Tämä ketju on kuitenkin täysin oikea ketju kyseisille Blues-faneille oksentaa negatiivisiä fiiliksiään ulos. Mutta kyse laajemmassa mittakaavassa lieneekin siitä, että se vanhan perään kaihoilu ulottuu parhaillaan myös muihin EU:n ketjuihin.
Tämä ja negatiivisuus tms. ketju. Mutta niin kauan, kun Bluesin vanhat topicit ovat täällä EU:n alla, kyllä täällä tulee edelleen pyörittyä "maksimoimassa tuhoja" tai miten sen nyt kukin haluaa ilmaista.. Jos EU:lla olisi täysin puhdas palsta (kuten mielestäni olisi pitänyt olla), missä olisi topicit koskien vain EU:n ensi kautta, ei täällä tulisi pyörittyä läheskään näin paljoa. Minusta on jotenkin erikoista, että keskustelupalstalla ei sallita keskustelua. Jos jonkun tietyn nimimerkin sanomiset eivät kiinnosta tai ne tuottavat tuskaa, nimimerkin voi blokata pois, jolloin hänen tekstejä ei enää näe ja haavat eivät aukea. En siltikään koe, että mikään mitä itse kirjoitan, tai kukaan muu tänne tekstiä tuottava kirjoittaa, pystyy vahingoittamaan EU:ta, Bluesia, Mestistä, Suomea tai yhtään mitään. Luulisi kaikkien ymmärtävän, että EU herättää voimakkaita tunteita puolesta tai vastaan Bluesia kannattaneiden keskuudessa. Välillä läikkyy yli, mutta tuskin täällä ketään pystytään oikeasti vahingoittamaan, kun ei mennä mihinkään henkilökohtaisuuksiin.
Itse olin hetken aikaa jopa ihan innostunut Mestiksessä pelaamisesta. Facebookissa oli nimiäänestys ja tuli olo, että asioihin pystyy vaikuttamaan. Jos tulos olisi ollut selkeä ja enemmistö olisi halunnut nimeksi EU, ei siinä olisi ollut mitään paikkaa inistä vastaan. Nyt kuitenkin kävi, kuten kävi ja mitä pidemmälle syksy on edennyt, sitä selvemmäksi on käynyt se, että avoimuus ja yhteisöllisyys eivät ole EU:n sanavarastossa. Kyllä se raastaa ja vituttaa minua, että oma rakas seura ensin kyntää taloudellisesti hyvin syvällä, taustayhtiö menee konkurssiin ja sitten kun heitetään pelastusrengas uuden seuran muodossa, se onkin vuorattu paskalla. (HUOM! Oma mielipide!) Ei tuosta pääse ihan hetkessä yli. Kyllä minä haluaisin omaan kaupungiin seuran, mitä voisin kannattaa koko sydämelläni! Vaikka EU piirtelee suuria suunnitelmia ja vaikuttaa juuri nyt ainoalta vaihtoehdolta espoolaisessa jääkiekossa, kyllä itse elättelen edelleen toivetta siitä, että Espooseen saadaan vielä uusi Blues tai Kiekko-Espoo, jota voin kannattaa. Niin kauan, kun joku muu jakaa toiveeni, tämä on täysin mahdollista. Jos jonain päivänä huomaan olevani yksin tämän toiveen kanssa, on ehkä aika haudata viimeinenkin haave.