Entinen Blues-fani, aiotko siirtyä Unitedin kannattajaksi?

  • 90 032
  • 508

Oletko United-fani?


  • Äänestäjiä
    157

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Olen tämän aikaisemminkin sanonut, mutta toistetaan: espoolaisen kiekkojengin perinne on typerä nimi, joka vaihdetaan 15 vuoden välein vieläkin typerämpään.

-Kiekko-Espoo: Rakas seura, mutta toivoin itse tuolloin Honkaa, Matinkylän Mahtia tjsp. Kiekko-Espoo on vähän niinku työkalu-hohtimet, märkä-vesi, pitkä-matka-kauas yms.

-Blues. OMG. Sonny Crockett, takatukka ja ameriikan meininki.

-Espoo United. Hybridi edellisistä. Ripaus jotain kökköä & ameriikan urpoutta. Sopii meille! Hieno jatkumo.

Kävin Amur-matsissa. Espoolaisia pelaajia kentällä, jäärät katsomossa ja hyvä meininki. Käykää hallilla, niin johan helpottaa. Oikeesti.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
En vieläkään tajua miten se Blues-nimioikeus olisi maksanut niin paljon konkurssipesästä ettei sitä voinut hankkia, olisi tuonut jatkuvuutta touhulle eikä vieroittanut vanhempaa sukupolvea. Väärässä paikassa säästettiin. Jäikö muuten Sakicin mailat konkurssipesälle?
Samoja ajatuksia. Itse uskon, että Blues-nimiasiaa ei edes oikeasti harkittu missään vaiheessa. Tarkoituksena oli alusta asti luoda tämä monilajiseura United-nimellä ja sen myötä nimetä kaikki sen alaisuudessa olevat seurat samalla tavalla. Olisiko ideana sitten ollut luoda joku HIFK-tyyppinen kuvio tyhjästä, vai mikä, mutta kyllä se meni pieleen jo heti tuossa United-nimessä, logosta puhumattakaan. Silti, tuon logon ja nimen voisi niellä, jos jokainen sen alla oleva seura saisi pitää oman identiteettinsä, eli koris olisi Honka, lätkä olisi Blues, säbä olisi Oilers jne. Unitedin ei tarvitsisi olla olemassa kuin jokaisen joukkueen paidan olkapäässä muistuttamassa yhteydestä muihin kattojärjestön seuroihin... Tällaiseen kompromissiin oltaisiin ehkä päädytty, jos Salonoja olisi lähtenyt vetämään projektia oikeasti yhteisöllisesti ja silloin kaikki kannattajat olisivat edelleen yhtä suurta perhettä (ainakin teoriassa :P )

Sakicin maila taidettiin myydä konkurssihuutokaupassa, ostajasta ei tietoa.

Kävin Amur-matsissa. Espoolaisia pelaajia kentällä, jäärät katsomossa ja hyvä meininki. Käykää hallilla, niin johan helpottaa. Oikeesti.
Hyvä meininki? No se ei kyllä ainakaan Amurin livestreamin kautta välittynyt. Eipä sinänsä, että Bluesin harkkamatseissakaan olisi kovin usein ollut "hyvä meininki". Jääriä oli varmasti katsomossa, mutta vähemmän kuin aiemmin ja mikä pahinta, äänekkäimmät ja värikkäimmät kannattajat puuttuivat kokonaan, korjaa toki jos olen väärässä. Kentällä oli tosiaan espoolaisia, mutta täysin vieraassa pelipaidassa, pelaamassa täysin vieraan joukkueen puolesta. Minun näkövinkkelistä he olivat yhtä mielenkiintoisia kuin Teemu Ramstedt ja Kristian Kuusela vastustajan puolella. Hekin pelasivat vieraassa pelipaidassa ja vieraan joukkueen puolesta. Okei, kumpikaan ei ole espoolainen, mutta ovat pelanneet Bluesin puolesta.

Se on jännä juttu, että jos tätä projektia yritetään oikeasti saada juntattua läpi espoolaisuudella. Pelastetaan espoolainen urheilu, espoolaiset pelaajat pääsevät enemmän esiin ja suureen rooliin. Ihan kuin ainakin Blues olisi tätä kokeillut joskus aiemminkin, suhteellisen vaisulla menestyksellä. Olen itse vahvasti sitä mieltä, että Espoosta ei löydy niin paljon kotiseuturakkaita ihmisiä, että pelkällä velvollisuudentunteella kannustaa kaikkia Espoon nimissä pelaavia jengejä pärjää kovin pitkälle. Mitä muuta Unitedilla on tarjolla? Miksi minun pitäisi tulla katsomaan juuri Unitedin matsia? Paskat ja kalliit ruuat, rapistuva halli, Mestis-tason kiekkoa ja olematon tunnelma hallissa (tämä toki voi korjaantua vielä, mutta hiukan epäilen)...
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Ei kai kukaan voi ylipäätään sanoa muille että heidän pitäisi tulla katsomaan pelejä. Vähän kummeksuttaa sekin miten suurta numeroa ihmiset tekevät siitä aikovatko käydä Unitedin peleissä tai kannattaa kyseistä joukkuetta. Jos ei nappaa niin sitten ei. En ymmärrä draamailua asian tiimoilta. Ei muakaan moni asia maailmassa nappaa.

