godian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Meikäläisen ensimmäinen kiesi oli -75 vuosimallin Ford Fiesta. Olikohan ykslitranen kolmipyttynen? Huippunopeus reilut 80km tunnissa. Tuosta en oo varma kun mittarin neula ei noussu yli kuudenkympin. Hintaa tällä myrkynvihreällä pillumagneetilla oli muistaakseni 1500mk vuoden 1995 keväällä.
 
Ensimmäinen omistamani oli Ford Consul Cóupe vuosimallia -74, parin tonnin siirtämiseen oli varattu 2,3 litrainen V6-moottori. Mukava auto oli, ja vituttaa vieläkin kun sen menin rahapulassa myymään. Nyt se ruostuu tuolla eräällä savolaisella pellolla, eikä nykyinen omistaja suostu sitä enää kauppaamaan takaisin. Saatanan savolaiset.
 
"Välillä kyllä mietin, että Kouvolassa on pakko asua Suomen tyhmimmät ihmiset" - KKtig mietiskeli 7.12.12 Juujärvelle kenkää(?) ketjussa.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Leijonamiehistö
Toyota Avensis vm 1998. Mitään erityisiä hienouksia tuossa ei ole, mutta taattuun nuorisotyyliin laadukkaat musavehkeet (korostettakoon ettei ole kovin olennainen asia minulle) siinä on. Ajettavana ihan kelpo peli, mukavampi kuin monta vuotta uudempi CR-V joka löytyy myös pihasta.

Toyotallahan minä opettelin autokoulussa ajamaan, tosin silloin alla oli Yaris, joka oli "hieman" eri luokkaa kuin Ave...
 
Löikö Mörkö sisään?

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Isoveljeltä ostettu Audi 100 vm. -89, eli ajokortin saadessani auto oli 11-vuotias. Kaupat tehtiin hyvissä ajoin, varmaan vuosi ennen kuin täytin 18, ja tämän ajan sitä säilytettiin veljen appiukon navetassa.

Ja kaksi ostosta oli pakko tehdä saman tien kun auton käyttööni sain, CD-soitin vanhan kasettipesän tilalle ja Tappara-tarra takalasiin.
 
Aika multaa puistot.
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Uskon että harvalla on pistää kovempaa peliä ekaksi autoksi kuin itsellä. Nimittäin Lada Samara 1300 vm.87. Oli se elämys kun juuri kortin upouusilla virheettömillä kieseillä ajanut teiden kuningas istutetaan em. futuristisen siperian sukkulan valtaistuimelle. Siinä oli ratti vinossa, ja tuntui että kun sitä oli kääntänyt n. 1/4 kierrosta niin alkoi vaikutus renkaissa ja alus muuttaa kurssia. Jos vauhdin sai yli 80 km/h, niin tärinä ja melu oli semmoinen ettei sillä ainakaan kovin kovassa koistisessa pystynyt matkaamaan. Oli myös aika varkausvarma, koska jo se että sai vaihteet silmään vaati erityistä kokemusta ja neuvostoliittolaisen konetieteen sielun ymmärrystä. Joltain mutsin tutulta ostin kun "halvalla" sai ja oli märkä leima. Lisäksi vielä tuolloin sinisilmäisenä idioottina uskoin että koska ks. myyjä oli läpeensä hihhuli ja herranmies, niinkun muutkin mutsin tutut, niin ei paskaa puhuisi kehuessaan laitetta. Liekkö myös katsastusmies ollut saman seurakunnan karitsoita koska ekaa kertaa peräkonttiin kurkatessani huomasin että pyöränkotelot oli niin läpimädät että olisi pystynyt sisäpuolelta kutittelemaan gummeja. No, jos jotain positiivista tuosta kokemuksesta niin taivaspaikka lienee lunastettu, jokainen auto sen jälkeen tuntunut herratason laatuvankkurilta sekä oppi sen jälkeen potkimaan renkaita autokaupoilla vähän tarkemmin.
 
"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uskon että harvalla on pistää kovempaa peliä ekaksi autoksi kuin itsellä. Nimittäin Lada Samara 1300 vm.87.
En ole ajanut enää autoa kuin viime vuosituhannella, mutta aikamoisen menopelin ehdin omistaa. Ensimmäinen ja ainoa autoni oli Talbot 1510GLS.

