Entinen Blues-fani, aiotko siirtyä Unitedin kannattajaksi?

  • 90 137
  • 508

Oletko United-fani?


  • Äänestäjiä
    157

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Noissa muissa ketjuissa nyt on väännetty tästä aiheesta, joten tehdäänpä nyt tänne United osioon asiasta kysely. Äänet on sitten julkisia jotta jokainen voi sitten katsella mitä ne tutut Blues-fanit on äänestänyt ja mitä ne ns. vieraisiin pöytiin huutelijat taikka viime viikolla jatkiseen liittyneet nimerkit äänestävät.

Luonnolisesti kommentiosioon voi sitten kertoa omista fiilareistaan ja perustella ratkaisuaan. Ja jos äänesti ei, niin sitten vaikka kertoa miten aikoo hallilla vietetyn ajan korvata.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En voi sanoa ei, mutta tällä hetkellä seura ei kiinnosta tippaakaan. Katsellaan kun syksyllä tulee parissa pelissä käytyä, että miltä tuntuu.

Hassu kysymys muuten, United-fani en ole, mutta ketjun nimeen vastaus on ehkä.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Mistä sen sitten tässä vaiheessa tietää?
Ainakin avoimin mielin annan Unitedille mahdollisuuden.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hire, Hirso, Puhakka, Oksanen, Westermarck, Rasilainen...

No totta Hemmetissä. Jätkät ovat laittaneet itsensä likoon ja ansainneet täyden kannatuksen.
 

Heads77

Jäsen
Suosikkijoukkue
zen
Jos irtolippujen hinnat eivät hivo pilviä, saatan jonkun pelin käydä kattomassa, eritoten Kiekko-Vantaan pelejä. Huhuu sitä pk-seudun kliimaksia, ihan selkäpiitä hivelee. Faniksi en ala, seuraajaksi ehkä.
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
Voiko joku luoda noin tyhmän kysymyksen? Seura mikä on perustettu juuri. Pitkän linjan fanina vastaus on luonnollisesti EHKÄ. Avoimin mielin seuraan ja hallille menen kuten aiemminkin.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
En ole ex vaan edelleen Blueskannattaja. Unitedin fani en ole. Kannattajaksi siirtyminen vaatisi todella paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En ole ex vaan edelleen Blueskannattaja. Unitedin fani en ole. Kannattajaksi siirtyminen vaatisi todella paljon, luulen ettei tule tapahtumaan koskaan.
Sinä et ole ex, mutta Blues on. Siis edaritasolla. A-nuoriin asti Blues on vielä voimissaan ainakin toistaiseksi. Tosin huhujen mukaan siitäkin neuvotellaan. Olisihan sekin aika kova signaali EU:n suuntaan jos A:n peleissä olisi parempi tunnelma kuin Mestispeleissä. Olisikohan sellainen mahdollista?
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sinä et ole ex, mutta Blues on. Siis edaritasolla. A-nuoriin asti Blues on vielä voimissaan ainakin toistaiseksi. Tosin huhujen mukaan siitäkin neuvotellaan. Olisihan sekin aika kova signaali EU:n suuntaan jos A:n peleissä olisi parempi tunnelma kuin Mestispeleissä. Olisikohan sellainen mahdollista?

Mahdollista tuo on. Tällä hetkellä lienee todennäköistä, että puheenhälinä on kovempaa mestis-peleissä. Huiput (esim. 5min keskiarvona) tullaan melko varmasti mittaamaan A-peleissä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hassu kysymys muuten, United-fani en ole, mutta ketjun nimeen vastaus on ehkä.
Katselin samalla Englanti - Islanti fudismatsin ennakkostudiota kun kirjoitten kysmyksiä. Ei pitäisi tehdä kahta asiaa samaan aikaan kun näköjään jonkin sortin ajatuskatkos on tullut. Joten pahoittelen että ketjun otsikko ja itse kysmys nyt pikkasen poikkeeaa toisestaan. Mutta olen varma että jokainen hiffaa mistä tässä ketjussa on ns. kysymys.

Itsellä toi vastaus on ei. Ensimmäinen Kiekko-Espoo matsi oli vuonna 1992 Jokipoikia vastaan ja vikaksi Blues matsiksi jäi 2016 peli Tapparaa vastaan. Tossa välissä ehti syntymään sellainen tunneside Bluesiin jota ei nyt viime kuussa persutettu United pysty millään paikkamaan. Italialasilla on sanonta "Voit rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä joukkuetta" ja se kuvaa mun fiilareita aika hyvin.

"Kannata paikallista seuraasi" on ollut sellainen argumentti mikä nyt on heitetty syyksi miksi pitäisi Unitedin faniksi siirtyä. Noh, olen jo asunut yli 50 % elämästäni Helsingissä ja vaikka suomifudiksessa HJK on suosikkijoukkue niin olen ollut vain kerran niiden matsia katsomasaa. Siellä huomasin ihan saman asian kuin virailessani Hifkin, Jokereien ja Tepsin kotimatseissa (jossa Blues ei pelannut) että ilman sitä sydämmestä tulevaa fanitustunetta lätkää ei vaan ole niin kiva seurata että siitä olisi valmis itse maksamaan. EU ei vaan herätä mitään fiilareita, joten tässä nyt on näillä näkymin sitten loppumassa tämä lätkämatsien livenä katsomisharrastus. Eikä siinä mitään monesti on miettinyt että kanattaako tähän touhuun pistää niin paljon rahaa ja aikaa.

Nyt on aikaa muille harrastuksille ja olen huomannut että on tavallaan ollut vapauttavaa kun ei enää tarvitse fanina stressata siitä miten oman suosikkiseuran asioita hoidetaan. Eli kuten Jarmo V. tuolla toisessa ketjussa kirjoitti: "Seuran nimi on nyt Espoo United eli nurinat pois. Nimelle herkkähipiäiset voivat vapaasti siirtyä kannattamaan muita seuroja." Näin ois tarkoitus tehdä ja keskittyä NHL:län seuraamiseen. Tarkoitus ois myös lopettaa tää vieraisiin pöytiin huutelu Unitedin puolella, joten toivotan vilpittömästi nyt sitten tsempit jokaiselle Blues-fanille valitsemallaan tiellä. Oli kiva jutskaa teidän kanssa.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Olen kannattanut K-Espoota/Bluesia lähes 30 vuotta. Jo sellaiset 20 vuotta sitten ymmärsin että urheilujoukkueen intohimoinen fanittaminen on varsin typerää puuhaa, ja että kaiken sen ajan ja energian voisi käyttää fiksumminkin. Mutta tuota omaa ylevää periaatetta en ole juuri käytännössä pystynyt toteuttamaan.

Nyt olisi varmaankin kaikkien aikojen sauma irtaantua tästä kaikesta. Jussi Salonoja ei ole ainoastaan antanut meille elinkautisille avaimia käteen, vaan tuntuu melkeinpä työntävän meitä ulos.

Suhtaudun tällä hetkellä, ensimmäistä kertaa, todella negatiivisesti espoolaisen edustuskiekon näkymiin. Jussista ei pääse yli eikä ympäri niin kauan kuin hän omistaa hallin jossa pelataan. Vaihtoehdot ovat siis konkurssi tai Salonoja.

Vaihtoehto kaksi taas tuntuu tarkoittavan sitä että espoolainen edustuskiekko saa toimia koekaniina kun Jussi leikkii urheiluvisionääriä, rooli johon hänen kykynsä selvästikään eivät riitä. Jussi on vuosien varrella saanut paljon ansaitsematonta kritiikkä ja puukkoa on tullut selkään jokaisen vastoinkäymisen kohdalla. Näin ollen ymmärrän tietyn minä vs muut-asenteen ja sen että kaveri tekee oman päänsä mukaan. Se on tiettyyn pisteeseen asti oikein. Mutta espoolainen lätkäyhteisö ei ole vihollinen.


Eli oma kanta juuri nyt on ei, en aio siirtyä EU:n kannattajaksi.
Mutta: on niin helppoa uhota ja antaa lupauksia nyt, keskellä kesää. Jo parin kuukauden kuluttua houkutus kasvaa kun kausi lähenee ja vanhasta tottumuksesta veri alkaa vetämään kohti hallia. Ja mikäpä siinä, joukkue jossa pelaavat Hirso ja Westermarck on kyllä katsomisen ja symppaamisen arvoinen. Jätän siis oven raolleen.


Joka tapauksessa aion pitää silmät ja korvat auki sen suhteen mitä BJR, BFC ja Blueskannattajat ajattelevat ja tekevät tässä uudessa tilanteessa. Nuo tahot ovat mielestäni espoolaisen kiekon oikeat edustajat ja sieltä löytyy kyllä kokemusta ja näkemystä.