Kauden eka himapeli 16.9 merkitty kalenteriin. Kausaria en ole ostanut enkä näillä näkymin ostakaan. Jos homma vaikuttaa kiinnostavalta ja vaikka joku kiva tarjous syksyn aikana tehdään niin olen avoimena. Juuri nyt urheilun suhteen mielenkiinto 95 prosenttisesti jalkapallossa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Toisaalta United veti mainostamattomaan harkkapeliin 1906 katsojaa, mihin Blues ei olisi varmastikaan pystynyt. Espoossa on selkeästi enemmän United- ja IFK_faneja kuin Blues-faneja.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@DanC Joo, rupesin pelaamaan FAKTOILLA. Mitäs siihen sanot, hä-hää!
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
@DanC Joo, rupesin pelaamaan FAKTOILLA. Mitäs siihen sanot, hä-hää!

Tiivolalla nämä faktat. Ja mitäpä tuohon sanoisi, surullinen olen tästä Blegin katoamisesta edustustasolta ja siitä miten United luotiin. Mestis-kiima ja uuden kauden odotus ammuttiin tylysti alas. Itselleni tärkeältä tunnepohjalta näin. Jään seuraamaan mihin homma kehittyy eri osa-alueilla (erityisesti katsomossa).
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen tämän aikaisemminkin sanonut, mutta toistetaan: espoolaisen kiekkojengin perinne on typerä nimi, joka vaihdetaan 15 vuoden välein vieläkin typerämpään.
.
Olen eri mieltä. Kiekko-Espoo oli helvetin hieno nimi ja logokin oli hieno. Siitä toki olen samaa mieltä että Blues ja erityisesti United ovat paskoja nimiä.

BTW Vaikee kyl uskoa et kukaan muuten pystyis keksimään enään Unitediä tyhmempää nimeä ja logoakaan on enää tuosta hankala huonommaks pistää.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Haikea mieli itselläkin Bluesin kohtalosta vaikka viime kaudesta ei paljon positiivistä sanottavaa olekkaan. Blues kuoli ja täytyy olla tyytyväinen että on edes kotikaupungin edari seurattavana.
Oli Bluesin aikana paljon sellaisia kausia jossa ei paljon espoolaisuutta joukkueessa näkyny ja tämä vaikutti ainakin mun mielenkiintoon isosti. Nyky-jengissä on suurin mielenkiinto just tässä espoolaisuudessa ja mahdollisessa liiga-nousussa.

En mä nyt lähde suolaamaan tätä uutta toimintaa vaikka en kaikista asioista olekkaan samaa mieltä ja asiat olis voitu tehdä toisin. "Kannata paikallista joukkuetta" on mulle tärkein arvo, omistajat ja logot vaihtuu kuten kävi Bluesissakin.
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mukaan ilman muuta. Nyt vaan kaikki kitinät ja itkut pois ja nokat kohti uutta tulevaisuutta!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei kai kukaan voi ylipäätään sanoa muille että heidän pitäisi tulla katsomaan pelejä. Vähän kummeksuttaa sekin miten suurta numeroa ihmiset tekevät siitä aikovatko käydä Unitedin peleissä tai kannattaa kyseistä joukkuetta. Jos ei nappaa niin sitten ei. En ymmärrä draamailua asian tiimoilta. Ei muakaan moni asia maailmassa nappaa.
Vaikka kirjoitin minä-muodossa, tarkoitin myös samalla yleisemmällä tasolla. MIksi kukaan pääkaupunkiseudulla tai edes Espoossa asuva valitsisi nimenomaan Unitedin ottelun, kun tarjolla on KHL-lätkää ja Liigaa nopeiden yhteyksien päässä? On toki muutamia, joille espoolaiset pelaajat ja espoolainen joukkue merkitsevät sen verran, että käyvät peleissä, mutta kuten sanoin, tätä yritettiin jo Bluesin aikana, ja tuolloin se ei lopulta johtanut kovin kummoisiin tuloksiin. Nyt joukkue on sarjaporrasta alempana, nimi on outo, logo on outo ja vastassa ihan outoja jengejä nimettömine pelaajineen. On erittäin mielenkiintoista nähdä, millä tavoin Valavuori ja Salonoja yrittävät saada katsojat kiinnostumaan tästä tuotteesta. Vaikka en itse aio peleissä käydä, enkä muutenkaan tukea tätä toimintaa, kyllä siihen liittyvät asiat silti kiinnostavat. Eikä vähiten sen takia, että jos United floppaa, on todella suuri mahdollisuus saada Blues takaisin.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Odotellaan rauhassa niitä marraskuun pelejä ja katsotaan sitten kun alkuinnostus joukkueen ympäriltä on haihtunut, että kuinka paljon tämä United kiinnostaa.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
No miksi kukaan on Turussa valinnut TuTon pelin kun tarjolla on liigakiekkoakin? Kyllä Espoossakin varmasti omat katsojansa Mestispeleille löytyy mutta ei tietenkään voi odottaakaan että kävijämäärä olisi liigapelien luokkaa. Joku 2000 on varmaan jo kova katsojamäärä, Lekin ja Jypakkojen käydessä saa olla tyytyväinen jos tonni menee rikki.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Eikä vähiten sen takia, että jos United floppaa, on todella suuri mahdollisuus saada Blues takaisin.
no tulihan se motiivi tälle vastarintaliikkeelle.
Kuvottavaa toimintaa. Taitaa kumminkin olla niin ettei Espoossa ole realistisia vaihtoehtoja Jussin lisäksi pyörittää Liiiga/Mestis kiekkoa. Ihan kuin nykyinen toiminta olisi jotenkin pahempi kuin ei-mitään-toimintaa.

