Hassu kysymys muuten, United-fani en ole, mutta ketjun nimeen vastaus on ehkä.
Katselin samalla Englanti - Islanti fudismatsin ennakkostudiota kun kirjoitten kysmyksiä. Ei pitäisi tehdä kahta asiaa samaan aikaan kun näköjään jonkin sortin ajatuskatkos on tullut. Joten pahoittelen että ketjun otsikko ja itse kysmys nyt pikkasen poikkeeaa toisestaan. Mutta olen varma että jokainen hiffaa mistä tässä ketjussa on ns. kysymys.
Itsellä toi vastaus on ei. Ensimmäinen Kiekko-Espoo matsi oli vuonna 1992 Jokipoikia vastaan ja vikaksi Blues matsiksi jäi 2016 peli Tapparaa vastaan. Tossa välissä ehti syntymään sellainen tunneside Bluesiin jota ei nyt viime kuussa persutettu United pysty millään paikkamaan. Italialasilla on sanonta "
Voit rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä joukkuetta" ja se kuvaa mun fiilareita aika hyvin.
"
Kannata paikallista seuraasi" on ollut sellainen argumentti mikä nyt on heitetty syyksi miksi pitäisi Unitedin faniksi siirtyä. Noh, olen jo asunut yli 50 % elämästäni Helsingissä ja vaikka suomifudiksessa HJK on suosikkijoukkue niin olen ollut vain kerran niiden matsia katsomasaa. Siellä huomasin ihan saman asian kuin virailessani Hifkin, Jokereien ja Tepsin kotimatseissa (jossa Blues ei pelannut) että ilman sitä sydämmestä tulevaa fanitustunetta lätkää ei vaan ole niin kiva seurata että siitä olisi valmis itse maksamaan. EU ei vaan herätä mitään fiilareita, joten tässä nyt on näillä näkymin sitten loppumassa tämä lätkämatsien livenä katsomisharrastus. Eikä siinä mitään monesti on miettinyt että kanattaako tähän touhuun pistää niin paljon rahaa ja aikaa.
Nyt on aikaa muille harrastuksille ja olen huomannut että on tavallaan ollut vapauttavaa kun ei enää tarvitse fanina stressata siitä miten oman suosikkiseuran asioita hoidetaan. Eli kuten
Jarmo V. tuolla toisessa ketjussa kirjoitti: "
Seuran nimi on nyt Espoo United eli nurinat pois. Nimelle herkkähipiäiset voivat vapaasti siirtyä kannattamaan muita seuroja." Näin ois tarkoitus tehdä ja keskittyä NHL:län seuraamiseen. Tarkoitus ois myös lopettaa tää vieraisiin pöytiin huutelu Unitedin puolella, joten toivotan vilpittömästi nyt sitten tsempit jokaiselle Blues-fanille valitsemallaan tiellä. Oli kiva jutskaa teidän kanssa.