Tietysti seuraan myös tämän hiekkalaatikon kirjoituksia. Olen ollut jäsenenä sellaiset 15 vuotta enkä ajatellut lopettaa seinään vain sen takia että seura meni konkkaan. Täällä on monia kirjoittajia jotka ovat olleet kauan mukana ja joilla on hyvinkin paljon järkevää sanottavaa. Eli ainakin oman kannan muodostamisen kannalta tällä palstalla on väliä. Ja kait tämä on edelleenkin se oma hiekkalaatikkko, kunnes minulle osoitetaan joku uusi.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Väliheittona sanottakoon, että on ihan ymmärrettävää että "United ei herätä fiilareita" koska seura on perustettu ihan pari viikkoa takaperin. Ihan uusi asia siis ja tunneside vaatii aikaa muodostuakseen ja siksi siis tähänkin keskusteluun saa paremmat vastaukset varmaan 6-24 kk jälkeen tästä päivästä. Kuitenkaan mikäli seuraa ei noteeraa eikä siitä innostu, faniuskaan ei pääse syntymään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Aika paljon samoilla linjoilla kuin @Blågula . Toki onhan tässä se 2½ kuukautta kauden alkuun ja tietysti kiinnostaa myös se mitä tästä EU:sta nyt sitten viestitään. On tässä tiettyjä hyviäkin asioita mutta ainakin tällä hetkellä vaaka painaa aika voimakkaasti tuonne negatiivisen puolelle.

Mutta eiköhän periaatepäätös ole se etten kausaria osta. Sitten kauden alettua pitänee ainakin muutamaan otteluun ostaa irtolippu ja katsoa miltä tuntuu. Luulen että konkreettisimmin tämä näkyy siinä että nyt kun eteen tulee päällekkäiset menot jääkiekko on se mikä joustaa.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itselleni tilanne on aivan sama kuin aikoinaan nimi muuttui K-Espoosta Bluesiksi. Mieluusti nimi olisi saanut pysyä Bluesina tai paluu entiseen olisi ollut nostalgista, mutta nyt mennään EU:na eteenpäin. Joillekin seura on uusi, mutta itselleni jatkumoa entiselle. Valmentajana kaveri kenen paita on hallin katossa ja rosteri hyvinkin espoolainen, niin se riittää minulle. Monen mielestä seura ja joukkue on uusi ja täysin "vieras", kun nimi vaihtui vaikka pelaajarungossa on vain 4 ei Espoossa aiemmin pelannutta pelaajaa. Jos nimenä olisi säilynyt Blues ja pelaajarunko ollut täysin "ei espoolainen", niin olisiko tilanne ollut toinen? No, mielipideasioita eikä niistä voi kättä vääntää ja jokainen menee omien fiiliksien mukaan. Kaiken viime kauden paskan jälkeen odotan itse asiassa ensi kautta oikein innolla ja toivon jälleen pääseväni näkemään voittavaa espoolaista jääkiekkoa! Ja jos ei voittavaa, niin ainakin hyvää...
 
Bluesbrother on nimestään huolimatta nykyään Espoo Unitedin kannattaja. Kolmannen polven paljasjalkaisena Espoolaisena (ja lätkäfanina) ei ole niin väliä mikä sen kotikaupungin joukkueen nimi on. Tärkeintä on se että joukkue edustaa Espoota, pelaa Espoossa ja ammentaa Espoolaisista junioreista. Vielä kun myös joukkueen nimessä on mukana kaupungin nimi, niin ei voi valittaa.

Mestis on myös mielenkiintoinen vaihtelu. Viimeksi olen mestispelejä katsonut paikan päällä kaudella 91-92 ja se kausi päättyi huikeaan kliimaksiin. Toivotaan että EU pärjää Mestiksessä ja nousee joku päivä liigaan.

Toivotan myös Jussin lämpimästi tervetulleeksi Espoolaiseen kiekko/urheilubusinekseen. Syvät taskut omaavaa omistajaa onkin jo kaivattu. Ja paksun lompakon ohella Jussi on oikeasti kiinnostunut Espoolaisen kiekkoilun/urheilubusineksen edistämisestä. Edelliset omistajat tekivät niin paljon hallaa Espoolle että heidät sietäisi vetää kölin alta muutaman kerran.

Pari kausikorttia on tällä hetkellä harkinnassa. En pääse puoliinkaan otteluista mutta kausikortit voisin mahdollisesti ostaa vaikka kannatushengessä jos ei muuten.

Tervetuloa hallille myös kaikki muut Espoolaiset jääkiekkofanit. EU on nyt meidän jengi!
 