Eipä ne Loka-Marraskuun Blues-pelit ole viimekausina olleet mitään yleisöjuhlaa, ennemminkin Iltapäivälehdet on juhlinu Bluesin yleisökadolla.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minä en ole siirtynyt taikka siirtymässä mihinkään. Olen ollut Bluesin kannattaja divariajoista lähtien ja tulen aina olemaan. Ainakin niin kauan kun seura on olemassa. Bluesin rinalle on nyt vain tulossa uusi seura, joka on Bluesin pelaajille mahdollisuus pelata aikuisten edustustasolla. Tällä hetkellä Mestiksessä, jatkossa toivottavasti liigassa. Tiedän toki, että myös junnupuolella on erilaisia näkemyksi Unitedista, mutta yhteistyösopimus siellä on koska United sai Mestispaikan (jonka se tavallaan peri Bluesilta). Nimestä ja logosta voidaan olla montaa mieltä. Omasta mielestäni molemmat on aika perseestä ;-). Olen kuullut, että jotain ajatuksia Kiekko-Espoon herättämisestä uudelleen henkiin on olemassa, mutta niiden konkretisoitumiseen on pitkä matka. Itse en oikein usko, että Unitedin floppaaminen edesauttaisi Bluesin paluuta enkä toivo floppia. Pelkään sitä kyllä sitäkin enemmän, sillä tällä hetkellä oma usko Jussin kykyihin ja pitkäjänteisyyteen on aika heikolla pohjalla. Eikä asiaa auta se, että periespoolaiseen tapaan kenttä lajin sisällä on nyt pahasti kahtiajakautunut ja vielä päälle riitaantunut. Mielenkiinnolla kuitenkin seuraan miten asiat kehittyvät.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
no tulihan se motiivi tälle vastarintaliikkeelle.
Kuvottavaa toimintaa.
Mikä tekee ajatuksien kirjoittamisesta kuvottavaa toimintaa? Vai olenko näillä sanoilla taas tuhonnut koko espoolaisen jääkiekon tulevaisuuden?

En minä kiellä ollenkaan, että mieluummin näkisin Bluesin vetämässä treenipelejä Amuria vastaan ja todennäköisintä se olisi, jos United ei olisi olemassa. Mikä siinä on niin kuvottavaa? Lähtisin mieluusti tukemaan seuraa, joka toimisi aluksi vaikka Suomi-sarjassa, jos sen taustat ja aatteet olisivat kunnossa. Tuon tason toiminnan rahoitus onnistuisi taatusti ilman Jussia, miksei jopa Mestis-tason. Silloin jäisi Hirsot palkkaamatta, mutta olisi ainakin talous kunnossa ja tavoitteet sen mukaiset. Maltilla ylöspäin, rakkaudesta seuraan ja lajiin. Yhteistyöllä eteenpäin, ei muovilla ja tuputtamalla.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
no tulihan se motiivi tälle vastarintaliikkeelle.
Kuvottavaa toimintaa.

United valintana monella vain koska muuta ei ole. Sinä päivänä jos alasarjaan tulisi K-Espoo tai Blues junnupohjalta, olisi valintani välittömästi selvä. Nyt vain seurailen mitä tästä Unitedista tulee ilman sen kummempaa intohimoa.

Ajatusleikkinä mielenkiintoinen, kumpi olisi valintasi kannatettavaksi seuraksesi: United mestiksessä vai K-Espoo/Blegi alemmassa sarjassa?
 
Viimeksi muokattu:

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt on kyllä menetetty satoja ellei tuhansia potentiaalisia faneja jo pelkästään koululaisissa jotka kävi viime 10-20 vuoden aikana BLUES matseissa. Heillä roikkuu fanipaita ja kaulaliina kaapissa, mahtaako olla käyttöä jatkossa? Yhtä suuri menetys on tää fanikulman hajoaminen. Vaikka Amur pelissä oli 1900 katsojaa (iso peukku) niin miksi näin paljon? 1.- ilmainen 2.-KHL joukkue kiinnostaa vaihteeksi katsoa. Ei vielä kerro yhtään mitään todellisesta kannatuksesta. Ehdottomasti minäkin sitä mieltä että EU katto-organisaationa ja edarit omalla nimellään. Blues nimi ei ole niin loassa etteikö sillä voisi mennä. Kaikki junnut ei edes tiedä mitä on tapahtunut ja ehkä ei kiinnostakaan. Ja vanhemmat osaa mennä asioiden yli ja jatkaa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mitens tää espoolainen kiekkojoukkue:
-Onko nimi vaitunut aikaisemmin? Joo, pari kertaa. Tää on kolmas kerta.
-Onko omistus vaihtunut aiemmin? Joo, pari kertaa. Tää on kolmas kerta.

Mä olisi halunnut juhlia jo monta kertaa Hongan kultajuhlia Matinkylän uudessa hallissa. Mut aina ei saa haluamaansa. Elämä on. Onneksi on Espoo United!
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Kyllä se kuitenkin on nyt niin, että ilman Jussia ja Unitedia ei alkavalla kaudella pelattaisi Espoossa "edustuskiekkoa" ollenkaan.
Blues ei kuitenkaan mennyt konkurssiin vaan se taustayhtiö.
Mä en kyllä tästä yhtälöstä saa Jussia mitenkään roistoksi, vaan kyllä ne rosvosektorin herrat ovat ne, jotka tekivät sen konkurssin.
Kyllä minäkin olen pettynyt, että kiekkoa pelataan nimellä Espoo United, eikä nimellä Blues. Sou vat?
Tähän on tultu ja tästä pitää vaan jatkaa eteenpäin.
Tuskin tuo EU on jääkiekkojoukkueen "viimeinen" nimi.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Ajatusleikkinä mielenkiintoinen, kumpi olisi valintasi kannatettavaksi seuraksesi: United mestiksessä vai K-Espoo/Blegi alemmassa sarjassa?
Ihan hyvä skenaario. K-Espoo pelaa 2-divaria Lau iltana 21:00 Mkylän harkkahallissa jossa pakkasta tai United Mestistä Metrolla.
Menen Metrolle. Parhaat omat junnut menee Mestikseen ja jämät ja jyrät 2-divariin.
Aikoinaan kävin katsomassa EPS-edarin Suomi-sarjan pelejä Esp.lahdessa. Yleisöä oli n 300 ja peli oli luokatonta. Ei sitä kauaa jaksanu.

Ei se logo ihan kaikkea korvaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikkei mulla mitään eU:ta vastaan olekaan, vähän kummaksuttaa joidenkin asenne: "nyt on ainakin joku joukkue pelaamassa". Mikäs itseisarvo se on? Ihan samalla tavalla siellä on HIFK pelaamassa SM-liigaa ja Jokerit Venäjän liigaa parinkymmenen minuutin matkan päässä ja lätkää näkee netistä enemmän kuin kukaan voi haluta. Miksi siis sellaisen seuran olemassaolosta, joka ei herätä mitään tunteita, pitäisi olla iloinen?
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Ihan hyvä skenaario. K-Espoo pelaa 2-divaria Lau iltana 21:00 Mkylän harkkahallissa jossa pakkasta tai United Mestistä Metrolla.
Menen Metrolle. Parhaat omat junnut menee Mestikseen ja jämät ja jyrät 2-divariin.
Aikoinaan kävin katsomassa EPS-edarin Suomi-sarjan pelejä Esp.lahdessa. Yleisöä oli n 300 ja peli oli luokatonta. Ei sitä kauaa jaksanu.

Ei se logo ihan kaikkea korvaa.

Hyvä kommentti. Tuosta United - Metro paketista vaan puuttuu itselleni olennaisia asioita. Ja epäilen, että mitään K-Espoo/Blues joukkuetta tulee esim. Suomi-Sarjan tasolle tms. niin kauan kuin EU on olemassa. Omalta osaltani tässä vieläkin on kyse Blegistä ja kannattajista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös