En vieläkään tajua miten se Blues-nimioikeus olisi maksanut niin paljon konkurssipesästä ettei sitä voinut hankkia, olisi tuonut jatkuvuutta touhulle eikä vieroittanut vanhempaa sukupolvea. Väärässä paikassa säästettiin. Jäikö muuten Sakicin mailat konkurssipesälle?
Samoja ajatuksia. Itse uskon, että Blues-nimiasiaa ei edes oikeasti harkittu missään vaiheessa. Tarkoituksena oli alusta asti luoda tämä monilajiseura United-nimellä ja sen myötä nimetä kaikki sen alaisuudessa olevat seurat samalla tavalla. Olisiko ideana sitten ollut luoda joku HIFK-tyyppinen kuvio tyhjästä, vai mikä, mutta kyllä se meni pieleen jo heti tuossa United-nimessä, logosta puhumattakaan. Silti, tuon logon ja nimen voisi niellä, jos jokainen sen alla oleva seura saisi pitää oman identiteettinsä, eli koris olisi Honka, lätkä olisi Blues, säbä olisi Oilers jne. Unitedin ei tarvitsisi olla olemassa kuin jokaisen joukkueen paidan olkapäässä muistuttamassa yhteydestä muihin kattojärjestön seuroihin... Tällaiseen kompromissiin oltaisiin ehkä päädytty, jos Salonoja olisi lähtenyt vetämään projektia oikeasti yhteisöllisesti ja silloin kaikki kannattajat olisivat edelleen yhtä suurta perhettä (ainakin teoriassa :P )
Sakicin maila taidettiin myydä konkurssihuutokaupassa, ostajasta ei tietoa.
Kävin Amur-matsissa. Espoolaisia pelaajia kentällä, jäärät katsomossa ja hyvä meininki. Käykää hallilla, niin johan helpottaa. Oikeesti.
Hyvä meininki? No se ei kyllä ainakaan Amurin livestreamin kautta välittynyt. Eipä sinänsä, että Bluesin harkkamatseissakaan olisi kovin usein ollut "hyvä meininki". Jääriä oli varmasti katsomossa, mutta vähemmän kuin aiemmin ja mikä pahinta, äänekkäimmät ja värikkäimmät kannattajat puuttuivat kokonaan, korjaa toki jos olen väärässä. Kentällä oli tosiaan espoolaisia, mutta täysin vieraassa pelipaidassa, pelaamassa täysin vieraan joukkueen puolesta. Minun näkövinkkelistä he olivat yhtä mielenkiintoisia kuin Teemu Ramstedt ja Kristian Kuusela vastustajan puolella. Hekin pelasivat vieraassa pelipaidassa ja vieraan joukkueen puolesta. Okei, kumpikaan ei ole espoolainen, mutta ovat pelanneet Bluesin puolesta.
Se on jännä juttu, että jos tätä projektia yritetään oikeasti saada juntattua läpi espoolaisuudella. Pelastetaan espoolainen urheilu, espoolaiset pelaajat pääsevät enemmän esiin ja suureen rooliin. Ihan kuin ainakin Blues olisi tätä kokeillut joskus aiemminkin, suhteellisen vaisulla menestyksellä. Olen itse vahvasti sitä mieltä, että Espoosta ei löydy niin paljon kotiseuturakkaita ihmisiä, että pelkällä velvollisuudentunteella kannustaa kaikkia Espoon nimissä pelaavia jengejä pärjää kovin pitkälle. Mitä muuta Unitedilla on tarjolla? Miksi minun pitäisi tulla katsomaan juuri Unitedin matsia? Paskat ja kalliit ruuat, rapistuva halli, Mestis-tason kiekkoa ja olematon tunnelma hallissa (tämä toki voi korjaantua vielä, mutta hiukan epäilen)...