Suosikkijoukkue
KK
Tulipa hyvä mieli @Bluesbrother in viestistä. Jos BFC ei enää jatka Unitedin syntymisen myötä "Jussin joukkueen" tukena niin hienoa, että jo nyt on selvää, että Bluesbrothers sitä tekee. Mahtava uutinen espoolaiselle jääkiekolle. Tukea joukkue nimittäin tarvitsee.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tulipa hyvä mieli @Bluesbrother in viestistä. Jos BFC ei enää jatka Unitedin syntymisen myötä "Jussin joukkueen" tukena niin hienoa, että jo nyt on selvää, että Bluesbrothers sitä tekee. Mahtava uutinen espoolaiselle jääkiekolle. Tukea joukkue nimittäin tarvitsee.
Yksi veli ei vielä tee veljeskuntaa. Eli nyt on selvää, että Bluesbrother on Unitedin tukena. Ei Bluesbrothers, joka on nykyään nimeltään Blueskannattajat. Sen ryhmittymän en usko ainakaan joukkona lähtevän Unitedin taakse. Siksi katkeralla mielellä siellä ollaan.

Itse olen asiaa nyt muutaman viikon sulateltuani tullut siihen tulokseen, että en voi siirtyä Unitedin kannattajaksi. En pysty. Olen kyllä kovinkin kiinnostunut joukkueesta ja sen kohtalosta, mutta kannattajaksi ei siirrytä. Kannattajaksi tullaan. Peleihin tulen kyllä menemään ja siellä sitten selviää miten sydän ottaa joukkueen omakseen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika paljon samoilla linjoilla kuin @Blågula . Toki onhan tässä se 2½ kuukautta kauden alkuun ja tietysti kiinnostaa myös se mitä tästä EU:sta nyt sitten viestitään. On tässä tiettyjä hyviäkin asioita mutta ainakin tällä hetkellä vaaka painaa aika voimakkaasti tuonne negatiivisen puolelle.

Mutta eiköhän periaatepäätös ole se etten kausaria osta. Sitten kauden alettua pitänee ainakin muutamaan otteluun ostaa irtolippu ja katsoa miltä tuntuu. Luulen että konkreettisimmin tämä näkyy siinä että nyt kun eteen tulee päällekkäiset menot jääkiekko on se mikä joustaa.

Komppaan @Blågula @Nikke näkemyksiä. Vaikeata, todella vaikeata on vääntää itsensä "EU":n taakse. KEspoon matseissa Matinkylässä aloitettu, muodonmuutos Bluesiksi meni läpi itselle aika helposti, vuosien saatossa puolustettu Bluesia kaikkien kateellisten junantuomien "hesalaisten" savijalkojen ja maakuntien Rosso-baarin muodostaman "keskustan" omaavien maajussien hyökkäyksiä vastaan. Viime vuosina hallilla käynti on vähentynyt jatkuvasti koska koko peli on muuttunut niin steriiliksi neppailuksi mutta aina oltu hengessä mukana.

Mutta tämä Espoo United on ehkä sittenkin liikaa pyydetty. Jos Bluesia on haukuttu muoviseksi niin nykyfiiliksillä tämä "EU" saa 80-luvun muovimatonkin maistumaan mehukkaalle sisäfileelle.

En tiedä, ehkä aika on ajanut tunteen palosta ohi, ehkä jatkossa fokus on enemmän junioripuolessa jossa muutenkin on enemmän tunnetta kuin nyky SM-liigassa. Tai siis Liigassa (heh, vitun pässit).

En vieläkään tajua miten se Blues-nimioikeus olisi maksanut niin paljon konkurssipesästä ettei sitä voinut hankkia, olisi tuonut jatkuvuutta touhulle eikä vieroittanut vanhempaa sukupolvea. Väärässä paikassa säästettiin. Jäikö muuten Sakicin mailat konkurssipesälle?
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En vieläkään tajua miten se Blues-nimioikeus olisi maksanut niin paljon konkurssipesästä ettei sitä voinut hankkia, olisi tuonut jatkuvuutta touhulle eikä vieroittanut vanhempaa sukupolvea. Väärässä paikassa säästettiin. Jäikö muuten Sakicin mailat konkurssipesälle?

Jussin pointti kai oli, että ei lähde huonoksi koetulla konseptilla hommaa rahoittamaan. Luultavasti ilman ensimmäistä nimenmuutosta (K-Espoo -> Blues) homma olisi jo ollut kannattavaa, tarkoitan siis tappiotonta. No, tämä virhe tehtiin nyt uudestaan, koska ajatellaan että konsepti oli huono.

Toiminnan taloudellisen kannattavuuden näkökulmasta ei konsepti kuitenkaan liene tärkein tulosta selittävä tekijä. Nykyiset toimijat eivät taida millään tavalla ymmärtää kuluttajien dynamiikkaa, ts. ajan vaikutusta kulutukseen. Tämä edustaa tyypillistä teknokraattista ajatustapaa, jossa mitään mitä ei eksaktisti voida matemaattisella yhtälöillä kuvatra, ei oikeasti edes ole olemassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös