetkellä Espoo United repii espoolaisessa urheiluyhteisössä enemmän kuin ehtii monessa vuodessa rakentaa.

Ymmärrän, että jotkut ovat eri mieltä. Olkaa vain, se on teidän valintanne.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Itse olin hetken aikaa jopa ihan innostunut Mestiksessä pelaamisesta. Facebookissa oli nimiäänestys ja tuli olo, että asioihin pystyy vaikuttamaan. Jos tulos olisi ollut selkeä ja enemmistö olisi halunnut nimeksi EU, ei siinä olisi ollut mitään paikkaa inistä vastaan. Nyt kuitenkin kävi, kuten kävi ja mitä pidemmälle syksy on edennyt, sitä selvemmäksi on käynyt se, että avoimuus ja yhteisöllisyys eivät ole EU:n sanavarastossa. Kyllä se raastaa ja vituttaa minua, että oma rakas seura ensin kyntää taloudellisesti hyvin syvällä, taustayhtiö menee konkurssiin ja sitten kun heitetään pelastusrengas uuden seuran muodossa, se onkin vuorattu paskalla. (HUOM! Oma mielipide!) Ei tuosta pääse ihan hetkessä yli. Kyllä minä haluaisin omaan kaupungiin seuran, mitä voisin kannattaa koko sydämelläni! Vaikka EU piirtelee suuria suunnitelmia ja vaikuttaa juuri nyt ainoalta vaihtoehdolta espoolaisessa jääkiekossa, kyllä itse elättelen edelleen toivetta siitä, että Espooseen saadaan vielä uusi Blues tai Kiekko-Espoo, jota voin kannattaa. Niin kauan, kun joku muu jakaa toiveeni, tämä on täysin mahdollista. Jos jonain päivänä huomaan olevani yksin tämän toiveen kanssa, on ehkä aika haudata viimeinenkin haave.

Kuin suoraan omalta näppäimistöltä. Lisänä vielä se, että vuosia K-Espoota ja Blegiä seuranneena ja aina syksystä kevääseen matseissa käyneenä on karmea kutina ja himo päästä hallille. Siksi on hommattu kausikortti seisomaan kannattajakatsomoon tutulle paikalle ja käyty parissa harkkamatsissa hetkeksi vilkaisemassa mitä siellä on. Kovaa repivää kamppailua tunteista ei helpota se, että mitä todennäköisimmin tulisin seisomaan lähes yksin tyhjässä ja hiljaisessa seisomakatsomossa. Samoin kuin kannustustamisen ja tunteiden taipuminen joukkueeseen jota ei tunnista omaksi. Surullista, nyt iskee todella se ettei Bluesia enää ole edustustasolla. Pahemmin kuin keväällä. A-junnuissa voi käydä katsomassa Blegin matseja mutta ei se vastaa samaa. Joillekin nämä pohdinnat voivat vaikuttaa yhdentekeviltä ja kenties jopa typeriltä, mutta itselleni ei. United ei todennäköisesti tule koskaan pääsemään samalle tasolle tunteen kanssa mikä iski K-Espoon muodossa keväällä 1992 ja mikä huipentui Bluesin kanssa viime kevään viimeisissä peleissä. Olisin omilla mittareillani vain asiakas Unitedin matseissa. Tällaisilla fiiliksillä nyt mennään.

Siihen loppui avautumiseni.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Joillekin nämä pohdinnat voivat vaikuttaa yhdentekeviltä ja kenties jopa typeriltä, mutta itselleni ei. United ei todennäköisesti tule koskaan pääsemään samalle tasolle tunteen kanssa mikä iski K-Espoon muodossa keväällä 1992 ja mikä huipentui Bluesin kanssa viime kevään viimeisissä peleissä. Olisin omilla mittareillani vain asiakas Unitedin matseissa. Tällaisilla fiiliksillä nyt mennään.

Nuo fiilikset ainakin minä ymmärrän hyvin ja pitkälti jaankin.
 

Enslaved

Jäsen
Ajattelin keväällä, että tässä vaiheessa jo alkaisi olla jo paremmat fiilikset ja uudet systeemit kiinnostaisi jo vähän. Mutta tuo uusi nimi on vaan niin kamala, että ei tällä hetkellä ole vielä kiinnostusta lähteä katsomaan edes ilmaisia harkkapelejä. Ei pääse siitä yli nyt millään. Talven mittaan sitä käy varmasti katsomassa pelin jos toisenkin ja ehkä sitä kiinnostuu taas ainakin vähän. Annan itselleni mahdollisuuden ennen lopullista ei sanaa. Muutenkin lätkäinnostus alamaissa, kun ei voi jatkaa omaa lätkänpellailua, kiitokset siitä työnantajalle. Ehkä sitä alkaa käydä enemmän taas junnujen peleissä ja paluuta vanhaan sitä kautta vaikka ladossa ei enää pelatakaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ajattelin keväällä, että tässä vaiheessa jo alkaisi olla jo paremmat fiilikset ja uudet systeemit kiinnostaisi jo vähän. Mutta tuo uusi nimi on vaan niin kamala, että ei tällä hetkellä ole vielä kiinnostusta lähteä katsomaan edes ilmaisia harkkapelejä. Ei pääse siitä yli nyt millään. Talven mittaan sitä käy varmasti katsomassa pelin jos toisenkin ja ehkä sitä kiinnostuu taas ainakin vähän. Annan itselleni mahdollisuuden ennen lopullista ei sanaa. Muutenkin lätkäinnostus alamaissa, kun ei voi jatkaa omaa lätkänpellailua, kiitokset siitä työnantajalle. Ehkä sitä alkaa käydä enemmän taas junnujen peleissä ja paluuta vanhaan sitä kautta vaikka ladossa ei enää pelatakaan.
Itselleni ei vain mene jakeluun tuo nimi asia. Joukkueella on fyrkkaa takanaan, kiinnostusta joukkueen pitkäjänteiseen duuniin ja todella espoolainen joukkue. Vähän sama, kuin että serkkusi kävisi kasvoleikkauksessa ja vaihtaisi nimeään etkä enää suostuisi tapaamaan häntä, koska nimi ja naama on erilaisia. No itse tykkään Espoon meiningistä ja siitä, että Espoo jatkaa hyvää työtä urheilun parissa sekä että juniori toiminta jatkuu, koska ilman edustusta jynioriputki tod. näk päättyisi.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Itselleni ei vain mene jakeluun tuo nimi asia. Joukkueella on fyrkkaa takanaan, kiinnostusta joukkueen pitkäjänteiseen duuniin ja todella espoolainen joukkue. Vähän sama, kuin että serkkusi kävisi kasvoleikkauksessa ja vaihtaisi nimeään etkä enää suostuisi tapaamaan häntä, koska nimi ja naama on erilaisia. No itse tykkään Espoon meiningistä ja siitä, että Espoo jatkaa hyvää työtä urheilun parissa sekä että juniori toiminta jatkuu, koska ilman edustusta jynioriputki tod. näk päättyisi.
Tai vähän sama että rikas naapurisi ajaisi hönössä koirasi päälle ja ostaisi uuden. Ei se ole sama asia. Seura on seura ja sitä, sen väriä ja logoa rakastetaan ja sen mukana kasvetaan.
En taastusti pysty ymmärtämään miltä Blueskannattajista tuntuu mutta tiedän mitä on intohimo ja rakkaus omaa seuraa kohtaan. Voisi olla mielenterveys koetuksella vastaavassa tilanteessa.
Ei muuta kun jaxut vaan espooseen. Toivottavasti EU vai mikä se ny oli menestyy ja Espoosta tulee vielä jatkossa hyviä junnuja. Yksi hieno pala suomalaisessa urheilukulttuurissa tuhottiin hetkessä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Loppujen lopuksi nimiasia ei ole itselleni mitenkään niin iso ongelma kuin joillekin muille.

Enemmän on se tapa, jolla tätäkin projektia on tehty. Tällä projektilla ei ole mitään muuta kuin rahaa. Ei sydäntä, Ei mitään. Joku on jossain norsunluutornissa - tekee mitä lystää ja olettaa yhteisön ostavan kaiken iloisena hymyillen ja hurraten. Ja huutelee yhteisöllisyyden perään mediassa.
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hei sulle ja muutamalle muulle!... United pärjää äärimmäisen hyvin ilman teitäkin! Elämä jatkuu... jääkiekko jatkuu Espoossa ilman teitä narisioita.... Keksikää jotain tekemistä itsellenne!... oikeesti
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Hei sulle ja muutamalle muulle!... United pärjää äärimmäisen hyvin ilman teitäkin! Elämä jatkuu... jääkiekko jatkuu Espoossa ilman teitä narisioita.... Keksikää jotain tekemistä itsellenne!... oikeesti
Mukava että United pärjää ja voi hyvin. Elämä tosiaan jatkuu ja nyt kun ei tarvitse viettää aikaa hallilla niin voi tosiaan keksiä jotain muutakin. Rakentakaa nyt sitten siitä Unitedista suuri ja mahtava jotta tuo muovisuus seuran päältä häviää, toteuttakaa sitä diktaattorin mainostamaa yhteisöllisyyttä jotta seura pärjäisi ilman hänen rahojaan joskus tulevaisuudessa ja koettakaa päästä Blueskannattajien tasolle katsomossa jotta seura otetaan tosissaan myös sillä rintamalla.
 
Suosikkijoukkue
KK
Mukava että United pärjää ja voi hyvin. Elämä tosiaan jatkuu ja nyt kun ei tarvitse viettää aikaa hallilla niin voi tosiaan keksiä jotain muutakin. Rakentakaa nyt sitten siitä Unitedista suuri ja mahtava jotta tuo muovisuus seuran päältä häviää, toteuttakaa sitä diktaattorin mainostamaa yhteisöllisyyttä jotta seura pärjäisi ilman hänen rahojaan joskus tulevaisuudessa ja koettakaa päästä Blueskannattajien tasolle katsomossa jotta seura otetaan tosissaan myös sillä rintamalla.
On se vaan jännä juttu että silti pitää täällä pyöriä vaikka koko touhu ei kiinnosta yhtään. Mielestäni se vain kertoo, että taitaa tämä juttu silti monia kiinnostaa, kun täällä koko ajan kirjoittelette.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuota @DanC aika pitkälti ymmärrän ja jaankin nuo ajatukset. Mutten ymmärrä miksi kuitenkin olet hankkinut sen seisomakausarin. Ei minusta ole missään vaiheessa näyttänyt siltä että homma "jatkuisi ennallaan".

Ite otan tämän mahdollisuutena löytää uutta mielekästä tekemistä vapaa-ajalle. Prosessia helpottaa että muutos alkoi jo viime kaudella kun tuli silloisen seuran farssin takia jätettyä väliin aika monta peliä
 
Viimeksi muokattu:

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Tuota @DanC aika pitkälti ymmärrän ja jaankin nuo ajatukset. Mutten ymmärrä miksi kuitenkin olet hankkinut sen seisomakausarin. Ei minusta ole missään vaiheessa näyttänyt siltä että homma "jatkuisi ennallaan".

Kai tässä vielä elättelin hyvin hataria toiveita Blegin suuntaan. Ja kuten sanoin, ei osaa olla matseista pois. Menen vaikka sitten yksin kulman keskelle seisomaan muistutukseksi siitä mitä oli ja näyttämään, että tämä katsomo on seisomakatsomo siinä mitä todennäköisimmin istuville. Tai ehkäpä vain mussutan hodaria tms. tuopin ääressä silloin kun satun innostumaan menemään hallille, josta oli tullut toinen koti. Nyt vaan pari perheenjäsentä on lähtenyt ja talossa asuu joitain tuntemattomia. Jos ei nappaa syksyn aikana homma, niin voinhan aina heittää kausarin jäälle, teipata sopivan lausunnon kanssa hallin uloskäynnillä tolppaan tai sitten antaa jollekin junnulle. Aika näyttää millaiseksi tämä muotoutuu.
 
Viimeksi muokattu:

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Loppujen lopuksi nimiasia ei ole itselleni mitenkään niin iso ongelma kuin joillekin muille.

Enemmän on se tapa, jolla tätäkin projektia on tehty. Tällä projektilla ei ole mitään muuta kuin rahaa. Ei sydäntä, Ei mitään. Joku on jossain norsunluutornissa - tekee mitä lystää ja olettaa yhteisön ostavan kaiken iloisena hymyillen ja hurraten. Ja huutelee yhteisöllisyyden perään mediassa.
Sanoisin, että tässä vaiheessa ei ole muuta tapaa tehdä tätä projektia rahalla, mikäli haluaa, että lähitulevaisuudessa espoossa pelataan liigakiekkoa. Viime kaudet on oiva todiste siitä, mitkä ovat ne nykypäivän synkät realiteetit sille, että rakennetaan projektia yhteisöllisyydellä ja hyvällä mielellä.

Mun on myös vaikea kuvitella, että mikäli Salonoja olisi ostanut Blues-nimen konkurssipesältä, homma olisi jatkunut yhteisöllisesti ja harmonisesti - ainakaan fanien puolelta. Osa olisi edelleen ollut vahvasti kiinni perinteissä, johon lukeutuu myös jonkinlainen Jussin vihaaminen, koska joidenkin mielestä ajat ennen Jussia oli kultaisia. Osa olisi kiukutellut sitä, ettei otettu Kiekko-Espoo nimeä Bluesin sijaan. "Se oli äänestyksissä johdossa, mutta Jussi tekee ilmeisesti taas mitä itse tahtoo yhteisöllisyydestä välittämättä." Sivullisen on vaikea tietää mitkä asiat vaikuttivat siihen, että Jussi päätti ottaa joukkueelle uuden nimen. Ehkä se sai paljon sellaista "Kiekko-Espoo tai ei mitään" ja "Blues Forever" meiliä, jonka takia päätyi siihen ratkaisuun kuin päätyi. Puhumattakaan siitä, että jos se olisi asettunut vanhan joukkueen kivijalalle, moni olisi velvoittanut sitä maksamaan vanhan joukkueen velkoja, ainakin moraalisella tasolla. Tuskin se kuitenkaan ihan jääräpäisyyttään tuota päätöstä teki, koska ei ollut vaikea nähdä ennakkoon, kuinka paljon se suututtaisi tietyn faniaineksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös