cobol kirjoitti:
Nämä perusfaktat kannattaa aina muistaa kun historiaansa tietämättömät/muistamattomat naapurifanit karkaavat joukolla itkemään siitä, että eikö mikään enää ole pyhää.
---
Eiköhän pysytä taas jatkossa asiassa ja Jokereissa.
Vielä hetken verran ohi aiheesta.
Onhan noita joukkueita kupattu puolin ja toisin riippumatta seuroista. Tähän voidaan lukea muun muassa TPS, joka tykkäsi tyhjentää Kärppiä, mutta silloin ei Oulun ylpeys pelannut liigassa.
Itse olen jo ollut pitkään siinä ajattelumaailmassa, että pelaajat suorittavat sen hetkistä ammattiaan. Että sinällään itsekin ottaisin parhaan taloudellisen korvauksen työstäni. Tietysti onhan siinä sivussa hyvä huomioida omaa menestystä ja tulevaisuutta samalla.
Eihän täällä kukaan ole ollut naimisissa kasvattajaseuransa kanssa. Junnut ja niiden vanhemmat ovat joutuneet maksaa kyseiselle seuralle, että ovat saaneet pelata nuoruusvuodet kyseisessä joukkueessa.
Luulen enemmänkin tuon älämölön pyhästä johtuvan siitä, että fanit kuvittelevat jonkun tietyn pelaajan palaavan takaisin siihen seuraan, missä hän on joskus aikaisemmin pelannut ja pitävät tätä itsestään selvyytenä ja pettymys tuleekin, kun tuli jostain parempi tarjous. Lätkä on pelkkää bisnestä.
Niin itsekin tekisin omassa työelämässäni, jos kaikki muuten on kohdallaan kahdessa eri firmassa, mutta liksa on toisessa jonkin verran suurempi. Eihän sitä nyt ehdoin tahdoin halua penniä venyttää loputtomiin.