Sellainen peli se oli minkä on aivan varmasti päästävä jollekin listalle. Vaikea sanoa jälkeenpäin olikohan siitä enemmän hyötyä kuin haittaa. Faija tunsi tutun korjaamoukon, niin sinne sitä vaaleansinistä kärryä sai aina kärrätä. Tuohon aikaan oli juuri ja juuri sentään kännykät saapuneet, niin pystyi järjestellä niitä kertoja, kun tielle jätti.

Nykyään katson internetistä aikatauluja tai käytän Uberin appsia. Jos joku avaa ketjun elämäsi toinen auto, niin sellaista ei ole ainakaan minulle tulossa.
 
"So never mind the darkness we still can find a way"
- Axl Rose

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Carter Hart + muu Flyers
Alfa Romeo 156 vm. -00. En suosittele, paitsi jos tykkäät käyttää ylimääräistä aikaasi tämän auton kanssa tappelemiseen. Hyvä auto ajaa, mutta kaikki muu aivan perseestä.
 
Pöö

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, UFC, Kärpät, Anna Veith
Volvo 343 (vihreä), automaattivaihteinen. Auto, josta hajosi "perä" 3 kertaa kahden vuoden aikana, oli suuri rahareikä nuorelle miehelle. Näin jälkeenpäin voin todeta sen ajan "parhaimmalle" kaverille, haista vittu! Suositteli paskaa autoa. No, tyyppi osoittautui yhtä paskaksi kuin auto loppujen lopuksi. Kertoi minulle, että halusi puukottaa minua selkään (kirjaimellisesti), koska oli niin kateellinen kun minulla oli tyttöystävä. Hieno ystävä.
 
Viimeksi muokattu:
Ujcik, Pesonen zwei, Boumedienne..... Was? NEIN!! AUS!!! -Die Kühe

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Joma, MÖRKÖ
Ensimmäinen autoni kortillisena tieliikennekäytössä oli 92- Honda Prelude nelipyöräohjauksella. 164 hevosvoimaa ja auto painoi höyhenen verran. Oli helvetin kova peli sillon! Ainut huono puoli oli etuvetoisuus, etupyörät löi tyhjää jatkuvaan ja talvella ei päässy eteenpäin.

Oikeasti ensimmäinen autoni oli 88- vm Mazda 323 jossa ei ollut ovia. Sillä opettelin ajamaan mökkiteillä ennen autokoulua. Oi pojat se oli aikamoinen näky...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Saab 96 vm.1974. Kun sain kortin -86 niin tuo oli ihan ok ensiautoksi.
 
Kaikki on sallittu sodassa ja rakkaudessa. Paitsi sodassa rakkaus ja rakkaudessa sota. -Juice Leskinen

BaronFIN

Jäsen
Volkswagen Golf GTI, vm 1984.

Isältä perinnöksi 1997 ja kortti käteen 1998. Ehdin muutaman vahakerroksen laittaa pintaan ennen ensimmäisiä ajoja.

Paras auto mikä minulla on koskaan ollut.

Tosin Blaupunktin kasettipesässä eivät kasetit pysyneet, käsijarru oli katsastusleiman este joka vuosi, vettä tulvi ikkunoista sisään pesuun ajettaessa, maantie näkyi käsijarrun tyvestä ja kuskin paikalle mentiin talvella matkustajan puolelta, lopulta myös kesälläkin. Läpeensä ruostunut etupalkki vei ylioppilasrahat kun piti uusia ja lopulta joku uuvatti osti sen kuitenkin hintaan 2000€ kun 2002 autosta luovuin. GTI on aina GTI, vaikka muutama heppa olikin karannut laitumille ennen aikojaan.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Se oli punainen Fiat Uno... Aikamoinen peltipurkki moniin muihin autoihin verrattuna. Hyvä auto kumminkin, käynnistyi millä pakkasella tahansa eikä koskaan jättänyt tielle.
 
Mistään en mitään tiedä mutta sanon silti...

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
18-vuotiaana vuonna 2006 ensimmäisen työpaikan ensimmäisestä palkasta tuli ostettua -91 Nissan Primera. Paska auto jossa oli koko ajan jotakin vikana ja remonttia sai tehdä vähän väliä. Oisko puoli vuotta ollut ja sitten se sai jatkaa matkaansa.
 
"I knew this was a bad idea, but in the absence of any good ideas, I continued forward."

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Uskon että harvalla on pistää kovempaa peliä ekaksi autoksi kuin itsellä. Nimittäin Lada Samara 1300 vm.87.
Koitetaan. Lada 1200L vm. -78. Tasan yhdet renkaat, vanhat nastarenkaat joista nastat nypitty pois. Niillä mentiin kesät talvet. Talvella tosin vihreät valot ei meinannut riittää siihen, että olisi päässyt risteyksestä liikkeelle. Kertaakaan en käynyt ojassa asti. Kerran kyllä pyörin kaksi kierrosta keskellä tietä, onneksi ei tullut ketään vastaan ja liikkeen pysähtyessä nokka osoitti menosuuntaan keskellä tietä ja matka jatkui.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se oli Mazda 626 ja vuosimalli muistaakseni -84. Helkatin hyvä auto kunhan välillä muisti hitsailla vähän. Muutenkin suurin osa autoistani on ollut tuolta 80-luvulta ja 90-luvulta. Yksi 2000-luvun Nissan ehti olla. Sitten siihen tuli isompi vika, eikä ollut taitoja tai rahoja sitä sillä hetkellä korjata, joten se jäi yhdeksi talveksi pihaan seisomaan. Samalla huomasi, kuinka turha vehje tuo auto oikeastaan olikaan ja nyt on vedetty jo vuosikausia ilman omaa autoa.
 
Saatana.

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kesätyörahoilla hankin 90-luvun alun Opel Calibran. Ei nyt tarkkaa vuosilukua muista, mutta huono auto se oli joka tapauksessa.
 
Ei näitä sääntökirjan mukaan vihellellä. Jos niin tehtäisiin, olisimme täällä vielä aamullakin. -Pertti Juhola, Liigan otteluvalvoja.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se oli punainen Fiat Uno... Aikamoinen peltipurkki moniin muihin autoihin verrattuna. Hyvä auto kumminkin, käynnistyi millä pakkasella tahansa eikä koskaan jättänyt tielle.
Oletko ihan varma, että kyseessä oli Fiat sillä kokemukseni Fiateista on täysin päinvastainen. Eivät käynnisty, ruostuvat kosketuksesta, mikään sähkölaite ei toimi...
 
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

ace

Jäsen
Sain faijalta 18v lahjaksi Toytota Corona 1800 -75. Oli siihen aikaan tyylikäs ja tehokas, juhlavuoden malli. Osoittautui kuitenkin vuoden jälkeen täydelliseksi ruostepesäksi, jota asentamani jättimäiset lisävalot ja aikaan tyypilliset vauhtitarrat ja Wünderbaumit eivät pelastaneet. Jos sillä autolla kolarin olisi ajanut, kuskin ja apparin lisäksi olisivat vaarassa olleet myös takana ajavat. Sen verran heikkoi haperoa koko auton etupää oli. Joku hullu muistaakseni Mikkelistä sen osti 1000 markalla. Leimaa oli vielä jäljellä, en muista kuinka paljon.

Mahtava ja tyylikäs auto kuitenkin ensimmäiseksi autoksi, skoopit konepellissä tehtaan jäljiltä ja kaikki. Vieläkin haaveilen josko sellainen löytyisi jostain.

Hienoja muistoja. Jonkun pitäisi avata ketju: "Kaikki omistamasi autot." tms. Itseä ainakin kiinnostaisi lukea millä kaikilla ritsoilla palstatoverit ovat ajelleet.
 
... päässä kasvaa pensas ja herneet puhuvat!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oletko ihan varma, että kyseessä oli Fiat sillä kokemukseni Fiateista on täysin päinvastainen. Eivät käynnisty, ruostuvat kosketuksesta, mikään sähkölaite ei toimi...
Kyllä se Fiiatti oli ja olihan siinä kaikkea pikku vikaa mutta katsos, aika kultaa muistot. Mutta sen muistan että alkuvuodesta 1999 (vai oliko se joku muu vuosi) oli kovia pakkasia ja joka aamu varauduin menemään bussilla kouluun mutta joka aamu uno hörähti käyntiin kylmiltään (ei ollut tolppapaikkaa minulla). Vaihteet oli kyllä niin jäykät että melkein sai kaksin käsin vääntää että sai vaihteen silmään.
 
Mistään en mitään tiedä mutta sanon silti...

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ensimmäisen autoni ostin vasta noin 15 vuotta siitä kun sain ajokortin, auto oli kymmenen vuotta vanha 2004 VW Golf. Ihan perus karvalakkimalli pienellä bensakoneella, ei oikein moottoritienopeuksia viitsinyt ajella kun kone huusi niin niillä nopeuksilla. Reilu kolme vuotta tällä ajoin, auton kilometrit alkoivat lähestyä jo 300k joten huollossa löytyi aina korjattavaa ja konekin antoi merkkejä että saattaa laueta minä hetkenä hyvänsä niin vaihdoin sitten toiseen. Pientä alitehoisuutta lukuunottamatta ihan mukava perusauto, kuljetti paikasta toiseen.
 
"Good people drink good beer."

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Leijonamiehistö
Jonkun pitäisi avata ketju: "Kaikki omistamasi autot." tms. Itseä ainakin kiinnostaisi lukea millä kaikilla ritsoilla palstatoverit ovat ajelleet.
Tällainen ketju löytyi hakutoiminnolla:

Autosi ennen ja nyt

Mielenkiintoisia autoja siunaantunut palstalaisille. Jos joku kottero on huono, niin se näköjään on oikeasti huono.
 
Löikö Mörkö sisään?

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensimmäinen oli Toyota Corolla DX, muistaakseni vuosimallia 1987. Riitti vikoja ja käynnistyksen kanssa oli ongelmia. Sain keväällä ja ennen talvea oli jo pakko laittaa vaihtoon. Seuraavalla kärryllä tulikin useampi vuosi ajettua.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alfa Romeo 156 vm. -00. En suosittele, paitsi jos tykkäät käyttää ylimääräistä aikaasi tämän auton kanssa tappelemiseen. Hyvä auto ajaa, mutta kaikki muu aivan perseestä.
Tuttu vempain ja huomaa, en kutsu sitä autoksi. Siinä oli vain yksi probleema. Se ei käynnistynyt, jos lämpötila oli alle nollan. Olen antanut lähes kaikille autoille kutsumanimen: VW Golf oli Hildegard, Saab oli Ann-Britt jne...
Alfan nimi oli äärimmäisen kuvaava eli "Saatanan Paska".

Ensimmänen auto oli Opel Corsa vm -88, jossa oli 1,1 litrainen kone. Mopossakin on enemmän tehoja.
 
Joskus tekis, toisinaan sitten taas ei.
- Tuntematon suomalainen filosofi -

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ensimmänen auto oli Opel Corsa vm -88, jossa oli 1,1 litrainen kone. Mopossakin on enemmän tehoja.
Oliko A Corsaa tuollaisella koneella? Mulla oli 1,3 Swing, joka oli lähes sporttinen. Talvella kun löi ohituksessa pienempää (eli kolmosta) silmään tai vaikkei lyönytkään niin suti tyhjää. Ai oliko muka huonot kitkarenkaat? No ehkä oli. 70 heppaa ja 800kg, se sataheppanen GSi olisi varmaan ollut hauska kippo.
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No ehkä oli. 70 heppaa ja 800kg, se sataheppanen GSi olisi varmaan ollut hauska kippo.
Tuo ensimmäinen oli täydellinen suunnitteluraato, mutta sain sen opiskeluaikana ilmaiseksi setämieheltä. Olimme kerran menossa Iso-Syötteelle laskettelemaan ja se viimeinen mäki on aika pitkä. Corsa alkoi vinkumaan ja kuski jäi paikalle ratin taakse ja kolme matkustajaa joutuivat ulos juoksemaan ja tuppaamaan "mopoautoa" ylämäkeen. Saimme muutaman kärttyisän tööttäyksen takana olevilta.
 
Joskus tekis, toisinaan sitten taas ei.
- Tuntematon suomalainen filosofi -
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy